Te veel alcohol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PalermoZ

Re: Te veel alcohol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:35

Weet iemand misschien hoe je iemand met een alcohol probleem kan helpen. Hoe gaat dat in zn werk etc?

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:40

Mijn vriend drink vaak een paar biertjes savonds.
Maar kan er goed afblijven, niet voor het eten, en ook niet als hij nog moet rijden, behalve zaterdag, toen moest het wel, maar toen had ie nog niet veel op.
Iemand die er niet van af kan blijven en voor het eten al aangeschoten is, vind ik een alcholist ;) En ik zou hem daar echt wel op aanspreken
Edit: Lees nu net dat het over is..
Veel sterke voor jou en je kind ;)
Jammer genoeg heeft mijn moeder ook een probleem.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 09:19

Nou ik ben een dag verder, en het is best k..!
Vooral als hij gaat bellen of hij a.u.b niet terug kan komen.
Maar mijn vrienden hebben hem gebeld en gezegd dat hij mij voorlopig met rust moet laten. Wat moet je als je hem jankend aan de telefoon krijgt en hij zegt dat het hem spijt!!!
Heb me nog nooit zo ellendig gevoeld

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:33

Als je het nog ziet zitten met hem dan zou ik zeggen dat hij terug mag komen als hij prof. hulp zoekt en hij een paar maanden van de drank af is. Sterk zijn voor jezelf en je kindje hoor! Hij heeft laatst al laten zien dat de drank sterker is dan jullie relatie. Toen was zijn kans maar heeft hij die laten gaan. Je mag mij altijd pb'en als je dat wilt. Veel sterkte :(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:33

Ach... :(:)

Dat is echt %^^#$
Echt l*llig voor je, Maar je moet hem echt even laten afkoelen en in zijn sop laten koken... :n

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 09:38

Ik heb aangegeven dat het er voorlopig echt niet inzit, dat hij terug kan komen. Weet zelfs niet eens of ik dat wel wil.
Oke ik zit nu niet goed in mijnvel, maar er is wel rust in de tent.
Kindlief vraagt niet eens waar papa is, die neemt genoegen met dat papa is logeren.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:38

Ik snap dat je je erg verrot voelt.

Het is niet niks om een relatie te verbreken met iemand waar je van houdt.
Maar bij jullie is er dus een 3e in het spel en dat is de drank.

Als je echt verder wilt met hem dan zou ik hem de voorwaarde stellen dat hij profesionele hulp gaat zoeken voor zijn probleem.
Als jij hem daar in wilt en kan steunen dan zou ik wel een opening zien om verder te gaan samen.

Maar denk vooral ook aan jezelf en je zoontje. Jullie mogen hier niet aan onderdoor gaan.

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:44

goed van je dat je voor jezelf en je zoontje kiest, zal allemaal niet meevallen.
Misschien kun je over een weekje nog eens een goed gesprek met hem aangaan, en heeeeel duidelijk maken dat hij zo fout bezig is.
Misschien ziet hij na een week in wat hij allemaal moet missen en ziet hij in dat er veel belangrijkere dingen zijn dan een biertje..

Sterkte in elk geval

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:52

jenny19 schreef:
Weet iemand misschien hoe je iemand met een alcohol probleem kan helpen. Hoe gaat dat in zn werk etc?

om te beginnen moet die persoon eerst eens onderkennen dat hij of zij daadwerkelijk een probleem heeft.
Het probleem met alcoholisten is dat zij zelf het helemaal geen probleem vinden....de omgeving is gek en stellen zich aan.

Als ze eenmaal zelf door hebben dat ze inderdaad een probleem hebben is er de huisarts en eventueel afkick klinieken(als het heel ernstig is).
Maar ze moeten er echt zelf iets aan willen doen,hun omgeving moet ze wel steunen natuurlijk.
Meestal wil dat zeggen nooit meer een druppel drinken.....ook niet af en toe een glaasje.

Het is namelijk een ziekte alcoholisme,zelfs deodorant met alcohol erin kan voor een terugval zorgen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:18

OM heel knap dat je deze keuze gemaakt hebt. Als er al flesjes verstopt worden ed is hij behoorlijk ver heen, hij weet dan dus zelf goed dat het te veel is maar probeert het voor anderen te verbergen zodat hij toch door kan gaan.
Laat hem eerst maar echt voor jullie kiezen en er een tijd lang helemaal mee stoppen voor je zelfs maar overweegt hem evt terug te nemen. En dan nog, het blijft vaak een zwak punt, ze beloven gouden bergen, maar bij de volgende stressvolle situatie grijpen ze weer net zo hard terug naar de fles (spreek helaas uit jarenlange ervaring, met nog erger gedrag)

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:30

Meid,wat een k*t situatie.
Sterkte er mee.....volhouden hè...is echt beter voor jou en je kind......kussssssssssss

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:33

:(:) sterkte!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:41

Om: een goed besluit om voor jezelf en de kleine te kiezen.
Het verstoppen van flesjes is al een heeel groot teken.
Helaas ben ik meteen keihard als ik maar een beetje twijfel over of iemand alcoholist is of niet. Heb een vriend van me uiteindelijk (na jaren prberen te helpen) dood in huis gevonden en een jaar later de buurvrouw van de bank in de ambu kunnen leggen omdat ze spiritus had gedronken. Door hun alcoholprobleem heb ik een aardig litteken opgelopen. Ik wordt dan ook heel boos mocht ik gerede twijfel hebben.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:47

onwijs zwaar, maar een goed besluit...
hij heeft een verslaving en daar kom je niet zomaar vanaf.
wees sterk en laat hem niet meer gelijk in je leven.

ga eerst alles voor jezelf op een rijtje zetten. wat is het beste voor jou en je kindje.

sterkte.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:43

OM: Je hebt een goede beslissing genomen. Die kan altijd terug gedraaid moet je maar denken. Als jij dat wilt en als hij hulp heeft gezocht en bewezen heeft een nieuwe poging waard te zijn. Hoewel ik persoonlijk denk dat je het beter kunt laten zoals het nu is...

