mijn moeder vind me te dik worden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:46

je bent niet te zwaar

maar wat je eet vind ik niet goed
als je sochtends niet eet werkt dat wel want je word dikker dan als je ontbijt.
als je het niet weg krijgt eet dan pap(brinta) of goedemorgen drinkontbijt de hoeveelheid die je op kan (ongeveer een kwart tot een halve liter)
het flesje fanta laat ook maar staan en drink water of ranja.
en de zak chips ook dat zie je echt hoor na een tijdjee
gaat op je dijen zitten en je buik en je krijgt rugkwapjes

het klinkt raar misschien maar je moet voldoende eten (gezond) en voldoende drinken (water) is goed voor je stoelgang(hoe je het maar typt) en als je tijd over hebt ga sporten als je gaat hardlopen probeer wel goeie schoenen te kopen want het gebeurt te vaak dat mensen met knie blesseures thuis komen omdat ze foute schoenen hebben met (hard)lopen
paardrijden is (volgens mij) niet genoeg
probeer minimaal een half uur te fietsen of hard te lopen of gewoon naar de sportschool
Laatst bijgewerkt door SummerLess op 01-09-09 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:48

Ik at net zoals jij rond die leeftijd vrijwel niets en was heel de dag druk. Juist nu is het
van belang dat jij je moter aan de gang houdt. Ik ben op een begeven moment weer
'normaal' gaan eten en vlak daarna gestopt met al mijn werk. Gevolg, 20 kilo erbij.
Jou lichaam is nou aan het veranderen en je stofwisseling veranderd mee. Iig zo heb
ik het ervaren. Zorg dus dat je nu voldoende gaat eten. Jou moeder vind je tedik, ik denk
dat het wel meevalt. Maar maak van die situatie gebruik en ga naar een voedingsdeskundige.
Die kan jou (en je moeder!) precies vertellen hoeveel je moet eten en wat. Later heb je daar
profijt van. En, onthou... een voedingsdeskundige is niet persé om af te vallen, maar ook om
aan te komen. Eigenlijk kort gezegt, je op gewicht te houden.
Ik denk dat er zowel bij jou als je moeder duidelijkheid moet komen over gewicht en voeding.
Je kan een kind namelijk niet meer beschadigen dan uit het niets te zeggen; je bent dik en er
vervolgens niets mee doen.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:00

tante_trien schreef:
bulck schreef:
Tja ik vind het in verhouding met je lengte best wel zwaar eerlijk gezegd.
Verder heb je geen goed eetpatroon.

Zwaar?! :oo

Zit ik dan, met me 1.68 en me 66 kilo. :') -O-

Ik ben zelf ook 1.68 en 66 kilo. Laatst was ik bij een medisch sportarts en die heeft tegen mij gezecht dat er eigenlijk 3 kilo af moet voor mijn ideale gewicht.

@ TS Ik zou jou ook willen adviseren om naar een voedingsdeskundige te gaan. Mijn moeder wilde ook erg graag afvallen en at te weinig en verkeerd. De eerste keer dat ze bij de voedingsdeskundige was geweest kon ze niet geloven dat ze met zoveel eten kon afvallen, maar de kilo's vlogen eraf :D Vaak word het ook nog eens vergoed door de zorgverzekeraar als je even een verwijsbriefje haalt bij de huisarts. Maar zoals velen in het topic al zeggen vind ik jou ook niet te zwaar.

Dorus

Re: mijn moeder vind me te dik worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:06

Ik kwam vorige week een paar oude buren tegen. Bij hem had ik echt zoiets van "jij was toch veel ronder?" en haar herkende ik niet eens :=
Even met haar zitten babbelen en ze waren begonnen met een of andere cursus "ik heb nog nooit zoveel gegeten, ik krijg amper weg wat ik moet eten". Sindsdien heb ik de aardappelen ook maar weer te voorschijn gehaald en schil iedere dag ruim voldoende aardappelen voor ons beide en verplicht mijzelf ook echt alles op te eten. Het werkt, mijn maag roept op z'n tijd om vullen (waar ik ook braaf gevolg aan geef) en ik zit een stuk beter in mijn vel.

Cyntje

Re: mijn moeder vind me te dik worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:12

Oh wat vind ik dit triest om te moeten lezen ;(
Meisje je bent echt niet te zwaar voor je leeftijd/lengte :n
Je brengt je lichaam zo echt teveel schade toe! En daarbij kun je van te weinig eten ook dik worden! En dit ben je dus niet!

