Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:40

Hey CIV, was rot van de spanningen, wel begrijpelijk. Kan me goed voorstellen dat de sfeer niet echt prettig is nu op je werk. Logisch dat je de sfeer oppakt.

Hier gaat het wel. Vanochtend in de groep kregen we een verandering door. Onze begeleider wil dat we allemaal de groep een keer gaan 'voorzitten'. Dus eigenlijk haar rol overnemen. Helaas kwam ze er niet meer aan toe om er meer over uit te leggen. Dat doet ze morgen, maar op woe ben ik er nooit. Aan de ene kant kan het best heel goed zijn, aan de andere kant vind ik het heel vreemd. Ik heb ook meteen laten merken dat ik dat dus absoluut niet zie zitten. Ik hou niet van voorzittersrollen of welke vorm van leiding geven dan ook. Daarbij is zij degene die ervoor geleerd heeft om zo'n groep te leiden, niet wij. Hoe langer ik er over nadenk, hoe raarder ik het vind worden. Ik ga het dus ook echt niet doen :n Verder denk ik dat het ten koste kan gaan van de diepgang van de gesprekken. Zij wéét de juiste vragen te stellen, daar zijn wij niet voor opgeleid. Nou ja, ik zie het wel. Sta er in ieder geval niet zo positief tegen over.

Vanmiddag weer schemagerichte therapie gehad. Dat vind ik altijd wel intensief. Het is anderhalf uur en daarna ben ik altijd helemaal op. Wel heel nuttig, dat zeker. Daarna moesten we met de hond naar de dierenarts. Hij moest voor zijn inenting. Toen we binnenkwamen meteen maar om een snuitbandje gevraagd, want hij is niet altijd de liefst. Jeejte, wat kan onze oude heer grommen zeg! Het leek wel een beer. Ik moest er wel om lachen. Als hij dat snuitbandje niet om zou hebben had hij de dierenarts opgevreten denk ik :+ Stiekem vond ik hem wel héél stoer. Fijne uitvinding trouwens die snuitbandjes hihi. De dierenarts vroeg nog of hij voor ons thuis wel wat liever was. Nou ja, hij is in ieder geval weer glansrijk door de APK ;) en kan er weer een jaartje tegen.

Ga vanavond maar op tijd naar bed denk ik. Verder lekker een beetje tv kijken. Moet wat minder achter de computer eigenlijk, merkte gisteren ook dat het me niet zo goed deed. zit er langer achter dan zou moeten...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:48

PW, heeft ze een reden op jullie aan te stellen als 'voorzitter'? Dit zou ik haar vragen, ze zal het toch niet voor niks doen? Denk dat zij het wel kan verklaren en misschien dat ze stopt als ze merkt dat het niet werkt? Fijn dat die beer van jullie er weer voor een jaar tegen kan, dat is niet verkeerd, alles was dus verder goed? Leuk om te lezen dat er nog zoveel leven in die oude loebes zit, is hij moe nu ;)? Doe lekker rustig aan vanavond.

Wou dat ik rustig aan kon doen, phoe wat een drukke avond weer. Uit mn werk naar het thuiscentrum geweest, daarna bij ons thuis gaan eten. Vanavond met de hond gewandeld, praatje met de buren, gestofzuigd, de kattenbakken schoongemaakt en zo staat mn ma op de stoep en dan nog even weg. Zal blij zijn als ik straks op bed lig, Hoop dat het morgen op het werk beter zal gaan maar na zo'n avond als vandaag zie ik er altijd tegenop. Morgenavond gelukkig geen plannen en ik kan eventueel wel wat eerder weg want donderdag wordt het weer overwerken. Als het goed is wel volgende week vrij, hoop het wel want nu is er weinig aan op het werk.

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:39

Leven zit er zeker nog in. Heb ook niet de indruk dat hij nu extra moe is ofzo ;) Het is zo'n kanjer :D

Ik heb een lekker rustig avondje gehad. Film gekeken met mijn vriend. Merkte wel dat de spanning wat bleef, omdat het ook een spannende film was. Nu zakt het en heb ik alleen nog een beetje een onrustig gevoel. Hoop dat ik lekker slaap zo. Morgenochtend naar stal en morgenmiddag een gesprek bij mijn behandelaar. Dan ga ik ook mijn nieuwe behandelaar ontmoeten. Dat vind ik wel heel spannend. Hopelijk klikt het...

