PDD-NOS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Re: PDD-NOS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:23

Autisten hoeven niet perse een laag IQ te hebben. Ik ken een meisje met PDD-NOS en die deed ook Havo.
Meisje werd gepest op school, ik nam het voor haar op.
Ze vertrouwde me volledig, maar ze kleefde veel aan me.

Ze is nu van school af want ze moest verhuizen..

Geen idee van dat topic, dit topic is voor alle leeftijden hoor! Maar er reageren veel volwassenen.
Leuk dat je ook een berichtje hebt gepost drafbalk.
Ik kan helaas niet zeggen dat ik weet wat je bedoeld, ik heb geen autisme maar soms wil ik ook gewoon even in een hoekje kruipen en alles vergeten!

Het lijkt me voor jou ook moeilijk om zelf pdd nos te hebben en je broertje ook nog eens een stoornis.
Uit je tekst vind ik wel blijken dat je jezelf best onder controle heb, goed hoor!
Je hebt ook niet zoveel schrijffouten, is taal je beste vak?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:28

Nee dat hoeft zeker niet! Dat is dan wel een hele grote misvatting.
Een van mijn beste vrienden heeft PDD-NOS en doet gewoon VWO, geen probleem hoor.
Een andere jongen die ik ken met asperger doet ook VWO. Met de intelligentie is niets mis.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:34

klopt helemaal..
Nou, ik heb snel mijn profiel vernieuwd en ga me nu snel omkleden haha, moet naar de paardjes toe.
Even relaxt buitenritje maken..

Ik wil jullie bedanken dat jullie zo open zijn en reageren in het topic.
Fijn dat er mensen zijn die het hebben en er voor durven uit te komen of mensen die broertjes/zusjes/kinderen hebben die het hebben!
Als je eventjes gek word reageer hier je woede dan maar af hihi!

Vanavond zal ik snel even spieken of er nieuwe berichtjes zijn!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:54

JoycexLynn12 schreef:
Autisten hoeven niet perse een laag IQ te hebben. Ik ken een meisje met PDD-NOS en die deed ook Havo.Meisje werd gepest op school, ik nam het voor haar op.

Geen idee van dat topic, dit topic is voor alle leeftijden hoor! Maar er reageren veel volwassenen.
Ik kan helaas niet zeggen dat ik weet wat je bedoeld, ik heb geen autisme maar soms wil ik ook gewoon even in een hoekje kruipen en alles vergeten!

Het lijkt me voor jou ook moeilijk om zelf pdd nos te hebben en je broertje ook nog eens een stoornis.
Uit je tekst vind ik wel blijken dat je jezelf best onder controle heb, goed hoor!

Mijn oudste broertje heeft ook een errug hoog IQ, zijn probleem is meer dat hij zich écht niet zou kunnen redden op een 'normale' school. En hij kan dingen wel begrijpen, hij begrijpt ze zelfs heel snel, maar om ze dan toe te passen op andere dingen, dat blijft heel lastig! Dit jaar gaat hij naar de middelbare school, hij begint op het vmbo, na 2 jaar wordt gekeken welk niveau hij aan zou kunnen. Het gaat daar tot iets boven de Havo (tussen havo en vwo in)
Mijn andere broertje is ook wel slim, maar op een andere manier. Is een beetje lastig uit te leggen :P

Vooral de woedeuitbarstingen heb ik altijd zo'n hekel aan, ik weet dat ze er zelf weinig aan kunnen doen, maar toch, op dat moment denk je daar dan niet aan.
Daarnet ook, net nadat ik hier m'n eerste berichtje heb getypt, hij moet nú op de computer, als je dan zegt; "nog even 10 minuutjes" nee, ik wil nú op de computer! Dan wordt de afstandsbediening door de kamer gesmeten en rent hij naar buiten.
Gelukkig is dit alweer minder, toen hij nog op dezelfde basisschool zat als ik (Groep 4 voor hem denk ik) fietste hij voor het minste of geringste weg naar huis. Op school wilde ze ook echt niet begrijpen dat hij er niks aan kon doen, dan werd de schuld aan mij gegeven, dan worden er echt dingen naar je toegeroepen als "Houd hem nou eens tegen" enz. Jullie kennen het wel denk ik!

