Vettig haar!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:07

Ik vind dat zó vies. Ook als ik het bij andere zie, bah.. :r Kan daar gewoon niet tegen.. Bouw het dan af in een vakantie of zo.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:09

Ik doe dit nu al een jaar of 3, en het is hetzelfde gebleven eigenlijk. Heb het werkelijk waar mijn hele leven al dat het zo erg is.

Basic_

Re: Vettig haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:10

Btw, ben eigenlijk nog steeds wel blij met mijn haar hoor haha :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:11

Rebeca:
Jeetje zeg, doe effe normaal. Het is maar talg, wat ook uit je huid komt, dus in principe overal op je lichaam voorkomt.
Het is juist gezond voor je haar, het beschermt je haar tegen ozon en UVstralen en houdt je hoofdhuid soepel en voorkomt uitdroging.

Tuurlijk, een coup á la sla-olie is niet heel erg aantrekkelijk, maar in een staart prima op te lossen.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:11

Ik vind het ook niet zo erg als mensen dat doen als ze het haar in een staart hebben , loop zelf ook wel eens met vet haar rond maar wél in een staart en dan heb ik er geen problemen mee en andere mensen ook niet :)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:12

Mijn haar wordt ook snel vettig. Ook al mijn hele leven. Idd niet te vaak met je handen er door en niet te vaak borstelen op een dag helpt bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:12

Focussed schreef:
Rebeca:
Jeetje zeg, doe effe normaal. Het is maar talg, wat ook uit je huid komt, dus in principe overal op je lichaam voorkomt.
Het is juist gezond voor je haar, het beschermt je haar tegen ozon en UVstralen en houdt je hoofdhuid soepel en voorkomt uitdroging.

Tuurlijk, een coup á la sla-olie is niet heel erg aantrekkelijk, maar in een staart prima op te lossen.

RebeCCa. ;)

En sorry hoor. Ik vind het gewoon niet smakelijk, en zeker als die mensen voor je zitten. Je hoeft niet gelijk zo aanvallend te reageren?

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:13

Hier een meelezer

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:14

Sorry tiepte het snel.

Ik vind jouw reactie nogal overdreven... Niet smakelijk? Poep in je haar is niet smakelijk nee, maar een beetje talg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:15

Poep is ook niet smakelijk nee, maar daar gaat het niet over? Ik vind het gewoon vies. Klaar. Mag ik toch vinden? :x

Ben trouwens wel benieuwd hoe mensen überhaupt poep in hun haar krijgen. :')

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:16

Ik heb hier ook last van :\
Ik was het niet vaak, zo min mogelijk eigenlijk, natijd smeer ik er ook Gliss Kur in,
een goedje dat klitten weghaalt én je haar supersuperfijn aan laat voelen :) Hoeft niet
uitgewassen te worden :n Maargoed, na één dag is het gewoon al vettig! :\

Heb 't in de vakantie zo min mogelijk gewassen, echt maar een paar keer (oh oh! := ) maar nee
hoor, geen verandering ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:35

Iew, ik vind het ook heel vies, en vooral heel onverzorgd staan. Ik was mijn haar altijd nadat ik mijn cap op heb gehad, dus dat zal zo'n 4x per week zijn. Vroeger deed ik het elke dag wassen, en ik weet niet wie het heeft verzonnen dat het slecht voor je haar zou zijn? Mijn haar is hartstikke gezond. Ik merk ook geen verschil met toen ik het elke dag waste.

Maar wat hierboven al meerdere keren gezegd is; je moet vooral niet te veel aan je haar zitten.

Jeska_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:43

mijn haar word vet van mousse, en haarlak en die prut
daarom doe ik het ook niet zo vaak op :+
ik was met Andrélon 2 in 1 fris en mild ofzo
werkt bij mij heel goed :P
en als ik smorgens mn haar plat heb doe ik mn kop onder de kraan en fohn ik het, dan zit het weer goed en is niet vettig }:0

ik kan echt niet tegen vettig haar :o

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 16:23

oeps ben een paar dagen niet op bokt geweest en kijk hoeveel reacties!
afbouwen moet ik echt in een vakantie doen dan.. vind het echt goor anders :) iemand zei hier iets van een theezakje in water? dat lijkt me nog wel lekker!
en ik gebruik veel verschillende shampoo en geen conditioner meer.. en toch word het steeds weer vet :) en die droogshampoo ken ik, maar tegen de middag is het gewoon weer vet. nou is het wel zo dat ik absoluut niet van mijn haar kan afblijven tijdens de les enzo. het is een gewoonte geworden ofzo.. Afkicken dus !!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:14

Ik heb Guhl shampoo voor vet haar en merkte wel verschil!
Helaas is dat nu ook weer over en is mijn haar de volgende dag weer vet! Ga het maar eens proberen met andere shampoo. Mijn pa wast z'n haar gewoon met shampoo voor iedere dag, dus misschien daar maar keertje mee proberen te wassen!
Geen cremespoeling in heb ik ook al geprobeerd, werkt ook niets.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:33

Marilla:
Het werkt niet van de een op de andere dag, dat cremespoeling weglaten. Ik merkte pas verschil na 2 weken.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:03

Proberen toch echt minder te wassen en een keer per week een masker voor vet haar in je haar smeren, er vervolgens mee slapen, en de volgende dag uitspoelen ;) +/- 3 maanden later heb je prachtig haar ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:07

Citaat:
afbouwen moet ik echt in een vakantie doen dan..

