wortelkanaal behandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: wortelkanaal behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:13

Wauw wat een enge verhalen staan er hier tussen zeg. Ik blij dat ik dat niet eerder heb gelezen.

Ik heb afgelopen maandag weer zo n behandeling gehad. Was goed verdoofd. Eerste keer niet goed genoeg, dus ff handje de lucht in, iets brabbelen en tandarts verdoofde wat extra. Toen lag hele linkerkant echt nokkie, lekker verdoofd, nou…groen licht, leef je uit mijnheer de tandarts. Hij nam wel de tijd voor de verdoving om in te trekken.
Een uur gelegen, noodvulling erin en volgende week maandag wordt het afgemaakt.
Ik heb gisteren een beetje napijn gehad maar die was goed te houden zonder pijnstillers verder o.i.d. Had ook meer het idee dat het van de vulling was dan napijn van de behandeling.

En ik kan nu weer koude dranken langs die kies laten lopen!!! Jippie!!!

Ik ga mijnheer de tandarts maandag echt bedanken want ik heb toch een tijdje helemaal niets met die linkerkant kunnen doen en mijn rechterkant draaide daarom dubbele diensten…

Ben super opgelucht en heel blij dat ik dit doorgezet heb; ondanks mijn angsten vooraf (was dood nerveus). Ik heb al eens eerder zon behandeling gehad maar toen zaten er niet zoveel wortelkanalen. Nu kon hij er drie vinden dus tja, duurt toch wel wat langer dan.

Trouwens, wel geinig “gevoel” als hij met dat vijltje erin gaat om schoon te raggen…vond het wel een grappig gebeuren. Had van tevoren op internet gekeken wat zo n behandeling precies inhoudt dus wist ongeveer wel wat hij aan het doen was….

Mijn ervaring deze keer? Nou, mocht ik weer zon last van een gevoelige kies krijgen…ik wacht het max 2 weken af, afhankelijk van de hoeveelheid pijn en dan bellen voor een behandeling. Huppa, maak maar dood die zenuwen. Die pijn is veel erger dan de (na)pijn en behandeling zelf.
Maar ja, dan heb ik nu wel een goede ervaring ermee natuurlijk!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:05

Brrr, vorig jaar WKB gehad en ik was ook niet te verdoven... zoveel spuiten gehad dat mijn wang en mond van binnen blauw was van de bloeduitstortingen. De WKB vond ik een hel omdat ik alles voelde, heb echt liggen janken in die stoel. Nee, wil niemand bang maken maar als verdoving niet werkt is dit geen pretje. Als het ooit nog eens moet gebeuren wil ik echt onder narcose, dan maar in het ziekenhuis... :j

SecretLIN

Re: wortelkanaal behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 14:56

Ahhh Embe dat is eng!

ik heb nog wel pijn imago maar wacht nog wel ff af haha ben blij dat ik gister overleefd heb wat een pijn weer zeg met boren enz en toen die kies trekken gadverdamme! brr ben blij dat ik het eerst wel gehad heb dan nog maar een beetje pijn