Knakkende kaak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: Knakkende kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:49

AAASCHAAA , laat je weten hoe het is gegaan ? Ik moet waarschijnlijk ook naar de kaak chirurg maar zie er echt heel erg tegen op !!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:41

Ik vind het ook super spannend.. Maar ik zal wel laten weten wat ze doen enzo. :)

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:51

Ik wil zelfs nu dat er wat aan mn kaak word gedaan, met alles wat ik eet, knakt mijn kaak of schiet ie uit de kom.

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:08

JulienSVU schreef:
Heel vreemd maar het kan zijn dat je nekwervel niet recht zit.. daardoor kan je knakkende kaak krijgen..
Kan ook door spanning komen. Normaal is het niet, ik zou eens naar je nekwervels/rug kijken..
(er bestaat altijd een verband!)

Ja dat zou ook nog kunnen, ik ben al een tijd geleden naar de fysio geweest omdat ik snel last kreeg van m'n rug (nu nog steeds wel). Ik heb een hele holle rug, dus misschien zou het inderdaad daar mee te maken kunnen hebben. Ik knars niet op m'n tanden, ik bijt ook geen nagels & ik eet heeel af en toe kauwgom. Vandaag is mn kaak weer 3 keer uit de kom geschoten, fijn :7 .
Is het bij jullie ook zo, als hij eenmaal een keer uit de kom gegaan is, dat het dan steeds sneller weer gebeurd?

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:10

@ ASCHA, ik ben ook erg benieuwd! M'n moeder zegt dat ik er mee naar de dokter/kaakchirurg moet gaan, maar vind dat een beetje eng eigenlijk. Stel je voor dat ze een hele ingreep moeten gaan doen ofzo, haha :P.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:12

Ik heb ook een knakkende kaak.
Mijn ouders wouden met eten niet eens bij mij aan tafel zitten
zo erg knapt ie

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:06

Ik wil eigenlijk wel dat er iets aan gedaan word. Hij zit zo vaak op slot en het doet gewoon steeds meer pijn. Eerst was het ook alleen rechts maar nu begint links ook in nog ergere mate.

Ik ben scheitbenauwd voor maandag ( ben ook scheitbenauwd voor de tandarts :P ) Maar het wordt nu wel te erg. Het kan zijn dat er wel meer aan moet gebeuren wil het over gaan, maar dat zie ik dan wel...

Eerst maar eens afwachten wat ze zeggen maandag en dan zal ik het hier wel even zeggen wat ze van plan zijn en wat ze al hebben gedaan dan.

Andreaaa... Ik heb idd ook dat als het eenmaal sochtends begint met uit de kom gaan, dat het dan de hele dag aan het klieren is.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:51

Mijn vader heeft het, alleen de minder pijnlijke variant, en mijn broertje heeft het dus van hem geërfd. Die is nu 21 en het is het laatste jaar zo'n beetje op komen zetten, dus nu hij een beetje in zijn volwassenheid komt.

Jij bent nog behoorlijk jong dus je hebt kans dat je er juist rond die leeftijd (voor je 25e) overheen groeit, maar het kan in principe geen kwaad geloof ik, al is het natuurlijk enorm lastig. Misschien kun je de huisarts vragen of er wat aan te doen is, maar als er helemaal aan geopereerd moet worden zou ik als het niet schadelijk is gewoon laten zitten.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 07:54

andreaaa schreef:
JulienSVU schreef:
Heel vreemd maar het kan zijn dat je nekwervel niet recht zit.. daardoor kan je knakkende kaak krijgen..
Kan ook door spanning komen. Normaal is het niet, ik zou eens naar je nekwervels/rug kijken..
(er bestaat altijd een verband!)

