Coke, cocaine, snuif, snow.. Normaler dan een biertje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruik jij wel eens coke?

Nooit
271 (88%)
Soms
14 (4%)
Vaak
4 (1%)
Altijd
2 (0%)
Niet meer
16 (5%)

Totaal aantal stemmen: 307

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:36

Niet om het gebruik van coke/ speed goed te praten, maar persoonlijk vind ik alcohol net zo goed een "hard drug". Een borrel op zijn tijd kan geen kwaad, een lijntje ook niet. Het gaat bij beide "drugs" om de persoon die het gebruikt. Degenen die geen maat weten te houden met alcohol zullen dat ook niet kunnen met andere drugs als coke. Coke is overigens niet lichamelijk verslavend, alleen geestelijk. Alcohol kan wel een lichamelijke verslaving worden en is om de een of andere reden een sociaal geaccepteerde "drug" geworden, maar zeker zo gevaarlijk of gevaarlijker dan coke omdat het voor een paar centen overal te koop is. Maar het aantal slachtoffers dat gemaakt door alcohol is vele malen groter dan het aantal slachtoffers van coke ( of andere "drugs" ).
Iemand die vertelt dat die zich ieder weekend volgiet met bier en vervolgens laveloos naar huis loopt ( of een taxi neemt, maar hopelijk niet achter het stuur stapt!) wordt min of meer geaccepteerd, iemand die op een feestje een paar lijntjes snuift is vaak meteen een junk, terwijl de kans groot is dat die 1e de junk is en de 2e een gelegenheids gebruiker.

Heel persoonlijk vind ik de problemen met alcohol veel ernstiger, door de sociale acceptatie en de lage drempel. Het is overal te koop, iedereen kan er ( soms met omwegen) aankomen en het wordt als stoer gezien om te drinken ( zelfs het toch wel gestoorde idee van het "comazuipen").

Ik vraag me af wie uiteindelijk de meeste hersencellen overhoudt 8-) .

Bij beide is het zo dat als "te" ervoor staat het link kan zijn, maar iemand die wel eens een lijntje neemt is niks erger dan iemand die weleens een borrel drinkt, pas als het excessen worden gaat het mis en die excessen zie ik toch echt meer bij alcohol dan bij coke gebruik.
Geniet, maar "gebruik" met mate, zou ik willen zeggen ;)

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:38

Heb nog nooit aan de drugs gezeten en ben het ook ECHT niet van plan.
(Ook drink ik niet veel, hooguit 1x in de maand 2 glaasjes bessen, zelfs dat meestal nog niet, gezien ik haast nooit uitga. Oja en ik rook ook niet xD)

Ken meiden van 12 die al aan de jointjes zitten....Schandalig.

Nanne

Re: Coke, cocaine, snuif, snow.. Normaler dan een biertje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 16:14

Wow, wat veel reacties toch nog.

ElCid, je hebt daar een heel goed punt. Maar uit mijn ervaring merk ik dat er een groot verschil zit tussen iemand die een borrel op heeft of iemand die heeft gesnoven. Tenminste bij mijn vrienden wel. Als ze dronken zijn vinden ze alles leuk en zijn onwijs gezellig, helemaal niet moeilijk niks. Maar zodra ze gesnoven hebben hoef je niks verkeerd te doen of te zeggen want dan worden ze onwijs agressief en ze zijn constant opgefokt.

Ik ben wel met je eens dat alcohol net zo goed een drug is. Maar dat geldt ook voor bijv. koffie.
Maar alcohol is meer ingeburgerd in de maatschappij. Iedereen drinkt zo nu en dan wel eens een glaasje en ik ben zelf van mening dat het beter is voor je lijf en portomonnee om eens een x dronken te worden dan te snuiven.

Als ik zie hoe de neus van mijn vriendin er uit zag, dat was niet best.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:23

Ik werkte een aantal jaren terug in Haarlem en daar werd het me op feestjes gewoon aangeboden.
Ook hadden we een keer een personeelsfeest en toen gingen er gewoon bekers 7up rond met GHB, en iedereen maar vrolijk nemen. Na 15 a 20 min werd het een geile boel...

Zelf heb ik wel eens een joint in mn handen gehad en ben ik niet vies van een biertje, maar andere drugs, dat nooit! Ik heb een poedersuiker gehad en ben verschrikkelijk bang voor een bad trip...

