piercing bij een 13 jarige

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

een 13 jarige met een piercing, kan dat?

ja, tuurlijk, waarom niet
12 (8%)
ja, zolang ze er maar van bewust zijn wat er kan gebeuren (uitgroei, ontsteking enz.)
32 (21%)
nee, 13 is te jong
84 (57%)
nee, piercing vind ik zo en zo niet mooi
17 (11%)
anders, namelijk...
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 147

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:32

Ik vind zelf 13 jaar te jong, omdat ook ik ze te grillig vind in hun keuzes. Die leeftijdsgroep is zeer gevoeligd voor groepsdruk en passen in de groep. Als je een piercing hebt ben je natuurlijk wel erg stoer :j (ts: zeg dus niet dat dit voor jou geld, maar er zijn veel 13 jarigen die wel een piercing willen om beter in een groep te liggen) Ik zou zelf nooit een 13 jarig kind van mij toestemming geven, als hij/zij het over 3 jaar later nog wel is het anders. Maar een 13 jarige is nog vrij kinds/puberaal.
(overigens vind ik piercings in het oor niet zo heftig, daar zou ik dan weer geen moeite mee hebben bij 13 jarigen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:44

Falona schreef:
Die mening ben ik ook toegedaan met dien verstande dat ik piercings in het oor ook nog beperk tot de standaard 'gaatjes' in de oorlel (en dan bij voorkeur maximaal 1 per oorlel) en niet in het kraakbeen.
Ik ben nu ik 30 ben in ieder geval erg blij dat ik nooit een tweede en derde gaatje in mijn oorlel heb laten schieten.

Ik heb dat zelf wel gehad, meerdere gaatjes in 1 oor, maar ik heb daar geen last van ofzo. Gewoon dicht laten groeien. Als je heel goed voelt dan voel je zowel in het lelletje als in mijn kraakbeen nog wel dat daar een gaatje heeft gezeten, maar de gemiddelde medemens mag toch niet aan mijn oren zitten dus dat maakt niet zoveel uit :)) Je moet ook wel heel dichtbij komen wil je 't zien.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:47

Ik vind 13 nog redelijk jong.
Sowieso moet je er goed over nadenken.
Persoonlijk zou ik zelf geen piercings in mijn gezicht willen.
Ik vind het zonde, en ja je kan het eruit halen maar meestal zie je er nog wel wat van.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:52

13 vind ik te vroeg voor een piercing... je wil dan vaak alleen met 'de meut meelopen' en achteraf heb je spijt.. tuurlijk, de piercing kun je eruit halen, maar onzichtbaar wordt hij niet..

Op m'n 12e wilde ik een navelpiercing... m'n moeder zei toen 'kom maar terug als je 16 bent'... en zo geschiedde... ik heb zo wel 4 jaar kunnen nadenken of ik hem echt wel wilde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:56

Falona schreef:
Ik ben nu ik 30 ben in ieder geval erg blij dat ik nooit een tweede en derde gaatje in mijn oorlel heb laten schieten.

Ik ben nu 29 en ben juist wel blij met het tweede en derde gaatje in mijn oren :j. Zou er zelfs nog wel bij willen. Maar als ik er geen oorbellen in heb (dat is dan wel weer een zeldzaamheid), dan vallen die gaatjes helemaal niet op.

Ik vind piercings in het gezicht soms ook juist mooi, maar dan moeten die wel bij de persoon passen en ook op een plaats zitten waar ze mooi passen. Een neuspiercing kan heel erg mooi zijn, maar kan er ook uitzien als een enorme wrat bijvoorbeeld. Zelf zit ik nog in dubio om een neuspiercing te nemen, maar dan wel een chique.