Ja dat zou ook nog kunnen, ik ben al een tijd geleden naar de fysio geweest omdat ik snel last kreeg van m'n rug (nu nog steeds wel). Ik heb een hele holle rug, dus misschien zou het inderdaad daar mee te maken kunnen hebben. Ik knars niet op m'n tanden, ik bijt ook geen nagels & ik eet heeel af en toe kauwgom. Vandaag is mn kaak weer 3 keer uit de kom geschoten, fijn :7 .
Is het bij jullie ook zo, als hij eenmaal een keer uit de kom gegaan is, dat het dan steeds sneller weer gebeurd?

ja, sinds dat hij 1 keer uit de kom is geweest is het vaker gebeurd en knakken mijn kaken ook bij alles wat ik eet...ik heb er gelukkig ook weinig last van maar het geluid is gewoon niet zo fijn...huisarts zegt ook dat ik een hele hoge pijngrens heb, door mijn autoongeluk vorig jaar liep ik een poos met een whiplash, maar voordat ik opgaf vanwege de pijn heb ik onder invloed van ibuprofen nog 3 dagen doorgewerkt...toen ik moest stoppen met de ibuprofen en met werken stortte ik helemaal in en kon helemaal niks, maar probeerde wel zoveel mogelijk zelf te doen...totdat ik een nekkraag kreeg omdat het mij continu in mijn nek schoot...

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:13

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik heb ook al heel erg lang last van een knakkende kaak. Het wordt nu alleen steeds erger en hij zit nu ook echt op slot aan beide kanten. Met veel pijn en rare bewegingen krijg ik hem weer van slot af en dan 1 keer mijn mond dicht en het is weer hetzelfde.

Ik moet 14 september naar de kaakchirurg, Kheb er echt onwijs veel last van.

Ik ben hiervoor net naar de kaakchirurg geweest. (voor controle een jaar na mijn operaties; onderkaak naar voren plaatsen en kincorrectie) Een jaar later heb ik dus nog steeds geen gevoel meer in mijn kin en onderlip én ik heb dus ook enorm last van een knakkende en op slot gaande kaak. Inderdaad ook steeds rechts, en nu zelfs ook aan links... Een half jaar geleden, bij controle zei hij dat het vanzelf een keer overgaat. Een andere mogelijkheid is een soort van bitje aan laten meten, die je 's nachts moet dragen. Deze heeft een soort ophoging op de kiezen, waardoor je kaak 's nachts in de goede stand schuift ofzo. Mijn chirurg was er echter niet bepaald over te spreken, schijnt nogal naar te voelen 'en het gaat toch wel ooit vanzelf over' Mij geeft hij nog 2jaar, dan moet ik van mijn klachten (kaakgewricht op slot en knakken en gevoelloze kin en lip) af zijn. Ik ben benieuwd... Als het echt ondraaglijk is en zo'n bitje niet helpt en het al oneindig speelt, is het een optie om te opereren. Wat ze precies gaan doen weet ik niet meer, maar ik DACHT dat ze een stukje bot uit de heup halen en dat ergens in het kaakgewricht zetten. maar dat weet ik dus niet zeker!!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:38

Dat bitje heb ik ook. Van de tandarts gekregen. Bij mij is het nu alleen maar erger geworden. Het deed ook alleen maar pijn.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:45

Ik had het ook een hele tijd! Ik had altijd gedacht dat ik de enige was := Het leek wel of mijn kaak uit de kom was ofzo.
Het had waarschijnlijk aan mijn rug gelegen, want ik had toen erg last van me rug soms.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:29

Nou ik ben net terug van de kaakchirurg. Even wat foto's gemaakt en heel lang moeten wachten :P

Ik moet nu eerst 2 weken zo veel mogelijk vloeibaar eten en daarna nog 4 weken mijn mond maximaal 1,5 centimeter openen. En ik heb de nodige oefeningen meegekregen en dan met ik terugkomen en kijken ze hoe het dan is... Maar mijn kaakkopjes zelf waren mooi rond. Alleen het kommetje en dat schijfje in de kaak zat niet goed... Mag nu niet kauwen enzo, we zullen wel zien hoe het zal verlopen.

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 21:11

Oke, nou veel succes met het vloeibaar eten, hopen dat het wat verbeterd!
Mijn kaak zit nu sinds 5 uur op slot, wilde net iets eten en deed mn mond net iets te ver open #) . Doet echt vreselijk zeer. Mijn moeder gaat morgen een afspraak maken bij de dokter dus ben benieuwd. Ik kan zelfs niet eens normaal m'n tanden poetsen. :')

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 12:38