Ik heb wel een keer met een jongen gezoend die net coke op zijn lippen had, waarna mijn lippen vreselijk begonnen te tintelen en ze voelde heel gek aan. Dat vond ik heel eng en was behoorlijk pissed...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:32

ElCid schreef:
Niet om het gebruik van coke/ speed goed te praten, maar persoonlijk vind ik alcohol net zo goed een "hard drug". Een borrel op zijn tijd kan geen kwaad, een lijntje ook niet. Het gaat bij beide "drugs" om de persoon die het gebruikt. Degenen die geen maat weten te houden met alcohol zullen dat ook niet kunnen met andere drugs als coke. Coke is overigens niet lichamelijk verslavend, alleen geestelijk. Alcohol kan wel een lichamelijke verslaving worden en is om de een of andere reden een sociaal geaccepteerde "drug" geworden, maar zeker zo gevaarlijk of gevaarlijker dan coke omdat het voor een paar centen overal te koop is. Maar het aantal slachtoffers dat gemaakt door alcohol is vele malen groter dan het aantal slachtoffers van coke ( of andere "drugs" ).
Iemand die vertelt dat die zich ieder weekend volgiet met bier en vervolgens laveloos naar huis loopt ( of een taxi neemt, maar hopelijk niet achter het stuur stapt!) wordt min of meer geaccepteerd, iemand die op een feestje een paar lijntjes snuift is vaak meteen een junk, terwijl de kans groot is dat die 1e de junk is en de 2e een gelegenheids gebruiker.

Heel persoonlijk vind ik de problemen met alcohol veel ernstiger, door de sociale acceptatie en de lage drempel. Het is overal te koop, iedereen kan er ( soms met omwegen) aankomen en het wordt als stoer gezien om te drinken ( zelfs het toch wel gestoorde idee van het "comazuipen").

Ik vraag me af wie uiteindelijk de meeste hersencellen overhoudt 8-) .

Bij beide is het zo dat als "te" ervoor staat het link kan zijn, maar iemand die wel eens een lijntje neemt is niks erger dan iemand die weleens een borrel drinkt, pas als het excessen worden gaat het mis en die excessen zie ik toch echt meer bij alcohol dan bij coke gebruik.
Geniet, maar "gebruik" met mate, zou ik willen zeggen ;)

Ik ken eerlijk gezegd maar weinig mensen die 'blijven hangen' met hun gedrag wanneer ze gedronken hebben. Maar wel meerdere die dit met harddrugs bereikt hebben. Het zelfde geldt voor de verslaving. Die is aan harddrugs groter dan aan drank.

Ik ben het dus niet met je verhaal eens.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:34

ik heb het wel gebruikt ooit en lang geleden
(4 jaar versaalfd geweest) en in die tijd heb ik me vreselijk gevoeld iedere dag opnieuw niet eten wel drinken
veel roken en veel snuiven
tja wat een pret (dus niet) op dat moment hing alles samen met een hoop problemen en verkeerde vriendjes.
ik ben er toen wel weer op eigen kracht afgekomen en heb me leven weer opnieuw opgebouwd.

het is vies en verdooft je hele keel gezicht en lippen (alles gaat tintelen) speed heb ik nooit gebruikt pillen daar integen als we op stap gingen (dat was wel een lekker gevoel) blowen deed ik bij de vleet en drinken ook ;) naja ik schaam me er niet voor het is gebeurt en wilde dat ik het kon overnieuw doen (dan had ik alles anders gedaan) maar dat kan niet dus ja ;)
en mijn neus tjeh die was helemaal kapot en dood van binnen weg gevreten van die zooi.
nu ben ik clean ik rook niet meer ik gebruik niet meer (ook geen sigaretten) een wijntje drink af en toe maar verder niks meer

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 16:38

Petje af hoor Onley.. Je hebt jezelf toch mooi uit de oliebol gekregen en dat is niet niks..

Het klinkt allemaal vreselijk, van je neus en het verdoven van je hele hoofd eigenlijk..

Je hoeft je er ook niet voor te schamen, die dingen hebben jou wel de persoon gemaakt die je nu bent. ;)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:42

heb nooit gebruikt en na dat een vriend van mij vorige week is overleden aan de drugs zooi raad ik het ook iedereen af mischien dat sommigen het wel gehoord hebben van die jongen van mysteryland.... de vrienden die het ook deden zijn zeer geschokt en spontaan gestopt.... dus een verslaving is dan in een klap over geweest bij hun...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:46

Nanne schreef:
Petje af hoor Onley.. Je hebt jezelf toch mooi uit de oliebol gekregen en dat is niet niks..

Het klinkt allemaal vreselijk, van je neus en het verdoven van je hele hoofd eigenlijk..

