Tandenpoetsen, wat is jullie ritueel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:01

Ik poets ook 2 maal per dag, 's morgens en 's avonds en als ik tussendoor vind dat mijn tanden vies zijn doe ik het nog eens. Ook als ik ergens naar toe moet (uit eten ofzo) poets ik extra.
Daarbij poets ik zeker 2 minuten (heb zo'n elektrische tandenborstel met klok). Ik poets ook mijn tandvlees, dit is een standje op mijn borstel en mijn tong (al wil ik deze nog wel eens vergeten).
Tandpasta: colgate blue minty gel, dit is een van de weinige tandpasta's waarbij ik niet ga knarsetanden in mijn slaap :)

Flossen doe ik bijna niet, omdat ik van die hele dunne moet hebben en als ik tussen mijn tanden door kom dan moet ik zo hard duwen dat mijn draad kapot gaat of het in mijn tandvlees schiet. Zelf mijn mondhygiëniste heeft daar moeite mee bij mij (mijn kiezen staan te strak tegen elkaar aan).

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:02

Ik smorgens,

heb er savonds echt geen zin in :+ .

In het weekend of als ik savonds nog even weg moet poets ik ze wel
savonds.

Vind het trouwens echt vies aan voelen als ik mijn tanden smorgens niet poets.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:02

Ik moet van mezelf echt wel s'morgens poetsen,krijg anders het idee dat ik vreselijk uit mijn mond stink en er zo'n vies laagje over mijn tanden zit.
Ik ben het wel eens vergeten s'morgens, was ik al op weg naar mijn werk maar ik keer rustig de auto om en ga thuis eerst poetsen. Tegenwoordig heb ik dan ook zo'n reisborsteltje in mijn tas alleen weer geen tandpasta maar dan poets ik en neem een kauwgum.

Ik poets dus zeker 2 keer, s'morgens en s'avonds met Elmex en een kindertandenborstel(met een normale borstel kom ik nergens bij en haal ik mijn tandvlees open)en als ik ga stappen of na het avond eten nog even de deur uit moet. Je zal maar net spinazie gegeten hebben :D

Tempus_Fugit

Re: Tandenpoetsen, wat is jullie ritueel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:13

Ik heb echt zo'n hekel aan tanden poetsen. Moet naast 2x per dag poetsen ook om de dag tanden flossen. Maar heb daardoor al paar keer stukje van m'n vulling afgebroken.
Als ik 's ochtends tanden heb gepoetst hoef ik gelijk de eerste uren niet meer te eten, krijg dan niks meer weg. Terwijl ik normaal altijd alles kan eten 's ochtends.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:09

@pistache: ja hoe werkt zo'n ding?

Ik vind het zo smerig als je in het ziekenhuis ligt en je kan je tanden niet meteen poetsen na een narcose oid...brrr! :o

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:55

Ik poets 2x per dag m'n tanden, meteen als ik wakker wordt en als ik ga slapen. Ik poets dan zo'n 30seconden - 1 minuut? Heb wel een tijdje gehad dat m'n tanden erg slecht waren (veel gaatjes) maar nu zo'n 3 jaar niks meer. Tandarts heeft er ook niks op aan te merken (ga ik 2x per jaar heen). Flossen/tandenstokers e.d. werken bij mij niks, m'n tanden staan te strak op elkaar.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:12

bulck schreef:
Verder in de wagen een kauwgommetje en eet ik veel appels.

Goh, altijd geleerd dat die nou juist héél slecht zijn ivm de zuren die je glazuur aan tasten, zelfs weleens gehoord dat je je mond zou moeten spoelen na fruit als je zwak glazuur hebt (zelfde verhaal dat je altijd min een half uur moet wachten met poetsen na het eten, omdat je anders midden in een zuuraanval de boel makkelijk stuk poetst)

Ik poets normaalgesproken 's ochtends even mijn tanden om op te frissen en 's avonds wat grondiger.
Van een electrische tandenborstel krijg ik altijd kriebels :o , dus maar met een handborsteltje. Wel een kleintje zodat ik overal goed bij kan en een niet te harde. Ook het tandvlees neem ik mee. geen idee hoe lang ik poets, gewoon alles systematisch langs gaan, ooit zo's schematje geleerd op de basisschool en dat heb ik daarna eigenlijk altijd aangehouden.

