vraagje aan mensen die *veel* afgevallen zijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:24

Katiavl, wat ben jij veel afgevallen!! Knap hoor *\o/*

Ik ben vorig jaar 16kg kwijt geraakt in ong. 8 maanden, door te stoppen met snoep, koek, chips en frisdrank. Ik sta nu al een tijdje stil (1.68 en 70kg), maar ik wil naar de 63kg.

Drink eigelijk alleen maar water en thee (hooguit een beetje aanmaaklimo door het water), eet veel fruit en gevarieerd... van aardappelen, vlees en groente (250gr. groente, 75gr vlees (half stuk) en 2 aardappelen, tot rijst / pasta.

Ik pak tegenwoordig ook heel veel de fiets. Naar mijn werk is te ver, maar wel naar de winkel / paard / stad. Heb vandaag zelfs een nieuwe fiets gekocht.

Ik heb het zonder begeleiding gedaan en het gaat best langzaam, maar dat vind ik wel fijn. Last van mijn menstruatie heb ik hierdoor niet gehad!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:32

chloek, ik ben erg benieuwd naar een lijstje van wat jij eet per dag...?

Ik ben zelf herstellende van een eetstoornis, en viel niet veel meer af dan jij in mijn ergste tijd...
2,5 kilo in een week, betekende voor mij dat ik toch wel onder de 500calorien per dag moest zitten...

Dus ben errug benieuwd welk wondervoedsel jij eet.

dovish

Re: vraagje aan mensen die *veel* afgevallen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:03

pff... 13 kilo in 6 weken... Ik ben jaloers! Ik ben nu tien kilo afgevallen vanaf januari. Gedverderre, als ik zulke verhalen van anderen lees voel ik mezelf altijd vervelend. Man, ik moet hiervoor al hemel en aarde bewegen. En als dat het nou was, maar nee, er kan nog wel 30 af...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:43

Moet je niet vervelend voelen, je mag al heel trots op die 13 kilo zijn dat is ook al een hoop

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:59

[LZP] > [MW]

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:20

luuntje schreef:
Kieffer wat knap dat je nu een bikini aandurft.
Het is moeilijk dat mensen je anders gaan zien als je slanker bent.
Voor je gevoel ben je namelijk niet veranderd.

Ik begin nu pas te wennen aan mijn nieuwe kledingmaat.
Ik had geen idee welke maar spijkerbroek ik moest hebben nadat ik was afgevallen :+ .

Ja ik vind het stiekem ook wel stoer van me, van die bikini. Ik heb een hele leuke, een met een gewoon slip achtig broekje en een rokje er aan vast. Mijn bovenbenen vind ik erg lelijk en zo is het ergste bedekt. Hij is bruin met aqua blauw, heel gaaf :D Met een gewone bikini zou ik het nog niet durven hoor! Komend weekend ga ik naar Centerparcs, dus dan gaat ie weer uit de kast :D

En het is idd moeilijk dat mensen anders naar je gaan kijken, dan kom je er pas achter dat het wel degelijk uitmaakt hoe je er uitziet en maar weinig mensen alleen af gaan op hoe je bent.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:22

Ik ben 3 jaar geleden via de slankklup 25 kilo afgevallen in een half jaar tijd. Het is er nog steeds af. En ik voel me prima :D

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 12:34

Voor de mensen die graag wilde weten wat ik moet eten op een dag.
Ik heb hierbij dus echt geen honger en heb ooit wel eens shakes gedaan waarbij ik me echt lam voelde omdat ik haast niks binnen kreeg dat is met dit dus absoluut niet.
Ik mag zelf kiezen bij de 3 maaltijden welke optie ik kies als het maar de hele regel is.
Bij bv kaas is het geen gewone kaas maar philadelphia light of Huttekase en nog wat andere dingen.
Hier heb ik ook een hele lijst voor wat ik wel en niet mag.

