te dun, welke nadelen voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:23

Muurp schreef:
Dat heb ik ook heel snel. Als ik afval heb ik veel minder energie. En dat is wel een nadeel als je altijd heel actief bezig bent :=
Ja precies, vooral omdat bij mij het standaard-eetlijstje er nog niet helemaal in gaat. Ik heb er dagen tussen zitten dat ik meerdere paarden moet rijden, stallen doe en daarnaast ook nog werk en dan merk je het 's avonds toch sneller heb ik het idee.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:24

Ik ben 1.73 en weeg 54/55 kilo. Daar hangt het tussen. volgens internet dingen zit ik net tegen het ondergewicht aan. Enige klachten op medisch gebied die ik heb is dat ik vaak last heb van ijzer te kort. Kan ook liggen aan wat ik eet, dat weet ik verder niet.
Andere nadelen zijn dat ik altijd een riem moet dragen, omdat broeken die op mijn lengte goed zitten in maat 34/36 nog te groot zijn aan de bovenkant. En inderdaad truitjes die te wijd zijn.

Ik ben altijd al dun geweest, mijn mam zij rond mijn 12e 13e vaker: wacht maar tot je wat ouder bent, dan dij je wel iets uit. Ik wacht nog steeds :Y) Ik kan eten wat en wanneer ik wil, maar echt aankomen doe ik niet. En als ik al aankom, is dat er binnen een week weer helemaal van af, vaak al binnen 2 dagen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:25

Ben 1.72 en weeg 53. Wil minimaal 60 wegen. Maar of ik dat ga halen...
Overigens vind ik wel dat t postuur van iemand meespeelt. Iemand die van zichzelf wat breder is en toch om wat voor reden dan ook een te lage bmi heeft ziet er vaak slechter uit, dan mensen die van zichzelf rank gebouwd zijn en een lage bmi hebben.
Mijn beide ouders waren altijd mager. (mager gebouwd ook) Dus denk dat ik niet snel aankom. Ondanks ik de 30 al gepasseerd ben. Maar ik doe m'n best.
Ik heb het eerder koud merk ik. En op harde ondergrond zitten is idd niet fijn. :) Verder vind ik het voornamelijk zelf zwaar irri. Ik vind het nl lelijk. Ik haat m'n spillepoten. Zal ook niet snel bv een rokje aantrekken.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:26

Hebben jullie ook dat áls jullie aankomen, er vlak daarna 2x zoveel af gaat? :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:28

Inmiddels is er een boel aan, maar heb ook jarenlang ondergewicht gehad. Ik ben 1.82 en woog 55 kg. Had idd heeeel snel last van een pijnlijke kont! Nog steeds af en toe, maar dat is al heel erg bijgetrokken. Ook paste ik nooit goed in de paardenzadels :')
Ik had het ook heel vaak koud, zelfs met 30 graden buiten kon ik het koud hebben.

Dat koud hebben heb ik nu helaas nog, al is het wel wat minder geworden geloof ik. Ik weeg nu zo'n 70 kg. Ik moet ook heel erg wennen aan dit gewicht + bijbehorende vormen, het voelt idd heel dik, terwijl het juist een prima gewicht is! Ik ben aangekomen omdat ik nog in de breedtegroei zat zegmaar, ben nu 22 en hoop nu toch wel uitgegroeid te zijn ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:29

Ik ken het gevoel :D En inderdaad wat needje zegt, zitten op een harde ondergrond is geen succes. Net zo min als lang fietsen, of paardrijden. mijn zitbeenknobbels voelen dan altijd alsof ze eraf gaan vallen :(:)

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:29

renee16 schreef:
Ik ben dan niet extreem dun..
Maar als iemand de opmerking maakt: Je kan het hebben, zie ik dat niet als ene vervelende opmerking.. Lach ik gewoon even mee, en neem lekker nog een stuk taart haha.

Wel heeft mijn baas (oud bijbaantje) ooit de opmerking gemaakt: Eet jij wel genoeg, of heb je anorexia ofzo?

