Gewoon zon, zonnebank of zelfbruiner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:54

lig in de winter ook 3 keer in de week er onder maar dat is voor me gezondheid.en dat het kanker verwekkend is weet ik. maar al die medicijnen die ik elke dag moet slikken zijn ook niet goed. ;)

Anoniem

Re: Gewoon zon, zonnebank of zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:56

nee en roken ook niet :P

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:59

idd roken is ook niet goed en buiten lopen ook niet met al die uitlaatgassen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:05

hahaha idd, ik denk dat je beter in je bed kan blijven liggen als je niks wilt oplopen hahaha

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:07

Cinnepin schreef:
hahaha idd, ik denk dat je beter in je bed kan blijven liggen als je niks wilt oplopen hahaha

Mijn idee ook :Y) maar ja beter iets oplopen en een gezellig sociaal leven dan geen enkelk risico, de hele dag oersaai in je uppie doorbrengen en ook nog kans hebben dat je doorligplekken krijgt _O-

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:10

Ik ben geen zonne-bakker, veel te warm voor mij :+. Vanaf dat het 25+ wordt, kruip ik meestal na een half uurtje binnen.... Moet wel zeggen dat ik (in vergelijking met andere blondines :D) vrij snel bruin. Als ik in de zon zit, smeer ik me altijd braafjes in met factor 15/20, om het half uur/uur.

Verder is dit spul geweldig:
Afbeelding

Is een bodylotion met een heel subtiele bruiner. Ik gebruik 'm vooral voor mijn benen, vermits dat anders witte melkflesjes blijven... Heeft echt een heel mooi effect, je ziet niet dat het 'gesmeerd' is, omdat het zo subtiel is. Ik gebruik het geloof ik 1keer in de week? Iets minder? Kleur is ongeveer hetzelfde als het 'bruin' op mijn armen (zonder strepen, zonder oranje, zonder vlekken).

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:16

Vroeger was ik een echte zonnebakker! Nu trek ik het als het warm is na een half uurtje al niet meer... Nu heb ik het geluk dat als ik een half uurtje in de zon zit en de zon schijnt goed dat ik dan al bruiner ben geworden en ik verbrand nooit! Daar in tegen is het wel weer zo dat ik in de winter heel bleek word. Ik heb donker haar, dus voor mijn gevoel word ik dan altijd Morticia Adams, dus dan wil ik nog wel eens een zonnebankje pakken. Dit is dan meestal 1 keer in de 3 weken ofzo, vaker heb ik dan niet meer nodig.

Tantjeuh, die bodylotion, smeer je dan gewoon al een kleur op je benen ofzo?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:20

filou schreef:
Tantjeuh, die bodylotion, smeer je dan gewoon al een kleur op je benen ofzo?

Nee, als je aan het smeren bent is het net een gewone bodylotion... kleurloos. Het is echt heel subtiel, en je merkt het ook pas als je het al een paar keren gesmeerd hebt. Opeens besef je dan "hééééj, mijn benen zijn bruin?! Wanneer is dat gebeurd?!" :D . Zeker de eerste keer dat ik dat doorhad, had ik echt zoiets van 'wat is er NU gebeurd?', pas een half uur later viel mijn frank, en besefte ik dat het waarschijnlijk wel kwam door die bodylotion....

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:25

Aha, dat klinkt best goed!
Is het ook duur of valt het mee?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:38

Cinnepin schreef:
4 keer per week is wel heel veel hoor, hoelang lig je dan onder de zonnebank?

Ik ga 2 keer per week een kwartiertje, en dit ga ik met de winter afbouwen naar 1 keer per week ( anders ben je in de winter zo bruin haha )

18 minuten, onder de sterkste snelbruiner in onze studio! ik vind het echt heerlijk!

http://www.zonnestudiozondag.nl/index2.html

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:15

cursussen of niet de cijfers van het KWF liegen er niet om, en dat zijn echt niet alleen mensen die het van de zon hebben gekregen. En je huid moet je zo wie zo goed verzorgen of je nu onder de zonnebank gaat of niet.
Het is naief te denken dat je dan minder risico loopt, of dat het zelfs gezonder is.. net zoals light sigaretten bijv.
Uv blijft Uv in welke mate dan ook..

Verder gaat het er ook niet om of je dan maar in je bed moet gaan liggen, want ook dat is nl erg ongezond en kun je wel degelijk aan dood gaan. Je moet gewoon erkennen dat iets slecht is en je een risico loopt, en niet naief gaan roepen dat er niks kan gebeuren. De meeste studio's hebbben niet voor niets een leeftijds grens vanaf wanneer je gebruik mag maken, dit heeft alles te maken met dat het ongezond is en je pas vanaf een bepaalde leeftijd een weloverwogen keuze kunt maken of je je aan dit risico wil bloot stellen.
Denk wel: je huid is je grootste orgaan, dus als daar wat mee aan de hand is......

