Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:26

Heb het sterke vermoeden dat Hanna_Menno en haar filmpje en Linchen en haar huisarts enigszins onder de invloed verkeren van de regio waar ze wonen.....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:27

Citaat:
JIJ wilde seks, JIJ liep het risico en dan moet ook JIJ de consequenties dragen! Het kindje hoeft niet de dupe te zijn van jou onverantwoorde gedrag!

Tja, wie garandeert dat als je het kind laat komen het niet daadwerkelik de dupe wordt??
Het zou maar geboren worden bij iemand die er geen plek, geen geld en geen tijd voor heeft, maar het toch laat komen om jouw bovengenoemde reden, dan heeft het kind direct al geen goede basis en is het er wel degelijk de dupe van.

Nee, ik vind niet dat je zo maar kunt roepen dat als iemand onverwacht zwanger is na een potje sex je het als gevolg dan ook altijd maar moet laten komen.
Abortus is echt geen schande en in sommige gevallen een heel goede oplossing.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:27

Citaat:
Heb het sterke vermoeden dat Hanna_Menno en haar filmpje en Linchen en haar huisarts enigszins onder de invloed verkeren van de regio waar ze wonen.....

waar slaat DIT nou weer op als ik 't vragen mag? :? :?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:28

Goof schreef:
Citaat:
JIJ wilde seks, JIJ liep het risico en dan moet ook JIJ de consequenties dragen! Het kindje hoeft niet de dupe te zijn van jou onverantwoorde gedrag!

Tja, wie garandeert dat als je het kind laat komen het niet daadwerkelik de dupe wordt??
Het zou maar geboren worden bij iemand die er geen plek, geen geld en geen tijd voor heeft, maar het toch laat komen om jouw bovengenoemde reden, dan heeft het kind direct al geen goede basis en is het er wel degelijk de dupe van.

Nee, ik vind niet dat je zo maar kunt roepen dat als iemand onverwacht zwanger is na een potje sex je het als gevolg dan ook altijd maar moet laten komen.
Abortus is echt geen schande en in sommige gevallen een heel goede oplossing.

Oke, daar heb je een goed punt! ;)
Maar ik doelde eigenlijk op de mensen die denken van HOPPA! Weg ermee! Zoals vele in dit topic denken! Daar kan ik niet tegen! :n

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:29

sabje1985 schreef:
femke27 schreef:
Dus dan maar nooit meer seks??? Ik blijf zeggen: als je alles hebt gedaan om niet zwanger te worden kun je er ook niets aan doen.

Denk dat ze meer de mensen bedoelt die er heel makkelijk over denken.

ik ken ook genoeg vrouwen die gewoon geen kind willen
en die er ook alles aan doen om er geen 1 te krijgen.
Ik ben ook niet tegen abortus maar ben inderdaad wel tegen mensen die zich ladderzat zuipen een onveilige one night stand hebben
zwanger worden en dan zeggen ja maar ik laat het weg halen want ik wil geen kind.

dat moet je je dan eerder bedenken voor je zo iets stoms doet

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:30

Lieszje schreef:
Ik zou nooit een kindje laten weghalen..
Iemand kiest er zelf voor om met iemand naar bed te gaan.
Als je niet zwanger wilt raken gebruik dan voorbehoedsmiddelen..
En als het condoom kapot is gegaan kan je altijd nog de morning after pil halen..

Die dus helaas niet altijd werkt... :n

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:31

Hannah_Menno schreef:
Niet aborteren! :n
Heb eens een filmpje gezien waarbij ze met echo keken wat er gebeurde, nou ze gingen dus met zo'n slangetje naar binnen en dat kleine vruchtje, IMO al een echt mensje probeerde te vluchten! De slang ging steeds harder heen en weer en uitiendelijk werd het hoofdje van het rompje gescheiden.
De hele klas was stil.
Echt schokkend, ze moetehn dit filmpje eigenlijk aan alle moeders laten zien die hun kindje willen laten aborteren..
Nee, abortus zou ik nooit doen! :n

Het probeerde te vluchten, jaja, het was zeker een filmpje van een pro-life organisatie. Een embryo kan helemaal niet zien of horen dus weet helemaal niet dat die slang er überhaupt is.
Plus, seks is niet altijd vrijwillig hoor.

