Gebeten door client.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:15

Sjaap schreef:
Nee clientje heeft geen pica ( kende de term niet, heb even google-autodicatje gespeeld). Client leidt aan San Filippo, stofwisselingsziekte waardoor hij zijn eerder aangeleerde vaardigheden verleerd.

Hoop dan voor de begeleiders van hem dat hij deze vaardigheid ook weer afleerd dan... :+

Sorry, flauw grapje, maar je moet de humor er vooral in houden als je dit werkt doet. Ik neem mijn petje af voor iedereen die in de zorg werkt. +:)+

delerium

Re: Gebeten door client.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:21

Hiermee moet je echt even naar de huisarts en melding doen bij je leidinggevende. In een wort-case-scenario heb je straks iets opgelopen van die client waarmee je weken zoet bent. Dan is het een bedrijfsongeval en ben je beschermd. Kom je er te laat achter dat er wel degelijk iets mis is kun je niets bij je werkgeven verhalen omdat je het nu niet hebt laten nakijken. Doe het dus gewoon even om jezelf in te dekken!

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:22

Benangelique: zie je pb ;)

Hehe ja dat vind ik ook hoor, vooral de humor erin houden, de lol er van in zien, maar OOK om jezelf denken. Nadat ie me vandaag weer beet ben ik even 10 minuten wat anders gaan doen, even een kopje thee, anders was t een stuk minder gezellig geweest denk ik ;)

Ik in de zorg, en met kinderen, wie had dat gedacht... * herinnert zich de zorg is niks voor mij en ik heb geen geduld uitspraken van ""vroeger"....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:06

haha, ik wilde ook nooit met 'mongolen' en moet je nu zien! heb het nog nooit ergens zo naar mijn zin gehad :D

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:32

Ik heb het zelf ook jaren gedaan. Vond het geweldig, maar op eens was dat over. Dat lag meer aan het beleid dan aan de clienten. Maar zie me nu nooit meer in de gehandicaptenzorg terug keren. Wellicht ooit de jeugdzorg, maar niet meer dan dat.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:40

Ik werk zelf ook op een SGLVG groep. Eerder dit jaar is mijn tand er al uitgeslagen :+

Zoiezo alles melden wat er is gebeurt, MIB's, MIM's, bij je leidinggevende, orthopedagoog etc, alles melden. Mocht je er dan later (bijv gaat een onsteking onderzitten en uit zich pas na maanden) nog last van krijgen kun je het altijd terug halen op je werkgever.
Zo is mijn kroon ook vergoed door mijn werkgever (niet van harte) en heb hen aansprakelijk gesteld voor de volgende kroon mocht deze stuk gaan. Heb al het mail verkeer nog bewaard en mijn rechtsbijstand op de hoogte gesteld.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:06

Tip: bij de GGD kun je gratis Hepatitis B-vaccinaties halen, voor Hepatitis A moet je betalen, maar dat is in totaal 60 euro voor 3 vaccinaties.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:18

Als je in de VGZ werkt zijn de Hep B altijd gratis, dit moet je werkgever aanbieden ;)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:45

haha, het duurde heel lang tegen dat ik doorhad wie/wat je bedoelde met een cliëntje :P

mijn zus werkt ook in de zorg, (NAH) , maar hier in Belgïe is de term "bewoner" gebruikelijk :P dacht even heel serieus dat je door een hond gebeten was := :')

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:53

Hier was het ook bewoner, echter de professionele term is cliënt :)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:11

achzo, effe aan mijn zusje vragen de volgende keer :j heb haar die term nog nooit horen gebruiken :n

(en ze hamert nogal op de juiste benamingen :P )

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:14

Kanelly schreef:
Ben je op je werk niet meteen naar de arts gegaan? (of was die niet meer aanwezig?)
Weet niet wat jullie verder voor protocol hebben bij prik- en bijtincidenten?
(al is dat vaak ook alleen maar een 'formaliteiten-bezoekje' maar goed)

Cliënt heeft geen hepatitis of hiv o.i.d.? ( neem aan van niet)
Dan zou ik me verder niet zoveel zorgen maken en ook nog geen HA bellen. Gewoon even afwachten hoe het gaat de aankomende dagen. Mocht het nou echt gaan ontsteken of zo, kan je altijd nog heen.

