Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JoycexLynn12 schreef:Autisten hoeven niet perse een laag IQ te hebben. Ik ken een meisje met PDD-NOS en die deed ook Havo.Meisje werd gepest op school, ik nam het voor haar op.
Ze vertrouwde me volledig, maar ze kleefde veel aan me.
Ze is nu van school af want ze moest verhuizen..
Geen idee van dat topic, dit topic is voor alle leeftijden hoor! Maar er reageren veel volwassenen.
Leuk dat je ook een berichtje hebt gepost drafbalk.
Ik kan helaas niet zeggen dat ik weet wat je bedoeld, ik heb geen autisme maar soms wil ik ook gewoon even in een hoekje kruipen en alles vergeten!
Het lijkt me voor jou ook moeilijk om zelf pdd nos te hebben en je broertje ook nog eens een stoornis.
Uit je tekst vind ik wel blijken dat je jezelf best onder controle heb, goed hoor!
Je hebt ook niet zoveel schrijffouten, is taal je beste vak?
Hoewel zij dit natuurlijk niet express doet. Ze heeft wel geleerd met haar buien om te gaan m.b.v. therapie. Als ze een bui voelt komen gaat ze naar haar paardje( ook een idee van mij, een paardje voor haar kopen. Koste wat onderhandeling met mijn ouders maar was uiteindelijk een supergoed idee, het is echt een uitlaapklep voor haar) Of ze gaat even lekkerwandelen, met muziek op. Na een half uurtje gaat het vaak erg goed weer.
) doet dit de hele dag na, of een pigscreeming, als ik dit goed zeg
. Hij loopt de hele dag te tikken met handen en voeten, etc. Hij haalt de hele dag bloed onder je nagels vandaan. Hij werkt, of gaat naar school, en dat gaat hem goed af, hij houd zich de hele dag in, en thuis ontploft hij.
Zelf hebben ze dat echt niet in de gaten maar het is soms zo lastig...
Love_Sanne schreef:Buien van, hoe leg je dat uit? Een maand/paar maanden helemaal 'geobsedeerd' zijn door iets/persoon of wat dan ook. Of helemaal nergens anders aan kunnen denken.
Wouter is bijvoorbeeld helemaal weg van eenwieleren, die zou een nieuwe eenwieler kopen voordat we op vakantie gingen, maar dit ging niet lukken voor de vakantie. We hebben 3 weken niks anders gehoord als dié ene eenwieler. Hoe hij hem ging betalen enz.
Nu wil hij bijvoorbeeld ergens gaan werken, en weer hoor ik de afgelopen paar weken niks anders meer,
Snap je hem een beetje?
@Linchen, mijn broertjes slikken inderdaad ook Risperdal, de een minder dan de ander. Ze zijn er beide ook niet heel erg fan van, vooral doordat heel veel kinderen er aardig van aankomen...
Dan heeft ze zich iets in het hoofd gehaald, en dan moet en zal ze het hebben! En vroeger was het huis te klein als mijn ouders dan nee zeiden...Tegenwoordig heeft ze het nog wel af en toe, maar kan je een nee makkelijker verkopen
Ze heeft allerlei sporten gedaan die ze perse wilde en dan ineens weer zat van was, skeeleren, eenwieleren, skelteren, skateboarden, noem maar op. Ze moet en zal het dan hebben... Duurt vaak een paar weken voordat het weer weg is
Op vakantie had ze bedacht dat ze wel een horloge wilde... Kwam ze iedere keer aan met ene dik gouden herenhorloge van ruim 200 dollar... Dat werdt een nee natuurlijk, poeh daar hebben we een stel vervelende avonden als gevolg van gehad
En vaak als je de aandacht dan afleid is het ook ineens goed. Ze heeft toen een pandora armbandje gekregen nog voor har verjaardag, en sindsdien hebben we niets meer gehoord over het horloge....
Maar een nee kan ik goed
Maar ik denk dat
JoycexLynn12 schreef:Ik kan heel lief met hem zijn, maar ik durf ook toe te geven dat ik af en toe ook gigantisch uit me dak ga hoor..
Smorgens gaat ie altijd van die irritante geluidjes maken, vreselijk.
Heel dwangmatig zeg maar..