Druk avondje CIV. Hopelijk lig je al lekker in bed en slaap je goed vannacht. Ik begrijp wel dat je na zo'n drukke avond meer op ziet tegen je werkdag. Zou mooi zijn als je wat korter kan werken en een avondje geen verplichtingen is ook wel even lekker. Misschien spreek ik je morgen nog wel.

Weltruste!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:17

Ik baal behoorlijk. Mijn afspraak vanmiddag gaat weer eens niet door. De zoveelste keer. Ik stel me er op in, bereid me er op voor en dan kan ik weer een week wachten. Nu is het ook maar de vraag of ik volgende week dan inderdaad kennis kan maken met mijn nieuwe behandelaar. Vind het echt zo vervelend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:51

He bah PW, wat rot!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:47

Ja klote, maar het is niet anders.
Hoe is het met jou gegaan gisteren? Ben ik wel erg benieuwd naar. Of wil je er liever niks over zeggen.

Heb trouwens net opgezocht hoe lang wij elkaar al kennen. (Voor in het boekje) En ik heb het gevonden hoor! ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:28

Ik ben vanmorgen op de boerderij geweest en heb het schimmeltje weer gelongeerd. Onderweg in de auto was ik allemaal smoesje aan het bedenken om er onderuit te komen, maar ik was me er bewust van en ben het longeren daarom toch aan gegaan. En het ging echt heel goed. Het kwart je is gevallen bij de schimmel en ze was super braaf. De vorige keer liep ze nog over me heen met het hoofdstel aan doen, maar vandaag ging dat ook al véél beter. Bij het longeren draaide ze nog 1x om, maar dat was volkomen mijn eigen schuld. Ik zei wat tegen de eigenaresse en was even afgeleid. Daar maakte ze dankbaar gebruik van. Ben er wel heel blij mee.

Verder thuis gezeten en niet zoveel gedaan. Merk dat het even wat minder gaat. Weinig energie, alles kost me weer meer moeite dan een tijdje terug en daar baal ik van. Ik merk ook dat alles me weer wat minder interesseert en dat reageer ik af op mijn vriend. Ook ga ik met wat meer tegenzin naar de therapieën. Ik denk dat het allemaal goed best intensief is en veel energie kost. Het zal wel een kleine terugval zijn die er bij hoort. Was vanochtend daarom extra blij dat het longeren zo goed ging. Was een fijne opsteker :j

Ook het sporten kost me veel energie. Ben wel gegaan vandaag, maar heb het zware onderdeel geskipt. Dat was een ware exposure voor me, omdat ik door mijn hoge eisen vond dat ik dat gewoon moest doen. (al heeft de inspanningsfysioloog duidelijk gezegd dat ik me er niet druk om moet maken als het een keer niet lukt) Het voelt alsof ik niet genoeg doorzettingsvermogen had om de zware 10 min. er toch bij te pakken (Al weet ik stiekem best dat dit onzin is...) en alsof het sporten wat ik wel gedaan heb vandaag totaal nutteloos was. (ook onzin natuurlijk)

Hoe gaat het met jullie?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:22

Zou de omschakeling van het weer er ook niet mee te maken kunnen hebben PW. Ik merk bij mezelf dat nu het weer vroeger donker wordt, mijn energieniveau ook weer aanhet dalen is...
Denk wel niet dat dat de enige oorzaak is hoor, maar zou wel mee kunnen spelen. Super dat het longeren zo lekker gaat !

Ik ben zelf ook terug veel meer bezig met de paarden en geniet er terug van. Ik heb gisteren gereden op een paard van een vriendin die ik wat mee ga verzorgen als ze het te druk heeft (geen verplichtingen, allemaal lekker vrijblijvend en ze weet dat mijn paardje er zelf ook aan komt volgend jaar dus vind het wel lekker zo) en dan mijn vriend zijn paardje zijn we ook aan het opnemen om definitief zadelmak te maken en mee te hobbelen.

