IK WEET DAT IK DUN BEN!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:31

Ik heb hier toevallig vandaag een topic geopend over de website proud2bme nou moet ik wel even erbij zeggen dat dit eigenlijk wel over mensen met eetstoornissen gaat maar we hebben een forum en daar kan je ook vragen stellen aan de dietiste!

Misschien kan je je aanmelden en even een topic openen? Wie weet heeft ze een aantal goede tips voor je. Als het goed is krijg je binnen 3 dagen antwoord!

Liefs

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 19:34

hmm dat zou ik inderdaad eens kunnen kijken.. misschien helpt het!

@chelletju: wat is thalessemie?

@amigos: dankje.. dat is een erg goeie tip, ik zal eens even kijken!

chivaldi

Re: IK WEET DAT IK DUN BEN!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:36

de klachten van leukemie alleen niet in kanker ;)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:45

Samenwonen! Ik had ook altijd ondergewicht, maar sinds ik met mijn vriend samenwoon (bijna een jaar nu) ben ik al 10 kilo aangekomen!

Een paar jaar geleden kon ik alles eten wat ik wou zonder ook maar een gram aan te komen. Zoals je in je post zei zit dit ook bij jou in de familie. Wacht het gewoon af. &Als je het wel graag wilt dan zou ik als ik jou was veel goede vetten eten (zoals in vis), veel fruit eten en vooral gevarieerd eten.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 00:06

Ik heb wel een tip, ik heb niet alles gelezen misschien is deze tip er al maar vooralsnog. Je eet al genoeg, dus eet niet nog meer maar eet gezonder. Alles volkoren, dus in plaats van witbrood eet je bruinbrood, in plaats van gewone pasta, volkoren pasta etc... natuurlijk gevarieerd eten en sporten.
Van sporten krijg je meer spieren = gewicht.

Dit om aan te komen maar dit is waarschijnlijk niet nieuw voor je.

Over je vriendinnen, spreek ze individueel aan onder vier ogen, en vertel ze dat je ermee zit. Als het echte vriendinnen zijn dan gaan ze vast rekening met je houden.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:19

Ik weet niet of ik hier wel is gereageerd heb.

Maar mijn bijnaam is anna rexia (voornaam + achternaam) die ik van mijn zus heb gekregen. Op school ben ik met biologie wel is door een docent als voorbeeld genomen toen het over anorexia ging (!).

Nou vind ik me zelf gewoon normaal en helemaal niet zó dun maar goed.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:23

Hier hetzelfde. :\ Heel irritant..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:25

xChantal94 schreef:
Ik weet niet of ik hier wel is gereageerd heb.

Maar mijn bijnaam is anna rexia (voornaam + achternaam) die ik van mijn zus heb gekregen. Op school ben ik met biologie wel is door een docent als voorbeeld genomen toen het over anorexia ging (!).

Nou vind ik me zelf gewoon normaal en helemaal niet zó dun maar goed.

:oo meen je dat echt??? heeft hij jou als voorbeeld genomen???

en wat vond jij daarvan?

ik vind dat niet normaal :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:41

even gedult dunne meiden....na je veertigste komt het helemaal goed...dan vliegen de kilo's eraan....en dat zonder teveel te eten.
Dan zal je nog terugdenken aan deze tijd.....
En magere mensen zijn veel gezonder ,over het algemeen dan dikke...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:43

Nee dat is niet waar :) normaal is gezond te dunne is nefast voor je organen enz net als te dik. Maatschappelijk laten ze ons denken dat het gezonder is :)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:46

Nou ik meld me ook hier. Ik ben ook dun en nogal klein! Ik kan eten wat ik wil, maar kom geen grammetje aan.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:47

geduld idd..was tot mijn 26e echt een sprietje, als kind altijd gevraagd of ik wel goed at, als puber met schuurplekken op het strand liggen als twintiger eten wat ik wilden, zonder greintje vet, zelfs de blokjes op mijn getrainde buik kon je tellen, maatje 34.....en toen...........toen kwamen er kids, kreeg ik een geregeld leven, geen tijd meer voor sporten...tadaaaaa 16 kilo zwaarder....gratis en voor niets! hihi wat zul je dan aan nu terugdenken. maak je niet te druk, mits je gezond eet en beweegt, dikmakers; veel koolhydraten.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:49

ja ken hetzelfde, elk nieuw jaar in de lo les, amai gij zijt dun moet ge nie wa meer ete??? en zo van die dingen, maar ik ben actief en gezond en eet genoeg... Maar heb wel 1 ding gehoord, schijnt dat spieren meer wegen als vet dus als je spieren kweekt wordt je misschien ook wat zwaarder

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:49

Ik ben ook een tijdje te dun geweest. Te veel ondergewicht. Ik kon me echt helemaal volproppen, maar kwam er echt niets van aan. Vet eten werkte bij mij alleen maar ava rechts. Ik moest uiteindelijk van de dokter kiezen. Ik deed namelijk aan fitness, paardrijden en elke dag het stuk van school naar huis en naar stal fietsen hakte er ook in. Met andere woorden ik verbrande gewoon te veel. Ik heb uiteraard gekozen voor paardrijden. :D Dat fietsen naar school moest nou eenmaal. ;)

Moet zeggen dat toen ik met de pil ben gestart iets ben aangekomen. Toen ik klaar was met school iets ben aangekomen. En... nu meer vrouwelijke rondingen niet meer te dun ben.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:50

Ik ben ook te dun! Heb alle opmerkingen al wel een keer gehad! Mensen die zeggen "Zo ben je alweer afgevallen". Ik zeg toch ook niet tegen een stevigere persoon "ben je nou alweer aangekomen"! Alsof ik geen gevoel heb ofzo.