En nog even over dat mensen het niet willen begrijpen. Ik denk ook dat mensen niet door hebben hoe inspannend het is voor de familie, maar ook de kinderen zelf.
Mijn jongste broertje heeft vorig jaar pas voor het eerst op het speciaal onderwijs. Daarvoor heeft hij tot groep 6 'normaal' onderwijs gedaan. Hier probeerde hij zo normaal mogelijk te blijven. Dit kostte hem zoveel energie dat als hij thuis kwam de vermoeidheid eruit kwam als woede en agressie.
Nu doet hij de dagbehandeling die aansluit op school, hier leert hij omgaan met z'n vermoeidheid en woede, dit helpt echt! Gelukkig, vooral m'n moeder was helemaal op, en ik kon er ook echt niet tegen.
Nu nog even de komende weken overleven, Wouter (m'n oudste broertje) is helemaal op van de zenuwen omdat hij morgen voor het eerst naar de middelbare school gaat,
Wish me luck!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:07

Ik heb een zusje, Moniek van net 18, en zij heeft ook PDD-NOS en ADHD. Ik heb het hier vroeger ook ontzettend moeilijk mee gehad. Nu ging er wel meer niet helemaal lekker thuis, wat haar buien heeft versterkt natuurlijk, maar ik heb er echt heel lang over gedaan om het te accepteren en nu nog heb ik soms moeite om ermee om te gaan.

Ik had vroeger zo veel moeite mee als ze ons eindeloos zat te stangen, en wij dan uitvielen, en dan op onze kop kregen... terwijl zij er altijd maar tussendoor fietste en nooit straf kreeg. Dan voel je je zo ongelofelijk oneerlijk behandeld! Nu snap ik dat het boos worden op haar toch geen enkel effect heeft, maar ik vind wel dat mijn ouders her en der iets beter hadden kunnen opvoeden... Doordat ze nooit boos durfden te worden omdat het huis dan te klein was is ze nu wel gewend altijd haar zin te krijgen, en heeft ze het gevoel dat niemand haar iets kan maken. Autoriteit accepteert ze dan ook heel moeilijk. Wat op school met leraren natuurlijk erg moeilijk is. Ze kan overigens wel goed leren, heeft ook een redelijk hoog IQ.

Tot 10 tellen helpt bij mij vaak ook niet idd. Wat meestal wel helpt is als ik me op zo'n moment inprent ze kan er niets aan doen, ze doet het niet express. Dat zorgt er dan vaak net voor dat ik het kan buitensluiten.

Ik heb vooral erg veel moeite met haar irrealistische kijk op de werkelijkheid (wat natuurlijk pdd-nos eigen is) Dan spelen wij een spel met 5 man aan de grote tafel in de woonkamer en dan kijkt ze tv, maar dan kan ze het niet goed verstaan. Dan vraagt ze bijvoorbeeld of wij niet stil kunnen zijn. Als je haar dan probeert uit te leggen dat ze een eigen tv op haar kamer heeft en daar beter kan kijken omdat het daar lekker rustig is. Daarnaast is de woonkamer natuurlijk een gemeenschappelijke ruimte, en met een gezin met 5 kinderen is het daar nogal vaak druk... Maar zij voelt zich dan net een geslagen hond omdat ze wordt 'weggestuurd' in haar ogen, en dan barst de bom... Dit is een heel klassiek voorbeeld.

Ze is ook heel onzeker over haarzelf en haar uiterlijk, wat ze probeert te compenseren door ongelofelijk veel make-up en assecoires te gebruiken. In de winter valt dat vaak minder op, lange broeken en dergelijke, maar ook als het heel warm is gaat mooi voor functioneel/ prettig. Dus rustig ene lange broek en lang shirt omdat dat mooi staat, terwijl het 30 graden is. Ze denkt dat mensen anders haar raar aankijken, maar ze begrijpt niet dat mensen haar hierdoor JUIST raar aankijken omdat ze zo opvalt.

Daarnaast heeft ze gewoon zo'n vertekend beeld van de realiteit, terwijl ik jusit altijd heel rationeel ben... Dat botst vooral, ik snap gewoon niet dat mensen zo'n bord voor hun kop kunnen hebben := Hoewel zij dit natuurlijk niet express doet. Ze heeft wel geleerd met haar buien om te gaan m.b.v. therapie. Als ze een bui voelt komen gaat ze naar haar paardje( ook een idee van mij, een paardje voor haar kopen. Koste wat onderhandeling met mijn ouders maar was uiteindelijk een supergoed idee, het is echt een uitlaapklep voor haar) Of ze gaat even lekkerwandelen, met muziek op. Na een half uurtje gaat het vaak erg goed weer.