Nog nooit 1 gaatje gehad.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:23

ik poets mijn tanden 's morgens en 's avonds, flossen doe ik nooit :o
Ik heb wel een hele goede elektrische tandenborstel van Oral B die precies aanheeft hoelang je elk stuk moet poetsen, en dus poets ik altijd braaf 2 minuten anders krijg ik gen smiley op mijn schermpje :))

Ik kauw wel heel veel suikervrije kauwgom, dat is ook goed *D

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:21

amanda2 schreef:
@pistache: ja hoe werkt zo'n ding?

Ik vind het zo smerig als je in het ziekenhuis ligt en je kan je tanden niet meteen poetsen na een narcose oid...brrr! :o

Ik heb even wat van de site van oral b geplukt:
Citaat:
3D-reinigingsactie: Breekt plak zachtjes in stukken en veegt deze weg
SmartGuide draadloze monitor: Ontvangt signalen van de Triumph tandenborstel om feedback te geven terwijl u poetst

Poetsgids: Begeleidt u bij het poetsen van de vier delen van de mond zodat het makkelijker is om onze aanbevolen poetstijd van 30 seconden per deel aan te houden

Professionele timer: De 2-minutenteller, met korte pauze na elke 30 seconden, maakt het makkelijk om bij te houden hoe lang u aan het poetsen bent
Waarschuwing borstelvervanging: Geeft 10 dagen van tevoren aan dat de borstelkop aan vervanging toe is.
Visuele druksensor: Waarschuwt als u te hard poetst
Digitale klok: Werkt als normale klok wanneer de tandenborstel niet gebruikt wordt

Vier aangepaste poetsstanden
Reiniging: Biedt de beste plakreiniging van Oral-B zodat u kunt vertrouwen op buitengewone reiniging van de hele mond, elke dag
Massage: Stimuleert zachtjes het tandvlees
Polijsten: Verwijdert zachtjes aanslag voor een natuurlijk witter gebit en een mooie lach
Gevoelig: Biedt een zachtere, doch grondige poetsbeweging voor uw gebit en tandvlees

http://www.oral-b.com/nl-NL/products/de ... res&rd=3_0

Die smartguide geeft dus precies aan wat je doet, hoelang, als je te hard drukt geeft die dat ook aan. Het grootste voordeel aan deze borstel vind ik gewoon dat ik écht het gevoel heb dat m'n tanden echt 100% schoon zijn. Ze voelen echt schoon aan, en dat heb ik bij andere tandeborstels nooit zo erg gehad.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:37

Dat klinkt handig!

Ik poets 's morgens en 's avonds, en dan 's avonds ook nog tandenstokeren/flossen/mondwater spoelen. En nu maar hopen dat ik eindelijk van die eeuwige gaatjes af ben :\

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 08:18

Handige tandenborstel, die slimme tandenborstel!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:19

"Breekt plak zachtjes in stukken en veegt deze weg"
:')

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:39

2x per dag! ( 's morgens & 's avonds)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:19

2x per dag,
Met oral-b tandpasta

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:16

Twee keer per dag, soms een keer extra of een keer minder 's avonds.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:18

Jeetje wat hebben sommige hier rituelen zeg _O- .
Ik doe 1x per dag, dus alleen 's avonds met een handtandenborsteltje. Nog nooit problemen gehad :) .

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:08

Ik poets twee keer per dag mijn tanden, met speciala tandpasta van de mondhygieniste voor mijn tandvlees. En ik moet van de mondhygieniste ook gaan flossen, daar moet ik me echter alleen nog even toe zetten :Y).