Dit werkt écht niet ;) Zoals ik hierboven al zij: ik heb het in de vakantie nauwelijks (ga nu geen verkeerde dingen van me denken := ) gewassen, puur omdat ik dan gewoon totaal NIET bezig ben met mijn uiterlijk, en verschil? Nee hoor, vettigheid komt door heel andere
dingen :) Bijv. veel in je haar zitten met kam/vingers, veel spul erin doen of teveel cremespoeling ofzo :+

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:09

afwisselen de enee x gewoon shampoo ik gebruik andrelon en de andere x alleen creme spoeling word je haar super zacht van en niet snel vettig :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:16

Rebeccaa schreef:
Poep is ook niet smakelijk nee, maar daar gaat het niet over? Ik vind het gewoon vies. Klaar. Mag ik toch vinden? :x

Ben trouwens wel benieuwd hoe mensen überhaupt poep in hun haar krijgen. :')

Ik ben het met je eens hoor .
Echt heel erg voor de mensen die het hebben, maar ik kan er gewoon écht niet tegen. Ik vind het echt vies.
Vriendinnetje van mij had het ook echt heel erg, en die had ook echt een tic om haar hoofd tegen mijn hoofd te leggen . bah

Heb wel effe wat tips opgezocht ;

Tips uit grootmoeders tijd:
In de tijd van grootmoeder bestonden er nog geen speciale shampoo’s tegen vet haar. Deze tricks zijn nu nog steeds goed toepasbaar als je vet haar hebt:

- Dompel je haar onder in een badje van verdund sodawater

- Schud wat talkpoeder op je hoofdhuid, deze neemt de overtollige talg op. Tip: doe dit ’s avonds, anders denken je collega’s dat je zoveel zorgen hebt, dat je in één nacht grijs bent geworden!

Vet haar moet vaak gewassen worden met sterk verdund sodawater.

Bij vet haar is het een kwestie van niet te masserend wassen. Hoe harder je de hoofdhuis masseerd, hoe meer je de talgklieren stimuleerd, waardoor het weer sneller vet wordt.
- Mascha

Last van haar dat snel vet wordt? was dan om de 2 a 3 dagen het haar met een anti roos shampoo. En dan niet de hoofdhuid masseren want dan activeer je juist de hoofdhuid waardoor het haar sneller vet wordt en dan heb je nog het probleem niet opgelost.
- Ilse

Als je vet haar hebt en geen tijd of zin om het te wassen; flink met een ruwe badhanddoek je haren rossen en het zit voor die dag weer mooi en niet vet.
- Oma Nel

Als je wat minder vaak je haar wilt wassen blijf dan de tip; met een handdoek door je haar rossen, wat langer volhouden. Ook nadat het haar toch vet is geworden. Op een gegeven moment is dat weg en kun je volstaan met de handdoektruc, scheelt tijd en sjampoo en je haar gaat er mooier van zitten. Er ontstaat een natuurlijk evenwicht tussen vet worden en wassen.
- Oma Nel

Behalve de handdoek truc is talkpoeder ook een oplossing. Maar niet te veel ineens, anders lijk je meteen zo oud. (Je haar wordt er anders zo wit van.)
- S. Martens

Was je haar en voeg aan het laatste spoelwater het sap van een citroen toe.
- Oma Ans

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:20

Hoe oud ben je? Want het kan ook met je hormonen te maken hebben ;)

Ik heb er ook last van, sinds ik acne heb is mijn haar ook veel vetter.

Je kan beter een shampo en masker gebruiken voor de gevoelige hoofdhuid dan ;)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:25

Ik heb er ook erg veel last van, en moet het echt om de dag wassen, afwennen heb ik al zó vaak geprobeerd; helpt niet.

Nou was ik bij de kapper laatst, en gelijk even gevraagd, zij zei dat ik een hele simpele shampoo moest nemen, PH neutraal, geen poespas er in, en je haar niet wassen met te warm water, had het laatst al even een keer gedaan en het werd idd minder snel vet (ik had Omdra med.)

nou had ik hier ook een boekje met wat tips. zal hem zo eens opzoeken :)

Edit: naspoelen met pepermuntthee, dat was hem :D ga hem binnenkort eens uittesten :)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:35

Ik ben het ook met Rebecca eens. Ik vind dat zo vies, vooral bij mezelf, dat vette haar.
Moet het zelf ook elke dag wassen anders ziet het er niet uit.
Ik was het alleen op zondag niet omdat ik dan toch de hele dag brak ben :+

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:43

AngelofLove schreef:
Hmz, ik zit met hetzelfde probleem, vind het soms echt geen gezicht. Dokter heeft ooit eens gezegd je haar maar 2 x in de week wassen maar dat vond ik wel echt smerig ;-)

Maar hij heeft wel gelijk je kunt ze wel eventueel elke dag uitspoelen onder douche maar 2x in de week wassen met shampoo is voor je haar en hoofdhuid veel beter.

Maar voor TS dus zo min mogelijk in je haar zitten en zo min mogelijk met shampoo wassen en als je dat doet mild over de hoofdhuid wassen en niet gaan rossen. Is in het begin ff moeilijk dus haren gewoon vast dat het niet zo opvalt maar dan gaan je hoofhuid minder huidvet aanmaken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:54

Het ligt eraan wat je de hele week doet.
Ik heb op dit moment geen paard en geef op dit moment ook geen les, dus wat dat betreft krijg ik al geen stof, luchtjes oid in m'n haar.
Ik was het een keer per week en om de dag doe ik wat hair protect in m'n haar, en het is kerngezond :)

Alleen wanneer ik ongesteld ben heb ik spontaan haaruitval :+