Ik zou een heel boek kunnen schrijven over mijn lieve kleine zusje... Als we met zijn allen op vakantie gaan botst het wel snel, het scheelt dat we nu niet meer in hetzelfde huis wonen. Dat heeft onze band wel echt verbeterd. We hebben de paarden gemeen, dus paardrijden doen we vaak samen, of gewoon gezellig samen een dagje weg. Dit organiseer ik dan, en dan zie je haar ook echt genieten. Laatst zijn we spontaan een fotoshop ingelopen en hebben foto's laten maken, superleuk! Ze heeft toen ook echt genoten Moniek links, ik rechts:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze woont nu sinds een kleine 3 weken in haar eigen kleine flatje van 50 m2. Mijn ouders houden hun hard vast en hopen erg hard dat het goed gaat. Ik denk persoonlijk dta ze het geweldig gaat doen. Ze heeft nu eindelijk haar eigen verantwoordelijkheid, rust, haar eigen plekje. Wij kunnen allemaal erg goed voor onszelf zorgen qua werken en huishouden, dus daar zal het ook niet aan liggen. Volgens mij is dit precies goed voor haar en gaat ze het erg goed doen!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:12

@Sjapaz, zo'n paard is natuurlijk dé perfecte uitlaadklep, als ze ook echt bezig gaat met de paarden! :j

Mijn broertjes hebben echt buien (Computeren, eenwieleren, lezen, enz.) Is er iemand die dit herkend?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:24

Hier zit PDD NOS inderdaad ook in de familie. 3 personen hier hebben het, aangewezen in testen, etc.
Met zusje heb ik veel moeite, al vraag ik af of dit PDD NOS is. Maar ben niet ervaren genoeg om dit te beantwoorden.

Mijn broertje is ook PDD NOSser, en onwijs heftig. Hij wiegt zichzelf, maar is ontzettend moeilijk. Hij is bijna 18, maar geestelijk amper 10. Soms kan je een volwassen gesprek met hem aangaan, maar soms ook absoluut niet. Altijd praten voor onze dieren, met zo'n piepstemmetje, bijnamen voor de dieren (en ons) en dat 10.000 keer per dag herhalen. Zo noemt hij de hond : "Strunthund uit Strundhundië" Of onze cavia Evi : "Zwijn uit Zwijndrecht." Maar ook echt rare dingen. Hij verdraait ook dingen, dingen die hij anders ziet/ervaart dan wij, en zet ons voor leugenaar neer.
Hij heeft ontzettend buien, maar altijd lawaai, hij luistert vrij harde muziek, (grunten ofzo :P) doet dit de hele dag na, of een pigscreeming, als ik dit goed zeg :P. Hij loopt de hele dag te tikken met handen en voeten, etc. Hij haalt de hele dag bloed onder je nagels vandaan. Hij werkt, of gaat naar school, en dat gaat hem goed af, hij houd zich de hele dag in, en thuis ontploft hij.

Hij slikt Risperdal. Hijzelf vind dit grote onzin, en geeft elke keer weer aan, dat hij dit niet wil, omdat het niet werkt, etc. Hij is heftig met medicijnen, maar zonder nog heftiger.
Hij heeft wel eens gezegd dat hij er mee ging stoppen. Toen hebben mijn ouders gezegd : Jij stopt met je medicijnen, dan hoef je hier ook niet meer binnen te komen." Heel heftig, maar anders is het niet uit te houden. Hij was flink boos.

Hij word verder nooit gecorrigeert. Ja, als hij weer zit te tikken, of hij stil wil zitten. En dan word hij ontzettend boos. Maar het word allemaal goed gepraat, omdat hij PDD NOS heeft. Lastig soms..
Laatst bijgewerkt door Lena01 op 01-09-09 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:25

@Love_Sanne, wat bedoel je precies met buien?

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:32

Buien van, hoe leg je dat uit? Een maand/paar maanden helemaal 'geobsedeerd' zijn door iets/persoon of wat dan ook. Of helemaal nergens anders aan kunnen denken.
Wouter is bijvoorbeeld helemaal weg van eenwieleren, die zou een nieuwe eenwieler kopen voordat we op vakantie gingen, maar dit ging niet lukken voor de vakantie. We hebben 3 weken niks anders gehoord als dié ene eenwieler. Hoe hij hem ging betalen enz.
Nu wil hij bijvoorbeeld ergens gaan werken, en weer hoor ik de afgelopen paar weken niks anders meer,
Snap je hem een beetje?