Verder gaat het hier wel ok, niet meer niet minder. Had vandaag een erg saaie opleidingsdag aangaande het gebruik van het intranet op mijn werk (heel de dag stiekem op internet gezeten en weinig opgestoken van de les zelf, kon het gewoon niet opbrengen vandaag. Gelukkig zit vriendjelief in de IT dus als ik er niet uit kom zal hij me wel kunnen helpen hoop ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:40

Hier nog een met weinig energie..

Bah, bah, ik heb echt baaldagen, terwijl het opzich best ok gaat.
Gisteren is vriendlief meegeweest naar de psych en deze heeft hem goed uitgelegd wat er nu precies aan de hand en wat hij kan doen om mijn herstel te bevorderen. Hij stelde niet veel vragen, maar hij zei achteraf dat zijn vragen wel beantwoord waren. Hij mag nu altijd in overleg met mij meekomen als hij daar behoefte aan heeft. Hij kreeg wel behoorlijk op zijn donder toen het ging over de druk die hij oplegde en het onbegrip..

Gister ben ik nadat ik mijn vriend naar zijn werk heb gebracht naar mijn moeder geweest en 's middags heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. Gisteravond nog hardgelopen en de plantjes van mijn schoonouders verzorgt.

Vanmorgen werd om half 9 wakker gebeld door het UWV. Gister was namelijk mijn laatste werkdag, en alles is eens goed geregeld. Mijn werkgever heeft me ziek uit dienst gemeld, en vanmorgen had ik een erg begripvolle dame aan de lijn. Ik heb verteld wat ik heb, en nu krijg ik een oproep voor de verzekeringsarts. Ze heeft mijn rekeningnummer gecontroleerd voor de betalingen dus dat zit ook wel goed denk ik.

Om 10 uur was ik op stal, en heb ik Garuna gelongeerd. Het ging erg goed. We hebben zelfs gegaloppeerd. Dit vind ze heel moeilijk en ik vind het spannend. Maar het ging super. Vanmiddag heb ik niks gedaan, alleen een beetje doelloos op internet gezeten.

Net ben ik met een vriendin en haar moeder naar Divoza geweest. Was wel leuk, maar druk. Ik ga dan ook zo naar bed.

Morgenvroeg eerst Running, dan activering en 's middags ga ik weer rijden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:44

Hey angela,

Fijn om even wat van je te horen. Goed dat Pascal op zijn donder kreeg ;) Vreemde ogen dwingen zeggen ze, en hopelijk werkt dat bij Pascal ook zo!Het klinkt in ieder geval vrij positef.

Verder klinkt alles eigenlijk inderdaad wel positief. Vanwaar het balen dan? Of gewoon zo als jij het laatst uitdrukte: Die schijtdepressie?

Met mij wil het even niet zo. Heb een beetje een terugval. Morgen in de groep maar even aangeven en maandag bij de haptonoom het een en ander bespreekbaar maken.

Succes morgen bij activering en hapto!
Was je laatste rustige weekje voorlopig he!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:47

ik kan me gewoon overal moeilijk toe zetten en ik zie onwijs op tegen volgende week..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:48

Laat ik het anders zeggen, het kost me allemaal meer moeite dan de afgelopen weken. Ik heb nergens meer zin in, ik verheug me nergens op, het kan me allemaal niet schelen.

Ik haat dit gewoon!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:52

Dan kunnen we elkaar dus de hand geven :j
Met mij ging het de afgelopen weken ook eigenlijk wel lekker en het leek weer een beetje vanzelf te gaan. En nu? Nu gaat het bij mij ook weer zo moeizaam. Ik sleep me overal naar toe en thuis komt er echt helemaal niks uit mijn handen. Baal er ook gigantisch van. Word eigenlijk gewoon boos op mezelf...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:54

Even een knuffel voor jullie, ik ga mn bedje opzoeken :(:) Hoop dat jullie je snel weer beter zullen voelen :(:)

Anoniem

ik kreeg het vandaag gewoon niet voor elkaar om de zooi op te ruimen die mijn katten hebben gemaakt. Nu heeft Pascal het opgeruimt..

