Hartritmestoornissen etc, iemand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:47

Ik heb zelf ook hartritmestoornisse.
1 van men hartkleppen werken niet goed waardoor men bloedstroom totaal verkeerd loopt en er is af en toe een kortsluiting van men hart naar men hersens of weet ik veel wat ze in hetziekenhuis alemaal zeiden.

In rust kan men hartslag ook oplopen tot 200 per minuut ongeveer, dan krijg ik uiteraard hartkloppingen, begin ik te hyperventileren en krijg ik verkrampingen.

Ook reageert men hart compleet verkeerd op emoties (als ik heel kwaad ben kan ik een aanval krijgen, ben ik gestresseert dan krijg ik ook een aanval...)

Bij mij kunnen zo'n aanvallen ongeveer 3 of 4 uur duren,
men hart slaagt meestal niet zo hoog zo lang aan een stuk,
vaak is het dat men hart een ongeveer een minuut compleet overslaagt *dat het tot 200 per minuut gaat*, dan beterd het weer even, dan slaagt hetterug over.. dan weer normaal.. en dat een paar uur aan een stuk.
Wel is het al eens voorgevallen dat ik echt 4 uur een hartslag van 170 per minuut had, moest toen wel naar het ziekenhuis.

Maar moet geregeld naar het ziekenhuis daarvoor,
maar ze gaan eind october een ingreep doen en dan hopen dat ik geen aanvallen meer krijg.

xx

Amy77

Re: Hartritmestoornissen etc, iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 10:50

he gets lithium..hopelijk gaat de ingreep helpen, wat gaan ze doen?

Ik moet straks weer voor de testen naar het ziekenhuis en tevens de uitslag van mn holter.

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:41

He lieffie,

Hoop dat je lekker geniet van de chocolaatjes maakt een hoop goed. Ach en weet je scheet als je dichter bij jezelf komt komt het vanzelf goed. Soms moet je even op je bek gaan om dichterbij jezelf te komen. Weet je nog ik 2 jaar geleden en kijk nu.

Liefs

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:49

Pff sinds dinsdag gaat het ff helemaal niet lekker met me.
Me hart slaat om de paar slagen over.
Heb gelijk de dokter gebeld dacht echt dat het niet goed ging.
De assistente zei dat het geen kwaad kon en ik gewoon even rustig moet worden. Maar toch is echt een rotgevoel. Ben ook wel erg gestresst laatste tijd moet ik zeggen.
Hebben meer mensen hier last van?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 18:57

He gets Machotje, moet jij je niet steeds melden op de EHBO al sje hart weer op hol is? Ik nl wel..
Stress onderschatten veel mensen en daar kun je idd hartritmestoornissen van krijgen..

Ik heb de uitslag binnen en HET IS GOED!!! Althans, ik heb een hartritmestoornis, welke overduidelijk aanwezig was, maar de echo van mn hart gaf een mooi duidelijk beeld voor de cardioloog. Ik heb natuurlijk dat hartvliesontsteking, wat overigens op zn retour is nu, en dat kan die enorme ellende geven.

Ik ga wel vanaf maandag 30 dagen lang een soort van holter krijgen, die ikzelf op moet laden oid. Ik kan dan 3 maal op de knop drukken als het mis is en daarna moet ik hem resetten oid en kan ik hem weer verder gebruiken. Enfin, bregeep er weinig van, maar maandag zouden ze me alles goed uitleggen :)

Ik moet nu weer terug naar mn HA, na die 30 dagen testen met dat holtergeval..en die moet me doorverwijzen naar de neuroloog. Mn hart is iig zo goed als uitgesloten voor dit moment en het kastje gaat het even met zekerheid bevestigen, of al shet toch weer misgaat, kan dat kastje een breder beeld geven, zodat ze me verder kunnen onderzoeken.

Ojaa en geheel niet onbelangrijk, na 2 maanden stil te hebben gezeten, heb ik een conditie van ver boven gemiddels zeiden ze, hahaha..zo grappig, ben stevig, snel uitgeput, maar schijnbaar een erg goede conditie.

5 augstus 1e afspraak met de haptonoom, om mn lichaam en geest in balans te krijgen en wellicht dat mn klachten dan al stukken minder zullen worden ;)
De arts mocht en kon niet zeggen wat het dan wel is, maar dat zoeken de andere artsen wel uit..ik is blij!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:57

Heb ik ook weleens ja, en dan schrik ik me rot.
waardoor ik ga hyperventileren en het alleen maar erger word.

het is echt een kunst om jezelf rustig te houden vind ik...

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:17

Ik weet niet precies meer wat ze gaan doen, maar ze gaan erges een klein gaatje snijden (dacht aan mijn hals maar kon ook aan mijn lies zijn)
en dan ginge ze met 2 buisjes naar mijn hart proberen gaan (1 buis had zo een kameratje dat ze bij kijk operaties gebiken en het ander was een soort van lazer, de 2 buizen worden ook wel aan elkaar gebonden.)
en dan gingen ze zo mijn hartklep proberen dichtlazeren ofzoiets.
Kon er zelf niet goed aan uit maar zal het na de ingreep wel weten te zeggen ;)

xx

Amy77 schreef:
he gets lithium..hopelijk gaat de ingreep helpen, wat gaan ze doen?

