Hoe verzorg jij je haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:57

Marloes0508 schreef:
M_VE schreef:
Verder zit ik met hetzelfde probleem als de TS. Een bobje laten knippen én haar met een slag erin.
En nu ben ik het steilen kostbeu! Zit dus met ongelijk haar (kort vanachter, langer vanvoor), wil het laten groeien (komt net niet op m'n schouders vanvoor). Maar los staat het voor geen meter meer! Ik heb gedacht aan extensions. Maar dat is reuzeduur! Dan liever veel paardrijlessen voor dat geld. :+

Ik heb een tijdje een wat langere bob gehad en nu steek ik het vaak op, al heb ik onderhand ook wel weer de lengte dat los leuk staat (heb het eind juni weer rechter laten knippen, tis nog steeds iets langer aan de voorkant maar dat vind ik wel leuk). Weet niet of je al genoeg lengte hebt om het op te steken, maar anders kun je dat eens proberen. Of een inieminie staartje! :D

Staartje lukt nét. :+ Maar dat lijkt zo op het uiteinde van een kwast (om mee te schilderen) niet op een muur maar op een schilderij ofzoAls de achterkant nu evenlang was als de voorkant zou het wel leuk staan. (los)
Achja, ik moet er even doorheen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:04

Ik fohn mijn haar zo weinig mogelijk en gebruik een shampoo die geschikt is voor mijn haar. Voor de extra verzorging gebruik ik wel eens een haarmasker of een serum van Guhl wat ik er na het wassen in doe, ruikt heel lekker en mijn haar wordt er zacht van. Smeer het vooral in de puntjes, want die hebben het het hardst nodig.
Als er buiten een flinke zon is gebruik ik een verzorgende spray met UV filter :)

Verder gebruik ik mousse om mijn haar wat meer volume te geven :) En het ziet er best aardig uit al zeg ik het zelf :)

Anoniem

Re: Hoe verzorg jij je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:11

Ik heb vrij dik, glad en glanzend haar maar doe eigenlijk niet zoveel bijzonders er mee.

Was mijn haar ongeveer om de dag, of om de twee dagen en gebruik daarna creme spoeling. Eindig altijd met een koude douche en wikkel het altijd in een handdoek om het te laten drogen. Mocht ik echt snel moeten en mijn haar moeten fohnen gebruik ik eerst mouse voor ik fohn.
Verder elastiekjes zonde ijzertje, blijft er ook geen haar in hangen. :)

Dat was het ongeveer denk ik. Heb nu voor mijn doen kort haar, kan een redelijke staart in maar ben weer aan het sparen om het lang te laten worden.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:14

Ik heb me haar pas afgeknipt :) was te lang, Nu mooi onder me schouders , En ik stijl het om de 2 dagen, douch dus om de 2 dagen want ik heb enorm kroeshaar en dat ziet er gewoon NIET uit :o

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:05

Ik heb blond haar tot net op me schouders, heb opzich makkelijk haar als ik er niets mee doe (wat ik meestal doe := ) dan zit het niet heel erg raar. Als ik me haar fohn dan heb ik over het algemeen een flinke slag/krullen. de ene keer heb ik echt veel meer krullen dan de andere keer

Ik ben eigenlijk gewoon een lui kreng, was me haar iedere dag, kam het maar daar houdt het wel mee op. Als ik wat ga doen of zo wil ik het wel eens fohnen maar meestal doe ik het gewoon vast :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:11

Poeh wat wassen jullie je haar allemaal veel zeg! Veel te veel want je verwijderd het beschermlaagje.
Het zal wel aan het haartype liggen :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:34

Ik heb ontzettend dik, witblond gesteild haar..
ik heb vanmezelf krullen dus ik stijl het iedere dag, en fohn het iederen dag droog, het witblond moet onderhouden worden ;) en toch, heb ik kerngezond haar, kreeg het nog te horen van de week bij de kapper :D

ook groeit het heel snel(extreem), stopte het maar eens of werd het maar eens dunner :') maar mijn haar accepteerd alles _O-

ik was het gewoon.. en 1x in de week met een haar masker, wat een geheim he :D

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:42

Ik was elke dag mijn haar en föhn bijna elke dag mijn haar. Mijn haar is dík, geverfd en het groeit als kool. Af en toe wat anti pluis er in, maar dat is zo'n beetje alles. :') Ik heb het van (niet lachen) mijn vader geërfd, die had vroeger ook altijd zulk haar :').

