Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suuszoey schreef:Dedankt, ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. Alleen is bij 16 weken pas duidelijk of de afwijking er wel of niet is.
Bij de 2 abortus was het bij de "geruststellingsecho" ( het ging toch allemaal goed en 2x bij dezelfde persoon kwam nooit voor) was het voor mij in 1 oogopslag duidelijk dat het weer foute boel was.
Fingers crossed en gewoon doorademen.
Trouwens best heftige verhalen in dit topic. Iedereen die nog voor de keus staat : heel veel succes !! Doe wat je hart je ingeeft. De rest komt later.
Nagyl schreef:oef heftig gespreksonderwerp
Ik heb zelf een miskraam gekregen 3 maanden na de geboorte van mijn zoontje. Hoewel het onverwachts was, was het zeker gewenst. Ik was zwanger geworden door goed gebruik van de pil. Ik wil graag nog een tweede. Maar het steekt me een beetje als mensen een abortus laten plegen, terwijl er mensen zijn die niet gekozen hebben voor een miskraam.
Persoonlijk vind ik het heel erg als mensen zwanger worden en abortus plegen, omdat ze zwanger zijn geraakt door niet veilige sex.
Abortus uit gezondheidsredenen voor baby en moeder, vind ik wel ok / prima (dan ben je niet egoïstisch bezig). Dat zou ik altijd doen mocht het duidelijk zijn dat de kleine geen overlevingskansen zou hebben, of zwaar gehandicapt zijn.
suuszoey schreef:Net terug uit het ziekenhuis en tot nou toe is alles goed. Hartje klopt, ontwikkeling lijkt zoals het hoort. Over 4 weken terug voor nekplooimeting en bloedonderzoek.
Afwachten
Alet74 schreef:@Moontje, ik vind je post waarin je zo te keer gaat over kinderen een beetje respectloos voor de mensen met een kinderwens (en de mensen met kinderen). Aan je naam te zien (geboren in 1991) ben je nog erg jong en heb je nog tijd om je mening een beetje te nuanceren.
Het is aan de ene kant jammer en onnodig dat abortus wordt gebruikt door sommige mensen als soort van voorbehoedmiddel, daar is het in mijn ogen niet voor. Aan de andere kant is het voor die mensen die dan wel zwanger worden maar goed dat er abortus bestaat, want als kind ongewenst op de wereld komen, lijkt me voor alle partijen ook niet wenselijk.
@suuszoey: leef met je mee. Hopelijk blijft alles goed gaan! Altijd vertrouwen houden hoor!
Moontje1991 schreef:nou ik dus wel wel meer dan 1 iemand.
En ook genoeg mensen die in het algemeen heel beledigend praten over mensen die abortus zouden laten doen als ze perongeluk zwanger worden en daar val ik dus ook onder.
EN dat vindt ik echt belachelijk iedereen mag zelf beslissen wat hij met zijn eigen leven doet daar heben anderen niks over te zeggen.
Want waarom zou je een kind moeten houden als je het helemaal niet wilt.
Om jezelf te kwellen? als straf voor dat je zwanger bent geworden? of om een kind een verschrikkelijk leven te geven omdat het een moeder heeft wat niet van hem houdt?
En ook genoeg mensen die in het algemeen heel beledigend praten over mensen die abortus zouden laten doen als ze perongeluk zwanger worden en daar val ik dus ook onder.
EN dat vindt ik echt belachelijk iedereen mag zelf beslissen wat hij met zijn eigen leven doet daar heben anderen niks over te zeggen.
Om jezelf te kwellen? als straf voor dat je zwanger bent geworden? of om een kind een verschrikkelijk leven te geven omdat het een moeder heeft wat niet van hem houdt?