Of dan zit je op een verjaardag en dan word er gevraagd of je taart wil en dan zeg je een keer Nee en dan is het meteen, word je straks nog dunner of neem gewoon jij kan het hebben... MENSEN IK HEB OOK WELEENS GEEN TREK OF IK HET NOU KAN HEBBEN OF NIET!

Ik zit er niet mee dat ik dun ben, ik schaam me er niet voor maar soms ben ik ook al die opmerkingen een keer beu!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:50

wees tevreden met jezelf. De ene is wat dikker/dunner dan de andere. Daar zal geen HA of dietiste wat aan veranderen denk ik. Je ziet er leuk uit op foto in je profiel. Mensen zijn er zo goed in een ander onzeker te maken. Laat je niet gek maken hoor!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:54

Woow, ik ben écht geschrokken van je foto in je profiel :oo idd, als ik dit verhaal niet had gelezen en ik had even in je profiel gespiekt had ik denk wel gedacht je anorexia zou hebben.

Ik zou idd naar een dieétist gaan, die heeft er meer verstand van :D Nu krijg je allemaal onwijs verschillende reactie's

Succes!

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:57

Ik ben inmiddels 27 heb alles al geprobeerd... Ook dieetiste, homeopatie zelfs het slagroom dieet :D Maar ik kom niks aan.

Heb zelfs een kindje gehad, was 15 kilo aangekomen maar ook die waren er binnen no time weer vanaf!

Nu zegt iedereen, wacht maar tot je de 30 ben gepasseerd... Nou ik ga er niet meer op zitten wachten hoor.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:59

Het is altijd wacht maar tot je ouder bent. Het begin met: 'wacht maar tot je 18 bent' :\

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:02

Bij mij was het:

Wacht maar tot je uitgegroeit bent,
'' '' '' '' ongesteld word,
'' '' '' '' aan de pil gaat,
'' '' '''' ' je een kindje hebt gehad,

En nu moet ik dus wachten tot ik de 30 ben gepasseerd :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:08

Ik was vroeger ook vrij dun. Ik ben 1.74 en woog 50kg. En je wilt niet weten hoeveel friet en chips ik at. :o
Bij mij vlogen de kilo's er tegen mijn 20e vanzelf aan. Tegen mijn 25e moest ik echt op gaan letten, want ik begon mollig te worden. (73kg) Nu zit ik zo rond de 68kg en vind het prima zo.

Dikker worden kan dus vanzelf gaan. Maar de tip die eerder gegeven is om eens om advies te vragen bij een dieëtist kan misschien ook best helpen.

ik vond het vroeger altijd wel prettig om dun te zijn. Ik kon namelijk heel goed hardlopen en bijna iedere pony kon me nog houden. Zelf heb ik het nooit als een probleem ervaren.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:19

ik plaats hier even een berichtje zodat ik alles even rustig na kan lezen en dit topic makkelijk kan terugvinden.
Ik moet ik altijd maar aanhoren dat ik net een skeler ben en dat ik maar dun ben en slecht uitzie.
iedereen bemoeid zich er maar me. "kind je moet wel goed eten" schep nog wat op, want jij kunt het hebben :r :r
Vooral mijn schoonouders daar kots ik op, ik weer verdorie dat ik veel te dun ben,maar op de een of andere manier moeten ze altijd weer even het mijn strot in duwen :(
Ik ben ermee naar de huisarts geweest, bloedgeprikt op vanaalles en nog wat maar niks gevonden,Ik heb nu een brief liggen voor bij een dieettiste, maar moet nog bellen.
Ik hoop dat ik door het lezen van dit topic wat tips kan vinden.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:30

geerke schreef:
En magere mensen zijn veel gezonder ,over het algemeen dan dikke...

Hoe kom je daar nou weer bij? Om mezelf even in een hokje te proppen, dan hoor ik bij de 'dikke'. Nou ik eet een stuk gezonder, sport zelfs meer dan elk mager persoon die ik ken. Elk persoon die mager is die ik ken sport niet, eet superongezond en blijft zo dun.

Hoe kom je er dan bij dat ik met kilo's meer ongezonder ben? :+

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:35

idd mager wil niet zeggen gezonder :n duizeligheid, slap voelen, snel moe ,altijd koud, even een paar voorbeelden waar een te mager persoon meestal last van heeft!!

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:47

Ik had bijvoorbeeld een veel te hoog cholesterol gehalte! Omdat ik alles kan eten, en dat meestal ook doe hahaha...