Zweetplekken onder mijn oksels, gouden tip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:53

bevertje schreef:
Ik gebruik altijd Therme. Gewoon bij de drogist te koop. Glazen flesje met blauw spul erin, blijf je 5 dagen droog! Werkt super goed bij mij..

:):) Bij mij ook!
Zeker de eerste keren, deed ik het voor de skireis. Ik heb heeeel erg veel last van zweten normaal. Maar ik heb die hele skireis niet gezweet hoe warm ik het ook had . Dus super . Nu gebruik ik het niet te vaak meer, want ik wil dat het zo blijft werken, maar dat doet het nog wel! Ik zweet nog wel, soms nog te veel maar toch echt veel minder dan ik anders zou doen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:55

LiSSy schreef:
bij mij werken die middeltjes allemaal niet, dus ik gebruik nu oksel pads en dat gaat echt perfect :)

je ziet ze niet (alleen in dunne witte kleding zie je ze omdat ze wit zijn) en je voelt ze na 10 minuten ook niet meer.

idd ook mijn ervaring. Ook al die dure middeltjes werken niet.
Met uitgaan draag k vaak zwarte shirtjes enz ervoor, maar op mn werk hebben we roze, lichtblauwe etc blousjes. Dan zijn die okselpads wel ideaal. Iig met die blousjes zie je ze niet, ook al zitten die strak/aangesloten en ik zit niet paranoia te zijn elke keer als k mn arm omhoog moet doen.

ReJo

Re: Zweetplekken onder mijn oksels, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:00

Ik gebruik ook odorex. Zo'n stick die je op je oksels kunt deppen..
Helpt zeker 3 dagen, en zelfs als je gaat fitnisse heb je geen zweetplekken onder je oksels!
Bij mij jeukt het alleen 't eerste kwartier als ik het opdoe :P

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:21

Hee, hier zit nog zo'n zweetokselprobleempje :o
Bij t paardrijden is het vooral irri..
Je voelt het zelf niet, maar kwam thuis en had echt een supergrote zweetplek ö

Scheer vooral je oksels goed..
Was je oksels ook 2x per dag ofzo
en je kan gewoon naar de apotheker gaan en vragen wat je ertegen kan doen, ik kreeg zo'n soort van deo-zalfje mee en moest er na het douchen op smeren..
Het werkte wel ;)

Nu gebruik ik het nog zelden..

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:03

Ik heb hier ook erg veel last van, en afentoe vind ik het zo vervelend.
geen vrolijk kleur shirt want dan zie je het veel erger.
heb ookal van alles geprobeerd enzo maar nog niets werkt!

Ik plak tegenwoordig van die hele dunne maandverbandjes in mn shirtje. Je ziet ze niet zitten en ze nemen t zweet op!
ideaal maarja niet op lange termijn denk ik zo :o :')

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:47

Tegen zweetvoeten kan je ook inlegkruisjes in je schoenen leggen is nog lekker warm ook :+ Je kan (net zoals reactie hierboven) dit eens proberen in kleding..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:01

Snoop_fan schreef:
Tegen zweetvoeten kan je ook inlegkruisjes in je schoenen leggen is nog lekker warm ook

ow dat is een goede tip, daar heb ik echt nog nooit aan gedacht *spurt gelijk naar boven voor een paar inlegkruisjes*

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:03

Had er op de middelbare school erg last van. Zeker als ik dan wat zenuwachtig was dan droop het er bij wijze van spreken nog net niet uit. Heb heel veel geprobeerd, zoals oxelbads, deoleen enz enz.Maar niks hielp. Odorex extra dry hielp bij mij maar een paar keer en daarna leek ik er wel immuun voor.
Vond het altijd erg vervelend en erg genant, heb altijd veel zwart gedragen want daar zag je het tenminste niet in.

Heb uiteindelijk Syneo5 ontdekt, en dat hielp wel. Was echt helemaal blij. Na de pubertijd is het zweten bij mij wel een heeeeel stuk minder geworden en nu gebruik ik het bijna nooit meer.
Maar syneo5 is echt een aanrader. kost geloof ik 19,50 ofzo, maar als het niet werkt krijg je je geld terug. Therme wat in andere post ook al word genoemd help ook erg goed.

edit: je kan seneo5 ook bij/tegen zweetvoeten gebruiken.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:04

knuffeldier schreef:
.
Maar syneo5 is echt een aanrader. kost geloof ik 19,50 ofzo,
edit: je kan seneo5 ook bij/tegen zweetvoeten gebruiken.

Ik betaal hier maar €15,- voor bij de ene winkel is ie ook duurder als de ander moet ik zeggen. Bij de ouderwetse drogist bij mij om de hoek betaalde ik er €13,95 maar die zijn helaas overgenomen door de DA waar die dus €15,- zoveel is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:11

Ik heb hier ook last van *zucht*
De tips die tot nu toe genoemd worden (Odorex Extra Dry, Syneo5, Therme) helpen bij mij één keer en dan niet meer. Okselpads zouden kunnen helpen, maar die zie je wel zitten...