Jij vind het misschien een mensje, iemand anders vind het een levensvatbaar iets, maar niet iets met een ziel en een geheugen. Daar wordt je het toch niet over eens en daarom vind ik het ook zinloos om voor andere mensen te gaan beslissen wat ze wel of niet zouden moeten doen. Ik hoop dat iedereen doet wat hem of haar goeddunkt is zo'n situatie en daarbij ook denkt aan de kansen in de maatschappij van een te geboren worden kind.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:32

Hannah_Menno schreef:
Citaat:

Nou, het slaat precies op wat ik zeg...
Iets anders.. Mag ik jou een een stelling voorleggen? Stel je raakt zwanger en uit de eerste echo blijkt dat jouw kindje zo ernstig gehandicapt is dat zij of hij haar hele leven continu vreselijke pijn zal hebben, ondraaglijke pijn. Wat dan? Laat je het komen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:33

Worden we het inderdaad vast niet over eens! ;)
Hmm, ik heb het filmpje gezien, jij niet geloof ik? :)
Ik denk, nee, weet ZEKER dat zo'n kindje dat voelt, de druk veranderd, het vruchtwater vloeit weg.. etc!
En het probeerde echt te vluchten.. ;)

Ja, klinkt luguber maar mensen weten niet eens wat een abortus PRECIES is en ik denk dat het heel goed zou zijn dit filmpje aan mensen te laten zien! :)

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:34

Hannah_Menno schreef:
Citaat:

Er zijn gewoon huisartsen die vinden dat je geen seks zou moeten hebben voor je huwelijk en ook geen pil willen geven aan meisjes van 18 die ongetrouwd zijn.
Er zijn christelijke/gereformeerde scholen die zulke filmpjes laten zien omdat de school tegen abortus is. Dit zijn gewoon filmpjes van organisaties die ook tegen abortus zijn en daarom een extra dramatische voorstelling van zaken geven.

Niet alles wat je wordt verteld is objectief.

E_Nalanta

Persoonlijk vind ik dat een abortus best kan. Dit klinkt heeeel oppervlakkig zoals Hannah_Menno ook zegt van;
HOPPA, WEG ERMEE! Maar stel je voor een meid van 17 bijv. overkomt dit dmv verkrachtig of tegenstrijdige sex..
Nou persoonlijk had ik mijn beslissing al klaarliggen :j Ook mensen die het kind niets zouden kunnen bieden; hebben
die recht op een kind? Ja, maar heeft het kind recht op een leven zonder 'enige' toekomst? Nee :) Het is in vele ogen
wreed maar soms ook een.. een.. Oplossing?

Captain

Citaat:
Iets anders.. Mag ik jou een een stelling voorleggen? Stel je raakt zwanger en uit de eerste echo blijkt dat jouw kindje zo ernstig gehandicapt is dat zij of hij haar hele leven continu vreselijke pijn zal hebben, ondraaglijke pijn. Wat dan? Laat je het komen?

Ik wil geen kinderen! ;)
Als dat kindje zo gehandicapt zou zijn zou het lichaam 't wel afstoten. Zoja, dan moet je inderdaad voor het welzijn van het kindje kiezen.

En als ik per ongeluk wel zwanger zou worden zou ik 't kindje houden, ik wil liever geen moord op me geweten! :n

Cynn
Fotograaf

Consort schreef:
Eigenlijk vind ik dat je elkaar niet de maat kunt nemen voor wat betreft "een goede reden voor abortus".... Ik denk dat je alleen zelf kunt beslissen of je, op het moment dat je ongewenst zwanger raakt, in staat bent het kind te laten komen.
De een wordt verkracht op haar 14e, raakt zwanger, en kiest ervoor het kind te houden en de ander raakt zwanger binnen een goede relatie op haar 30e, en kiest voor abortus om dat er een wereldreis gepland staat. Tja, even een beetje extreme voorbeelden, maar toch vind ik dat niet dat je iemand kunt veroordelen voor de keuze die zij maakt, ook al had je zelf misschien een andere keuze gemaakt. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat alle vrouwen die daadwerkelijk een abortus ondergaan hebben, om wat voor reden dan ook, dat echt niet "zomaar even" hebben gedaan. Een abortus is hoe dan ook heel ingrijpend, welke reden er ook achter zit...

Dit vind ik nou echt een goede reactie! :) Ben het volledig met je eens.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:35

ayo schreef:
Er zijn gewoon huisartsen die vinden dat je geen seks zou moeten hebben voor je huwelijk en ook geen pil willen geven aan meisjes van 18 die ongetrouwd zijn.

Die zouden uit hun ambt gezet moeten worden :j

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:35

Hannah_Menno schreef:
Ik denk, nee, weet ZEKER dat zo'n kindje dat voelt, de druk veranderd, het vruchtwater vloeit weg.. etc!