Sem_ schreef:Volgens mij zitten er verschillende leeftijden in het topic.
Een topic speciaal voor jongeren is er volgens mij nog niet,
wel een leuk idee.![]()
Ik ben zelf 15 en heb MCDD, ik zit op een normale middelbare
school, dinsdag begin ik aan mijn 4e jaar HAVO. Op school
heb ik genoeg vrienden al ben ik altijd vrij stil, heel verlegen
en bang voor bijna alles.Desondanks haal ik zeer goede
cijfers dus dat zit allemaal wel goed.
JoycexLynn12 schreef:Autisten hoeven niet perse een laag IQ te hebben. Ik ken een meisje met PDD-NOS en die deed ook Havo.
Meisje werd gepest op school, ik nam het voor haar op.
Ze vertrouwde me volledig, maar ze kleefde veel aan me.
Ze is nu van school af want ze moest verhuizen..
Geen idee van dat topic, dit topic is voor alle leeftijden hoor! Maar er reageren veel volwassenen.
Leuk dat je ook een berichtje hebt gepost drafbalk.
Ik kan helaas niet zeggen dat ik weet wat je bedoeld, ik heb geen autisme maar soms wil ik ook gewoon even in een hoekje kruipen en alles vergeten!
Het lijkt me voor jou ook moeilijk om zelf pdd nos te hebben en je broertje ook nog eens een stoornis.
Uit je tekst vind ik wel blijken dat je jezelf best onder controle heb, goed hoor!
Je hebt ook niet zoveel schrijffouten, is taal je beste vak?

Zou inderdaad ook niet mijn keuze zijn voor een leuk uitje, maar goed: je moet er soms wat voor over hebben
Wat ontzettend leuk dat hij aan het sparen is voor een nachtkijker! Dat hij niet impulsief met zijn geld om gaat maar bewust ergens voor spaart, top! 
Erg leuk als je op vakantie bent en het regent de hele dag en je zit met z'n 2-en in een klein appartement
)drafbalk schreef:Sem_ schreef:Volgens mij zitten er verschillende leeftijden in het topic.
Een topic speciaal voor jongeren is er volgens mij nog niet,
wel een leuk idee.![]()
Ik ben zelf 15 en heb MCDD, ik zit op een normale middelbare
school, dinsdag begin ik aan mijn 4e jaar HAVO. Op school
heb ik genoeg vrienden al ben ik altijd vrij stil, heel verlegen
en bang voor bijna alles.Desondanks haal ik zeer goede
cijfers dus dat zit allemaal wel goed.
zou ik mogen vragen wat mcdd is?
zoals al eerder gezegd.
linky schreef:Je zou ook kunnen proberen om hem op een "schoon" dieet te zetten, dus zonder welke toevoeging dan ook.
Alles vers, ook geen E-nummers; verscheidene E-nummers hebben als bijwerking hyper-activiteit en oncontroleerbare driftbuien.
Dat vertellen ze dus niet op de verpakking................. wel dat het een door de EEG "goedgekeurde" hulpstof is. Maar op humeur/karakterwijzigingen is geen enkel E-nummer getest!
Ik zal echt niet beweren dat je hier alle mee over krijgt, maar de scherpe randjes zouden er in elk geval af moeten gaan. Het ene kind is er nu eenmaal gevoelig voor, het andere (nog) niet.
Maar het is wel vreemd dat wij vroeger met 36 kinderen in een klas zaten, de ene kon uiteraard beter leren dan de andere, de een was wat drukker dan de ander maar dingen zoals nu waren er gewoon niet. Niet alleen dat ze er geen woord voor hadden, het was er niet!
En wat is er nu zo vreselijk veranderd sinds de jaren 50 - 6-? Ons eten...........
Wat ook wel eens helpt is een goede multi-vitamine en een visolie-capsule, b.v. van AOV.
Straffen helpt dus niet, hij heeft er geen controle over.
Mijn stiefzus heeft b.v. een zoon (nu al volwassen hoor!) die maar een Marsje hoefde te eten om te exploderen, zijn moeder te slaan en de ergste dingen naar haar hoofd te slingeren................
Je zou het eens kunnen proberen................... sterkte!