@Linchen, mijn broertjes slikken inderdaad ook Risperdal, de een minder dan de ander. Ze zijn er beide ook niet heel erg fan van, vooral doordat heel veel kinderen er aardig van aankomen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:37

Oe, wat een verhalen!!!
Mijn zoontje heeft PDD-NOS en ik zie hier heel herkenbare zaken voorbij komen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:39

Love_Sanne, dat klopt! Mensen die dat hebben zijn erg gericht op 1 ding en hebben het daar heel constant over, is voor mij heel erg herkenbaar! Zo heeft mijn zoontje dat bijvoorbeeld met trekkers! :j Zelf hebben ze dat echt niet in de gaten maar het is soms zo lastig...:)
Ze kunnen er echt niets aan doen! :n

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:43

Love_Sanne schreef:
Buien van, hoe leg je dat uit? Een maand/paar maanden helemaal 'geobsedeerd' zijn door iets/persoon of wat dan ook. Of helemaal nergens anders aan kunnen denken.
Wouter is bijvoorbeeld helemaal weg van eenwieleren, die zou een nieuwe eenwieler kopen voordat we op vakantie gingen, maar dit ging niet lukken voor de vakantie. We hebben 3 weken niks anders gehoord als dié ene eenwieler. Hoe hij hem ging betalen enz.
Nu wil hij bijvoorbeeld ergens gaan werken, en weer hoor ik de afgelopen paar weken niks anders meer,
Snap je hem een beetje?

@Linchen, mijn broertjes slikken inderdaad ook Risperdal, de een minder dan de ander. Ze zijn er beide ook niet heel erg fan van, vooral doordat heel veel kinderen er aardig van aankomen...

Die buien ken ik ja _O- Dan heeft ze zich iets in het hoofd gehaald, en dan moet en zal ze het hebben! En vroeger was het huis te klein als mijn ouders dan nee zeiden...Tegenwoordig heeft ze het nog wel af en toe, maar kan je een nee makkelijker verkopen := Ze heeft allerlei sporten gedaan die ze perse wilde en dan ineens weer zat van was, skeeleren, eenwieleren, skelteren, skateboarden, noem maar op. Ze moet en zal het dan hebben... Duurt vaak een paar weken voordat het weer weg is := Op vakantie had ze bedacht dat ze wel een horloge wilde... Kwam ze iedere keer aan met ene dik gouden herenhorloge van ruim 200 dollar... Dat werdt een nee natuurlijk, poeh daar hebben we een stel vervelende avonden als gevolg van gehad := En vaak als je de aandacht dan afleid is het ook ineens goed. Ze heeft toen een pandora armbandje gekregen nog voor har verjaardag, en sindsdien hebben we niets meer gehoord over het horloge....

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:43

Nee, ze kunnen er inderdaad niks aan doen. Wouter heeft het zelf ook echt niet door, als je het hem probeerd uit te leggen snapt hij er echt niks van. Al krijgt hij dat wel steeds beter door!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:47

O dat heb ik ook wel een beetje. :Y) Maar een nee kan ik goed
hebben hoor, hoewel vroeger misschien wat minder. Als ik iets
wil dan het liefst ook zo snel, snel mogelijk. :D Maar ik denk dat
iedereen dat wel een beetje heeft als je iets erg graag wilt. Of
niet soms?
Ik slik overigens 0,5 mg risperdal per dag, de laagste dosis, ik
ben er dan ook niets van aan gekomen. (Waar ik wel héél erg
bang voor was dus het heeft even geduurt vooraleer ik het
überhaupt durfde te nemen). Ik heb maar een lichte vorm van
MCDD en de medicatie is vooral om ervoor te zorgen dat ik iets
minder angstig ben en wat minder last heb van wisselende
stemmingen. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:48

Ach, ik heb gisteren zo gelachen, ik haalde mijn zoon van trainen (voetbal) en kijk hem aan en zeg: schat, ik houd zoveel van je dat mijn hart wel eens pijn doet maar af en toe haal je ook wel eens het bloed onder mijn nagels vandaan.
Kijkt hij me aan en zegt: welke nagels?

