meer mensen die deprresief zijn na slikken van de pil?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Re: meer mensen die deprresief zijn na slikken van de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:03

Ik heb vele soorten pillen gehad. Ik kon de mensen om mij heen wel wat doen. De HA heeft me steeds een andere gegeven en op een bepaald moment bloed laten prikken. Daaruit bleek dat ik teveel oestrogeen aanmaakte (dit zorgt voor de stemmingen). Ik mocht toen geen pil meer maar wel de prikpil, omdat daar veel minder oestrogeen inzit.
Die heb ik jaren gehad en beviel prima, alleen werd ik er aardig dik van. Toen ben ik er een keer vanaf gegaan en viel af. Eraf gebleven dus. Na 14 maanden was mijn cyclus weer normaal.
Toch moest er iets zijn waar ik wel tegen zou kunnen zonder teveel bijwerkingen en dat is het mirena-spiraaltje geworden. Die bevalt prima. geen bijwerkingen of iets.
Ik moet er wel bijzeggen dat het voor mij maar 1 malig is............nogmaals eentje laten plaatsen na 5 jaar...........NO WAY!!! (was nl heeeeeeel erg pijnlijk, mocht ook pas een uur later naar huis, zo beroerd voelde ik me van de pijn en ik ben niet snel een piepert).

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 13:20

Ik ben depressief geweest door mijn eerste pil: Microgynon (30?). Wat een drama was dat.. ik ben in die tijd vriendinnen verloren (kom je er wel gelijk achter hoezeer ze vrienden zijn) en heb een hele moeilijke periode meegemaakt met mijn eerste vriendje. Na 6 maanden was ik erachter dat het door de pil kwam en kreeg direct de Yasmin voorgeschreven. Tot een half jaar geleden geen problemen mee gehad maar heb het afgelopen jaar veel hoofdpijn gehad, verminderd libido, blaasontstekingen, vermoeidheid en dat kan allemaal van de pil afkomen dus nu heb ik weer een andere, de trigynon (driefasenpil). Als dit niet werkt ga ik over op de anticonceptiepleister/nuvaring/of alleen condooms.. dan vind ik het wel prima met die hormoonpillen.

utina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 13:39

Gelukkig ben ik niet de enige.mensen in mijn omgeving geloofden mij niet dat het van de pil komen kon

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:24

newton schreef:
ja klopt, heb ook afkickverschijnselen gehad. heeft ruim 2,5 maand geduurd. Kan ook heel slecht tegen een pil, heb m;n hele lijf van slag gehad. Geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt om die rommel te slikken. Ben dan wel single maar als ik weer iemand tegenkom bestaan er genoeg alternatieven.

even doorbijten dus... mmm ik ga er eens over na denken :j ik slik hem overigens al 8 jaar, en ik zit nu in mn examenjaar, ik kan het dus niet hebben dat ik ga ijlen en ontwenningsverschijnselen krijg _O-

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:41

Niet handig nee :=
:D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:46

Ik ben ook nog altijd op zoek naar een vervangmiddel voor de pil... Word nl ook niet happy van de pil en stoppen vind ik geen optie omdat ik dan heel onregelmatige cyclus heb en verga van de pijn :o *zucht*
prikpil hoor ik goede dingen van maar ook hele slechte :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:39

Ik heb meerdere soorten pillen geslikt en op de één reageerde ik nog slechter dan op de ander. Vooral Stediril was een ramp; ik werd heel depressief, kwam heel veel aan en had totaal geen libido meer. Voor mij nooit meer die troep. :n Binnenkort krijg ik een Mirena spiraaltje, ik hoop dat ik daar beter op reageer.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:49

kr0elkip schreef:
ik kan tegen geen 1 pil.
kan ook niet tegen de spiraal met hormoon,
word er letterlijk zwaar depri van alles werd negatief
heb nu spiraal zonder hormoon en zie duidelijk verschil alleen is het jammer genoeg niet betrouwbaar,

Ik heb ook het spiraal zonder hormonen ( koperspiraal ) vraag me af hoe jij erbij komt dat die niet betrouwbaar is? Hij is echt super betrouwbaar. Staat ook overal aangegeven.

Edit:
Zie tekst
Betrouwbaarheid van Flexi-T
Flexi-T is zeer betrouwbaar. Er bestaat een zeer kleine kans op zwangerschap, minder dan 1%. In de praktijk blijkt de Flexi-T even betrouwbaar als de pil, met name omdat het niet kan worden vergeten en niet beïnvloed wordt door medicijngebruik.
Laatst bijgewerkt door 2misty2 op 24-09-09 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:55

mijn huisarts heeft gezegt
omdat er geen hormomen in zitten
dat die wel betrouwbaar is,
alleen minder betrouwbaar dan de spiraal met hormoon
en dat ik daar wel rekening mee moet houden

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:56

kr0elkip schreef:
mijn huisarts heeft gezegt
omdat er geen hormomen in zitten
dat die wel betrouwbaar is,
alleen minder betrouwbaar dan de spiraal met hormoon
en dat ik daar wel rekening mee moet houden

Heb even mijne aangepast en even opgezocht de betrouwbaarheid van mijn koperspiraal:

Betrouwbaarheid van Flexi-T
Flexi-T is zeer betrouwbaar. Er bestaat een zeer kleine kans op zwangerschap, minder dan 1%. In de praktijk blijkt de Flexi-T even betrouwbaar als de pil, met name omdat het niet kan worden vergeten en niet beïnvloed wordt door medicijngebruik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:23