is natuurlijk persoonlijk, wat je wil. maar ik ren ook niet voor ieder bijt/krab/wat voor wond dan ook incident naar de HA, loop netjes het protocol af en that's it :+

helemaal mee eens...ik zat ook in de zorg en vlgs protocoll zijn we verplicht geweest naar een bdrijfsarts te gaan.bij zowal prik als bijt incidenten.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:17

Hopelijk wordt ie weer handtam ;)

Ik ben jaren lang tandartsassistente geweest en dan word je ook wel eens gebeten helaas ik heb mijn entingen gehad maar aids blijft gewoon een moeilijk ding. Wij deden alles flink ontsmetten met Alcohol

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:52

Ben je nu al achter je hep aangegaan?

Vrij bizar dat dat nog niet goed gegereld is.

Ik word al inge-ent als studente fysio, omdat ze dan op sommige stageplaatsen niet gaan zeuren, om het maar even plat uit te drukken...
Kun je nagaan. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:03

TurdusMerula schreef:

Ik word al inge-ent als studente fysio, omdat ze dan op sommige stageplaatsen niet gaan zeuren, om het maar even plat uit te drukken...
Kun je nagaan. ;)

Doen ze dat tegenwoordig al? Heb ik nooit gehad, en ook nog nooit gezeur had bij een stageplek. Het is overigens altijd je eigen keuze.
Ik werk nu in een verpleeghuis op de PG-afdeling, en ik ben ook niet ingeënt tegen hepatitis.

Hihi, ik moest idd ook wel lachen om je titel. Had wel door dat het een persoon was. Maar idd... als ze bij ons beginnen te bijten verstop ik het gebit :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:36

Volgens mij worden alle HBO-studenten die iets in de zorgrichting gaan doen tegenwoordig gevaccineerd. Mijn zusje doet de opleiding tot radiologisch laborant en die is ook gevaccineerd.

Bij ons was het je eigen keus. Behalve dat je bijna geen enkel co-schap mocht lopen als je niet gevaccineerd was en dus ook nooit de studie af zou kunnen maken :+

Menselijke bijtwonden zijn op zich altijd een reden voor een antibioticakuurtje. Geen beet zo lelijk als die van een mens...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:50

verootjoo schreef:
TurdusMerula schreef:

Kun je nagaan. ;)

Doen ze dat tegenwoordig al? Heb ik nooit gehad, en ook nog nooit gezeur had bij een stageplek. Het is overigens altijd je eigen keuze.
Ik werk nu in een verpleeghuis op de PG-afdeling, en ik ben ook niet ingeënt tegen hepatitis.

Hihi, ik moest idd ook wel lachen om je titel. Had wel door dat het een persoon was. Maar idd... als ze bij ons beginnen te bijten verstop ik het gebit :+

Laatste vind ik nou ook niet echt professioneel :x

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:53

verootjoo schreef:
TurdusMerula schreef:

Kun je nagaan. ;)

Keus was vrij, maar iedereen deed dat gewoon, en men deed het ook vorkomen als verplicht.
Er was een hele hoop onzekerheid maar uiteindelijk is het ook vergoed, en konden we die prikken ook voor niets halen. :)

Dus ja, daarom stond ik er echt van te kijken, want ze zijn tegenwoordig dan toch wel voorzichtig...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:20

LaFunkyJazz schreef:
verootjoo schreef:

Laatste vind ik nou ook niet echt professioneel :x

Uhm... ik hoop dat je begrijpt dat het een grapje was?? := Ik ga niet eens over de gebitten... :\ Een beetje ironie/sarcasme kun je toch wel tegen _O-

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:37

Citaat:
Uhm... ik hoop dat je begrijpt dat het een grapje was?? := Ik ga niet eens over de gebitten... :\ Een beetje ironie/sarcasme kun je toch wel tegen _O-

Oneliner: :')

(Je kunt ze ook een gebit van een andere client geven, dan ben je wel proff. maar kunnen ze ook niet zo hard bijten :'))