Verbrand in het gezicht, kokend heet water. Welke zalf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Verbrand in het gezicht, kokend heet water. Welke zalf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:21

Kunnen ze meteen naar het desbetreffende ziekenhuis bellen om te vragen of ze nog tijd hebben voor een opfriscursus :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:53

Als ik een brandwond heb smeer ik dr altijd tea tree op, werkt ontsmettend, helend en haalt de brand eruit!
Belachelijk dat ze je niets mee hebben gegeven vanuit het ziekenhuis bij zo'n ernstige verbranding, hoe gaat het nu met je?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:59

Wat heeft het ziekenhuis dan fout gedaan als ik vragen mag? Veel meer kunnen deze toch ook niet doen als wat ze gedaan hebben?

Zoals ik het lees hebben ze haar inderdaad een zalf voorgeschreven, ik vind het zo knap dat een paar bokkers het van achter hun computer beter weten dan artsen die jaren geleerd hebben voor hun beroep en TS hebben bekeken.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:01

Hoe gaat het nu?
Denk dat je heel slim bezig bent geweest met Bach Rescue en Tea Tree.
En verder, het kan iedereen gebeuren, en het is heel logisch dat je je rot voelt, maar je bent er nog. En het kan altijd erger!

AlexandraM schreef:
beste is misschien nog calladryl (als je het zo schrijft) krijg je alleen bij de apotheek... teminste dat was altijd alleen daar verkrijgbaar... dat is geen oliebasis en word een soort velletje over je huid als het opdroogt...

Btw, dat wat jij bedoeld is uit de handel gehaalt. Ik gebruikte het ook altijd, en we hebben er zelfs nog achteraan gebeld.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:04

Ik weet dat ze in Beverwijk ook lavendelolie gebruiken. Ontsmet en hersteld de huid. Maar ik heb geen idee of het een goed idee is dit in je gezicht te gebruiken. Misschien is het een goed idee even met Beverwijk te bellen?

Sterkte! :(:)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 08:21

Ik moest mijn verbranding insmeren met after sun.
Meid ik weet hoeveel pijn het doet, sterkte!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:29

Charaz schreef:
Wat heeft het ziekenhuis dan fout gedaan als ik vragen mag? Veel meer kunnen deze toch ook niet doen als wat ze gedaan hebben?

Zoals ik het lees hebben ze haar inderdaad een zalf voorgeschreven, ik vind het zo knap dat een paar bokkers het van achter hun computer beter weten dan artsen die jaren geleerd hebben voor hun beroep en TS hebben bekeken.

als die artsen het zo goed weten,hadden ze haar wel de juiste zalf voorgeschreven toch in plaats van te zeggen "gebruik maar een vette zalf".
er zijn wel 676 verschillende soorten vette zalven,hoe moet je als leek weten wélke zalf goed is?
Ik vind dat ze niet goed hebben gehandeld,brandwonden zijn ernstig en zeker in je gezicht wil je die toch zo mooi en snel als kan laten genezen..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:42

miep1979 schreef:
Ik moest mijn verbranding insmeren met after sun.
Meid ik weet hoeveel pijn het doet, sterkte!!!

:? :? :? :?

je verbrand je gezicht met kokend water...en dan daar after-sun opsmeren? bij welke idioot ben jij geweest dan??

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:47

dat was vast voor de verbrande neus.....

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 09:54

verslagje..

Gisteren heb ik na eventjes pielen gelukkig mijn lenzen wel in gekregen, tja zie ook niet zoveel zonder als je - 6,5 hebt.
Gelukkig is de brand er helemaal uit en heb ik geen pijn mee. Dit had ik al niet op het plekje waar mijn huid helemaal weg was, alleen bij aanraken doen het op en rond mijn oog zeer.

Gisteren besefte ik dat ik zoveel geluk heb gehad dat ik vermoedelijk mijn ogen dicht heb gedaan, ben bang dat het anders was afgelopen.

Ik heb een aantal uurtjes mijn ding kunnen doen, daarna werd ik misselijk en duizelig en heb ik acuut alles stop gezet en ben naar bed gegaan.
Na 2 uurtjes geslapen te hebben schok ik wakker van de bel! Mijn vader en zusje waren naar Deventer toegereden om te kijken hoe het met me was... met een mega fruitmand! Super lief.

Gisteren ook brandwonden centrum geprobeerd te bellen, maar helaas deze zijn alleen open tijds kantoor uren.
Vandaag ga ik weer naar de huisartsen post omdat mijn gezicht, met name rond mijn oog weer erger is opgezwollen.