Ik heb zeker geen anorexia maar die opmerking kon ik minder waarderen...

ik heb ook zoiets meegemaakt maar dan met mn oma toen had ik ook ondergewicht maar dat kwam door ziekte en dat wist mn oma ook en ze een soort van taart mee maar ik vond dat niet lekker dus ik hoefde niet zegt ze heb je anorexia ofzo ik dacht echt doe normaal gelukkig nam mammie :+ het voor me op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:30

ik eet regematig pas iets om 6 uur savonds
ik wordt dan om 6 uur sochtends wakker en ga daarna naar stal
doe daar me werk, drink ff wat, en dan ga ik wat anders doen
krij ook nog ff een uurtje en voor je het weet is het 6 uur en ga ik ontbijten (s'avonds)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:31

Pluttersput schreef:
Ik ken het gevoel :D En inderdaad wat needje zegt, zitten op een harde ondergrond is geen succes. Net zo min als lang fietsen, of paardrijden. mijn zitbeenknobbels voelen dan altijd alsof ze eraf gaan vallen :(:)

Ja! :=
Ik heb vorige week gemiddeld 3 á 4 uur per dag in het zadel gezeten, het leek net of mijn zitbeenknobbels waren weggeschuurd := Dat was echt een ramp! Vooral als ik net in het zadel zat.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:35

anthea_naomi schreef:
ik heb ook zoiets meegemaakt maar dan met mn oma toen had ik ook ondergewicht maar dat kwam door ziekte en dat wist mn oma ook en ze een soort van taart mee maar ik vond dat niet lekker dus ik hoefde niet zegt ze heb je anorexia ofzo ik dacht echt doe normaal gelukkig nam mammie :+ het voor me op

Vorig jaar maakte mijn oom een opmerking over mijn eetgedrag (vind je het gek dat ik niet zoveel vlees wil als we daarna gaan chocolade fonduen :Y) ) en mijn oma is toen helemaal geflipt. Ze heeft een stel boterhammen gemaakt en voor mijn neus gezet. Ze dwong me wat te eten terwijl ik al genoeg op had (na de fondue). Zelfs toen ik begon te huilen geloofde mijn oma me niet. Mijn oom heeft toen duidelijk moeten maken dat het een geintje was..
Bij ons in de familie worden dat soort geintjes dus niet meer gemaakt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:38

Ik had het vroeger ook altijd koud. Maar idd, sinds ik wat ben aangekomen heb ik het bijna nooit meer koud. Ik kan nu juist veel minder goed tegen warmte, ik heb het echt binnen no time snikheet.

Ik ben 1,67 en weeg 56 kilo. Ben dus alsnog niet dik ofzo. Ik zit nu al een jaar op dit gewicht en blijkbaar is dit een ideaal gewicht voor mij. Of ik nou m'n best doe om af te vallen of ik eet een tijdje teveel, ik kom altijd weer terug op dit gewicht als ik normaal eet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:40

Op zich blijf ik redelijk stabiel qua gewicht. 52-54 kg.
Ik heb een tijdje de calorieën bijgehouden. Maar het is toch verdomd moeilijk om genoeg binnen te krijgen vind ik. :o Ik kwam er vaak aan dankzij een zak snoep. :=
Ik heb nu van de reformwinkel een pot "gewichtstoename". Daar maak je met (volle :P ) melk shakes van en die leveren dan extra calorieën. Die neem je na elke maaltijd. Zo'n shake is ong. 275 kcal. Dus als je 3x per dag een shake erbij neemt heb je iig al 825 extra calorieën.
Tot een paar maanden terug deed ik alles op de scooter. Maar sinds die kapot is ben ik weer fanatiek te fiets. Misschien lekker voor de beenspieren, maar kost me wel weer meer calorieën... zucht.

