(ts: zeg dus niet dat dit voor jou geld, maar er zijn veel 13 jarigen die wel een piercing willen om beter in een groep te liggen) Ik zou zelf nooit een 13 jarig kind van mij toestemming geven, als hij/zij het over 3 jaar later nog wel is het anders. Maar een 13 jarige is nog vrij kinds/puberaal.(overigens vind ik piercings in het oor niet zo heftig, daar zou ik dan weer geen moeite mee hebben bij 13 jarigen.)
Je moet ook wel heel dichtbij komen wil je 't zien.
in mijn vriendengroepje is iedereen gewoon zoals hij is, ben de enige van de hele klas die geintereseerd is in tattoo's, piercings, live concerten, festivals enz. toen ik een 3de gaatje wou zeiden ze ook: ikzelf zou het nooit doen, maar het past bij jou en als jij het wilt moet je het gewoon doen. toen ik hem had kreeg ik van 'het andere meiden groepje-dat-hele-erge-tuttjes-zijn' ook wel vragen zoals: 'waarom heb je een 3de gaatje? vind je dat echt mooi??' nou, ja, ik vind het mooi en daarom heb ik ze
maar is eigenlijk toch wel jong. 
ik weet niet, wil het wel graag maar vind 13 gewoon nog te jong... maar er zijn wel vette navels te koop!
)