Waar gaat dit heen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:22

0ojannekeo0 schreef:
Ben ik weer, ik was 20 min te vroeg bij HAP. Kon om half elf "al" terecht. Om kwart voor elf zat ik in het ziekenhuis, kwamen meteen met rolstoel naar parkeerplaats toe, was wel aardig. Tot ik in de wachtkamer zat, "ja mevrouw, sorry het is erg druk, de wachttijd kan oplopen tussen de 2 en 3 uur." :\
Werd na half uurtje gehaald, kreeg nog wat pijnstillers, toen foto's gemaakt, weer even moeten wachten, onder tussen al 5keer het verhaal moeten vertellen en 4man die dr tegen duwde rukte en plukte. Gelukkig geen fractuur, zware kneuzing en pezen licht beschadigd. Heb nu een druk verband, alles heel rustig opbouwen, voorlopig niet meer springen, en morgen ochtend als 1e werk krukken halen....

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga een poging doen tot slapen.

En daarom moest je dus 2 uur wachten. uiteindelijk is er "niets" aan de hand. behalve dan die kneuzingen.
Stel je voor dat je meteen had kunnen komen, en daardoor degene die bijv een inwendige bloeding had na jou zou komen. omdat jij zo'n pijn had. Dan was die gene nu misschien wel dood geweest..

Mensen hou toch op met dat gezeur over de HAP en EHBO.
las ook iets over een snee in een vinger, 1 uurtje wachten WTF? een uurtje voor een sneetje, bloedde je dood? nee? stel je dan niet aan.

bijkomend dat de verpleging en artsen de poten onder hun lijf uit rennen, weinig tijd is voor pauze, en ondertussen hoor je continue het gezeur om je heen dat men zolang moet wachten. als ze al niet agressief worden.

Nee, ik vind het knap dat de HAP het zo goed had ingeschat na jou verhaal dat je niet levensbedreigends had. Ze heeft de juiste inschatting gemaakt. Dat is erg knap.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:23

nou ik heb ook niet echt goede ervaringen met de EHBO
ik was daar met mijn zusje omdat ze een grote snee in haar voet had,wij hadden eerst de HP gebeld,maar we mochten meteen door naar de EHBO,na overleg met een huisarts daar.
ok,niet heel ernstig,maar het bleef zo bloeden,en het kwam er pompsgewijs uit,en de snee was erg diep. dus wij daarheen,mochten we wachten(jaja wel 2 uur)en ondertussen lag gewoon een plas bloed op de vloer,want het hield maar niet op,en de voet begon te kloppen en werd uiteindelijk gevoelloos en dik,we hadden verbandjes meegenomen om de tijd mee door te komen,maar het was helemaal doordrenkt omdat het niet wilde stoppen.
toen werd er even gekeken,voor hechten was geen tijd(ivm drukte werd gezegd)maar ondertussen is het heel lelijk geheeld omdat er niet gehecht was,zelfs onze huisarts was pissig over de gang van zaken.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:32

lijntje87 schreef:
0ojannekeo0 schreef:
Ben ik weer, ik was 20 min te vroeg bij HAP. Kon om half elf "al" terecht. Om kwart voor elf zat ik in het ziekenhuis, kwamen meteen met rolstoel naar parkeerplaats toe, was wel aardig. Tot ik in de wachtkamer zat, "ja mevrouw, sorry het is erg druk, de wachttijd kan oplopen tussen de 2 en 3 uur." :\
Werd na half uurtje gehaald, kreeg nog wat pijnstillers, toen foto's gemaakt, weer even moeten wachten, onder tussen al 5keer het verhaal moeten vertellen en 4man die dr tegen duwde rukte en plukte. Gelukkig geen fractuur, zware kneuzing en pezen licht beschadigd. Heb nu een druk verband, alles heel rustig opbouwen, voorlopig niet meer springen, en morgen ochtend als 1e werk krukken halen....

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga een poging doen tot slapen.

En daarom moest je dus 2 uur wachten. uiteindelijk is er "niets" aan de hand. behalve dan die kneuzingen.
Stel je voor dat je meteen had kunnen komen, en daardoor degene die bijv een inwendige bloeding had na jou zou komen. omdat jij zo'n pijn had. Dan was die gene nu misschien wel dood geweest..

las ook iets over een snee in een vinger, 1 uurtje wachten WTF? een uurtje voor een sneetje, bloedde je dood? nee? stel je dan niet aan.

bijkomend dat de verpleging en artsen de poten onder hun lijf uit rennen, weinig tijd is voor pauze, en ondertussen hoor je continue het gezeur om je heen dat men zolang moet wachten. als ze al niet agressief worden.

Nee, ik vind het knap dat de HAP het zo goed had ingeschat na jou verhaal dat je niet levensbedreigends had. Ze heeft de juiste inschatting gemaakt. Dat is erg knap.