Pollewoppy

Angela_ schreef:
ik kan me gewoon overal moeilijk toe zetten en ik zie onwijs op tegen volgende week..

Dit is heel begrijpelijk!!
Dat kan ook de reden zijn dat je je nu even moeilijker tot dingen kan zetten. Geef er maar een beetje aan toe, het hoort er een beetje bij. Hoe vervelend het ook is. Volgende week moet je gewoon gaan ervaren, op je af laten komen. Laat het maar gebeuren.
Maar dat is makkelijk gezegd. Tot die tijd moet je je er door zien te slepen en proberen om je er zo min mogelijk druk over te maken. En ook dat is weer makkelijk gezegd...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:55

Weltruste CIV!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:55

Het zal ook allemaal wel loslopen, maar toch.. Ik vind het heel spannend. Ik had gister ook weer druk op de borst.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:56

Angela_ schreef:
ik kreeg het vandaag gewoon niet voor elkaar om de zooi op te ruimen die mijn katten hebben gemaakt. Nu heeft Pascal het opgeruimt..

Nou en? Dat geeft helemaal niks. Al kun je het waarschijnlijk niet uitstaan van jezelf.
Ik ben vanochtend alleen maar naar de boerderij geweest en heb thuis ook helemaal niks meer gedaan. Terwijl er een berg was ligt waar ik al vanaf vorige week tegen aan zit te hikken. (Volgens mij heeft mijn vriend er net maar een was in gedaan en dat vind ik dan weer banketstaaf, want hij wertk de hele dag en ik ben gewoon thuis...)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:57

Die druk op de borst is ook zo verklaarbaar.
Ik heb er ook weer wat meer last van. Niet erg, maar net genoeg aanwezig zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:59

Heel herkenbaar..
Het is niet erg, maar wel vervelend. Mediteren lukt voor geen meter, eigenlijk gaat alles gewoon minder. Ik ben ook weer wat meer prikkelbaarder en emotioneler.

Maar goed, ik ga nu lekker mijn bedje in. Morgen weer vroeg dag. Welterusten allemaal!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:01

We zitten wel weer in hetzelfde schuitje Angela.
Ik ben ook prikkelbaarder, ben chagerijnig en reageer het af op mijn vriend. Ik trek me terug en doe afstandelijk. Heel irritant.

Ik ga zo ook naar bed. even mijn thee op drinken.
Weltruste!! Loopse morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 08:33

Goedemorgen!

Gisteravond nog een flinke huilbui in bed gehad, het luchte wel iets op maar niet helemaal. Ik heb opzich wel redelijk geslapen maar wel onrustig. Pascal had zich verslapen, dus flinke hectiek vanmorgen. Niks voor mij :n Nu zit ik aan mijn ontbijtje en thee en ik ga zo eens richting GGZ.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:16

Ik had me vanochtend voor genomen om in de groep te vertellen dat het even wat minder gaat. De rest van de week had ik me toch weer beter voor gedaan.

Ik was mooi op tijd en zat nog even met iemand uit mijn groep buiten te kletsen. Waren we te laat! Toen we bij de groep aankwamen was de deur al dicht en dan mag je er niet meer in. Daar baalde ik wel even goed van. Na de pauze mochten we wel weer instromen, maar dan is het rondje "Hoe zit je erbij" al afgelopen. Na de pauze op donderdag wordt het thema besproken. Dat ging vandaag over vermijding. Wel heel herkenbaar en nuttig.

Hoe kwam het dat je een huilbui had Angela. Ik ken het wel dat het eigenlijk net niet oplucht. Dat heb ik ook vaak. Wel lekker gerend vanochtend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:52

Wat een giller PW, gewoon optijd zijn en dan nog te laat komen! Wel jammer dat je dat niet hebt kunnen inbrengen, misschien volgende week?

Ik heb net gerend, en het ging best goed. Mijn schema is bijna afgelopen en ik krijg dus een nieuwe. Activering was heel fijn, heb ingebracht dat het allemaal heel goed ging en alles goed was gegaan maar dat ik toch een klote gevoel had. Gelukkig herkende meer mensen dat.

Nu maandag starten met de deeltijd... Spannend..