Wat bij mij tot nu toe het beste helpt is mannen-antitranspirant. Ik heb dan nog wel zweerplekken maar in elk geval ruik je niks. Omdat mannen meer en sneller zweten dan vrouwen is die deo ook beter :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:23

Vaseline Intensive Care deodorant. Die gebruik ik, het houd je oksels droog, 24 uur per dag.

Helpt super! Je moet alleen goed zoeken, ze zijn populair geloof ik. Pas uit de productie gehaald, maar ik zag er laatst nog 2 staan bij de Etos!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:26

je hebt ook iets op basis van zeezout wat na een aantal keer gebruik heel goed schijnt te gaan werken!

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:31

Ik gebruik ook wel eens oxl-pads, kun je gewoon bij de da halen, en die ik heb kun je gewoon afknippen, dan zie je er niks van.
En de huisarts kan ook iets voorschijven hiervoor.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:40

Ik ken het probleem, soms ben ik net aangekleed en heb ik al vlekken.
Ik vermijd strakke elastische shirtjes, want die maken het bij mij erger.
Het perfecte middel heb ik ook nog niet gevonden, maar syneo5 klinkt alsof het het proberen waard is!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:02

Mijn moeder had ook super veel last van veel zweten. Ze hoefde maar de trap op te lopen en ze had enorme plekken.
Ze is toen naar de dokter gegaan omdat ze zich vreselijk schaamde en het echt niet prettig is. Bleek er iets mis te zijn met haar zweetklieren waardoor ze meer vocht gingen produceren. AAntal weken medicijnen geslikt geloof ik en sindsdien nergens meer last van.

Dus voor de mensen die echt last hebben in extreme vorm, ga eens naar de dokter het kan ook een lichamelijk probleem zijn.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:05

Deze werkt echt! Is een wat duurdere investering maar ik zweer erbij :)
Had er ook last van en moest werken in een blouse, wilde dat dus niet vanwege het transpireren. Heb toen dit geprobeerd en het werkt echt! :D

http://www.therme.nl/48?itemID=204&navId=11

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:16

@Kellyhvj: Ik wil niet banketstaaf doen, maar jammergenoeg werkt Therme lang niet bij iedereen :n Het is ook al meerdere keren genoemd als tip.

Ik ben eigenlijk wel benieuwt of er nog mensen zijn met nieuwe tips, in plaats van een herhaling van wat al genoemd is :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:24

ik had er ook erg veel last van heb nu ook die speciale spray van odorex. prikt wel bij het opdoen als hij leeg is ga ik ook zeker voor de lotion.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:27

Ik heb er gelukkig nooit zo heel erg veel last van, alleen als ik op vakantie ga naar een heel ander klimaat.

Meeste tips zijn geloof ik al genoemd hier, maar ik heb dan baat bij dat oderex dry en rexona for men. Er is er eentje die nog onwijs lekker ruikt ook :).

Misschien zowiezo overgaan op een antitranspirant ipv deodorant?

Ik las iets van een zakje zout in je beha leggen? Is daar misschien wat meer info over, heb daar nog nooit over gehoord namelijk?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:35

zout trekt vocht aan lijkt me dat het zout dan het vocht aantrekt

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:28

Yv_ schreef:
Ik las iets van een zakje zout in je beha leggen? Is daar misschien wat meer info over, heb daar nog nooit over gehoord namelijk?

ikke20 schreef:
zout trekt vocht aan lijkt me dat het zout dan het vocht aantrekt

ja inderdaad, je moet dat wel in een katoenen zakje doen bv een lapje van een stoffen zakdoek omdat dat ook het vocht opneemt.
of het echt werkt weet ik niet maar het is het proberen waard, het kost geen drol en als je gewoon een klein builtje maakt voel je m niet zitten.
van een stoffen zakdoek kun je wel een voorraadje zakjes maken :D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:41

Er zijn hier al meerdere topics over geweest, zie ook [MW] Zweetplekken

En in de laatste post staan nog meer links naar andere topics met misschien handige tips er in.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:22

Astridhorse schreef:
bevertje schreef:
Ik gebruik altijd Therme. Gewoon bij de drogist te koop. Glazen flesje met blauw spul erin, blijf je 5 dagen droog! Werkt super goed bij mij..

:):) Bij mij ook!
Zeker de eerste keren, deed ik het voor de skireis. Ik heb heeeel erg veel last van zweten normaal. Maar ik heb die hele skireis niet gezweet hoe warm ik het ook had . Dus super . Nu gebruik ik het niet te vaak meer, want ik wil dat het zo blijft werken, maar dat doet het nog wel! Ik zweet nog wel, soms nog te veel maar toch echt veel minder dan ik anders zou doen.

en bij mij ook, ik gebruik het niet extreem veel, heb het pas 1x gebruikt, maar als ik knalroze blousjes etc wil dragen heb ik geen zin in vlekken, dit spul is geweldig :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:22

flappie28 schreef:
Er zijn hier al meerdere topics over geweest, zie ook [MW] Zweetplekken

En in de laatste post staan nog meer links naar andere topics met misschien handige tips er in.

die is van een jaar geleden, wie weet wat er nu uitgekomen is ;)