Ook typerend voor iemand met PDD-NOS, alles heel letterlijk nemen! :D

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:55

JoycexLynn12 schreef:
Ik kan heel lief met hem zijn, maar ik durf ook toe te geven dat ik af en toe ook gigantisch uit me dak ga hoor..
Smorgens gaat ie altijd van die irritante geluidjes maken, vreselijk.
Heel dwangmatig zeg maar..

dit heeft mijn broertje dus ook zo ongeveer iedere dag. alleen dan niet alleen sochtend's maar over de hele dag. Het scheelt dat ik nu lang naar school moet iedere keer dus ik heb er niet zo veel last van. Hij heeft ook heel vaak last van als je 'ophouden' zegt dat ie dan net zolang door gaat totdat je er helemaal gek van word |o

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:31

Dit komt me allemaal heel bekend voor. Mijn zoon heeft een autistische stoornis en mijn bonuszoon heeft ook een stoornis, maar zijn moeder wil niets laten onderzoeken en beweerd dat er niets aan de hand is. Dat is meer de ADHD kant op met nog iets.

Terwijl als de kids gecorrigeerd worden hij altijd (vooral bij mij) beweert dat hij de schuld overal van krijgt. Het huis is dan echt te klein. Met deuren gooien enzo. Bedreigen met een mes voor je neus en dan krijgt hij van mij een draai tegen zijn oren. Dit omdat ik dit dus niet accepteer. Handicap of niet dat kan me dan op zo'n moment niet schelen. Mijn dochter en zoon zijn beide bang voor hem. Als hij zijn zin niet krijgt dan is iedereen altijd tegen hem enz. Hij reageert overigens wel op suikers en bepaalde kleurstoffen.

Mijn zoon kan ook zo ineens ontploffen, maar die is de laatste tijd heel erg vooruit gegaan met zijn ontwikkeling. Hij is altijd een ontzettende knuffel geweest, maar wel teruggetrokken wat vreemden betreft. Nu leert hij redelijk over zijn gevoelens te praten. En is ook wat opener.

Af en toe is het best lastig. Vooral als er in de buurt zo gereageerd wordt dat je je kinderen een keer op moet voeden enzo. Ook daar leer je mee leven. Het is dan voor degene die ons niet accepteren jammer. Maar zo te lezen, lijkt het wel of er steeds meer kinderen/volwassenen rondlopen met één of andere stoornis.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:38

Sem_ schreef:
Volgens mij zitten er verschillende leeftijden in het topic.
Een topic speciaal voor jongeren is er volgens mij nog niet,
wel een leuk idee. :)

Ik ben zelf 15 en heb MCDD, ik zit op een normale middelbare
school, dinsdag begin ik aan mijn 4e jaar HAVO. Op school
heb ik genoeg vrienden al ben ik altijd vrij stil, heel verlegen
en bang voor bijna alles. :o Desondanks haal ik zeer goede
cijfers dus dat zit allemaal wel goed. :7

zou ik mogen vragen wat mcdd is?

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:42

JoycexLynn12 schreef:
Autisten hoeven niet perse een laag IQ te hebben. Ik ken een meisje met PDD-NOS en die deed ook Havo.
Meisje werd gepest op school, ik nam het voor haar op.

hahahah,
nederlans is niet mijn slechtste vak, maar wel het saaaaaaaaaaiste.
voor al met zou oude leerkracht. jongelui, ga nu ff zitten en pak je spullen alvast op de bank, was het eerste wat wij in de les hoorden.
ik doe liever handvaardigheid, of wiskunde.
trouwens, ik doe vmbo-t, maar was geadviseerd voor havo.

hoe bedoel je jezelf onder controle hebben?
ik ben noujuist het tegenovergestelde van mijn broertje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:46

Multiple complex development syndroom. :)

TS: bedankt voor het oplossen van het aardhuis misterie! :D Zou inderdaad ook niet mijn keuze zijn voor een leuk uitje, maar goed: je moet er soms wat voor over hebben :j Wat ontzettend leuk dat hij aan het sparen is voor een nachtkijker! Dat hij niet impulsief met zijn geld om gaat maar bewust ergens voor spaart, top! :)

Mijn vriend heeft ook van die irritante dwangmatige dingen: hij is altijd aan het friemelen met zijn handen en nagels :+ Erg leuk als je op vakantie bent en het regent de hele dag en je zit met z'n 2-en in een klein appartement :+

