Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
astra4 schreef:Zal ik me ook maar melden dan? Ik heb de diagnoses dysthyme stoornis (chronische milde depressie) en ben chronisch vermoeid. Ik slik ook al jaren een a.d., nadat ik lange tijd geweigerd heb. Ik gebruik Citalopram, en daarmee is mijn vaarwater wat rustiger dan het zonder a.d. zou zijn. Met dit middel heb ik gelukkig geen last van bijwerkingen. Ik ben in het verleden wel eens overgestapt op efexor, en daarna nortrilen. Vooral bij efexor had ik veel last van bijwerkingen, en ben daarom teruggegaan naar Citalopram.
Die golfbeweging waarover eerder gesproken werd, die ken ik maar al te goed. Zo omschreef ik het zelf altijd bij m'n psycholoog. Op en neer. Nooit heel erg op, en nooit heel erg neer in mijn geval. Ik ben sinds kort zonder behandelaar, en voorlopig gaat het goed. Afwachten maar...
Anoniem schreef:heb ze van de huisarts.het maakt niet uit wanneer,in de bijsluiter staat ook
"bij slapeloosheid is het verstandig 's morgens uw medicijn te nemen".
dat wil ik dus,maar weet niet of ik bv nu dan al mijn pil voor deze dan dan maar nemen moet..
Onassa schreef:Ik ga dus precies andersom , ben nu de citalopram aan het afbouwen om op de efexor over te gaan.
Omdat ik de citalopram al zolang slik, doet het waarschijnlijk niet veel meer.
Ik heb wel eens gehoord dat een ad zo ongeveer een jaar zijn werk doet en dat je lichaan er dan min of meer resistent tegen word.
Ik hoop staks dus met de efexor meer baat te hebben.
astra4 schreef:Zo ben ik ook op Efexor gekomen ooit. Ik gebruikte al Citalopram, maar kreeg toch weer meer last van depressies. Toen eerst verhoogd naar de maximale dosis, en toen dit niet werkte afgebouwd en overgestapt op Efexor. Het afbouwen van Citalopram viel me tegen, evenals het opbouwen van Efexor. Ik bleek daar dus veel last van bijwerkingen van te krijgen. Toen weer afgebouwd, dat was helemaal flut. Bah, wat een gedoe is dat wisselen van medicatie. Uiteindelijk ben ik teruggegaan naar Citalopram, omdat ik daar in ieder geval geen last van heb. Ik hoop dat Efexor bij jou wél goed gaat werken!