ikkemetwikke schreef:stuitje operatief verwijderen doen ze tegenwoordig haast niet meer.
te grote ingreep(veel infectiegevaar?)voor een te weinig effect werd mij verteld.
Dan ben ik wrs een uitzondering (en mijn moeder), ik had altijd last van mijn stuitje , geen idee meer of het door een trauma gekomen is of aangeboren, maar op een stoel zitten was een hel bv.
Bij mij is zo'n 2 jaar geleden denk ik een stukje van mijn staartbeentje afgehaald, het was blijkbaar gebroken geweest en scheef gegroeid.
De operatie op zich gaat wel(logisch je bent onder narcose
) maar daarna wel lang last gehad, dan merk je pas hoeveel je je achterkant gebruikt, zelfs toen ik op mijn buik lag deed het veel auw.
Maar dat verbeterd dus als de operatiewond genezen is, nu heb ik er geen last meer van.
Wat alleen wel vaag is, op mijn onderrug, je voelt echt dat er een stukje mist als ik met mijn hand eraan voel
Dus mijn advies, laat je doorverwijzen naar de ortopedisch chirurg, hij is de beste persoon om hierover te oordelen of er iets aan gedaan moet worden, en vooral...laat je niet afschepen als het echt pijn blijft doen.