Ik moet straks weer voor de testen naar het ziekenhuis en tevens de uitslag van mn holter.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:28

@amy77 blij voor de goede uitslag

Ik hoef me niet te melden als ik last heb van hartkloppingen/ritmestoornissen. Heb het niet echt ernstig maar dit is van de laatste dagen. En wat _Nann_ zegt het is een kunst om rustig te blijven. je raakt toch in paniek het is net of die even stopt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:47

Ja klopt idd..dat overslaan, of dat plotselinge gevoel alsof je enorm bent geschrokken van iets, maar op zo'n walgelijke manier geschrokken..en idd, als je eraan denkt wordt het alleen maar erger.
Wat ik deed (jullie zullen me wel voor gek verklaren) is in di etijd een kopje thee zetten, mn stoeltje bij de deur zetten, blote voeten plat op de grond en me op het geluid van de vogels focussen..dan ben je afgeleid..weg gaan de kloppingen niet of het onwel gevoel, maar je raakt wel wat 'vertrouwder' ermee en de angst ervoor neemt wat af..wellicht is dat ook een goede tip voor jou Machotje?

Brr lithium, neem aan dat je wel een roesje krijgt voor zo'n ingreep of algehele narcose?

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:04

Ik wordt helemaal verdooft, omdat ik anders zou stresseren en mag tijdes de ingreep zelf geen aanval krijgen natuurlijk.

xx

Amy77 schreef:
Ja klopt idd..dat overslaan, of dat plotselinge gevoel alsof je enorm bent geschrokken van iets, maar op zo'n walgelijke manier geschrokken..en idd, als je eraan denkt wordt het alleen maar erger.
Wat ik deed (jullie zullen me wel voor gek verklaren) is in di etijd een kopje thee zetten, mn stoeltje bij de deur zetten, blote voeten plat op de grond en me op het geluid van de vogels focussen..dan ben je afgeleid..weg gaan de kloppingen niet of het onwel gevoel, maar je raakt wel wat 'vertrouwder' ermee en de angst ervoor neemt wat af..wellicht is dat ook een goede tip voor jou Machotje?

Brr lithium, neem aan dat je wel een roesje krijgt voor zo'n ingreep of algehele narcose?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:27

Ik kan me hier ook melden.
Mijn vader is een paar jaar terug KO gegaan, in het ziekenhuis kwamen ze er achter dat het aan het hart was.
Onderzoeken onderzoeken...
Zijn broer is meer als zo'n 12 jaar geleden plotsling overleden aan het hart, maar hoe en wat wisten ze niet precies. Nu weten ze het wel... Hij droeg een hartziekte, wat mijn vader ook heeft. Het blijkt dus ook erfelijk te zijn, en ik heb het ook. Mijn broers hebben geluk, die hebben het niet.
Mijn vader heeft ook een pacemaker en een ICD.

Hoe en wat bij mij precies, ik weet het nog niet allemaal. Allemaal moeilijk te beseffen. Maar het gaat om een bepaalt gen, wat in de familie zit.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 10:06

Ochjeig Sence, wat kan een lichaa toch raar doen he..dus jullie worden o de zoveel tijd gecontroleerd denk ik?

Hoe gaat het met de andere bokkers?

Ik heb gisteren een holterphone oid dergelijk gekregen, voor de komende 30 dagen..maar ik doe m alleen om als ik iets moet doen hoor, want dag en nacht met dat ding, nope, dat gaat niet werken, haha.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:17

ja om de ... eehm weet niet meer hoeveel jaar, maar we worden wel gecontroleerd. het liefst doen zo ook dna, maar dat is niet zo handig ivm later als je een eigen koop huis wil etc. met hypotheek geloof ik, dan kunnen ze moeilijk gaan doen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:18

Klopt Sence, kun je dan beter daarna laten doen...

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:45

Bedankt voor de tip amy77.
Ik heb voor vrijdag een afspraak gemaakt bij de dokter.
Wil gewoon zekerheid heb het sinds vrijdag al niet meer gehad jah vandaag voelde ik het 1 keer maar meer niet. Toch wil ik zeker weten dat het niks is voor mijn gemoedsrust dan ga je er toch wat rustiger mee om. Dus misschien weer holter kastje?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:31

Ik heb pas al die onderzoeken gehad.
Ook heb ik 48 uur met holter gelopen.
uitslag daarvan heb ik nog niet. Maar ik moet 10 sept. een ct scan laten maken van m'n hart. ( waarvoor ik rare hartslagverlagende medicijnen krijg en een infuus met contrastvloeistof) Ik zie dr zo erg tegenop zeg.

en daarna krijg ik pas een gesprek met de cardio weer...