Wat mij persoonlijk opvalt (en ben benieuwd of andere dunne mensen dat ook zo ervaren) is dat mensen met iets overgewicht "normaal" zijn, terwijl naar mensen met ondergewicht meteen gekeken wordt alsof ze ziek zijn.
Op het strand krijgen de wat stevigere dames niets te horen, maar ik krijg wel te horen dat ik wel erg mager ben... :roll:

Anoniem

Re: te dun, welke nadelen voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:41

idd, het lijkt wel alsof ondergewicht véél erger is dan overgewicht

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:42

Asyaa schreef:
idd, het lijkt wel alsof ondergewicht véél erger is dan overgewicht

Die discussie is ook bezig in een ander topic. Het lijkt er idd wel op. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:44

ik ben altijd licht geweest, mochten altijd wat kilo's aan, maar niet zo dat het echt een gezondheids risico werd
niettemin heb ik het altijd te horen gekregen
ook ben ik heel laat gaan groeien (lees toen ik 16 werd) en ben altijd behoorlijk klein geweest, en licht (zelfs voor die lengte)

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:45

Muurp schreef:
anthea_naomi schreef:

Vorig jaar maakte mijn oom een opmerking over mijn eetgedrag (vind je het gek dat ik niet zoveel vlees wil als we daarna gaan chocolade fonduen :Y) ) en mijn oma is toen helemaal geflipt. Ze heeft een stel boterhammen gemaakt en voor mijn neus gezet. Ze dwong me wat te eten terwijl ik al genoeg op had (na de fondue). Zelfs toen ik begon te huilen geloofde mijn oma me niet. Mijn oom heeft toen duidelijk moeten maken dat het een geintje was..
Bij ons in de familie worden dat soort geintjes dus niet meer gemaakt.

`

ja sommige opmerkingen zijn niet zo geslaagd

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:47

Het lijkt ook een feit te zijn dat mensen die ondergewicht hebben er altijd mee zitten terwijl de rest van de wereld dromen van ondergewicht.

Ik ben altijd een klein scharminkel geweest. Dat laatste is wel aardig bijgetrokken maar ik ben nog altijd klein.
Ik kreeg foto's van vorige week waar ik bij 1 foto schrok van mijn lichaam. := Dus moet wel een beetje uitkijken dat ik niet meer afval.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:50

Mensen zijn geneigd om dikke mensen het eten uit de mond te kijken, en de dunne het er juist in.

Ik persoonlijk vind dun zijn onwijs lelijk.
Ik heb een vriendin die echt perfect is. En die is op zich maar iets dikker als ik ben. Geen gram overgewicht iig. Ik vind het doodeng dat zij mij perfect vind en dat ze droomt om zo te zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:58

Wat eten jullie nou op een dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:59

als ik honger heb?
15 bitterballen, een frikandel, 5 magnums, en een halve kilo chips
en aankomen? denk het niet

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:00

:D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:00

5 magnums lukt me niet achter elkaar hoor. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:01

mij wel hoor :o

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:03

Needje schreef:
Wat eten jullie nou op een dag?

Heb je even? :=

's ochtends; 2/3 boterham
tussendoor; sultana oid.
'smiddags; 3/4 boterhammen
tussendoor; fruit/snoep/koek
's avonds; groot bord met voornamelijk groenten en aardappels. Klein stukje vlees. (ik eet meer dan mijn ouders)
En daarna word er meestal wel een zak chips opengetrokken. :o

Als ik echt honger heb kan ik idd echt heel veel op.
Laatst een 2 persoons zak patat, 4 frikandellen, 2 kroketten en nog een ijsje op :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:04

Heb mezelf wel 2 extra broodjes mee laten nemen naar het werk.
Ben weer een verwoede stoppoging aan het doen qua roken. Dus nu in de pauze ipv 2 sigaretten 2 broodjes eten. :D
Ben de dag begonnen met drinkontbijt. Kan 's ochtends nl echt geen brood door m'n keel krijgen. (lees half 6)
Nu begin ik aan broodje 6 en een beker cup a soup.
Als ik over een uur naar huis ga maak ik macaroni. (gewoon kaal. ja, dat vind ik lekker :D ) Neem daarna een shake. Vanavond ga ik bij m'n ouders eten. Dus wat dat wordt weet ik nog niet.