Afval tips en mensen die meedoen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:24

Ik meld me ook!

Ik heb geen tijd om alles te lezen, dus dat doe ik straks.
Ik ben nu van 73,5 naar vandaag 62,6 gegaan, en ik eet nog erg veel hoor. Dat is het voornaamste, genoeg maar gezond eten, en natuurlijk bewegen.

Hier een simpel dagschema:

O: grote kom vanilleyoghurt
t: appel
l: 2 geroosterde boterhammen met kipfilet, halve komkommer, 2 tomaten
t: appel
t: wortels
a: soep, vlees (geen varkensvlees) en aardappelen
t: wortels of appel

Ook eet ik nog gewoon 1 keer per week lekker friet mee, en in het weekend warme broodjes als ontbijt.

Verder fiets ik elke dag 1.5 uur om op stage te komen. Val nu gemiddeld een halve tot hele kilo per week af.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:27

Ik volg nu een speciaal programma bij LadyLine. Daar kan je enorm veel afvallen verspreid over een langere tijd.
Je gaat dan in een soort van cabines spieroefeningen doen en door de warmte in die cabines nemen je cellen sneller zuurstof op en gebeurd nog het 1 en ander wat ik niet meer weet :+
Daarna ga je in een soort van groentestomer en die doet hetzelfde alleen zit je daar stil in. Dit helpt omdat je lichaam natuurlijk ook weer terug in model moet komen na het afvallen.
Ben nu al 6 keer geweest en ik moet zeggen ik voel mezelf enorm goed en positief. Ben al 3 kilo kwijt (waar het in feite niet echt omdraait), van de 95,5 cm ben ik er al 25,nogwat kwijt :D
(is wel verspreid over je hele lichaam, dus armen, billen, dijen, buik, maag, borsten, kuiten, bovenbenen en knieen)

Heb nu ook een dieet wat ik de eerste 10 weken moet volgen, dan val ik 10 kilo af daarna gaan we bekijken wat ik in rust en beweging verbruik en aan de hand daarvan wordt een voedingspragramma opgezet voor mij.
Volgens mijn BMI moet er bij mij 40 kilo af en het streven is 5 kilo per 3 maanden. Dus heel rustig, niets crashen want dan zit het er binnen no time weer aan. Het is een proces van 2 jaar maar als het daadwerkelijk lukt dan ben ik echt superblij :):)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:28

Wolken: ik ben het helemaal met je eens :j veel mensen gaan ontzettend korten in hun eetpatroon én daarbij nog eens flink sporten! Dat is dubbelop voor je lichaam en dus niet goed..
Beter is een goed bewegingsprogramma, met daarnaast een goed eetpatroon met voldoende voedingsstoffen en ook kcal..Ongezonde tussendoortjes kun je natuurlijk prima vervangen voor iets gezonds en bijvoorbeeld op sausjes e.d. letten is ook helemaal geen probleem, maar het dieet wat Rani007 postte is een echt crash-dieet :n

Voor de mensen die naar de sportschool gaan, vraag daar eens om een algehele lichaamscheck als dat mogelijk is (en als je dat durft) :) Hierin meten ze onder andere je bloeddruk, je gewicht, je vetpercentage op verschillende delen van je lichaam, je spiermassa verdeling en ook je stofwisseling!
Bij mij kwam er bijvoorbeeld uit dat ik een aardig hoge stofwisseling heb; ik moet 1500 kcal per dag eten om te kunnen blijven leven...Dat is voor mij dus echt het minimale en dus te weinig omdat ik geen overgewicht heb..Ik heb met mijn sportinstructeur een sportschema gemaakt, en daar zit ook een eetschema bij, wat bijvoorbeeld inhoudt dat ik per dag 4-6 volkoren boterhammen moet eten en dat heb ik ook echt nodig als ik flink sport! :j
Verder is het belangrijk om regelmatig (ongeveer om de 3uur) te eten, dat houdt je stofwisseling op gang en zorgt voor minder trek..

Succes allemaal!

Corelli

Re: Afval tips en mensen die meedoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:30

IndianLady: van LadyLine heb ik ook goede resultaten gezien inderdaad..Vooral het eetpatroon wat je daar aangeleerd krijgt, is erg effectief :j
Bij 1 meisje ging het na de begeleiding weer mis, omdat die meteen weer stopte met groente en fruit eten en langzamerhand weer terug viel in haar oude eetpatroon :\ Zo zonde van je inzet en je geld! :$

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:32

Jazeker. Ik heb ook echt even moeite moeten nemen om te beginnen met dat dieet, maar nu ik zo snel al resultaten zie maakt het me niks meer uit.
En dat het me (veel) geld kost is alleen maar nog een extra drijfveer :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:36