Ik denk verder dat de leeftijd niet zoveel uitmaakt (extreme piercings daargelaten). Als je ze later niet meer wilt, dan haal je ze er gewoon weer uit. Vind dat toch anders dan met tatoeages bijvoorbeeld.

xDramaQueen

Re: piercing bij een 13 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:58

tjah de regels hier in nl zijn vanaf 12 met de toestemming van ouders, ik was zelf ook nog maar 12, ben nu 20 en heb toch een aardig waslijstje (gehad) waarvan 5 onder de 16.

vind het altijd nog eigen keus, en ter informatie, die van me 12de heb ik nog steeds :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:03

Welshcobfan schreef:
Ik vind zelf 13 jaar te jong, omdat ook ik ze te grillig vind in hun keuzes. Die leeftijdsgroep is zeer gevoeligd voor groepsdruk en passen in de groep. Als je een piercing hebt ben je natuurlijk wel erg stoer :j (ts: zeg dus niet dat dit voor jou geld, maar er zijn veel 13 jarigen die wel een piercing willen om beter in een groep te liggen) Ik zou zelf nooit een 13 jarig kind van mij toestemming geven, als hij/zij het over 3 jaar later nog wel is het anders. Maar een 13 jarige is nog vrij kinds/puberaal.
(overigens vind ik piercings in het oor niet zo heftig, daar zou ik dan weer geen moeite mee hebben bij 13 jarigen.)

Ik hoop dat je dan de brave oorlelletjes bedoelt want juist oor kan zóveel veroorzaken, plekken met veel kraakbeen als tragus, helix (bovenaan je oor), daith, rook etc zijn geen lieve plekjes en ik vind die juist niet verstandig voor jonge kinderen

http://www.geeked.info/ten-piercings-gone-bad/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:09

Welshcobfan schreef:

nee dat speelt helemaal niet bij mij ;) in mijn vriendengroepje is iedereen gewoon zoals hij is, ben de enige van de hele klas die geintereseerd is in tattoo's, piercings, live concerten, festivals enz. toen ik een 3de gaatje wou zeiden ze ook: ikzelf zou het nooit doen, maar het past bij jou en als jij het wilt moet je het gewoon doen. toen ik hem had kreeg ik van 'het andere meiden groepje-dat-hele-erge-tuttjes-zijn' ook wel vragen zoals: 'waarom heb je een 3de gaatje? vind je dat echt mooi??' nou, ja, ik vind het mooi en daarom heb ik ze :D

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:14

Ik was 12 toen ik mijn navelpiercing liet zetten. Zonder ouders.
Moest een brief invullen met bloedgroepen enzo.
Toen is hij gewoon gezet. Ik heb hem nu nog steeds. :j

Een vriendin van mij is 17 en heeft hem een maand geleden laten zetten.

Maar nu vind ik het zelf erg jong. Zou mijn kind later nooit mogen.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:22

ik was zelf 13 toen ik mijn eerste piercings liet zetten,
2 surfaces. ik was bewust van wat er kon gebeuren,
ik vind dat het wel kan :) maar is eigenlijk toch wel jong.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:43

Ik krijg voor m'n 15e verjaardag m'n eerste piercing, een helix. Ik wil al een jaar een labret maar dat vindt m'n moeder dan weer niet goed, terwijl het volgens mij echt een stuk makkelijkere piercing is dan een helix, maar oke :+

Zolang jij het echt wilt, en zeker weet dat je over een halfjaar niet opeens iets anders wilt, waarom niet? Alle piercings die ik ooit wilde hebben, wil ik nog steeds, en die komen er zeker wel als ik 16 ben.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:58

ik ben net een maand 18 en heb sinds 2á3 weken mijn eerste piercing, een week voordat ik die liet zetten had ik hem voor het eerst gezien en was meteen verkocht :+.
maar daarvoor had ik nooit echt een piercing gewild ofzo. het mocht dan ook pas vanaf mijn 18e van mijn ouders.
ik vind dertien jaar wel te jong voor piercings, behalve een Helix dan, dat vind ik echt wel een leuke piercing ook!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:02

hmm.. ik kreeg met mijn 12e of 13e ( weet niet meer) mijn wenkbrauwpiercing. noooit last van gehad, maar ik bleef er gewoon af.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:39

Ik vind piercings zowiezo afschuwelijk, ik zou het dus zowiezo niet doen, niet nu, niet binnen 10 jaar

