Hoe trots ben jij op jezelf? -> Proud2bme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 22:27

NicoleHorses schreef:
amigos.
pro-ana's zijn echt niet heeel erg ziek ;).
oh dat was niet mijn bedoeling hoor. respect met alles wat ze heeft meegemaakt. wil haar graag begrijpen & erover vertellen en alles.. wist ik maar hoe.
en dan spreek ik natuurlijk niet over iedereen he die zo onrespectvol is :)

wat zijn ze dan volgens jou want ik vind iemand met anorexia toch best behoorlijk ziek :+

NicoleHorses

Re: Hoe trots ben jij op jezelf? -> Proud2bme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:17

pro-ana is anders als anorexia hoor ;)

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 21:28

NicoleHorses schreef:
pro-ana is anders als anorexia hoor ;)

ik vind van niet ;) maar gelukkig mogen we beide een andere mening hierover hebben

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:48

Hier kun je geen mening over hebben.
dat Pro-ana geen anorexia is is het zelfde dat gras groen is. een feit dus. alleen dat jij het als een mening ziet is een mening ;)

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:35

Ik vind niet dat het een feit is dat pro-ana geen anorexia is.
Ben wel benieuwd waarom jij vindt dat het een feit is.. Kan je het onderbouwen? ;) O:)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:19

misschien moet je even op het internet kijken.
meisjes met anorexia zien er heel anders uit als meisjes die pro-ana zijn. ;)

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:39

MAar het heeft toch niet alleen met je uiterlijk te maken. Het speelt zich ook in je hoofd af. Hoe eet gestoord je gedachten zijn.. Daar wordt ook erg naar gekeken en dan heeft dat voor mijn gevoel niet alleen met uiterlijk te maken.. ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 08:49

NicoleHorses schreef:
misschien moet je even op het internet kijken.
meisjes met anorexia zien er heel anders uit als meisjes die pro-ana zijn. ;)

Ik ben wel benieuwd wat het verschil dan is tussen dun en dun?

Het enige verschil tussen Pro-ana en anorexia is in mijn ogen dat meiden met Pro-ana op een moment zelf een keuze hebben gemaakt: dit wordt mijn leefstijl, zo wil ik worden..Ook zij zijn ziek, maar meiden met anorexia willen er duidelijker vanaf, pro-ana's minder duidelijk, maar ik denk dat zij diep in hun hart ook wel weten dat beter worden en fijner leven zou geven..

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:38

tja, een verschil is een verschil. en qua uiterlijk is er best wat verschil. vaak (absoluut niet altijd) zijn meisjes die al een tijd anorexia hebben erg mager, en zie je veel botten. bij meisjes met pro-ana is dit minder. pro-ana's willen er ook wel vanaf (de meeste) en natuurlijk van binnen zouden ze zich wel het zelfde voelen. Ook de manier waarop hun het als leefstijl gaan zien is anders.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:56

Sorry, maar de pro ana's die ik "ken" via internet zijn echt allemaal zo dun dat je denkt dat ze bij het minste of geringste omvallen :\ En hun ideaal in nota bene zo dun worden dat botten uit gaan steken e.d.! Ik snap niet dat je kunt zeggen dat zij niet dun zijn :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:00

Pro-Ana's zijn net zo dun als mensen met anorexia hoor! :\
Jeetje wat een rare opmerking, vanaf het uiterlijk kan je écht het verschil niet zien, alleen vind ik dat Pro-Ana's wat bewuster 'gekozen' hebben..

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:01

Heb jij mij horen zeggen dat pro-ana's niet dun zijn :?
misschien moet je nogmaals even op het internet kijken dan zie je het van zelf wel ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:11

hier een paar weetjes van het internet:

Er zijn mensen die anorexia als ziekte hebben. Zij worden daar echt niet gelukkig van. Maar pro-ana is een lifestyle, je kiest ervoor en je wilt er ook niet vanaf. Het verschil is dus of je ana wilt zijn of niet, of je er gelukkig of ongelukkig van wordt.

Er zijn mensen die anorexia als ziekte hebben. Zij worden daar echt niet gelukkig van. Maar pro-ana is een lifestyle, je kiest ervoor en je wilt er ook niet vanaf. Het verschil is dus of je ana wilt zijn of niet, of je er gelukkig of ongelukkig van wordt. Draag je een rood kralenarmbandje om je linkerpols, dan herkennen andere ana’s je als ana. Een blauw armbandje om je rechterpols betekend dat je boulimia hebt (onder ana’s aangeduid als mia)

tuurlijk is het allebei erg. veel te dun en slecht voor de gezondheid! en ja, van binnen zijn ze het zelfde. maar er zitten best wat verschillen aan. plaatjes heb ik letterlijk van het internet onder de bijbehorende namen. tuurlijk is niet iedereen met pro-ana/anorexia zo. maar na wat jaartjes er mee rond te lopen kan dit het resultaat worden ;)
Laatst bijgewerkt door Mars op 10-10-09 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: foto's verwijderd

