Dreadlocks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:15

Ik vind dreads er zelf erg onverzorgd uitzien en niet voldoen aan de hygiëne richtlijnen dat haar hoort te hebben..
Tuurlijk, je kan het wassen, maar het wordt nooit helemaal schoon, zeker niet aan de binnenkant.

Wat je zegt Dina, over dat je het uit kan kammen.. Klitten uit je haar kammen is werkelijk echt drama voor je haar, laat staan als je dreads uit wilt kammen, ik denk niet dat je haar er gezonder op wordt..
Dan kan je het nog beter afknippen, is nog beter voor je haar denk ik..

Kortom, ik ben zelf geen voorstander van dreads. :n

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:18

Dinniej schreef:
je kunt dreads wel wassen aan de binnenkant. Het water loopt gewoon door de dreads heen, en de shampoo ook. Vergelijk het met een dikke jas die je in de wasmachine doet. Je wast niet alleen de buitenkant, maar het water dringt ook door in de voering van de jas.

Verder ken ik mensen die hun dreads hebben uitgekamd (zelfs iemand na 3 jaar) en heel mooi haar over hadden.
Ik ben zelf ook wel aan het kammen geweest, maar al na 1 dag. Dat was prima, en ik hield gezond haar over. Ik heb daar nog wel een foto van.
Afbeelding
Die pony daar is ooit een aantal dreads geweest. Vier, om precies te zijn.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:30

Nee ik kleed me toch anders :P
Maar waar herken je me van? :o?

Dinniej

Re: Dreadlocks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:35

Haha, dat dacht ik ook al. :P
Ik heb wel zo'n jurkje als jij in je profiel aan hebt, maar dat is er maar één. Ik ben gewoon erg veranderlijk. ;)

Ik weet niet precies. Op HT kijk ik wel eens fotoalbums.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:23

Ik vind dreads echt heel gaaf, maar eigenlijk meer bij jongens. Ken zelf niemand met dreads (wel ja, ken wel iemand, maar niet in het echt :Y) ) maar vind ze niet vies ofzo.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:34

Ik vind dreads zeker wel wat hebben :9 Maar ik hou het bij mijzelf maar gewoon bij het touperen (en stylen) En dan niet voor dreads, maar coole emokapsel.. Dat doet mij af en toe al pijn zat := Lijkt me ook irri als je je haar wilt verven...

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:43

Verf je het dan ook nog? Dat is toch onbegonnen werk lijkt me. Omdat je het zo moeilijk uit kunt spoelen.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:54

Verfen lijkt me ook niet de bedoeling met dreads of wel?

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 00:16

Hai :P
ik luister over het algemeen veel metal maar ik vind dreads vreselijk
Doet mij een beetje denken aan zwerfers..
zelf heb ik een x neppe dreads gehad, omdat ik het ff wou uitproberen(vriendin had ze) Maar die neppe zien dr niet zo onverzorgd uit, stond me wel goed, maar na 4 dagen ofzo heb ik ze dr uit gehaald, het heeft men haar helemaal verpest.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 00:27

benangelique schreef:
ik vind het ook erg vies staan en vaak ook niet zo fris ruiken!
ook associeer ik het toch met een bepaald slag mensen... gaat vanzelf dat hokjes-denken! :+

Hier nog een :+ Als ik aan dreads denk, denk ik toch aan zwart, piercings en somber :o

Ik vind het echt ronduit smerig, al die klitten op je hoofd, ik vind het er gewoon heel erg onverzorgd uitzien. Als ik iemand aan zou moeten nemen (stel hé, later) Zou ik niet graag iemand met zo'n uiterlijk aannemen....