Ja, klinkt luguber maar mensen weten niet eens wat een abortus PRECIES is en ik denk dat het heel goed zou zijn dit filmpje aan mensen te laten zien! :)

Ik denk dat vrouwen die de zware beslissing nemen om abortus te ondergaan heeeeeeeeeel goed weten wat abortus precies is. Ik denk dat jij daar niet over kan oordelen.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:36

[/quote]

waar slaat DIT nou weer op als ik 't vragen mag? :? :?[/quote]

Iets anders.. Mag ik jou een een stelling voorleggen? Stel je raakt zwanger en uit de eerste echo blijkt dat jouw kindje zo ernstig gehandicapt is dat zij of hij haar hele leven continu vreselijke pijn zal hebben, ondraaglijke pijn. Wat dan? Laat je het komen?[/quote]

volgens mij gaat het in dit topic niet over een gehandicapt kind en ook niet over onvrijwillig sex hebben wat ik ook al ergens las

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:36

3: abortus plegen na dat je het de andere persoon hebt verteld.

Niet dat ik ooit een one-night stand zou doen, laat staan dat ik het onveilig zou doen net omdat ik geen kinderen wil :') Maar moest het gebeuren gaat het er uit. Baas in eigen buik, hij mag weten dat er een kleine was maar houden doe ik het niet.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:38

RandyOrton25 schreef:

waar slaat DIT nou weer op als ik 't vragen mag? :? :?[/quote]

Iets anders.. Mag ik jou een een stelling voorleggen? Stel je raakt zwanger en uit de eerste echo blijkt dat jouw kindje zo ernstig gehandicapt is dat zij of hij haar hele leven continu vreselijke pijn zal hebben, ondraaglijke pijn. Wat dan? Laat je het komen?[/quote]

volgens mij gaat het in dit topic niet over een gehandicapt kind en ook niet over onvrijwillig sex hebben wat ik ook al ergens las[/quote]

Dat klopt inderdaad, maar het topic gaat ook niet over of abortus een vreselijke moord is die te makkelijk wordt gepleegd, en daar reageerde ik op.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:38

Consort schreef:
Hannah_Menno schreef:

Ik denk dat vrouwen die de zware beslissing nemen om abortus te ondergaan heeeeeeeeeel goed weten wat abortus precies is. Ik denk dat jij daar niet over kan oordelen.

Uhm, ik denk dat zeker de helft niet weet wat daar precies gebeurd! ;)
een abortusarts die dat filmpje gezien had ging meteen stoppen met aborteren, zo geschokt was ze!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:43

pharagirlke schreef:
3: abortus plegen na dat je het de andere persoon hebt verteld.

Baas in eigen buik, hij mag weten dat er een kleine was maar houden doe ik het niet.

Die mening deel ik, mocht het ooit gebeuren.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:44

@Consort

ik ben ook niet tegen abortus, maar ik vind wel dat er een hoop
meiden en vrouwen zijn die er erg makkelijk over denken.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:45

Consort schreef:
Hannah_Menno schreef:

Denk dat er een hele boel rond lopen die dat niet weten. Heb laatst een meisje op tv gezien, die al voor de 5e!! keer abortus heeft laten doen. Sorry, ik ben er niet op tegen, maar hier ben ik wel heel erg van geschrokken. Vond dat zo erg. Ze zei het nog lachend ook, snap dat niet!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:48

Hannah_Menno schreef:
Consort schreef:

Uhm, ik denk dat zeker de helft niet weet wat daar precies gebeurd! ;)
een abortusarts die dat filmpje gezien had ging meteen stoppen met aborteren, zo geschokt was ze!

Dat klinkt helemaal als pro-life ja, die zetten echt alles in het werk om hun mening kracht bij te zetten.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:49

RandyOrton25 schreef:
@Consort

ik ben ook niet tegen abortus, maar ik vind wel dat er een hoop
meiden en vrouwen zijn die er erg makkelijk over denken.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat er een heel groot verschil is tussen nu roepen, "oh, dan pleeg ik gewoon abortus" en er daadwerkelijk voor staan dat je ongewenst zwanger bent. Ik wil alleen maar zeggen dat ik er van overtuigd ben dat geen enkele vrouw die abortus heeft ondergaan er op het moment dat ze er voor stond dacht "oh, dat doe ik ff". Anders verschenen hier op Bokt ook geen topics van wanhopige meisjes die niet weten wat ze moeten doen als ze per ongeluk zwanger raken. Als ze er echt zo makkelijk over dachten waren ze meteen naar de kliniek gesjeesd bij wijze van spreken...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:49

Zou maar zo kunnen ja, ik vind dat ze goed [***] doen! Ze spreken voor de kindjes die nog geen stem hebben! :j Misschien ietwat overdreven volgens sommige maar ik vind dat ze goed te [***] gaan! :)