Maaltijd 1
Optie 1: 65 gram kaas 60 gram groente
Optie 2: 1 ei 80 gram groente
Optie 3: 175 ml yoghurt

Maaltijd 2
Optie 1: 100 gram vlees 115 gram groente
Optie 2: 115 gram vlees 95 gram groente
Optie 3: 105 gram kip 105 gram groente
Optie 4: 105 gram vis 115 gram groente
Optie 5: 70 gram kaas 90 gram groente
Optie 6: 50 gram feta 105 gram groente

Maaltijd 3
Optie 1: 110 gram kip 110 gram groente
Optie 2: 120 gram vis 100 gram groente

Daarbij moet ik dan 2 stuks fruit op een dag en 5 crackers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:24

Huh? 3 x per dag groente? Dat is nu ipv brood en aardappelen ofzo? Lijkt me raar, ontbijten met groente :P

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 13:29

Ik doe meestal yoghurt, maar soms ook een ei met komkommer.
Is goed te doen hoor, ja brood en aardappelen mag ik nu even niet maar daar eet ik de crackers voor.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 07:20

Dat is dus een dieet van...? 500/800 calorieen?
Het nadeel daarvan is wanneer je stopt... dan merk je dat je moet kiezen tussen doorgaan en aankomen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:14

Equidea schreef:
Dat is dus een dieet van...? 500/800 calorieen?
Het nadeel daarvan is wanneer je stopt... dan merk je dat je moet kiezen tussen doorgaan en aankomen. :=

Het i sonder begeleiding van een dietiste, dus dat zal wel goedkomen lijkt me ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:15

Dietisten zijn niet heilig, ongeacht ik er geen mening over wil vormen wou ik dat toch even zeggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:17

Katia, dat geloof ik idd ook wel. Maar toch mag je er vanuit gaan dat ze wordt begeleid in het langzaam weer meer calo's gaat eten en dat ze uiteindelijk op een stabiel gewicht kan blijven..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:19

een dieetist zal ongeacht een hoop weten over voeding. Maar kan niet in je kijken...
Ook huisartsen, chirurgen, tandartsen maken fouten dus waarom een dieetist niet?

En bovendien hoe zit dat met dat betalen? Is dat uit eigen zak of via de zorgverzekering? Wat betreft dat eerste, lijkt het me al een stuk onbetrouwbaarder... (veel afvallen = reclame voor meer klanten??).

Ze vonden sonja bakker al slecht met 1300 kc, wat is dit dan wel niet...

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 13:31

Maar ze kijken nu min of meer wel in je want het gaat doormiddels van bloedtesten en een arts. Ik heb meerdere mensen gezien die nu al 2 jaar op een stabiel gewicht blijven dus het kan wel degelijk lijkt mij?
Als ik op mijn streefgewicht ben krijg ik weer een dieet om mijn lichaam weer aan de dingen die ik nu niet eet etc te laten wennen.
Dus het is niet zo dat je hierna weer alles onbeperkt kan gaan eten maar dat is met geen een dieet dan kun je beter niet eens beginnen. Je moet inderdaad wel heel je levensstijl wat betreft eten veranderen.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:54

Cloeck, ik zag dat jij eerst ook een topic had over gebruik van Alli, heb jij dit ook gedaan??
Ik ben regelmatiger gaan eten, s'ochtends tussendoor, smiddags tussendoor en s'avonds, en dan is het klaar. Ik ben nu ruim 4 kg in bijna 4weken tijd. Deze week was het wat minder denk, want we zijn druk aan het klussen dus veel kant en klare maaltijden op.

Ik wil nog 12 kilo kwijt, en dan zit ik onder de 80 en ben ik weer op gewicht zoals ik altijd heb gewogen, misschien ga ik nog wat voor meer, maar dat is me streef.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 18:55

Nee ik was benieuwd naar ervaringen van mensen die dat gedaan hadden maar daar zou ik geen goed gevoel bij hebben dus dat heb ik niet gedaan.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:58

aha oke! ik ben wel benieuwd wie het nog meer gebruikt, ik heb het ook in huis... maar weet niet of ik het echt 3x per dag ga gebruiken. Er zijn nog wat bijwerkingen enz...

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 19:13

Die bijwerkingen lijken me dus echt niks.... maar er zijn op bokt wel mensen die het gebruiken hoor, misschien kun je hun ervaringen delen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:09

Wat is Alli?
Leer voor gewichtsconsulent en heb veel interesse in dieten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:47

afvalpil is een gereduceerde reductil niet?

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:00

alli, is een pil die je stofwisseling beter verwerkt, en overige vetten worden verwerkt.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:14

ik weet niet wat je veel noemt. ik viel ong 8 kilo af in nog geen 2 weken ..
ik had geen overgewicht. integendeel. maar ik had wel best dikke benen. en het vet kwam der zon beetje met de dag aan had ik het gevoel van terwijl ik redelijk normaal at al vond ik dat zelf := maargoed. ik zal iig niet te hard van stapel lopen. eet gezond en gevarieerd zal ik zeggen! succes *D