Daarbij vind ik het helemaal triest dat je moeder er op deze manier mee omgaat! Ik ken het helaas maar al te goed en dan niet vanuit mijn moeder maar andere personen met het gevolg dat toen ik samen ging wonen ineens vanalles ging eten en op den duur 111 kilo woog! Gelukkig heb ik er met SB een hoop vanaf gekregen maar blijf nog altijd gevoelig qua aankomen etc!

Meid, laat je niet gek maken en ga gezond eten!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:55

Ik vind je helemaal niet te zwaar!
Mijn ouders hebben dat ook een tijdje gedaan, en toen ben ik ook 7 kilo afgevallen.
Dat zat er na een jaar weer aan.
Inmiddels is het er ook weer af en zijn ze bang dat ik juist te weinig eet.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:26

Wat een vervelende situatie voor je, dat nu juist je moeder hier opmerkingen of commentaar op heeft moet extra pijnlijk zijn.

Je bent te-dik wat een kul.........en al zou je net wat meer wegen als dat de zogenaamde expert zegt dat goed voor je is, nou wat een ramp zolang je geen overgewicht hebt en je er zelf geen negatief gevoel bij hebt zie ik zo 1 2 3 de problemen niet.

Ik ben 30 jr, 1.72m en weeg 63 kg. ik heb een periode gehad dat ik 88 kg woog en mezelf ontzettend dik vond.
Ik was misschien wel wat aan de zware kant maar echt dik ben ik natuurlijk nooit geweest, besef ik me nu achteraf.
Toen ik een serieuze relatie kreeg 5 jr met mijn aanstaande man, was ik ow zo bang dat hij mij te dik zou vinden en ben doorgeschoten in het afvallen.
Van 88 kg ging is vrij snel naar 50 kg., heb zelfs enkele maanden nog daaronder gezeten.
Door de stress die dit met zich mee bracht kon ik niet meer werken en uiteindelijk ging dit lichamelijk ook niet meer.
Ik durfde ook niet meer naar mn werk, want mensen gaan vragen stellen als je zo ontzettend mager wordt en dat kon ik niet aan.
Zelfs toen ik 47 kg woog vond ik mezelf nog te dik, je ziet het gewoon niet..je ziet niet meer hoe je er echt uitziet.
Ongesteld was ik al maanden niet meer geweest en 24 u.pd het ijskoud hebben lag aan van alles maar niet aan mij.
Toen mijn haar begon uit te vallen en de arts mij vertelde dat dit niet langer ging en ik zelfs onvruchtbaar kon worden vond hij dat ik opgenomen moest worden.......ik schrok me kapot....IK?
Met mij was niks mis hoor.....ja oke ik at soms wat weinig maar verder niks aan het handje.
Met kleren kopen kon ik alleen nog maar op de kinderafdeling terrecht en dan zijn de spijkerbroeken natuurlijk veelste kort..grrrrr.
Ik weet eerlijk gezegt niet eens meer wat precies het omschakelpunt voor mij is geweest, maar na maanden therapie viel het kwartje denk ik.
Nu ruim 5 jr verder gaat het goed met eten en zit ik mooi op gewicht, dat heb ik voor het grootste deel zelf gedaan en is ongelofelijk zwaar geweest, dat wens je niemand toe.
Het blijft een teer punt en vind mezelf als ik een paar kilo aankom al vrij snel weer te dik , maar ik raak niet gelijk in de stress en sta gelukkig ook geen 20 keer dag op de weegschaal, op een gegeven moment wist precies van welk produkt ik ...graam zwaarder werd en ik weet nog steeds precies welke kalorieen een produkt bevat, om hopeloos van te worden maar ik kan er nu om lachen als mijn vriend en ik boodschappen gaan halen, maar een tijd geleden was boodschappendoen een ware ramp.
Het beheerst je hele leven en ik was 24 u.pd met kalorieen en genoeg bewegen bezig, had ik iets gegeten dan zorgde ik wel dat het binnen no time er weer uit was of ik moest voor straf bewegen bewegen en nog eens bewegen.

Jij hebt als ik zo lees geen last van anorexia (gelukkig en dat moet je zo houden dus je niet teveel wijs laten maken), mede omdat je naar mijn idee goed in de gaten hebt dat je NIET te zwaar bent.
Dat jou moeder daar anders over denkt is erg jammer en eigenlijk schandelijk, ik kan me daar behoorlijk kwaad over maken...tuurlijk kan ze bezorgt over je zijn, maar dat kan ook op een andere manier.