Afbeelding

Zoek de haarbal :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 05:22

Cayenne schreef:
Poeh wat wassen jullie je haar allemaal veel zeg! Veel te veel want je verwijderd het beschermlaagje.
Het zal wel aan het haartype liggen :)

ik heb snel het idee dat het vies is/word :+

bij mijn paard bijv, en als ik het gewerkt ruikt het naar worst _O-

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:06

Ik was het eens in de 3 dagen met shampoo en conditioner van Yves Rocher of Palmolive. Verder 1x p/w een haarmasker. Na het wassen Care & Repair crème van Andrelon erin, en als mijn haar is opgedroogd een serum. Verder geen mousse o.i.d., als ik wakker word kam ik mijn haar uit met mijn vingers en 's avonds voor het slapen borstel ik mijn haar heel goed.

Mijn haar is heel dik, ik heb veel haar, het is blond met een beetje rood erdoor en ontzettend droog en pluizig. Heeft wel veel verzorging nodig dus. Steil het nooit, föhn het ook niet :)

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 20:41

Kan iemand me vertellen op welke manier ik het best die handdoek om m'n haar kan wikkelen na het douchen? Ik krijg het maar niet voor elkaar om dat even snel, simpel te doen zodat ik blijft zitten!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:56

Hoofd naar voren, handoek over je hoofd gooien en opdraaien met je haar erin en klaar is kees :D

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:02

Ja precies. En als het niet blijft zitten heb ik ook wel eens, het laatste puntje achter je hoofd onder de handdoek drukken.

Meestal na het douchen laat ik het wat drogen, dan andrélon perfecte krul crème , wat haarspray, en andrelon perfecte krul spray. En meestal was ik mijn haar met krulshampoo bij de kruidvat :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:58

Ik was het elke dag/om de dag. Na twee dagen is het gewoon niet meer schoon en dat voelt niet fijn :D :D
Ik heb dun, maar heel veel haar. Roodgoudblond, de kapper is er dol op :') Heb het tot mijn 15e heel lang gehad, daarna altijd op schouderlengte of korter.

Wat ik er mee doe? Niks :') Ik was het dus, met Seanik van de Lush. Daarna gaat er de conditioner, Veganese, van de Lush in, wat er natuurlijk ook weer uitgespoeld wordt :)) En dan wikkel ik het in een handdoek. Als het niet meer drupt laat ik aan de lucht drogen, frommel ik er een zijscheiding in en kláár. Heb zacht en ontzettend glanzend haar.
Het nadeel van zulk fijn (als in niet dik) haar is dat echt álles uitzakt. Maakt niet uit hoe groot de haarknip is, hoeveel tandjes of hoe ik mijn elastiek erin draai, het zakt ALTIJD uit.

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:04

Ik was mijn haar om de dag met Andrelon perfecte krul en dan doe ik er een beetje conditioner Andrelon Glans in.
Ik heb dus krullen(soms echt pijpenkrullen, maar geen kroes)en het komt tot over mijn schouders.
Daarna droog ik het gewoon en doe er wat Krullenmousse in van Andrelon en klaar :).
Föhnen doe ik alleen een soms in de winter, anders moet ik met nat haar naar buiten (dat is niét fijn :P).
En tgaat eigenlijk zo wel prima :)

koe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:14

mijn haar;

- ik heb krullen, pijpenkrullen in het groot
- ik heb bruin/blond haar (dus het ziet er snel vet uit)
- ik heb geen hightlights of iets, 1 kleur (mijn eigen kleur)
- rond geknipt
- ik heb heel erg dik haar, ook al zeg ik het zelf, iedereen zegt er nl. iets van....

ik doe eraan;

- ik was mijn haar om de ochtend (Elvive, voor haar wat er snel vet uitziet, roze fles, is echt super, heb zo lang geprobeerd, maar dit is het)
- ik doe er (als het vochtig is) Elvive, voor haar wat er snel uit ziet,roze fles, wordt ook makkelijker doorkam baar, in het is een spuit wat je er in moet sprayen
- dan doe ik er van Guhl colorshine in zodat het het glanst en niet pluist

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:16

Ik heb heel veel krullen, en heb erg dun haar. [ http://94.100.118.41/627600001-62765000 ... 20s_2.jpeg mijn haar ]

Ik was mijn haar om de twee dagen met andrelon perfecte krul & daar ook de cremespoeling van.
En ik heb een spuitbus van afroshop waardoor me haar niet heel erg gaat pluizen & de glans blijft houden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:41