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:00

Jeetje meid wat enorm k*t dat het toch zover is gekomen.
Maar wees trots op jezelf (ja is heeeeeeeeel erg moeilijk, i know) dat je dit voor jezelf en je kindje doet.
Voor jou word het er alleen maar minder op als je met hem doorgaat en hij doet niks aan zijn probleem, maar ook je kindje word er alleen maar minder van.

Ook wil ik je de tip geven dat als je zeker weet dat je hem nog een kans wil en kan geven, laat het dan hulp zoeken om van zijn probleem af te komen.

Ik wil je alleen maar heel erg veel sterkte en wijsheid aan je wensen, want meer kan een mens niet doen, jij moet de goede keuze maken voor jou en je zoontje.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:41

Hoe gaat het nu met jou en je kindje?
Wel zwak eigenlijk van hem dat jij het zijn familie moest vertellen.
Wisten die al van zijn drankprobleem af of niet?
Veel sterkte hoor! :(:)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 07:49

Met ons gaat het wel, tis niet om over naar huis te schrijven.
Zijn familie wist nergens van, nu dus wel.
Hij gaat wel in therapie, want hij wil mij en mijn zoon terug.
Maar ik weet niet of ik dat wel wil.
Mijn gevoel zegt, nu niet meer intrappen

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 07:59

xXGRIETJEXx schreef:
Ik weet niet hoe dichtbij de persoon staat, maar wanneer de persoon in je eigen huiselijke omgeving is, dan kun je de drank altijd eens verbergen, wanneer de persoon in kwestie kwaad word of niet kan slapen (ik zeg maar wat) dan heeft deze persoon in kwestie wel een drank probleem.

Dat zou ik dus niet aanraden. Als het verkeerd valt en de persoon in kwestie agressieve neigingen krijgt kan dit echt gevaarlijk zijn (spreek helaas uit ervaring).

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 07:59

Kies voor jezelf en hou vol, als je er zeker van bent dat hij wilt verbeteren en er aan werken ga er dan voor. Maar op de eerste plaats moet je jezelf en je zoontje zetten...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:03

jenny19 schreef:

Een alcoholist kan alleen zichzelf helpen. Anderen zijn er om hem te ondersteunen. Ten eerste moet hij beseffen dat er een alchoholprobleem is. Dat is vaak de grootste stap. Dat kan voor de buitenwereld nog zo duidelijk zijn, maar een echte alcoholist ontkent in vele gevallen dat hij een probleem heeft. Meestal verandert dat helaas pas op het moment dat het hem pijnlijk duidelijk wordt (hij veroorzaakt een ongeluk, zijn gezin verlaat hem) en zelfs dan nog blijft de alcohol in vele gevallen een probleem.
De eerste stap waarmee gezin of vrienden kunnen helpen is de persoon in kwestie naar de professionele hulpverlening, gericht op alcoholverslavingen, te krijgen. Denk ìn kleine stapjes, want dit is voor de naasten een lang en pijnlijk proces.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:06

owens-mama schreef:
Hij heeft wel drie keer mij gelijk gegeven.

Dat is heel typerend voor mensen met een verslaving. Ze zeggen A, maar doen B. Dat is heel verwarrend en je kunt er op die manier weinig tegenin brengen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:10

owens-mama schreef:
Met ons gaat het wel, tis niet om over naar huis te schrijven.
Zijn familie wist nergens van, nu dus wel.
Hij gaat wel in therapie, want hij wil mij en mijn zoon terug.
Maar ik weet niet of ik dat wel wil.
Mijn gevoel zegt, nu niet meer intrappen

Sterkte. Goed dat je de kracht gevonden hebt. Pas op met terug gaan. Zeker als je dat te snel zou doen vervallen ze gewoon weer in oude gewoonten. Denk aan je kind en vraag je af met wat voor een rolmodel jij wilt dat hij opgroeid. Ik ben ook vertrokken en geniet elke dag van de rust die we nu hebben en de kinderen ook.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:17

owens-mama schreef:
Nou ik ben een dag verder, en het is best k..!
Vooral als hij gaat bellen of hij a.u.b niet terug kan komen.
Maar mijn vrienden hebben hem gebeld en gezegd dat hij mij voorlopig met rust moet laten. Wat moet je als je hem jankend aan de telefoon krijgt en hij zegt dat het hem spijt!!!
Heb me nog nooit zo ellendig gevoeld

Wat mij is aangeraden is mijn ex niet te woord te staan. Ik heb hem dan ook een paar maanden stug iedere keer naar mijn advocaat doorverwezen en de telefoon opgelegd. Dat heeft mij in ieder geval veel rust gegeven. Pas heb ik wel weer eens naar hem geluisterd (in de hoop dat ik er nu wel normaal mee zou kunnen praten) en ik ben dan ook gelijk 2 weken van slag geweest. Twee dagen later belde hij bovendien weer in de agressieve mood (waarschijnlijk omdat zijn smeekbedes geen effect hebben gehad). Als je voor jezelf en je kind hebt gekozen hoef je dit niet meer te doorstaan. Houdt afstand en trek je eigen plan.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 07:43

OM,hoe is het nu met je??