scooterongeluk, wie nog meer???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Re: scooterongeluk, wie nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:34

Even offtopic, heeft iedereen die geen auto-rijbewijs heeft zijn/haar bromfietscertificaat al omgewisseld? Laatste kans vandaag! Deze m*ts was het dus bijna vergeten...

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:43

Ukje112 schreef:
Ik heb 2 jaar terug een ongeluk gehad met de scooter!
Scooter gleed netjes door de berm en ik stuiter over het asfalt met als resultaat, knie zwaar gekneusd en een groot gat erin.
Wie heeft er nog meer een ongeluk met de scooter gehad???

Goh ik heb precies hetzelfde gehad... Aangereden, onderuit gegleden. Scooter in de berm (bijna in de sloot ) en ik over het asfalt. Mijn knie in stukjes ( helaas af en toe nog steeds last van ), wat schaafwonden en verder ongedeerd vanaf gekomen. Mijn allergrootste geluk was mijn helm met het vizier dicht... Van datzelfde vizier was niks meer over, dus je had wel kunnen raden wat de schade was geweest als ik niet netjes die veiligheid had nageleeft... :(:)

Echter, nu na 5 jaar ga ik binnenkort beginnen aan mijn motor rijbewijs, dus psychische schade heb ik eigenlijk niet eraan over gehouden ;-)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:56

ik ging vandaag bijna onder uit met scooter.
Ik reed achter een vriend aan naar huis toe (wat voor mij erg om was)
T was glad vanwege de regen en op een gegeven moment haalt hij een trekker in.
Ik er achteraan. Hij opeens knipperlicht aan, slaat hij af,
Ik vol op de rem en de hoek om.
Gebeurt er dat ik gas en rem vast heb en op een natte weg niet slim dus helemaal slippen. gelukkig liet ik gas los en kon ik weer doorrijden maar de schrik zat er goed in!

Pfoee.

En 1 keer met ijs gevallen voor school met 10 km per uur de bocht door.
Gaf gas en toen lag ik.
Stond zoo voor l*l.
iemand moest mijn scooter op tillen want ik kreeg hem niet meer staande..

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:00

2 jaar geleden een flinke schuiver gemaakt.
Reed een scherpe bocht in, maar er lagen erg veel kleine steentjes. Ben toen met mijn schouder op m'n stuur geklapt en met mijn gezicht vol op de grond.
Schouder was zwaar gekneust en had het geluk dat ik een helm met beugel had, anders was het waarschijnlijk nog wel anders afgelopen.

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:47

Ik ben begin dit jaar onderuit gegaan met de scooter. Het was toch wel glad zo vroeg op de ochtend en in een 90 graden bocht besloot de achterkant van mn scooter maar onderuit te glijden. Ben toen best hard op mn knieen terecht gekomen. Rechterknie was 3 keer zo dik en kapot (schaafwonden, zitten nu littekens) en mijn linkerknie was ook behoorlijk dik. Heb er 1½ week mee gelopen en toen was het over haha.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:53

Ik heb dan geen scooter, en ben ook niet aangereden door een scooter zelf. Maar ben vorig schooljaar wel aangereden door een schakelmoter. Van achteren. Had mijn lampen etc gewoon aan, moter raakt de achterkant van mijn fiets, neemt mijn fiets mee, ben er waarschijnlijk overheen gevlogen want de moter lag uiteindelijk voor mij uit, en ik lag op de grond. Schakelmoter had flink wat schade en mijn fiets was helemaal kapot en niet meer te maken. Gelukkig hadden de bestuurder en ik niks, behalve een bende schaafwonden, blauwe plekken en wat gekneusde botten.. Had veel erger kunnen aflopen!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:32

ben een paar keer gevallen met scooter, en een keer een zwaar ongeluk gehad,
ik reed over een fietspad, en werd geschept door een afslaande (recht voor mn neus ineens) motor.
ik knalde er midden op, viel, en was weg. zware hersenschudding, helm doormidden, die was in mn wang gesneden, en overal bont en blauw. toen mijn scooter opgehaald werd konden ze niet geloven dat ik nog kon lopen, er was geen onderdeel meer bruikbaar.

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:39

ik was paar weken geleden nog gevallen. bijna nieuwe scooter |(
een fietser (14jaar) reed tegen mij aan dus ik was gevallen maar krijg dus mooi niks terug omdat hij 'niet schuldig' is.. ik had wel een lichte hersenschudding mooi 4 dagen lang erge hoofdpijn gehad. verder viel het gelukkig wel mee, had veel erger kunnen wezen. was warm weer dus had 3-kwart legging aan, korte moutjes enzo

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 01:12

m'n vriendin heeft dat wel gehad (en dan vind ze 't gek dat ik 't doodeng vind om bij haar achterop te kruipen! ) hele scooter kapot.. ander meisje dat ik ken had het zo dusdanig dat ze haar oogkas gebroken had.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 23:08

Ik reed door donker oranje. Toen ik zag dat de auto's weer gingen rijden aan de andere kant van de weg (wegen gescheiden door groenstrook waar ik overheen moest was dus een klein stukje fietspad), wilde ik snel stoppen maar op de een of andere manier gaf ik gas en remde ik tegelijk. Toen ben ik heel netjes onderitgeschoven, niet hard ofzo. Gelukkig zat ik nog echt op mn brommer en ging het zo snel dat ik geen tijd had om armen of benen uit te steken. Ik heb er alleen een flink gekneusde heup aan overgehouden.