Kholydraten tellen werkt voor iedereen,calorieèn tellen heeft geen zin.Door weinig kholydraten binnen te krijgen heb je helemaal geen honger of trek.Ik begin smorgens met een Atkins shake,om een uur of 10 een Atkins cracker met een plak zalm.Smiddags is verschiilend, gisteren 2 haringen en een boterham met patè.smiddags een handje chips, en s,avonds een gehaktbal 100 gram appelmoes en een portie aardappel anders.En s,avonds nog een cracker met een plak zalm.Duur is het niet en ik val goed af, wel is het een leefwijze die je altijd moet aan houden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:37

Simsalakim & Fannie: Ik ben ook een echte yoghurt-eter 's morgens, maar pak liever muesli dan cruesli :) De brokjes in Cruesli worden gebonden met suiker namelijk en dat is niet zo'n heel gezond begin van je dag ;) Ook in muesli zijn er een heleboel lekkere varianten! Ik vind zelf die van Zonnatura met noten en vruchten zeer goed te doen :9

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:38

Ik zit ook op een afval forum en daar geef je iedere week de stand van zaken door,is erg leuk.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:40

Ik meld me ook ALhoewel ik wel denk dat dit topic gesloten wordt omdat er een algemeen afval topic is, misschien kan dat voorkomen worden door er eenhuiskamer topic van te (laten) maken?

Ik ben nu ongeveer 3 weken bezig, door vooral geen cola meer te drinken, niet te snoepen en geen ongezonde tussendoortjes te eten. Heb geen weegschaal maar zie duidelijk verschil. (heb al minder vetjes :D )

Voor vandaag:
O: Bruine boterham met ham en mosterd
T: X -ben ah werk, en daar mag je niet eten
L: 3 bruine bolletjes
T: X -nog steeds aan het werk
A: ?
T: Fruit

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:42

Mag jij tussendoor niets eten? Lekkere werkgever, je hebt dus ook geen koffiepauze om 10/11 uur?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:01

mijn lijstje voor vandaag:

O: 25 gram brinta + 200 ml soja melk
T: Bakje vers fruit ( 1 kiwi, 1 abrikoos en ananas )
L: 3 bruine boterhammen met magere smeerkaas, 1 cracker met honing
T: Bakje rauwe groente ( paprika, komkommer, wortel )
A: Bloemkool, aardappelen en vega stukje vlees

Morgen kermis hier in de buurt... Denk niet dat bier goed is voor de lijn...

het is idd moelijk om je aan je nieuwe eetpatroon te houden. Daarom ben ik blij met de WW. Als ik op mijn streefgewicht zit ga ik 1 keer per maand op controle, als stok achter de deur. En nooit wil ik meer zo dik worden als eerst! Soms kijk ik nog wel eens een foto terug van "toen" en schrik er weer iedere keer van dat ik het zover heb kunnen laten komen.

Op Horse Event heb ik nog zo een fitheidstest gedaan. Een vriendje van me was daar toevallig begeleider. Was super leerzaam, ook om te zien welke oefeningen voor ruiters goed zijn. Ik had de dag erna helemaal spierpijn! Mijn vet percentage heb ik alleen niet durven meten....

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 10:25

Citaat:
Met hardlopen [vind ik zelf fijn werken] doe ik 1 rondje wat je Moet lopen, maakt niet uit hoe hard, maar het idee is er ervan dat als het goed is je hem steeds sneller kunt lopen. En als je het dan binnen een bepaalde tijd lukt pak je hem weer wat groter of een ander etc. Dat is leuk omdat je een doel hebt Sportschool ga ik ook niet meer doen, word me teveel geld gevraagd.. Maar buiten vind ik zelf ook veel motiverender!
Groetjes
ps; ik wil zo'n 15 kilo kwijt vanaf NU!

dat is idd een goed idee grenzen stellen :j
ik wil trouwens ook zo een 15 kilo kwijt :)

het dieet op pag 2 werkt voor mijn inderdaad niet, dat is voor mij nu al een jojo er :j

nieuwelingen welkom :j
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 18-09-09 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 10:29

nou ik ben vanmorgen opgestaan heb me even opgefrist, de paarden eten en water gegeven, en ben toen aan een stuk fruit en een evergreen gegaan, dis was mijn ontbijtje van vanmorgen, het is een niet heel goede start maar smorgens ben ik heel moeilijk met eten :o

nu heb ik zometeen een 15 min pauze, en eet dan even een appeltje en een boterhammetje :)

dan heb ik om half 1 nog een 15 min pauze waar ik een rijstwafel met kaas en een sinaasappel of iets dergelijks neem :)

ik heb nu echt erge honger.. en ben ook blij dat het bina tijd is :o
maar stay strong, het is gerust niet erg om een rommelende maag te hebben :)

vanmiddag ben ik om 1 uur klaar met werken, en dan ga ik 3 kwartier naar huis LOPEN,, ik ga kleine stukjes snel wandelen om mijn conditie wat aan te sterken.