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 01:22

bijna al mn vrienden hebben dreads maar ook echt tot over hun kont. Super gaaf vind ik dan. Maar hoeveel haar je kwijt bent voor 1 dread qua lengte ! Ik vind het er niet vies uitzien ben eraan gewend en vind het echgt mooi. Helaas niks voor mij :)

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 01:46

Ik heb zelf echte dreads bij mezelf gemaakt.. Was er 7 uur mee bezig om ze er in te krijgen.
Allemaal vierkantjes gemaakt en opgetist en van dat dread maak spul er in. Ik had er ook dread shampoo voor. Want in een normale shampoo zit iets waardoor er iets in je haar komt wat je bij dreads juist niet moet hebben.
Nouja ik vond het eigenlijk wel vies op me hoofd dus ik heb ze na een paar maanden er uit gekamd. Het was echt heel erg ,want eigenlijk kan je het er niet uit kammen, maar ik wildde geen kort haar. Omdat mn haar zo naar de ****** was, heb ik het toch af moeten knippen. Ik ben 6 uur bezig geweest met uitkammen en ik heb een kort kapsel moeten nemen omdat het 1 dode massa was.

Toen mn korte kapsel was aangegroeid heb ik er dread extensions in gedaan, had ze in alle kleuren.. Deed ik ook zelf.. was er 1,5 uur mee bezig en dat ongeveer 1 keer per maand er uit en weer opnieuw zetten.. dat heb ik heeeeel lang gehad. Dat kan je wel wassen, maar dan gaat het pluizen en wordt lelijk.. Toen was me haar ook naar de knoppen gegaan en kon me haar weer kort :Z

Daarna heb ik me eigen haar weer gehad en het alle kleuren van de regenboog gehad.. ik heb het zo vaak geverft dat ik me afvraag hoe het kan dat ik nog haar heb..

Nu heb ik het alweer een jaartje "gewoon" rood/bruinig.. Dat is echt héél "normaal" voor mij, als je roze en paars gewend bent..
Ik verf het nog altijd.. en altijd zelf :P

Als ik dit alles bij de kapper had laten doen, had het me zeker 1000-en euro's gekost :P
Nu heeft het alleen me haar gekost haha

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:16

Dinniej schreef:
Als het uit elkaar trekken niet goed gebeurt, wordt 't maar één dread (wat ik persoonlijk dan weer wel vies vind).

Waarom vind je dit dan wel vies? Shampoo en water gaan er immers gewoon doorheen, toch?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:34

Dreads vind ik, mits goed verzorgt erg mooi :). Zelf zou ik er niet mee rond lopen, ben te gehecht aan mijn haar.. :')

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:43

Dinniej schreef:
@ gothic_tezzy; wat leuk dat je echte dreads hebt gehad. Waarom heb je ze eruit gehaald?

Omdat ze er na 8 uur nog niet in zaten, ja half vaag verklamd..
Dus toen maar gelaten zoals het was, uitgekamd *hoofdpijn* en later anders geprobeerd..
Na 3 pogingen maar laten zitten, vind m'n synt's ook coewl duss :P

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 20:24

saskiab schreef:
Verf je het dan ook nog? Dat is toch onbegonnen werk lijkt me. Omdat je het zo moeilijk uit kunt spoelen.

Dinniej schreef:
je kunt dreads wel wassen aan de binnenkant. Het water loopt gewoon door de dreads heen, en de shampoo ook. Vergelijk het met een dikke jas die je in de wasmachine doet. Je wast niet alleen de buitenkant, maar het water dringt ook door in de voering van de jas.

Het is overigens wel zo dat de verf alleen aan de buitenkant van de dreads komt.
Verf is minder vloeibaar dan shampoo, dus komt niet in de "kern" van de dread. Maar dat is niet erg, want dat zie je niet.
Het kan gewoon uitgespoeld worden.

Hoe vaak moet ik m'n eigen quote nog blijven quoten? :P

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:29

Een kennis van mij, ga helaas niet meer vaak met haar om, maar die had echt prachtige dreads. Ze had ze al een aantal jaar en ze zien er altijd netjes uit.

Ik heb het zelf ook overwogen, maar vind het dan zo jammer dat ik er eigenlijk niet zo veel meer mee kan doen. Ik draag wel vaak van die nep twister dreads, maar dat is niet erg te vergelijken met echte dreads..