Naja, zoals ik in haar eerste verhaal las, voelde ze niets in haar voet. Dan mag je wel naar de EHBO zodat ze meteen foto's maken. Mensen die inwendige bloedingen etc. hebben gaan dan alsnog voor. In mijn geval was het juist dat mijn huisarts me wel wat kon doen toen ik aankwam bij hem en niet meteen naar de EHBO. Het ligt natuurlijk net aan het geval, maar bij mij helpt de EHBO wel meteen ook zonder verwijzing.

Ik ben het met je eens voor een sneetje in je vinger hoef je niet naar het ziekenhuis, maar vertrouw je het gewoon niet, beter het zekere dan het onzekere.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:34

Over de telefoon kunnen de assistentes de mate van pijn niet inschatten. ;)
De ene mens schreewt al moord en brand bij een speldenprik en de andere loopt 2 dagen door met een gebroken enkel.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:11

lijntje87 schreef:

I couldn't agree more :)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:58

lijntje87 schreef:

Ik moet zeggen dat ik dit ook wel vind hoor. Het is nou eenmaal zo dat ze daar moeilijk kunnen voorspellen hoeveel gevallen er per uur binnen komen. Soms is het nou eenmaal drukker dan op andere momenten, en dan moeten er mensen wachten. Tuurlijk is het balen als je met pijn moet wachten, maar pijn op zich is niet levensbedreigend. Het is vervelend, en het is niet leuk om te moeten wachten, maar je overkomt er op termijn niks van. Logisch dus dat ze prioriteit geven aan mensen die echt iets gevaarlijks hebben.

Ze kunnen er ook standaard 2x zoveel personeel neerzetten natuurlijk. Hoeft er niemand te wachten en mogen we allemaal 400 euro per maand aan onze zorgverzekering gaan betalen. ;) Een beetje meer begrip voor de mensen in de gezondheidszorg zou wel mooi zijn vind ik. Je hebt het vaak we over mensen die werkweken draaien van 60 uur, bijna geen pauze hebben en dat ook nog eens doen voor een loon voor krijgen waar de meeste mensen uit het bedrijfsleven hun bed niet voor uit zouden komen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:53

lijntje87 schreef:

Ik denk dat je doelde op mijn reactie?

Kort dan even, nee, vond het ook niet erg dat ik moest wachten, dat snap ik heel goed. In mijn reactie was ook geen geklaag te zien daarover geloof ik? Alleen dan dat ik schreef dat het vervelend is, dat langer wachten. Maar dat is wachten altijd.
Ik wist alleen niet dat ik een afspraak moest maken van te voren. Ik ben in dat uur wachten nog vrolijk naar huis gereden en mijn zoontje naar zijn vader gebracht. Ik snap echt heus wel dat ik een uur moest wachten en nee, ik bloedde niet dood. Echter, hechten moet binnen 8 uur gebeuren, anders kan het niet meer. Ik ging pas na 6 uur naar de HAP. + 1 uur wachten is 7 uur er tussen. Nog een uur langer wachten had dus niet gekunnen. Dan nog was het mijn schuld als ik nog langer had moeten wachten, had ik maar eerder naar de HAP moeten gaan of gewoon in Vlissingen naar het ziekenhuis moeten gaan ipv nog eerst naar huis rijden.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 07:39

Kneuzingen en verrekingen doen soms net zo zeer of meer zeer dan een breuk.
Dus om dan maar meteen te stellen dat het maar goed is dat iemand als ts niet bij de ehbo terecht kon vind ik ver gaan.
Ik weet dat er mensen zijn die zich om niets aan stellen, dat ze die mensen dan een rekening onder de neus schuiven.
Want dat zijn nu ook de mensen die de wachttijden bij de HP zolang maken.
Er is dus niets opgelost sinds de komst van een HP, alleen een wachtkamer is een ruimte verschoven en mensen die echt wat hebben moeten nog steeds lang wachten.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:19

vorame schreef:
Kneuzingen en verrekingen doen soms net zo zeer of meer zeer dan een breuk.
Dus om dan maar meteen te stellen dat het maar goed is dat iemand als ts niet bij de ehbo terecht kon vind ik ver gaan.
Ik weet dat er mensen zijn die zich om niets aan stellen, dat ze die mensen dan een rekening onder de neus schuiven.
Want dat zijn nu ook de mensen die de wachttijden bij de HP zolang maken.
Er is dus niets opgelost sinds de komst van een HP, alleen een wachtkamer is een ruimte verschoven en mensen die echt wat hebben moeten nog steeds lang wachten.

dat ben ik met je eens, opzich is de HAP wel handig voor dingetjes als een blaasontseking in het weeken oid.
maar voor de 'grote' dingen vind ik het ook onzin dat je je eerst bij de HAP moet melden om een doorverwijzing te krijgen naar de EH.
Als ze bij de EH zien dat het niet ernstig is sturen ze je wel weer weg.