Zijn er al bokkers met Mexicaanse griep?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:17

Hier heeft een buurvrouw het al gehad (bevestigd) een aantal weken geleden.
Op school is woensdag iemand naar huis gestuurd met hoge koorts en dan werd er gelijk mexicaanse griep gegild maar daar is niets over bevestigd.

Mijn broer en zus zijn net terug van Cuba en als de MG daar al zit, hebben ze hem mooi daar gelaten ;) .

Ik maak me nog steeds geen zorgen, we zien wel wat er komt. Al zou een griepje ed nu niet bepaald handig zijn, heb even geen tijd om ziek te zijn :+ .

Anoniem

Re: Zijn er al bokkers met Mexicaanse griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:19

ja het is nu ook zo dat er bij alles "mg"wordt gegild.
ookal ben je gewoon niet lekker of heb je gewoon griep of koorts..

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:22

Ik heb het niet en ken ook nog niemand die het heeft. Kreeg afgelopen week wel deze mail van de universiteit.

* Geachte medewerker, student

Verwacht wordt dat de Mexicaanse griep zich zal uitbreiden in Nederland. Daarom wil ik u wijzen op de RUG-webpagina met adviezen en tips: www.rug.nl/griep. U vindt op deze pagina de meest recente informatie over aanpak en maatregelen.

Griep verspreidt zich via besmetting van persoon tot persoon door hoesten en niezen en via contacten met handen. U kunt de kans op verspreiding verkleinen door uw mond en neus te bedekken als u hoest of niest en door regelmatig uw handen te wassen met water en zeep. Ook een goede conditie telt mee. Met een gezonde leefstijl houdt u uw weerstand op peil.

Griep? Blijf thuis!

Symptomen van Mexicaanse griep zijn hoesten, een zere keel, hoofdpijn, spierpijn, koorts (hoger dan 38 graden).

Om de griepgolf af te remmen is het belangrijk dat u bij deze verschijnselen tijdig besluit om thuis te blijven.

Met vriendelijke groet,

Namens het College van Bestuur*

Pietnhoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:25

Is ook zo hoor.. als je een keer moet hoesten wordt je meteen van alle kanten aangekeken..

Wel vind dat als je denkt dat je het hebt je ff moet laten checken bij de HA an als blijkt dat je het hebt dat je dan ook thuisblijft..
Ik vind het ook niet leuk meer om thuis te zitten.. maar als iedereen die het heeft maar gewoon door blijft gaan krijg je straks helemaal een epidemie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:27

daar ben ik het wel mee eens.
Maar ik laat me pas checken als ik me echt ziek voel.
ben nu niet totaal fit én ja ben in risicogebied geweest waar het ernstig heerst,maar om me nu te laten testen terwijl ik waarschijnlijk niets heb...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:29

Hier sturen ze zo geen mails rond, gewoon afwachtende, nuchtere houding.

Juist bij die persoon met hoge koorts werd het even gegild, maar dat ging al snel van serieus bedoelen naar er onnozel over doen.
Handen ontsmetten doen we hier zowieso al constant en mondmaskers zijn hier ook aanwezig (maar die zijn bedoeld voor operatie, denk niet dat straks iedereen er eentje op moet :P ).

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:36

Jup collega van mijn zus... hebben het hele kantoor laten ontsmetten :) alleen vermoedelijk wel te laat!
Gelukkig was alles ontsmet voor mijn zus aan het werk moest.

Maar ach... zoals vele zeggen. Het is maar een griepje.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:38

Hier is wel een brief rondgegaan. Zo overdreven dat we erg hard hebben gelachen met collega's.
Liever niet meer met OV reizen, grote groepen mensen vermijden, een meter bij collega's uit de buurt blijven, elkaars telefoon niet gebruiken, etc :+
Maar dat was in het hele begin al hoor ;)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:45

Ik kreeg helemaal een boekje van m'n werk over grieppandemieën/MG. Ik maak me niet zo druk, als ik het krijg, so be it. Behoor niet tot de risicogroep, dus dat komt wel goed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:23

muppetmayo schreef:
Bellatrix het schoonmaakbedrijf :+
Niet GOM zeker?

Nee, die is het niet. ;)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:27

Ik krijg een gratis flesje desinfectans van mijn werk *\o/*
Ik ben ze toch heel dankbaar dat ze het niet van mijn loon aftrekken :j

(werk in de zorg)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:31

SteffiiY schreef:
Nee, maar het is eigenlijk wel de bedoeling dat ik volgende week zaterdag al met haar stage moet lopen.
Maar had der gesmst en ze was er zeker van dat ze maar nog niet ging.

