Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heino schreef:Diessel, hoe ga je ermee om dat je geloof en je eigen wens zo lijnrecht op elkaar staan?
IndianLady schreef:Nikka schreef:Huisartsen hebben ervoor gekozen de mens te genezen en niet om te doden.
Geloof me als jij je clienten ziet creperen van de pijn dan wil je eigenlijk niets liever dan dat het klaar was voor die persoon. Echt wij als team hebben vaak samen wat afgehuild omdat je machteloos bent. De huisarts mag-kan-wilt gewoon soms niet.

C_arola schreef:Ik vind de idee van passief euthenariseren ook niet fijn. Geen eten en drinken krijgen, het rekt toch en misschien krijgen ze het wel een beetje of veel mee.
Kimmes schreef:Wij zijn hier momenteel ook mee bezig. Mijn schoonvader is eigenlijk op sterven na dood. Nou ja, hij heeft zijn ogen dan nog wel open, maar hij ligt nu al weken aan de beademing (na 5 jaar eenzijdig verlamd te zijn door een hersenbloeding) en het is wachten tot zijn hart stopt. Hoe onmenselijk kun je het maken??
Kappen met die handel zeg ik, maar ja, dat kan niet zomaar
Hij is onlangs geopereerd en als hij voldoende is aangesterkt, mag hij nog een keer. Waar zijn we in vredesnaam mee bezig?? Het kost klauwen met geld en er is geen enkele kans op beter vooruitzicht. Laat die man in hemelsnaam gaan. Als hij niet slaapt, ligt hij naar het plafond te staren; wat een geweldig leven
Nikka schreef:Kimmes schreef:Wij zijn hier momenteel ook mee bezig. Mijn schoonvader is eigenlijk op sterven na dood. Nou ja, hij heeft zijn ogen dan nog wel open, maar hij ligt nu al weken aan de beademing (na 5 jaar eenzijdig verlamd te zijn door een hersenbloeding) en het is wachten tot zijn hart stopt. Hoe onmenselijk kun je het maken??
Kappen met die handel zeg ik, maar ja, dat kan niet zomaar
Hij is onlangs geopereerd en als hij voldoende is aangesterkt, mag hij nog een keer. Waar zijn we in vredesnaam mee bezig?? Het kost klauwen met geld en er is geen enkele kans op beter vooruitzicht. Laat die man in hemelsnaam gaan. Als hij niet slaapt, ligt hij naar het plafond te staren; wat een geweldig leven
Als hij dit zelf van te voren goed had geregeld was er geen probleem geweest.
Ook hier is uiteindelijk (illegaal?) de morfinedosis verhoogd. IndianLady schreef:Nikka zelfs al heb je een verklaring, dan nog doen ze moeilijk.
Betteke schreef:Voor zover ik weet wordt de dosis morfine niet verhoogd om illegaal euthanasie toe te passen, maar om pijn te bestrijden.
Als iemand overlijdt hoeft dat niet perse aan de dosis morfine te liggen, maar kan net zo goed omdat het lichaam "op" is. Omdat er tegelijkertijd morfine wordt toegediend, wordt hier vaak de doodsoorzaak aan toegeschreven.
Een te hoge dosis morfine kan een lichaam, en zeker een verzwakt lichaam niet aan... verootjoo schreef:Het is idd ook om pijn te bestrijden, maar het wordt wel degelijk vaak gebruikt voor een soort van passieve euthanasieEen te hoge dosis morfine kan een lichaam, en zeker een verzwakt lichaam niet aan...
Nu 10 jaar verder mag ze niet meer omdat ze niet meer toerekeningsvatbaar is
. Ze is nog een levend omhulsel van haar oude assertieve hoog intelligente zelf (heeft 60 jaar geleden als 1 van de eerste meisjes het HBS gedaan.). Het enige dat ze nog leuk vindt in het leven is haar achterkleinzoon en verder wil ze niks meer alleen maar dood. Iedereen zegt dat het heel erg is maar oh zo jammer ze kunnen niks voor haar doen.. Familie wordt het ook ernstig afgeraden om een paar spullen in huis te halen om het te versnellen want dan kun je een fikse gevangenisstraf krijgen (is nog altijd moord..).Less schreef:Mensen moeten vaak te lang lijden om nog maar niet te spreken over de groep met zulke zware psychiatrische aandoeningen, dat het onleefbaar is.
Bij mijn opa was s 'ochtends nog niets aan de hand, tegen de middag moest hij naar het ziekenhuis en 6 uur later was alles al rond om euthanasie te plegen
Nog eens 6 uur later was hij er niet meer. Dit alles ging naar mijn idee zelfs veel te snel