en dan spring ik op de fiets en ga naar mn paard om daar mijn 3 uur snack op te eten :j
en even boven op mijn paard te klimmen om een uutje fanatiek te gaan trainen :j
en dan weer op de fiets naar huis om aan mijn avond maal te beginnen :j

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:33

IndianLady schreef:
Heb nu ook een dieet wat ik de eerste 10 weken moet volgen, dan val ik 10 kilo af daarna gaan we bekijken wat ik in rust en beweging verbruik en aan de hand daarvan wordt een voedingspragramma opgezet voor mij.
Volgens mijn BMI moet er bij mij 40 kilo af en het streven is 5 kilo per 3 maanden. Dus heel rustig, niets crashen want dan zit het er binnen no time weer aan. Het is een proces van 2 jaar maar als het daadwerkelijk lukt dan ben ik echt superblij :):)

meld zich :o

graag 10 kilo minder

kun je het dieet hier neerzetten?

en inderdaad langzaam afvallen werkt nog altijd het best maar ja alles is zo lekker

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 10:38

haha dat alles is zo lekker ken ik :j
ik vindt het oook heeeeel moeilijk niets mee te nemen voor mezelf..
mn vriend is gek op paprika chips,, en dat lust ik gelukkig nhiet,, dus dat mag hij van mij gewoon kopen :j
helaas kan hhij alles eten zonder aan te komen,, hij blijft mager ;( haha

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:42

Meld zich ook even.
Wil ook graag 15 a 20 kilo afvallen, paar weken geleden met Cambridge dieet gestopt, ik hield het gewoon niet vol, die shakes waren zooo vies! Maar was wel 7 kg afgevallen, maar omdat ik dus niet op de goede manier het dieet heb afgebouwd, ben ik alle 7 kg weer bij!
Ik was van 100 kg, afgevallen naar 75, op eigen kracht, gezond eten, veel bewegen, daarna, weer bijgekomen tot 80, daarna cambrigde, ook weer 7 kg kwijt, stond ik weer op 73, nu dus weer 80 kg!
Zou graag tussen de 60 en 65 kg willen wegen.
Ik heb dus 1x in mijn leven een dieet gedaan, (Cambridge dus) maar ben er van overtuigd dat gewoon afvallen echt het allerbeste is, gezond eten en sporten. Dat moet dan ook je levensstijl blijven derest van je leven, hoe moeilijk dat ook is.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:50

Oh ideaal, een nieuw topic!
Werkt veel fijner dan een topic van 80 pagina's binnenvallen :D

Ik kom er ook gezellig bij haha!
Heb geen streefgewicht, wil gewoon miner vetjes :D
Sta sowieso 1x per week in de sportschool maar wil liever wat vaker. Alleen als ik de hele dag naar amsterdam ben geweest heb ik daar echt geen zin meer in! Moet eerst 2 uur reizen, dan op school zitten en dan weer 2 uur reizen. Pak wel wat vaker de fiets naar het station dan :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:09

anca schreef:
IndianLady schreef:

meld zich :o

graag 10 kilo minder

kun je het dieet hier neerzetten?

en inderdaad langzaam afvallen werkt nog altijd het best maar ja alles is zo lekker

:o

Aangezien ik er vrij veel geld voor betaal: nee :n

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:18

wiebke meld zich ook !!

ik ben eigenlijk wel gewoon erg veel te zwaar .. en moet ook echt gaan afvallen! Maar het is zo moeilijk .. helemaal omdat ik alleen woon en die koekjes en snoepjes me bijna róepen vanuit de keuken. Er is dan niemand die zegt.. hee .. mag niet !

2 jaar geleden ben ik 28 kg afgevallen op eigen kracht *\o/* en vond het niet eens zo heel moeilijk.. maar ik kan de stap niet maken om er weer aan te beginnen :\ . Ik dacht er zelf aan om gewoon een bloot-foto van mezelf op het keukenkastje te plakken zodat ik er iedere keer naar moet kijken als ik wil gaan snaaien :wow: . Misschien zou dat werken. Ik weet ook precies waar mijn zwakke momenten liggen .. als ik net uit mijn werk kom en als ik s'avonds op de bank zit / vlak voor het slapen of na het dansen.