Even toevoeging om antwoord te geven op de topicvraag:

Ik ga gewoon lekker met mijn ligbed in de schaduw liggen, ingesmeerd en wel. Dan doe je er iets langer over voor je bruin bent, maar dat heb ik er voor over!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:03

Heeft iemand misschien de goede oplossing voor me!? :o
Ik heb me gisteren dus ingesmeerd met zelfbruiner maar was helemaal vergeten om mijn handen te wassen.. Dom dom..
Nu heb ik dus halve bruine vingers en de andere helft is gewoon mijn eigen kleur. Echt heel ernstig om te zien, en zeker tussen mijn vingers in op die vliesjes zeg maar zie je het heel erg..
Hoe krijg ik dit er in vredesnaam af!? Het zit ook onder mijn nagels, en ik moet morgen weer fijn achter de kassa en dit ziet er nou niet echt hygienisch uit..
Alvast bedankt!! :+

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:10

hmmm iets van aceton(nagellak remover) misschien? Of terpetine... maar das wel heel drastisch en moet je erna goed je handen met zeep wassen en invetten!

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:41

filou schreef:
Aha, dat klinkt best goed!
Is het ook duur of valt het mee?

Ben ik ook wel benieuwd naar ja :j

@ lynne, ik denk dat je iets als nagellakremover ofzo moet gebruiken, dat is best wel agressief namelijk!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:42

Kan je je witte (*) (*) ook met zelfbruiner insmeren? :D :+ :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:46

Ik smeer niet, door mijn lichte huid word ik sowieso niet mooi bruin met zelfbruiner. Staat ontzettend onnatuurlijk.

Ik bruin meestal een beetje bij op vakantie, en verder ga ik gewoon blank door het leven ;) Ik heb namelijk geen zin in een hoofd vol rimpels op mijn 30e of (nog erger!) een verhoogde kans op huidkanker.

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:47

vinurr schreef:
Kan je je witte (*) (*) ook met zelfbruiner insmeren? :D :+ :o

Je kan gewoon alles met zelfbruiner insmeren dacht ik :+ :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:47

Kimmey schreef:
Ik smeer niet, door mijn lichte huid word ik sowieso niet mooi bruin met zelfbruiner. Staat ontzettend onnatuurlijk.

Ik bruin meestal een beetje bij op vakantie, en verder ga ik gewoon blank door het leven ;) Ik heb namelijk geen zin in een hoofd vol rimpels op mijn 30e of (nog erger!) een verhoogde kans op huidkanker.

ach aan die rimpels kan je altijd nog iets laten doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:48

rockey schreef:

Hahahaha dat kan wel ja :P Botox ftw!
Beetje jammer dat die verhoogde kans op huidkanker nog steeds blijft bestaan dan.

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:49

rockey schreef:
Kimmey schreef:

Kun je beter meteen je huid laten verven :=

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:54

Ik ben absoluut geen bruinbakker :D
Maar voordat we op vakantie gaan ga ik wel een paar weekjes van te voren onder mijn zonnebank om alvast een kleurtje te hebben :P Dit meer omdat ik geen zin heb om snel te verbranden uiteraard }>

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:09

Oehh, die bodylotionbruiner heb ik ook! Gekocht bij de Action voor 1,75 :) En 1 van dove. Die van Rummela (?) gebruik ik vooral op mijn benen,bij mij werkt hij iets sterker, ik zie gelijk al verschil. Die van dove op de rest dat al een beetje bruin is.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:23

pff waarom moet iedereen toch perse bruin zijn of worden? wat is er mis met een witte huid?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:25

SecretLIN schreef:
pff waarom moet iedereen toch perse bruin zijn of worden? wat is er mis met een witte huid?

Helemaal niks!!!! tenminste vind ik...

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:37

lynne8 schreef:
Heeft iemand misschien de goede oplossing voor me!? :o
Ik heb me gisteren dus ingesmeerd met zelfbruiner maar was helemaal vergeten om mijn handen te wassen.. Dom dom..
Nu heb ik dus halve bruine vingers en de andere helft is gewoon mijn eigen kleur. Echt heel ernstig om te zien, en zeker tussen mijn vingers in op die vliesjes zeg maar zie je het heel erg..
Hoe krijg ik dit er in vredesnaam af!? Het zit ook onder mijn nagels, en ik moet morgen weer fijn achter de kassa en dit ziet er nou niet echt hygienisch uit..
Alvast bedankt!! :+

hahahhahaha sorry maar ik zie het voor me, ik heb t ooit ook een keer gehad, de eerste en laatste keer dat ik die troep had gebruikt!! ahahhaha
maar euh.. oplossing.... Handschoenen??? hihi krijg je er volgens mij echt niet af, moet slijten..
schuurpapiertje dan maar?? :P

Wij hebben een zonnebank maar daar ligt een hoop rommel op, (dekens etc) dit omdat wij allebei t geduld niet hebben om eronder te gaan liggen.. wel zijn we echte buiten mensen dus wij en onze kinderen zijn aardig snel bruin en blijven ook nog redelijk bruin..
verders doe ik er niks aan, ja we smeren onze kinderen in met factor 50 of 30 van zwitsal (ruikt zo lekker) en onszelf vergeten we vaak waardoor (vooral ik, blond) eerst een aantal keer verbrand maar daarna ook niet meer.. dus conclusie, ik ben gewoon te druk om iets aan mezelf te doen qua kleur..

:D