Je eetpatroon is erg slecht, op deze manier krijg je teweinig voedingsstoffen binnen en houd je lijf teweinig energie over voor een normale dag van de week.
Je bent 15 jr, je zegt het zelf al..je lijf verandert....heel normaal, zolang je in de gaten houd dat een goed voedingspatroon en regelmatig bewegen belangrijk zijn zul je niet zo snel te zwaar worden.
3 maaltijden per dag met voldoende afwisseling van verschillende produkten en bijvoorbeeld in het weekend iets lekkers kan iemand niet te dik maken dat bestaat niet, of je hebt iets onder de leden.

Veel suc6!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:41

Ik wil gewoon iets zeggen over dat moedergedeelte. Het lijkt me een beetje eigen aan moeders, die van mij zegt het ook vaak.
Ik stoor me er niet aan, ik ben slank, maar ik weet van mijn moeder dat ze gewoon veel liever niet wil dat plots veel ga uitzetten. Dus een beetje voorbehoeden zeg maar.
Ik zou als ik van jou was gewoon normaal eten maar een beetje stabiel blijven, je weegt echt niet teveel hoor, en gespierde meiden wegen zowiezo al een stuk meer :)

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:08

unicorn_kiss schreef:
Ik wil gewoon iets zeggen over dat moedergedeelte. Het lijkt me een beetje eigen aan moeders, die van mij zegt het ook vaak.
Ik stoor me er niet aan, ik ben slank, maar ik weet van mijn moeder dat ze gewoon veel liever niet wil dat plots veel ga uitzetten. Dus een beetje voorbehoeden zeg maar.
Ik zou als ik van jou was gewoon normaal eten maar een beetje stabiel blijven, je weegt echt niet teveel hoor, en gespierde meiden wegen zowiezo al een stuk meer :)

Idd zullen veel moeders dit wel zeggen, mijn moeder zei ook wel eens dat ik te veel at, maar ik kon ook gigantisch snoepen.
Maar de situatie van de TS vind ik het te ver gaan, ze eet al heel weinig, waarom dan zeggen dat ze te veel eet?
En het verschilt natuurlijk per persoon hoe het opgevat word :) de ene kan er beter tegen als de ander, een ander kan zich gelijk door een degelijke opmerking erg rot gaan voelen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:38

Tja, wat moeders zeggen is meestal goedbedoeld, maar het komt er nou eenmaal niet altijd even tactvol of zelfs maar effectief uit.

T zijn ook maar mensen. :P

En ik vind in het geval van de TS dat het misschien niet eens om het gewicht gaat, maar het voedingspartroon is gewoon niet gezond dus misschien ziet mams dat wel in en is bezorgd. :)

Wat TS het beste kan doen, is op een rustig, gezellig moment uitleggen dat ze ook wel ziet dat er iets moet veranderen, en dat ze begrijpt dat haar moeder het beste met haar voor heeft, maar dat ze de manier waarop mama dingen zegt, zélf niet fijn vind.
En dan kan ze misschien moeder voorleggen om mee naar een dietiste te gaan. :)

Wat mij opvalt is dat vele meisjes idd een waanzinnig ongezond voedingspatroon hebben, en daardoor al dan niet te dik worden.

Ik at zelf ongeveer even gezond als de TS op die leeftijd, hongerde me soms ook wel 3 dagen uit bij actief sporten en leven. En dat heeft me opgebroken, pas na jaren begreep ik ook dat ik mezelf compleet had uitgewoond.
Ik eet nu veel gezonder en voel me veel fijner.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:50

Ik ben 1.69 en ik zal ook zeker 60 kg wegen.
Misschien zelfs wel meer.
En ik ben echt erg slank hoor!
Geen vetjes over mijn broek en dergelijke, er zijn er veel jarloers op mijn figuurtje en er is niet echt een behoorlijke vetrol te vinden.

Ik was afgelopen jaar ook wát forser, maar dat komt omdat je uit gaat dijen qua bouw.
Eerst komt het vet erbij en dan ga je uitdijen en zal het een stuk minder worden doordat het verdeeld raakt.

Net als baby's, die zijn ook meestal rond, tot ze gaan groeien.