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:42

unicorn_kiss schreef:
Ik vind piercings zowiezo afschuwelijk, ik zou het dus zowiezo niet doen, niet nu, niet binnen 10 jaar

dat heet altijd nog smaak :D

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:46

Ik kreeg mijn navelpiercing ook op mijn 13e. :j Vind het ook vrij vroeg, maar ik wilde hem toen zelf al heel lang. :) Geen seconde spijt van gehad en hij ziet er nog steeds errug mooi uit. :) 't hoort bij mij. :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:49

Het ligt er een beetje aan...
Ik heb op mn 14e een neuspiercing laten schieten. Eerst heel goed over nagedacht, het mocht van mn ouders maar op voorwaarde dat er dan alleen een héél klein steentje in kwam en geen ringetje want dan zouden ze m er gelijk uittrekken :+
Aan een ringetje moet ik niet denken en ik heb nu nog steeds een klein steentje in. Het valt totaal niet op en ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Piercings die heel erg opvallen zou ik zeker op je 13e niet doen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:53

xDramaQueen schreef:
unicorn_kiss schreef:

dat heet altijd nog smaak :D

goed opgemerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:55

:D eigenlijk vallen de reacties nog wel mee... wenkbrauw is ook wel wat ver gezocht voor 13 jaar ja, maar navel vind ik ook vet! maar wat eerder in dit topic staat, doe een foto in je portomonee en als je het over een half jaar nog wil, neem je hem, kan ik piercing vragen voor mn verjaardag :') ik weet niet, wil het wel graag maar vind 13 gewoon nog te jong... maar er zijn wel vette navels te koop!

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:58

Ik vind een piercing niet echt iets voor een 13 jarig mensje (A)
een oorbel kan natuurlijk wel, wie heeft die nou niet.
Maar als je als dertien jarige een piercing neemt kan je daar later spijt van krijgen. er bestaan natuurlijk ergere dingen zoals tatoeages want daar zit je echt je hele leven aan vast, tenzij je een duur iets laat doen waardoor je er vanaf bent maar oke..
ik zou gewoon nog een aantal jaartjes wachten :)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:01

Een paar van mijn vrienden hadden op hun 12/13 ook wel een 2e of 3e gaatje in hun oor, en dat vind ik niet zo erg. Een van mijn beste vrienden heeft op zn 13 een piercing door zn wenkbrouw laten zetten. Hij stond er echt wel mee (hij was ook gitarist in zo'n rockgroepje) maar ik zou het zelf nooit moeten hebben. Het is inderdaad een kwestie van smaak.
Over de leeftijd: ik zou er toch nog een jaartje over denken. Wie weet is het een bevlieging en heb je er binnenkort spijt van :)

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:02

Ik zal geen wenkbrauw piercing nemen als ik jou was!
Neem gewoon een navelpiercing(als je dat leuk vind)
Je kan later altijd nog een wenkbrauw piercing nemen als je het echt mooi vind!
Zal wel met je ouders gaan, als je ouders het er niet mee eens zijn.. En ze klagen hem aan dat hij dit zet waarbij toestemming nodig is van 1 van de ouders/verzorgers heeft hij volgens mij een heel groot probleem!

Ik kreeg mn navelpiercing op mn 12e :D
Samen met nog een vriendin laten zetten, zij was toen 13 :o
Me ouders moesten toestemming geven, papieren ondertekenen enzo.
Voor mn oorbel in bovenoor moest ik niets laten zien, moet volgens mij ook met toestemming van iemand van 18 jaar of ouder?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:03

Ik was 12 toen ik mijn eerste piercing nam (neuspiercing)
Maar zou zelf persoonlijk nooit voor een wenkbrauwpiercing kiezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:13

:) ja ik w8 idd nog minimaal een half jaar voor MISSCHIEN een navel, een wenkbrauw kan altijd nog, ik leef langer dan tot morgen :) en ik denk er wel zeker over na over later trouwens! over werk zoeken enzo...

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:22

'k mag van m'n vader nog niet eens gaatjes, 'onnodig gaatjes prikken in je lichaam'
volgens hem (maar over een maand doe ik 't toch :roll:)
Een pericing vind ik echt e ver gaan, het geeft idd. al snel een ordinaire uitstraling,
ik zou er nog even mee wachten :j