Een paar daarvan zijn:
een rare, pijnlijke menstruatie, (licht rood, geen stolsels)
pijn en bloed als ik niet ongesteld hoor te zijn, (de pijn voel ik heel precies op 2 plekken laag in mijn buik, en straalt uit naar mijn boven benen)
last van mijn onderrug,
pijn bij het plassen en kleine beetjes plassen (niet kunnen ophouden soms)
pijn bij de gemeenschap (dit gaat heel moeizaam, en ik vind dit nog wel het ergst, voor mijn vriend)
na de gemeenschap komen vaak de klachten van buikpijn en blaasproblemen, zonder dat ik dan een blaasontsteking heb (ben ik al vaak op getest, het trekt ook vanzelf weer weg)
verder heb ik last van veel afscheiding, kan niet zonder inlegkruisje lopen (kan nooit die ene leuke string aan
) en nog wel meer..
Mijn moeder heeft ook endometriose gehad, maar die heeft na de kids het zaakje weg laten halen, dat wil ik niet. Ik wil heel graag een kindje, daarom ben ik ook zo bang....
Nu moet ik 3 maanden de pil doorslikken, en in mijn stopweek pijnstilling slikken, en dan steeds langer proberen door te slikken.
Ze vertelde ook, dat mijn binnenste er heel rood en geïrriteerd uitzag. En jeetje, wat deden die onderzoeken een pijn!!
Ben wel blij dat ze me serieus nemen, en de endometriose ook.
Ben wel benieuwd, mijn gynaecologe vertelde, dat doorslikken helemaal geen kwaad kan? Ik hoorde altijd dat je dan onvruchtbaar kan worden ofzo. Kan ik dan wel gewoon nog een kindje krijgen over een jaar of 4 als ik steeds doorslik?
ik zeg tegen haar ik moet volgend jaar voor controle echo komen en als ik eerder klachten heb moet ik eerder aan de bel trekken en bij deze heb ik nu klachten dus wil ik een afspraak