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 20:49

Ik heb even een mod een pb gestuurd vanwege de foto's ik vind het geen foto's om hier te plaatsen. Dit topic zou moeten gaan over wat proud2bme is en wat het misschien voor sommige meiden als steun kan betekenen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:05

Moderatoropmerking:
Ik heb de links naar vrij heftige foto's verwijderd, deze waren niet van toegevoegde waarde op dit topic en konden bovendien als schokkend worden ervaren. Bij deze dan ook het verzoek ontopic te blijven en dit soort plaatjes achterwege te laten
Alvast bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:25

Geloof me, ik wéét wat Pro Ana zijn is, echt waar.
En geloof me, die mensen daar zijn dun, net zo dun als mensen met anorexia. En ja, ze kiezen er wel zelf voor, het verschil is dat pro ana's er voor kiezen, maar qua figuur zie je echt geen verschil hoor.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:29

Ik weet ook echt wel wat Pro Ana zijn is ;).
iig heb ik er anders over gehoord/gelezen/ervaren. maar goed dat kan wel verschillen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:36

Ja, dan verscheelt het dus.
Ik heb zelf lange tijd op deze site's rondgestruind, mensen af ziek takelen en lees nog steeds wel eens op die sites, als ik me rot voel. Ik ervaar Pro Ana zo, op een moment dat ik sterk genoeg ben om te zeggen rot op. Maargoed daar hebben we dus een andere mening over. :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:20

NicoleHorses schreef:
Heb jij mij horen zeggen dat pro-ana's niet dun zijn :?
misschien moet je nogmaals even op het internet kijken dan zie je het van zelf wel ;)

Minder mager waren jouw woorden en dat heb ik inderdaad iets te kort door de bocht geïnterpreteerd misschien, sorry :)
Maar goed, wat is dan minder mager in jouw ogen? Ik zie in beide gevallen extreem dunne meiden met uitstekende botten en benen zo dun als mijn armen, wat is het verschil dan? Ik snap het oprecht niet :n

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:50

Ik heb er ooit een plaatje van gezien.
en dat kan idd verschillen daar had ik even niet zo snel aan gedacht! maar dat is wat ik ervan gehoord heb.
maar ik kende pro-ana's die hadden wat overgewicht en al lang met pro-ana bezig. ook ken ik ana's die erg dun zijn! maar het is beide erg :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:15

Heb je die ana's met overgewicht ook gesproken? Want ik ben erg benieuwd hoe ze ana kunnen zijn en toch overgewicht kunnen hebben..In mijn ogen matcht dat niet, maar het kan heel goed anders zijn, daarom ben ik ook erg benieuwd naar hun verhaal :)

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:16

Ik kom ook op de site.
Heb lang anorexia gehad, opname's enz, maar het gaat goed nu al 'n paar jaar!
Ik geloof dat veel mensen wat aan die site kunnen hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:25

Corelli schreef:
Heb je die ana's met overgewicht ook gesproken? Want ik ben erg benieuwd hoe ze ana kunnen zijn en toch overgewicht kunnen hebben..In mijn ogen matcht dat niet, maar het kan heel goed anders zijn, daarom ben ik ook erg benieuwd naar hun verhaal :)

Het is een manier van dénken, doen, handelen, leven. Niet van dun zijn!
Echt, ik kan soms zo gefrustreerd raken..

Als bijvoorbeeld, Alice, van 105 kilo min of meer 'besluit' pro ana te worden, en uiteindelijk er zo ver in zit, net zover als een ander pro Ana vriendinnetje, Anique, die 44 kilo weegt, is Alice geen pro ana, wánt ze is niet dun?

Ik snap die redenatie gewoon niet, ik kan daar gewoon niet bij.. Uiteindelijk zal ook Alice mager worden, alleen duurt dat véél en véél langer. En pas als ze dun is zou ze pas Pro Ana zijn? Nog een voorbeeldje, ik heb een vriendin, zij is redelijk stevig en zij heeft een zus, die is heel slank. Stel zij 'besluiten' min of meer Pro Ana te worden, en houden het beide vol.. Degene die als eerste echt medische problemen krijgt en heel mager wordt, is die zus. Maar is daarom die vriendin geen echte pro ana, ómdat ze niet zo dun is?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:30

Nee, maar iemand die pro ana is, probeert toch zo weinig mogelijk te eten, klopt dat?

Dat kan uitlopen tot een cracker per dag zonder beleg of zelfs tot alleen maar water of cola light, klopt dat?

Dan val je mega af, klopt dat?

Tuurlijk duurt het bij een dik persoon langer om af te vallen, maar zoals Nicolehorses zegt "een persoon met overgewicht die toch al lang ana is", dat gaat er bij mij niet in :n Als je zo weinig eet en dus eigenlijk crasht, dan gaat dat niet samen..

Maar verbeter me gerust als ik een denkfout maak :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:31

En dan nog iets: kun jij mij die manier van leven dan uitleggen Rebecaa? Wat is het doel van Ana's, wat willen ze?