En dan hoor je ineens..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 07:13

Nou ik heb gelijk gebeld vanmorge en ik kan over 2 uur al terug!
:\ en ik word ineens vreselijk zenuwachtig.. bleh

astridelise

Re: En dan hoor je ineens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:15

Gaat helemaal goed komen, wees blij dat je zo snel al kan komen hoef je ook niet zolang in de zenuwen te zitten. Je moet maar zo denken, er zijn ergere dingen en achteraf valt het altijd reuze mee. Succes voor straks.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 07:37

astridelise schreef:
Gaat helemaal goed komen, wees blij dat je zo snel al kan komen hoef je ook niet zolang in de zenuwen te zitten. Je moet maar zo denken, er zijn ergere dingen en achteraf valt het altijd reuze mee. Succes voor straks.

Jaa daar heb je helemaal gelijk in! Met die gedachten ben ik afgelope weekend ook door gekomen, maar nu ik naar de dokter moet, vind ik het toch wel beetje spannend en vooral nogal chanant (hoe schrijf je dat??)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:04

Ik begrijp wat je bedoelt, verstand op nul, ik heb het ook een keer meegemaakt. Met een rode kop en bonkend hart mijn verhaal vertelt en de HA was zo lief en begripvol dat ik echt iets had van: Heb ik mij daar zo druk om gemaakt! Ik denk aan je.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 09:35

Ik heb normaal altijd mannelijke huisarts, maar er zijn meer dokters daar in de praktijk. Dus vanmorge bij de vrouwelijke dokter geweest, voor m'n gevoel toch fijner. Hoewel ik haar vorige keer ook niet aardig vond, maarja je moet wat :P

Maar iig, aangezien ik helemaal geen klachten heb, hoef ik alleen maar op chalydia getest te worden (dmv urine inleveren). Want de rest van de soa's geven allemaal klachten bij vrouwen. Dus dat scheelt weer!
Morgen urine inleveren en dan 4/5 dagen wachten voor de uitslag.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:41

spannend hoor. pff iedereen kan een keer een foutje maken.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:27

ach, het is zo voorbij en je hoeft je als je dat niet wilt toch niet meer bij die vrouw te laten zien. dan ga je gewoon naar een andere :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:30

Pfff... Ik zou toch eigenlijk wel de zekerheid willen hebben dat ik NIKS heb en dus juist op ALLES (incl HIV) laten testen....
Als je het toch laat testen, kan je het maar beter meteen goed doen toch :P ?
(dit is mijn mening hoor, kan zijn dat je hier heel anders over denkt..)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:51

Ja, en hiv dan? Niet dat het zin heeft om je NU daarop te laten testen, volgens mij heeft dat pas zin na een half jaar, omdat je het anders niet met zekerheid kunt zeggen. Ik zou toch echt even informeren (en in de tussentijd sowieso veilig vrijen, zodat je niemand anders kunt besmetten als je wel iets hebt).

Je kunt ook bij je bedpartner navragen of HIJ zich op hiv heeft laten testen, maar dan nog zou ik het zelf ook nog doen. Lijkt me toch wel iets wat je zeker wilt weten

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:01

klopt, kun je pas na een half jaar laten testen... Zou het er wel even over hebben met de doc

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 20:15

renee16 schreef:
Pfff... Ik zou toch eigenlijk wel de zekerheid willen hebben dat ik NIKS heb en dus juist op ALLES (incl HIV) laten testen....
Als je het toch laat testen, kan je het maar beter meteen goed doen toch :P ?
(dit is mijn mening hoor, kan zijn dat je hier heel anders over denkt..)

Ja dat zei ik ook tegen de dokter 'en de rest dan?'
Maar omdat ik geen klachten heb, kan ik niks anders hebben dan chalmydia, zegt ze.
Dus ik vertrouw maar op het oordeel van de dokter, zij heeft er voor gestudeerd :D

pria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:22

tja.... weet hoe je je voelt :o
maar wees blij dat die je nog gemailt heeft, tis minder leuk als je der zelf achter moet komen :Z

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:30

pria schreef:
tja.... weet hoe je je voelt :o
maar wees blij dat die je nog gemailt heeft, tis minder leuk als je der zelf achter moet komen :Z