Naar de sportschool gaan doe ik niet , heb het geprobeerd maar werkt niet voor mij .. ik doe wel 15 uur in de week salsa dansen waarbij ik veel zweet en non-stop dans .. is ook sporten toch ??
Wat dat betrefd heb ik een 'vervelend' figuur .. boven ben ik redelijk slank maar mijn billen en benen zijn echt zwaar. Als ik ga afvallen, val ik hier ook weinig af.. misschien heeft iemand tips om precies dáár af te vallen ? * bij de vorige afval race zijn mijn boobies gewoon een cup maat geslonken en billen zijn nog hetzelfde!! *

Het helpt ook niet echt dat ik een vriendje heb die echt helemaal gek is op mijn benen en billen en ze het liefste zo houdt... maar ja, ik ben er niet happy mee dus moet het een beetje minder worden. En zeg nou zelf.. 118 kg is te-veellll!!!!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:32

wiebke schreef:
ik ben eigenlijk wel gewoon erg veel te zwaar .. en moet ook echt gaan afvallen! Maar het is zo moeilijk .. helemaal omdat ik alleen woon en die koekjes en snoepjes me bijna róepen vanuit de keuken. Er is dan niemand die zegt.. hee .. mag niet !

Herkenbaar hoor! Snoep roept mij ook altijd. Daarom haal ik het gewoon niet meer in huis. Kan het ook niet meer zo hard schreeuwen :D Gelukkig heeft mijn vriendje er ook totaal geen behoefte aan.

Afvallen op de plaatsen die jij wilt kan niet. Je lichaam regelt dat allemaal lekker zelf. Ik zou ook wel graag wat van de billen en bovenbenen kwijt maar helaas... Bij mij mocht er ook wat meer cup af maar na 40 kg ben ik "maar" 1 cupje kleiner. Ben nu gezegend met een C. Het enige wat je kan doen is bepaalde oefeningen waardoor je de lichaamsdelen waar jij je aan stoort strakker kan maken. Daardoor zal het ook wat dunner worden.

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:37

Ik meld me ook, kan wel een stok achter de deur gebruiken :D.

Ik wil/moet 20 kg afvallen. Weeg nu 90, en met mijn 1.66 is dat echt teveel. Onlangs heb ik op de bank/bed moeten liggen vanwege mijn rug, dus gesnoept en geen beweging gehad.

Wil verder met het VDH dieet (vreet de helft). Mijn man kan zo lekker koken en ik schep zo 2/3 keer op, dus dat zet wel aan!

Begin oktober weer naar de dietist, eens kijken voor tips zij nu heeft. Vorige maand kwam ze aanzetten met:
- ander broodbeleg. Ben een zoetekauw, maar neem nu vruchtenhagel.
- 100 cal. snoepen s'avonds.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 12:10

ooh ik vindt het leuk dat jullie allemaal meedoen, ik durf mijn lengte en gewicht nu ook wel te melden ( er zijn veel mensen op bokt die ik ken. ) maar ik denk juist dat als ze dit lezen ik me ga schamen en nog meer wil afvallen :)

ik ben dus 1.65 klein en weeg 79,5
bij mij zit het VOORAL aan mn buik,, maar ook mijn voorgevel met een stevige bijna cup groter moetende D mag wel even wAat kleiner.
verder heb ik geen aso dikke kont maar mijn boven benen daar in tegen zijn ook wat te dik,, mijn onder benen daar in tegen zijn echt veelste dun voor de rest van mijn lijf :P

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:15

Ik wil me ook toevoegen aan dit topic :D

Ben Dominique en veelste zwaar op het moment haha.
Ik rijd zogoed als iedere dag paard en daarnaast als ik de fiets kan pakken doe ik dat ;)

Dit weekend is bij ons de kermis dat betekend zuipen en slecht eten.
Ik wil dus graag aan jullie mijn belofte doen dat ik vanaf woensdag 23-9 aan de slag ga!!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 12:23

oke doom bij deze afgesproken :j
enne,, misdraag je niet TE erg he haha.

EsBiancJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:25

Ik wil me ook aanmelden. Zit er al heel lang tegenaan te hikken. En heb al heel vaak gelijnd (zelf iets proberen, sonja bakker, balans dieetclub) , en heel veel pogingen tot..
Steeds kon ik het niet volhouden, maar ik ben 2 weken geleden op mezelf gaan wonen, dus een mooi punt voor een goede start.

Ik heb voor mezelf een gewicht vastgesteld waarop ik niet meer op mijn paard wil rijden, en daar begin ik aardig dichtbij te komen, dus tijd om aan de slag te gaan!

Ik heb vandaag al een lekker stuk appeltaart :P op, dus laat ik morgen beginnen.

Ik wil trouwens 29 kilo kwijt (ja heel veel ik weet t, maar ik heb de tijd).

Nog 1 ding: Succes iedereen!