Ja zover ik weet is ze op vakantie geweest in Griekenland, denk dat ze het meegenomen heeft.

Aaah ik ga ook naar Griekenland en zit in de risico groep :P

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:31

bij mij 3 huizen verder heeft ook iemand de mexicaanse griep

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:42

Sidera schreef:
SteffiiY schreef:
Nee, maar het is eigenlijk wel de bedoeling dat ik volgende week zaterdag al met haar stage moet lopen.
Maar had der gesmst en ze was er zeker van dat ze maar nog niet ging.

Ja zover ik weet is ze op vakantie geweest in Griekenland, denk dat ze het meegenomen heeft.

Aaah ik ga ook naar Griekenland en zit in de risico groep :P

Volgens mij loop je overal wel evenveel kans, neen? Ik ken (nog) niemand die de MG heeft, gelukkig maar denk ik dan. :)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:45

Mijn moeder heeft het,ze heeft het van een vriendin van haar

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:47

Volgens mij maakt het niet veel uit of je wel of niet iemand kent die de mg heeft. Tegen de tijd dat iemand symptomen vertoont heeft hij al lang iedereen in z'n buurt besmet.

Heb zo in maart ook een buikgriep gehad (week platgelegen) en geen idee waar het vandaan kwam, ik kende ook niemand persoonlijk met buikgriep maar 'het ging wel rond' zoals ze dan zeggen.
Net zo met gewone griep en verkoudheden, dat gaat gewoon rond en het is je eigen weerstand die bepaalt of je het krijgt of niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:02

Ik heb misschien 1x in de 3 jaar de griep...denk niet dat ik het nu ga krijgen. :+ En de MG is veel minder erg zeggen ze....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:10

Ach ik vind het allemaal zwaar overdreven.. Op school moesten we afgelopen week bij de herkansingen ook de handen desinfecteren voor we het lokaal ingingen.. Daarvoor staat iedereen in de gang al te wachten, hutje mutje op elkaar :+

Mijn vriend was 3 weken geleden flink ziek, heeft de hele week bij mij thuis gezeten, griep.. Zijn er niet eens mee naar de dokter gegaan.. Griep met een kuurtje duurt een week, zonder een kuurtje duurt ie 7 dagen.. :+ Dramagedoe overal.. :n Gewoon uitzieken en klaar..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 17:17

Ja precies mijn idee, ik maak me om mezelf ook niet zo druk. Om smam wel, die heeft leukemie...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:17

HAha ik vind het ookal nogal overdreven gedoe idd. Dat van die handen desinfecteren vind ik trouwens wel weer een mooi voorbeeld hahaha :+

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:18

Vriendin van me heeft het. Kwam ziek terug uit Salou. :=

ligt trouwens nu al 1 week knock out op bed.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:21

Mijn achternichtje en achterneef (en hun ouders) hebben het maar goed ik zie die zelden tot dus ik heb 't niet :+

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:23

Moest wel lachen toen ik laatst in het ziekenhuis was voor bezoek, met koeienletters op de deur dat MG besmette mensen via een speciale ingang moesten voor MG afdeling. Kom ik later via de gang langs die ingang (wel glaswand er tussen) staat me toch een rij tot dik buiten allemaal met een mondkapje op, mijn 5 jarige dochter keek me toch met grote ogen aan en zei: wat zijn dat nou weer voor Aliëns???
Ik haar proberen uit te leggen van de griep zegt ze: nou als je ziek bent moet je in je bedje liggen en niet buiten in de rij gaan staan :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:24

Ik sta achter de toonbank als ik werk, dus dan desinfecteer ik wel mijn handen altijd, anders loopt iedereen het zometeen 2x zo snel op. :j
Niet dat ik me veel zorgen maak, als je buiten de risicogroep zit is het eigenlijk een iets ergere griep, dus niet erg bedreigend.

Voor de risicogroep is het dan weer wel gevaarlijk, maar aan de "gewone" griep gaan jaarlijks ook honderden mensen dood (icm andere factoren vaak), dus zo verschillend is dat ook weer niet. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:26

Goed dat ze maatregelen treffen, maar wáárom moet de media er weer zo veel aandacht aan besteden? Ja, het is een griep. Nee, het is niet gevaarlijk (mits je geen andere ziekte hebt o.i.d.)

Net zo gevaarlijk als de gewone griep dus....en daar hoor je vrijwel niks over.