Je hoeft je er ook niet voor te schamen, die dingen hebben jou wel de persoon gemaakt die je nu bent. ;)

ik schaam me er ook niet voor ik heb een sterk karakter ;)
ik ben wel blij dat ik ervanaf ben hoor ik woog amper 30 kilo (met 18 jaar)
tijdens mijn zwangerschap ben ik gestopt en erna net zo hard weer begonnen na 3 maanden :o
naja hoe me dochter 9 maanden was is er iets gebeurt waardoor ik helemaal ermee gestopt benen ik het dus ook nooit meer heb aangeraakt erna

ik ben er trouwens ook goed ziek van geweest erna (afkicken)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:51

Jammer genoeg heb ik in het verleden meer mensen mogen uitwuiven op weg naar hun laatste bestemming die aan alcohol misbruik dan aan "drug" misbruik ten prooi zijn gevallen.
Verkijk je niet op hoeveel mensen sterven door alcohol, of door gevolgen daarvan als keelkanker, lever insuficientie, autoongelukken. Ik praat andere drugs zeker niet goed, maar ook alcohol is heel gevaarlijk. Overigens zijn er zat mensen die een "kwade" dronk hebben en dus wel aggressief worden.

Enne, ik heb beiden van heel ( te) dichtbij meegemaakt!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:55

ElCid schreef:
Jammer genoeg heb ik in het verleden meer mensen mogen uitwuiven op weg naar hun laatste bestemming die aan alcohol misbruik dan aan "drug" misbruik ten prooi zijn gevallen.
Verkijk je niet op hoeveel mensen sterven door alcohol, of door gevolgen daarvan als keelkanker, lever insuficientie, autoongelukken. Ik praat andere drugs zeker niet goed, maar ook alcohol is heel gevaarlijk. Overigens zijn er zat mensen die een "kwade" dronk hebben en dus wel aggressief worden.

Enne, ik heb beiden van heel ( te) dichtbij meegemaakt!

indd mijn ex was van het drinken van alcohol veel agresiever als van de drugs die hij gebruikte
en ieder weekend was het dan ook prijs met hem :(:)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:02

best veel vrienden van mij gebruiken het, dat moeten ze hellemaal zelf weten ze weten de gevolgen duss.. ;)
maar ik zal er nooit aan beginnen!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 17:09

HindaFree schreef:
heb nooit gebruikt en na dat een vriend van mij vorige week is overleden aan de drugs zooi raad ik het ook iedereen af mischien dat sommigen het wel gehoord hebben van die jongen van mysteryland.... de vrienden die het ook deden zijn zeer geschokt en spontaan gestopt.... dus een verslaving is dan in een klap over geweest bij hun...

Gecondoleerd..

Alleen jammer dat het een leven moet kosten om in te zien hoe het ook kan lopen.. Zonde..

Onley, het belangrijkste is dat je er nu vanaf bent toch?
Door schade en schande word men wijzer zeggen ze. ;)

Kwade dronken ken ik ook.. Heb ze zelf ook wel eens gehad, ik zeg ook niet dat het een minder slecht is als het ander. Het is net hoe je er als persoon op reageert.

Ik heb iemand ook wel eens op de meest vreselijke manier zien veranderen door de drank.. Ik leef nog elke dag met de gevolgen en zal het nooit meer kunnen vergeten.. :n

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:25

_helga_ schreef:
best veel vrienden van mij gebruiken het, dat moeten ze hellemaal zelf weten ze weten de gevolgen duss.. ;)
maar ik zal er nooit aan beginnen!

Ik had een vriendin dit dit aan 't doen was, volgens mij stiekem achter mijn rug om :+
Nou die vriendschap is er niet meer, het takelde ook al echt af tussen ons..

Ik zou het ook nooit gebruiken! Ben wel benieuwd naar een Joint maar vergeleken met alle andere drugs etc. lijkt dit vrij onschuldig! :=

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:31

Nanne schreef:
Ik woon dus ook in de Kop van NH.. ;)

Drank is hier vrij "normaal", ik houd zelf ook van een stevige borrel. Maar niet elke dag..

Wij, NH'ers, hebben een reputatie op het gebied van drank en er word hier ook stevig gedronken. Maar momenteel overheerst de drugs gewoon heel erg..

Ik heb zelf ook geblowt, 4 jaar lang, en ooit eens een XTC'tje genomen, maar ben er op tijd uitgestapt. Aan de blow ben ik nooit echt verslaafd geweest want ik ben van de een op de andere dag gestopt. Was het zat..

Ik ben zelf ook blij dat ik die zelfkennis heb, maar ik blijf toch de angst houden dat ik het ooit op een stom moment ga proberen.. Dat komt denk ik ook door het feit dat het altijd in de buurt is..