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:47

het grootste verschil tussen mijn twee kids met PDD vind ik wel, dat ik bij de jongste (de drukke) dus precies weet of hij iets leuk vind of juist niet. Bij mijn oudste vind ik dat soms vreselijk moeilijk, zij laat dat juist niet merken. En dan twijfel ik weer of ze het echt wel leuk vind of niet.
(of niet drafbalkje? :* )
Ik vind het ook erg moeilijk om het ze alletwee naar de zin te maken tegelijk. Voor de ene kan het niet druk en hard genoeg, terwijl de ander daar juist een gruwelijke hekel aan heeft. Maar ik doe mijn best. Ze zijn me alletwee even dierbaar!!!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:50

Mijn broertje van 19 heeft ook PDD NOS, en ik kan er absoluut niet mee omgaan. Hij is zo sfeerbepalend, eist alle aandacht, luistert nergens naar, is lui, is vervelend en heeft vreselijke driftbuien.. Soms wens ik hem de ergste dingen toe, maar als hij dan weer rustig is, heb ik daar weer spijt van. Hij werkt niet, gaat niet naar school, heeft geen enkele diploma.. Als hij dan weer ergens werkt, is er binnen de kortste keren ruzie.. Altijd werkt hij toevallig met de meest verschrikkelijke mensen.. Dat het weleens aan hem zelf kan liggen wil hij nie beseffen..

Sterkte ermee, als je broertje straks gaat puberen wordt het alleen nog maar erger, helaas..

EDIT; Heb hier ook eens een topic over gehad..
[LZP] Ik haat m'n broertje..
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 01-09-09 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:50

drafbalk schreef:
Sem_ schreef:
Volgens mij zitten er verschillende leeftijden in het topic.
Een topic speciaal voor jongeren is er volgens mij nog niet,
wel een leuk idee. :)

Ik ben zelf 15 en heb MCDD, ik zit op een normale middelbare
school, dinsdag begin ik aan mijn 4e jaar HAVO. Op school
heb ik genoeg vrienden al ben ik altijd vrij stil, heel verlegen
en bang voor bijna alles. :o Desondanks haal ik zeer goede
cijfers dus dat zit allemaal wel goed. :7

zou ik mogen vragen wat mcdd is?

Multiple Complex Development Disorder :j zoals al eerder gezegd.
Meer met angsten.. Ik kan het zelf eerlijk gezegd niet zo goed uitleggen. ;)

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:51

oke bedankt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:53

linky schreef:
Je zou ook kunnen proberen om hem op een "schoon" dieet te zetten, dus zonder welke toevoeging dan ook.
Alles vers, ook geen E-nummers; verscheidene E-nummers hebben als bijwerking hyper-activiteit en oncontroleerbare driftbuien.
Dat vertellen ze dus niet op de verpakking................. wel dat het een door de EEG "goedgekeurde" hulpstof is. Maar op humeur/karakterwijzigingen is geen enkel E-nummer getest!
Ik zal echt niet beweren dat je hier alle mee over krijgt, maar de scherpe randjes zouden er in elk geval af moeten gaan. Het ene kind is er nu eenmaal gevoelig voor, het andere (nog) niet.
Maar het is wel vreemd dat wij vroeger met 36 kinderen in een klas zaten, de ene kon uiteraard beter leren dan de andere, de een was wat drukker dan de ander maar dingen zoals nu waren er gewoon niet. Niet alleen dat ze er geen woord voor hadden, het was er niet!
En wat is er nu zo vreselijk veranderd sinds de jaren 50 - 6-? Ons eten...........
Wat ook wel eens helpt is een goede multi-vitamine en een visolie-capsule, b.v. van AOV.
Straffen helpt dus niet, hij heeft er geen controle over.

Mijn stiefzus heeft b.v. een zoon (nu al volwassen hoor!) die maar een Marsje hoefde te eten om te exploderen, zijn moeder te slaan en de ergste dingen naar haar hoofd te slingeren................

Je zou het eens kunnen proberen................... sterkte!

Echt een superadvies.
Zeker het proberen waard. (het pocketboekje: Wat zit er in uw eten? is tevens een handige leidraad)
Ondanks de energie die het kost, want natuurlijk/schoon voedsel is duur en zeer zeker niet overal om de hoek verkrijgbaar.

Heel veel succes met je broertje, die zichzelf tijdens een "bui" vast ook niet begrijpt.