Inderdaad, heb je nog met die jongen gepraat inmiddels?
Goed dat je gelijk een test hebt gedaan! Hopelijk is hij negatief en positief dus voor jou :')

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:43

SadyLady schreef:
Ja dat zei ik ook tegen de dokter 'en de rest dan?'
Maar omdat ik geen klachten heb, kan ik niks anders hebben dan chalmydia, zegt ze.
Dus ik vertrouw maar op het oordeel van de dokter, zij heeft er voor gestudeerd :D

Jaaaaaaaaaaa maar HIV geeft geen klachten..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:53

Pffjoew, gelukkig heeft ie het je gemeld... onbehandelde chlamydia kan toch ernstige gevolgen hebben (waaronder onvruchtbaarheid).
HIV is dacht ik pas na een halfjaar te testen trouwens.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:44

Hallow .... van hiv HEB je in het begin ook geen klachten hoor.
Ik zou wat dat betreft zelf ook eens even wat googelen.
Je kunt gewoon aids hebben zonder dat je het ook maar een beetje in de gaten hebt. Eerlijk gezegd snap ik even niet dat je huisarts daar zo luchtig over doet dan.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:32

Als je liever wel alle SOA's getest wil hebben, of gewoon als controle check, dan kun je ook contact opnemen met één van de SOA-poli's (meestal in de grotere ziekenhuizen). Daar kun je gratis en anoniem je laten testen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:23

of gewoon GGD.. staat verder ook los van de huisarts..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:38

Artsen zijn soms nogal laks hoor. Ze wimpelen je liever af dan dat ze moeite voor je doen. Niet alle artsen zijn zo maar ik heb er genoeg meegemaakt.
Ik ga voor je duimen!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:50

De eerste fase van HIV heb je wel degelijk klachten, alleen denken mensen gewoon dat ze een fikse griep te pakken hebben over het algemeen. En AIDS zonder klachten gaat je niet lukken, AIDS is de ziekte die je kunt krijgen als je HIV besmet bent, en dat je ziek bent ga je echt wel merken!
HIV testen ze over het algemeen alleen bij contacten tussen mannen of met prostituees omdat de kans anders miniem is. Maar als je er hard om zeurt, moeten ze het wel doen :j

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:03

Ik ben 2 keer gewaarschuwd voor chlamidya, beiden keren had ik niks dus het kan best zijn dat je niks hebt.
Dankzij de tests ben ik een stuk voorzichtiger geworden, vooral ook omdat er veel jongens zijn die je niks vertellen. Nu ga ik netjes elk half jaar en moedig ik ook mijn vriendinnen aan om te gaan.

Veel succes. Het kan iedereen over komen. Ik voelde me eerst echt vies toe ik dacht een SOA te hebben en schaamde me heel erg, maar daar moet je je over heen zetten.

Ik ben ook gewoon op HIV/AIDS getest, was geen probleem bij GGD.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:09

Ik wil ook nog steeds een SOA test laten doen maar durf nooit, maar nou hoor ik dat je bij de GGD zelf een uitstrijkje mag maken? Dan zou ik het wel durven, toch maar even een keertje bellen dan, zit alleen elke keer op mijn werk op de tijden dat je kan bellen en heb niet zoveel zin om dat op mijn werk te gaan doen hahaha.
Zit alleen nu al aan de AB voor een blaasontsteking, dus kan je dan al, of moet ik wachten tot dat over is?
Kreeg trouwens ook van die AB een schimmelinfectie, IRRITANT, dan moet ik zeker ook eerst wachten tot dat over is?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:27

jaa das zuur hè? ging toen echt dood van de jeuk en dan weer brandde het :O anyways, bij de ggd mag je het idd zelf doen.. een 'vaginale zwap' noemde die jongen dat 8)7

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:32

hahaha is dat bij elke ggd, want ik heb wel eens op internet van de ggd hier gekeken, maar daar kon ik dat niet terug vinden.

Idd heeeeel erg zuur, gelukkig word het nu allebei al beter, dus ik word niet meer knettergek van de jeuk

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:18

M3lisss schreef:
jaa das zuur hè? ging toen echt dood van de jeuk en dan weer brandde het :O anyways, bij de ggd mag je het idd zelf doen.. een 'vaginale zwap' noemde die jongen dat 8)7

Swab ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Swab