Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elaine schreef:Hebben de HB-ers hier op Bokt moeite met emotionele beslissingen? En dan voornamelijk de beslissingen die anderen kunnen raken?
paardjuh schreef:Hai,
Ik werk op een zorgboerderij, Daar zijn ook wel kinderen met een hoog niveau.
De kinderen begrijpen de film the matrix beter als de ouders.
Ouders maken vaak de fout om de kinderen naar echt grote mensen films te kijken zoals; Trauma enzovoort. Of beginnen anders tegen hun aan te praten.
Terwijl deze kinderen het ook leuk vinden om gewoon Cars te kijken ofzo.
Ook krijgen kinderen alle dingen mee..
Kind gewoon lekker kind laten.
Ze lopen op denk nivea misschien wel voor, maar op sociaal-emotioneel gebied zijn ze daar nog lange niet.
Succes!!
Many schreef:Drunksheep, ik heb dat inderdaad ook. Ik vond/vind mensen van mijn eigen leeftijd altijd maar kinderachtig en onvolwassen, en heb ook altijd mensen om mij heen gehad die ouder waren dan ik. Ik krijg nu ook nog vaak te horen: "Aan jou kun je helemaal niet merken dat je jonger bent!"
Peelie schreef:Als hij echt zo hoog begaaft is, zullen sommige vriendjes en vrieninnetjes hem niet begrijpen. Ze zullen niet begrijpen waar hij eht over heeft. Dan zal hij ook slim genoeg zijn het anders te vertellen en zig aan te passen aan de andere kinderen.
Authentic schreef:Peelie schreef:Als hij echt zo hoog begaaft is, zullen sommige vriendjes en vrieninnetjes hem niet begrijpen. Ze zullen niet begrijpen waar hij eht over heeft. Dan zal hij ook slim genoeg zijn het anders te vertellen en zig aan te passen aan de andere kinderen.
Dat laatste is in theorie heel leuk maar wat ik bij mijzelf altijd heel erg merk dat ik -zonder dat ik weet waarom- bij heel veel mensen het idee heb dat ze mij toch niet zullen begrijpen en dat het daardoor alleen maar overbodige moeite is om het te proberen uit te leggen. Ik ben ook onbewust soms nogal bot tegen sommige mensen, mijn vader heeft dat nog weer een tikkie erger.
Daar zal vast wel iets tegen te doen zijn, maar dat is voor mij niet iets dat zomaar aan komt waaien.
Peelie schreef:Als hij echt zo hoog begaaft is, zullen sommige vriendjes en vrieninnetjes hem niet begrijpen. Ze zullen niet begrijpen waar hij eht over heeft. Dan zal hij ook slim genoeg zijn het anders te vertellen en zig aan te passen aan de andere kinderen.
Citaat:Ps, mijn broertje is dus hoog begaaft en zwaar dislexties (net als ik (daarbij ben ik ook nog eens licht autisties )) Allenmaal lekkere combinaties, maar we kunnen er mee leven
Puchje schreef:Uit eigen ervaringen:
-Waak als een waakhond voor faalangst, laat NIET het stickertje erop plakken. Op het moment dat ouders en klasgenoten gaan zeggen: 'jij bent toch hoogbegaafd????', dan durven hoogbegaafde kinderen niets meer, ontwikkelen erge faalangst en durven geen vragen meer te stellen. Juist deze kinderen gaan daarover tobben en zo is het hek van de dam.
Pas daar asjeblieft mee op.
Blue_Eyes schreef:Lovely schreef:Puch, mee eens. Volgende halte is namelijk het neerbuigende ' jij was toch zo slim' en dan is de boot wel aan.
Mee eens.
nickyu schreef:ben erg blij voor mijn kleine dat ik net zo ben
onderling is het meestal maar een half woord nodig
maakt het voor hem iets makkelijker
nickyu schreef:Citaat:Ps, mijn broertje is dus hoog begaaft en zwaar dislexties (net als ik (daarbij ben ik ook nog eens licht autisties )) Allenmaal lekkere combinaties, maar we kunnen er mee leven
erg herkenbare combi, zie je wel vaker
![]()