Ik weet niet of je de drugs de schuld kan geven.. De gebruiker heeft 9 vd 10 problemen met zichzelf en ipv die op te lossen grijpen ze naar een makkelijkere methode. The easy way out..

Ik vind het wel mooi dat er zoveel mensen zijn die een ander er niet op veroordelen. Hoeveel mensen hun "vrienden" de rug wel niet toekeren omdat ze gebruiken.. Het is ongelovelijk..

Mijn beste vriendin heeft een jaar lang elke dag speed gesnoven en werd echt gevaarlijk en gek, maar ik heb haar nooit in de steek gelaten.. Het blijven je vrienden, wat ze ook gebruiken..

Waar in NH woon je? Want dit is voor mij echt een ver van mijn bed show. Heb zelfs nog nooit iemand gesproken die het gebruikte, laat staan 1 van mijn vrienden..

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:11

Ik heb alles zo'n beetje wel een keer geprobeerd , was allemaal hardstikke leuk, juist daarom ben ik er mee gestopt, ik voelde me helemaal geweldig als ik een pilletje of een lijntje op had, gebruikte het ook in kleine hoeveelheid zeg maar.. Het is zo gevaarlijk omdat het bij veel mensen op een hele goeie leuke manier inwerkt, dit klinkt jullie misschien heel gek in de oren, maar zo was het wel

denk dat het helemaal niet zoveel kwaad kan als je goed je grenzen kent, en af en toe eens wat gebruikt, maar dat ik bij de meeste mensen dus juist het probleem..Ze kennen hun grenzen niet, willen alleen maar meer en meer en dan is het einde zoek

zou iedereen gewoon willen aanraden er niet aan te beginnen, het kan zo fout aflopen.

en als je het dan zonnodig wilt proberen laat het dan testen, er is zoveel foute troep in de omloop tegenwoordig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:49

stoer schreef:
Ik heb alles zo'n beetje wel een keer geprobeerd , was allemaal hardstikke leuk, juist daarom ben ik er mee gestopt, ik voelde me helemaal geweldig als ik een pilletje of een lijntje op had, gebruikte het ook in kleine hoeveelheid zeg maar.. Het is zo gevaarlijk omdat het bij veel mensen op een hele goeie leuke manier inwerkt, dit klinkt jullie misschien heel gek in de oren, maar zo was het wel

denk dat het helemaal niet zoveel kwaad kan als je goed je grenzen kent, en af en toe eens wat gebruikt, maar dat ik bij de meeste mensen dus juist het probleem..Ze kennen hun grenzen niet, willen alleen maar meer en meer en dan is het einde zoek

zou iedereen gewoon willen aanraden er niet aan te beginnen, het kan zo fout aflopen.

en als je het dan zonnodig wilt proberen laat het dan testen, er is zoveel foute troep in de omloop tegenwoordig...

Hier ben ik het niet mee eens. Drugs richt altijd schade toe, af en toe ook.

Ik leerde een hele leuke jongen kennen. Paar keer mee gezoend. Toen hij vertelde dat hij een week terug nog coke had gebruikt, was ik er meteen helemaal klaar mee!!
Ik moet dat niet hebben, beetje/af en toe of niet, drugs gebruiken is fout.

Een goede vriend van mij blowt bijna elke dag een joint, soms meer. Hij zegt dat hij er superchill van wordt, maar ik zeg dan, voel je je dan niet chill als je het niet doet? Dan zegt hij, ja ook maar met een joint is het nog relaxer.
Ik snap dat niet, als je je goed voelt, heb je dat toch niet nodig? Mis je dan iets in je leven?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:53

Citaat:
Ik snap dat niet, als je je goed voelt, heb je dat toch niet nodig? Mis je dan iets in je leven?

Inderdaad. Bij verslaafden is het net een 'levensmiddel', uiteindelijk kunnen ze niet meer zonder. Ik zou best een keer een joint
ofzo willen proberen, maar dan in een veilige omgeving, bijv. met een paar vriendinnen ofzo! :) Dat er tot op zekere hoogte geen
misbruik van je kan worden gemaakt ofzo..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 20:55

Nou van een joint raak je niet echt het contact met de echte wereld kwijt. Je voelt je alleen heel relaxed en alles zit wel goed..

Het is niet zo dat als jij stoned bent van een joint iemand gemakkelijk misbruik van je kan maken dan als je bijv. een ampul GHB hebt genomen.