Ik heb een krullenbos maar niet heel dik,ik was het 1 keer per week en bij uitzondering 2 keer.Ik was het en dan doe ik er een masker in en dan stap ik in de infrarood cabine,dan wordt het warm.Na het uit spoelen stijl ik het met de revo steiler.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:50

Ik krijg best vaak complimentjes over mijn haar, dat het er zo mooi en gezond uitziet. Dat is dan van nature zo, want ik doe er zelf bijzonder weinig aan. :+

Was het meestal om de dag, gebruik meestal alleen shampoo. Conditioner schiet er meestal bij in, vergeet ik gewoon.
Stijlen, krullen, verven of fohnen doe ik nooit. Als ik uitga wil ik er nog wel is wat haarlak in doen, maar ook dat laat ik vaak zitten.
Borstelen als mijn haar nog nat is doe ik nooit. Ik heb namelijk nogal dik haar, dus borstelen als mijn haar nog nat is lukt echt niet zonder veel pijn te lijden. :Y)
Ga trouwens ongeveer 1 keer in de drie maanden naar de kapper. Ik háát naar de kapper gaan dus dat stel ik altijd zo lang mogelijk uit. ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:06

Ik ben al een paar jaar niet naar de kapper geweest, en als het nat is gebruik ik een kam met brede poten.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:07

Ik was het meestal elke dag, heel af en toe sla ik eens een dag over, anders word het vettig en ziet het er niet meer mooi uit vind ik + dat ik zo'n paardenlucht ook niet lekker vind als ik op school zit bijvoorbeeld.
Ik föhn het verder niet, laat het gewoon opdrogen, ga meestal met nat haar naar bed en dan zit het de volgende dag perfect, als ik uit m'n bed kom zit het beter dan dat ik het daarna geborsteld heb. Was het gewoon met palmolive shampoo hoewel dat ook nog wel eens wisselt. Ik merk wel als ik het te vaak was dat het wat droog word maar nouja, liever dat als van dat vettige haar.
Andrelon shampoo en fructis kan ik niet tegen (krijg ik jeuk van), nog meer mensen evt. die dit ook hebben?

Het beste is denk ik, niet te vaak wassen, niet verven en geen "prutjes en potjes in je haar stoppen" want daar word het ook niet beter van. En regelmatig (zo'n 1 keer in de 3 maand) naar de kapper heen en (iig) de dode puntjes laten bijknippen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:22

Ja van Fructis krijg ik ook jeuk, andrelon niet :)
Fructis blijkt ook een laagje achter te laten over je haar heen en als je dan al een droge of gevoelige hoofdhuid hebt kun je roos en jeuk krijgen :j

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:27

ik heb al zeg ik het zelf gezond lang haar :)
maar ik doe er dan ook wel wat voor,
ik gebruik kappers shampoo en verzachter van het merk keune,
dit doe ik om de 2 dagen, ongeveer 1x per week gebruik ik het witte haarmasker van gliss kur,
en elke ochtend en avond doe ik een soort gel op mijn puntjes tegen het splitsen, ook van keune...

véél werk dus, maar mijn blond golvend haar is nogal moeilijk...
ik laat het trouwens gewoon loshangend drogen en als het nog een beetje vochtig is ontwar ik het voorzichtig en doe dan even met de haardroger en ronde borstel om het stijl te krijgen :)

een stijltang gebruik ik héél uitzonderlijk (1x per maand misschien), dat is echt de dood voor mijn haartjes :+

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:44

Ik had vroeger echt lang en golvend haar. Nu niet meer.
Besloot in eens het kort te laten knippen. Toen is het een tijdje echt nog niet eens tot mijn schouders geweest.
Door laten groeien tot over mijn schouders, en nu weer net op schouders. -had onderste plukken geverfd, en wou er weer vanaf.-
Nu laat ik het weer iets doorgroeien tot over mijn shouders. :)

Ik was het om de 2 à 3 dagen met Garnier Fructis. Shampoo + conditioner. Ik zweer hierbij! Wordt mijn haar onwijs zacht van. :j
Met Andrelon heb ik een tijdje gedaan, maar echt.. vreselijk!
Als ik het 's ochtend had gewassen was het 's avonds alweer vies en vet.. en ik kreeg er ook jeuk van.. nooit meer! :\
Sinds kort nu ook 1x per week een haarmasker van Guhl, ruikt echt heerlijk.
Die van Garnier wil ik binnenkort ook eens proberen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:47

wooh mooie bos hoor,ik gebruik spul voor snachts.Volgens mij is dat nieuw, een soort nachtcreme voor je haar zeg maar.