Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_JL_ schreef:Sjukke, zo in je profiel kijkend ben jij echt niet dik
Sta niet graag op de weegschaal omdat ik liever in de spiegel kijk naar hoe ik eruit zie).. Dan ben ik wel te zwaar (voor mijn leeftijd van 21), mijn broekmaat is 40 en ik zou graag maat 38 willen hebben.
Maar ik moet echt wel oppassen met dat ik niet zwaarder/breder wordt!ukje schreef:Ja ik maak me idd ook niet heel druk om m'n gewicht.. Ik kijk ook eigenlijk bijna alleen maar in de spiegel. (daarom weet ik m'n gewicht ook niet preciessjukke, op die mensen ben ik ook jaloers. Maaar vergeet niet dat bij sommige op een gegeven moment de stofwisseling veranderd waardoor ze het niet meer kunnen.
en sjukke met dat gewicht ben je prima. Afvallen zou alleen maar schade aan je lichaam zorg liever dat je strakker wordt.
). En daar in de spiegel zie ik toch een lichaam dat wat strakker moet worden en waar wat kilootjes af moeten. Ik geef eerlijk toe dat ik mezelf niet graag in een bikini wurm. Maar dat komt vooral omdat ik, toen ik 16 - 17 - 18 was, een strakke buik had, strakke lange benen..een mooi figuur. Ik danste toen (streetdance) op hoog niveau en trainde heel veel....toen dat stopte ben ik aangekomen en heb ik een veel minder strak lichaam gekregen. Maar ik ben nooit gestopt met sporten. Ik kan gewoon merken dat -naarmate ik ouder wordt- afvallen moeilijker/langzamer gaat..Uppojono schreef:Wat een leuk topic, hier heb ik het namelijk net met vrienden over gehad. Ik ben net 13 kg afgevallen en was even foto's van voor die tijd aan het kijken. Had echt een enorm hoofd en zei tegen mn vrienden dat ik het raar vond dat ze me er nooit op aangesproken hebben en altijd zeiden dat he best meeviel. Het viel namelijk echt niet mee, want mag nu nog 10 kg af. Ik zou het dus zeker accepteren als mensen me op m'n gewicht aanspreken. Het gaat dan wel om de manier waarop dat wordt gedaan.

....
. Tussendoor kun je bouillon drinken, heb zelf nog een pakje tussendoortjes gekocht, die zijn erg lekker. Op zich is het wel goed te doen, had gisteren wel honger, maar vandaag viel het eigenlijk redelijk mee. Nou moet ik zeggen dat ik vanavond wel gewoon gegeten heb (wel alleen maar witlof, verders niets). In het weekend eet je ook weer normaal, op die manier houd je de stofwisseling op peil en dan is het nog vol te houden.