Wat doen tegen het knakken van de vingers.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Wat doen tegen het knakken van de vingers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:48

Had vandaag een pony in de les die ook maar bleef knakken :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:23

Mijn vriend kraakt echt alles. Zijn nek moet om de paar minuten een keer gebeuren omdat die anders vast zit en al zijn vingers tegelijk kraken is echt een tik geworden bij hem. Verder zijn het zijn rug, tenen (oké, heb ik soms ook), knie en zelfs borstbeen :+

Hij zegt idd ook dat vooral zijn nek na een tijd stilzitten gewoon "vast" zit... En 't is echt niet aangenaam als je rustig tv zit te kijken of probeert te slapen en je plots een gigantisch luide *plop* van z'n nek hoort :=

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 07:07

Voor mijn werk voer ik veel gesprekken.
Hoewel bij mij zelf ook alles knakt, zegt ik er echt iets van als de persoon tegenover mij express met zn vingers zit te knakken...
Vind ik zo'n onsmakelijk rotgeluid!:D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:02

amanda2 schreef:
zegt ik er echt iets van als de persoon tegenover mij express met zn vingers zit te knakken...

Wie zegt dat het expres is? Ik heb de helft van de tijd niet eens door dat ik aan het knakken ben.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:16

Deze persoon zat express te knakken door met zn vingers in elkaar met de palm van zn hand zn hand te strekken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Toen ik hem er op wees, stopte hij. ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:36

Ik stop ook als iemand mij er op wijst omdat ik weet dat er mensen zijn die niet tegen dat geluid komen, maar dan doe ik het nog steeds onbewust. Ook al heeft iemand het al 20 keer tegen mij gezegd, dan nog doe ik het regelmatig zonder erbij na te denken.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:53

Is krakken schadelijk dan? xD ik kraak overal.. in mijn vingers, polsen, schouders, nek, onderrug, bovenrug, heupen, knieen, enkels xD Ik was wat stijf in mijn rug en was naar de fysio geweest maar van hem moest ik me dan juist loskraken omdat ik anders helemaal vast begin te zitten :D (en dan zit ik ook echt serieus helemaal vast :+ ) Het is inderdaad zo dat sommige mensen het doodeng vinden als ik het doe, daarom probeer ik het ook zoveel mogelijk te beperken :P

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:57

*Meld zich*

Iedereen in mijn omgeving zegt ook altijd al tegen mij dat ik er mee op moet houden, maar op de een of andere manier lukt het gewoon niet! Het is een soort verslaving geworden :+. Ik heb dat ook met mijn nek, soms zit het dan "niet lekker" en dan moet ik even wat ronddraaien met mijn hoofd en dan knakt mijn nek en is alles weer goed..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 21:24

Ik doe het gelukkig niet tijdens mn slaap, dan zou ik echt gek worden.

Kan soms wel zo'n 10 min. ophouden maar moet er niet aan gaan denken merk ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:59

Hier nog een knakker!

Alles knakt, mijn enkels, heupen, knieën, ellebogen, polsen, vingers, nek. En ik vind het lekker!
Als ik het niet doe, gaat het wel pijn doen.

En bovendien, een klasgenoot zei laatst tegen mij: Weet je dat het nooit medisch is aangetoond dat dit slecht voor je is?

Iedereen maar roepen dat je er reuma van krijgt, maar dat zien we dan wel weer.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:08

Maar is er nog iemand die meer weet over de gevolgen etc en een eventuele oplossing?

Je kunt nu wel leuk zeggen, reuma, dat zien we dan wel weer, maar ik heb het van dichtbij gezien en het is niet fijn... Huilen van de pijn, opgeblazen gezicht door medicatie, altijd dode vingers, braces om moeten... Nee, niet voor mij weggelegd.

Zeker omdat ik pianospeel, en ik er niet aan moet denken om het niet meer te kunnen ivm reuma (of een andere ziekte)

Tóch knak ik met mijn vingers, en ik kan niet stoppen... Omdat ik een bepaald niet-ontspannen gevoel krijg in m'n vingers dat alleen overgaat als ik knak.

Hetzelfde geld voor mn nek en rug, eens in de zoveel tijd moet ik m'n rug of nek knakken, en voor ik naar bed ga m'n rug nog een keer. Anders krijg ik pijn en kan ik niet slapen.

Dus, heeft een Bokker meer info of een oplossing ertegen? Ik ben helaas niet zo'n sterk persoon, dus 'gewoon stoppen' werkt niet... _-:(

Ik heb idd ook nog nooit echt een definitief iets gezien dat het wel of niet schadelijk zou zijn... Misschien een bezoek aan de HA..?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:13

Tsjah... Persoonlijk heb ik geen idee óf er gevolgen zijn.
Je zou het kunnen googlen, er zijn genoeg doktersites ;)

Ik ben jaren geleden naar de dokter geweest omdat mijn kaak op slot sprong, waarna ik 'm moest knakken (wat wel ongelooflijk pijnlijk was!!). Hoe kwam dit? Mijn pezen en spieren waren in de groei, gevolg waren lossere gewrichten. Ook knakken viel hieronder. Iemand met zwakkere enkels zal dit ook meer doen dus, dan iemand met sterke enkels.

Overigens denk ik zelf dat er weinig schadelijk kan zijn. Het gevoel komt niet voor niets opzetten. Wil je je nek vasthebben, of knak je even om 'm los te hebben. Zo ook vingers en de rest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:17

ik knak ook van alle kanten terwijl niks doe :P
Als ik aan het lopen ben knakken mijn tenen constant door. Leun ik op vingers zegt het ook knak. Het maakt niet als ik 5 x of 100 x op me vingers leun het knakt gewoon. En dat is bij alles zo. Dus echt laten stoppen kan ik het ook niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:21

Mijn knieen knakken heel erg, vooral rechts, die klikt vaak op slot en dan moet ik echt even heel vaak buigen en strekken en dan hoor je soms echt keihard knak en dan zit het weer goed allemaal.