Het is wel een wijs besluit dat als je het een x wilt proberen je het in een voor jouw veilige omgeving doet met mensen die er evt. mee bekend zijn en die je vertrouwt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:05

Ja als je paddo's of spacecake gebruikt is het ook wel slim om nuchtere personen om je heen te hebben...

Ik ben ook een keer een nuchter persoon gweest...
Dat liep uit de hand, ik was alleen met 6 jongens en 1 meisje. Een gast wilde naar boven in het huis omdat hij dachtt dat hij kon vliegen. ZOveel ik ook oplette, ik kon ze niet alle 7 in bedwang houden, het liep helemaal fout omdat het meisje, wat eerst nuchter zou blijven, dus ook paddo;s had genomen en dus een bad trip kreeg en geen licht meer kon verdragen. Zij zat dus in een hoekje in de bijkeuken en dacht dat ze dood ging...
Ze werd later ook heel ziek. Toen ik bij haar was om te kalmeren is die andere jongen dus naar boven gegaan en van het dak gesprongen. 'Gelukkig' was het een laag dak maar hij kwam met zijn benen in een ligstoel waardoor hij behoorlijke sneeen opliep in een van zijn kuiten, wat best hard bloedde.
Hij had er niet veel last van, behalve dat hij wat mank liep omdat zijn spier beschadigd was... Ik heb toen de politie gebeld en ik was geloof ik de enige die van slag was, ik had hem namelijk zien springen, omdat ik op dat moment in huis stond...

Dit is voor mij ook een ervaring en een reden om het niet te doen.
Ik wil ook nooit meer een nuchtere persoon zijn bij dit soort dingen... Ik heb teveel enge dingen meegemaakt...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:12

Nanne schreef:
Ik vind het wel mooi dat er zoveel mensen zijn die een ander er niet op veroordelen. Hoeveel mensen hun "vrienden" de rug wel niet toekeren omdat ze gebruiken.. Het is ongelovelijk..

Ik ben zelf iemand die gebruikers de rug toekeert, waarom? Omdat ik heel snel toegeef aan verleidingen, en ik dan bang ben dat de verleiding te groot is. Ik wil verder ook helemaal niks te maken hebben met mensen die gebruiken.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:38

ik ben wel nieuwschierg geweest naar drugs enzo. maar het heeft er nooit toe geleid dat ik het werkelijk heb geprobeerd. dit komt waarschijnlijk ook omdat ik een paar van mijn beste vriendinnen kapot aan de coke heb zien gaan. ze hadden grote problemen en ik heb ze zo goed mogelijk geprobeerd eraf te helpen maar tevergeefs. nu ik dat heb gezien ben ik volledig tegen drugs. ik heb er nooit iemand beter van zien worden. enkel slechter.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:28

Gelukkig niet, wel vaak de gelegenheid gehad. Het is inderdaad overal als je uit gaat en veel mensen gaan er aan kapot.. trieste zaak.

Ik ben absoluut niet van plan het ooit te gebruiken..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 07:28

Ìk heb alleen de eerste en laatste pagina gelezen, dus heb niet alles gevolgd...

Moet zeggen dat ElCid precies omschrijft wat ik dacht. Is eigenlijk raar dat alcohol wel geaccepteerd wordt, want imo zijn er idd meer gevallen van alcoholverslaafden dan cocaineverslaafden. Ook in mijn ogen is een alcoholverslaving erger, omdat deze mensen váák (ik zeg dus neit altijd!!) anderen in hun verslaving meeslepen, terwijl de andere drugsverslaafden meer en meer in hun eigen, geisoleerde wereldje raken. Dat is mijn ervaring, kan natuurlijk zijn dat dat een bizarre ervaring is en dat normaliter juist het tegenovergestelde gebeurd ,maar dat weet ik niet.

Onley, ik vind het knap van je dat je je verslaving onder ogen hebt kunnen komen en hiermee verder aan de slag bent gegaan!

Ik heb het zelf natuurlijk weleens geprobeerd ,maar vond er echt helemaal niets aan. Ik kreeg een bloedneus en had de hele tijd een raar, soort verlammend gevoel in mijn neus- en keelholte. Daarbij was ik ontzettend opgefokt.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:28

het ligt er denk ook al wat voor coke je gebruikt maargoed.
ik gebruik welleens sos, maar je merkt er echt niet veel van bij mij en zowel vrienden ook niet. doe het alleen in het weekend als we gaan stappen. nadeel is wel dat het duur is maar ik vind het wel relaxed, plus je kan niet lichamelijk verslaafd raken aan sos.
vind het anders als je elk weekend aan de speed,pep of basecoke ofzo zit..