De calendula en bach bloesem zalf houden mijn gezicht mooi vet en zacht en ziet er al beter uit. 2x per dag neem ik mijn gezicht af met wat verdunde tea three om infectie gevaar te voorkomen.
Zilvercreme is onderweg.
En volgende week ben ik weer de oude!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:57

:D super dat het goed gaat met je :(:)

even volhouden :j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:07

En als het hersteld is voorlopig niet in de zon!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:08

pfff klinkt heavy!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:07

pff volgende week weer op de been.. dit zal wel langer dan een week nodig hebben hoor! Meestal wordt je huid dan bruin/bruingrijs, dat valt eraf/gaat flink vervellen. Daar onder komt erg roze huid. Dat kan best steeds een lik vet gebruiken om dat vervellen zo soepel mogelijk te laten gaan. Weet niet of dit "proces" ook gaande is als je geen zildersulfadiazine/flammazine gebruikt.

Was al met al toch steeds wel drie weken zoet en daarna heb je nog wel eventjes gevoelige roze huid.

Wat een lief gebaar, die fruitmand. Ze moeten behoorlijk geschrokken zijn!

Veel succes. Ik ben benieuwd wat ze vandaag tijdens je belletje naar het bandwondencentrum adviseren.

Beterschap!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:10

annebe schreef:
verslagje..

Gisteren heb ik na eventjes pielen gelukkig mijn lenzen wel in gekregen, tja zie ook niet zoveel zonder als je - 6,5 hebt.
Gelukkig is de brand er helemaal uit en heb ik geen pijn mee. Dit had ik al niet op het plekje waar mijn huid helemaal weg was, alleen bij aanraken doen het op en rond mijn oog zeer.

Gisteren besefte ik dat ik zoveel geluk heb gehad dat ik vermoedelijk mijn ogen dicht heb gedaan, ben bang dat het anders was afgelopen.

Ik heb een aantal uurtjes mijn ding kunnen doen, daarna werd ik misselijk en duizelig en heb ik acuut alles stop gezet en ben naar bed gegaan.
Na 2 uurtjes geslapen te hebben schok ik wakker van de bel! Mijn vader en zusje waren naar Deventer toegereden om te kijken hoe het met me was... met een mega fruitmand! Super lief.

Gisteren ook brandwonden centrum geprobeerd te bellen, maar helaas deze zijn alleen open tijds kantoor uren.
Vandaag ga ik weer naar de huisartsen post omdat mijn gezicht, met name rond mijn oog weer erger is opgezwollen.

De calendula en bach bloesem zalf houden mijn gezicht mooi vet en zacht en ziet er al beter uit. 2x per dag neem ik mijn gezicht af met wat verdunde tea three om infectie gevaar te voorkomen.
Zilvercreme is onderweg.
En volgende week ben ik weer de oude!

You go girl!
*zoekt smilietje met vuistje strijdvaardig in de lucht*

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:11

Jeetje, Annebe. Wat erg! Gelukkig dat het nu al wat beter gaat. Ik dacht ook meteen aan Nestosyl toen in het las, maar dat is al een aantal keer aangeraden. In ieder geval goed blijven smeren zodat het lekker vet blijft!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 11:26

Ik heb vanmorgen een foto voor jullie gemaakt, maar ik kan mijn begin post niet meer wijzigen om mensen te waarschuwen voor eventueel onprettige beelden.

Is er een mod die mijn titel kan wijzigen?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:28

Kun je toch ook in link zetten gewoon in het topic? Dan weet je ook dat vooral mensen ze te zien krijgen die toch al met je meeleven en het topic volgen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 11:31

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:34

Jeetje, wat heb JIJ geluk gehad dat het niet een paar cm naar links is gespat....

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:40

zo, dat is echt heeel net langs je oog gegaan. Maar lekker aan het smeren lees ik. Als de ergste zwellingen weg zijn ziet het er vast allemaal wat rooskleuriger uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:42

volgens mij las ik dat je met koud water heb gekoeld, maar weet je dat dit niet mag? je moet altijd met lauw water koelen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 11:49

Blijkbaar heb ik mijn oog dicht gedaan, want mijn ooglid heeft ook een groot gedeelte opgevangen (is nu erg dik)

Ik heb in eerste instantie gekoeld met lauw water, maat wat kouder vond ik prettiger.
Nu gaan de washandjes in de ijskast om de zwellling wat minder te laten worden.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:54

Jeetje wat is je gezicht opgezet (vooral je oog)!
Ik had niet gedacht dat huid zo dik word bij brandwonden..

Ineens herinner ik me dat ik vroeger m'n arm wel eens gebrand heb aan een lampje. Ik kreeg een dikke blaar van zeker 2-3cm doorsnee, maar zover ik me herinner was de rest er omheen niet dik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:55

dan kan het wel.
alleen je moet nooit meteen koelen met koud water.