Jammer dat er toch wel vrij snel over 'een bepaald slag' mensen word gepraat...

In Jamaica mogen rastafari hun haar niet knippen i.v.m. hun levenstijl, dus vandaar de dreads.. Ik zie dat niet echt als somber of zwervers.. Alhoewel het bij donkere mensen mooier lijkt te staan dan bij blanke mensen.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 22:39

Bij donkere mensen past het inderdaad wel, maar mooie dreads passen ook blij blanke mensen, vind ik zelf.
Ik zit zelf op een forum voor mensen met dreads, en daar zitten blanke mensen bij wie dreads echt super staan. Alsof ze ermee geboren zijn.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:44

haha ja dat is ook inderdaad zo hoor, net als ik al zei die kennis had ook dreads om u tegen te zeggen. Zo heb ik ze namelijk zelf graag gewild.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:38

Ik vind verzorgde, mooie dreads echt fantastisch! Zeker als er ook nog kraaltjes e.d. in zitten. Ken een paar mensen met dreads die ik zo van hun hoofd wil plukken en bij mij er in wil zetten :)) Maar vind het zelf zonde van m'n haar, dus doe het niet. Het is nu ook te kort, sowieso.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:51

Een vriendin van mij heeft 2 jaar lang dreads gehad. Zag er super leuk uit bij haar! Zij verzorgde ze ook erg netjes, had de dreads altijd in een grote knot op haar hoofd zitten. Is trouwens ook de enige van de hele wereld waarbij ik absoluut niet vies vond staan. Komt zeer zeker door dat ze het keurig verzorgde en bij hield. Meisje deed ook modellenwerk met dreads.
Met haar poppengezichtje en de keurig verzorgde dreads in een mooie knoet op haar hoofd zag het er ook echt niet raar uit.

Trouwens een echt meisje meisje, geen "dark side of life" - of metal meisje.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:34

Vriendin van mij probeerde na 2 jaar haar dreads uit te kammen maar ging door de grond van de pijn..... Heeft ze toen af laten knippen en hield ongeveer 5 cm haar en een hoop kale plekken over....

Dreads zijn er in allerlei soorten en maten en op verschillende manieren verzorgd. Als er echt wat mee gedaan word kunnen ze prachtig zijn, maar dreads van crust-figuren zijn te smerig voor woorden...

Niks voor mij...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:37

Dinniej schreef:
Dinniej schreef:

Verder ken ik mensen die hun dreads hebben uitgekamd (zelfs iemand na 3 jaar) en heel mooi haar over hadden.
Ik ben zelf ook wel aan het kammen geweest, maar al na 1 dag. Dat was prima, en ik hield gezond haar over. Ik heb daar nog wel een foto van.
Afbeelding
Die pony daar is ooit een aantal dreads geweest. Vier, om precies te zijn.

Het spijt me, maar dit vind ik er gewoon smerig uit zien. Het ziet er lelijk en onverzorgd uit. Nee, dit is het toaal het tegenovergestelde zoals de dreads van mijn vriendin.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 23:10

Right. Ik vraag toch niet of jullie willen oordelen of mijn dreads verzorgd zijn?
Het ging erom dat je dreads kan uitkammen en dan nog gezond haar overhoudt, wat mijn pony op die foto dus bewijst.

Niet iedereen z'n dreads zijn hetzelfde, dat is nog geen reden om een ander de grond in te stampen.
Buiten dat is er op die foto amper wat van mijn dreads te zien, dus waar haal je je oordeel vandaan?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:21

Sorrie, ik ging off-topic. Je zal vast een harststikke leuke meid zijn, alleen je dreads vind ik er vies en onverzorgd uit zien. Daarmee trap ik jou als persoonlijkheid niet de grond in, maar zeg ik wat ik op de foto zie. maargoed, ook dat is off-topic.

On-topic: mijn vriendin heeft ook haar dreads eruit gehaald en had zelf nog plus minus 5 cm haar over, gewoon kort haar. Haar zag er gezond uit, ookal hadden de dreads er 2 jaar in gezeten.