Bodylotion bij verbranding door zon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:49

love de sproeten!
Heb het hele jaar door ook altijd gezichtscreme op met een uv filter erin :) (als ik echt in de zon ga, komt er natuurlijk wel creme op met minstens factor 15)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:50

huidtype 1 ( zeer blank en sproetjes enzo ) verbrand idd erg snel en wordt bijna niet bruin eerder rood idd

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:50

Cinnepin schreef:
lammie2701 schreef:

heeft met huidtypes te maken, je hebt 4 verschillende huidtypes....( ik werk in een zonnestudio waar ik deze dingen allemaalmoet leren )

ja ok, dat is ook zo...helaas behoor ik tot het huidtype wat nooit bruin zal worden en altijd verbrand...zelfs onder een zonnebank verbrand ik nog na 5 min.[/quote]

heb je zeker ook last van sproeten enzo en word je haast niet bruin? heb je huidtype 1[/quote]
nee ik heb helemaal geen sproeten, ik ben hartstikke wit (wit haar en witte huid) en heb blauwe ogen (die overgevoelig zijn voor zonlicht) en wordt helemaal niet bruin, alleen zo rood als een kreeft en dan weer spierwit...

vuurneon

Re: Bodylotion bij verbranding door zon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:53

Ik weet niet helemaal wat mijn huidtype is :+
Donkerhaar, blauwe ogen, sproeten en lichte huid maar verbrand toch niet zo snel. :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:02

Ik had huidtype 1 en dat is verandert in huidtype 2. Ben net terug uit Spanje, wel regelmatig ingesmeerd maar helemaal niet verbrand. Jammer genoeg ook niet bruin geworden maar ik ben al blij dat mijn huid niet verbrand werd.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:05

lammie2701 schreef:
@ C_arola: oke dat snap ik...
maar er zijn ook mensen die zich super insmeren en toch verbranden dus dan gaat het niet altijd op wil ik er mee zeggen...maar goed er is ook een hele grote groep die zich gewoon niet insmeren omdat ze het of vergeten of zoiets hebben van ach overkomt mij toch niet want ik ben al lekker gekleurd enz. .

heeft met huidtypes te maken, je hebt 4 verschillende huidtypes....( ik werk in een zonnestudio waar ik deze dingen allemaalmoet leren )[/quote]
ja ok, dat is ook zo...helaas behoor ik tot het huidtype wat nooit bruin zal worden en altijd verbrand...zelfs onder een zonnebank verbrand ik nog na 5 min.[/quote]

heb het zelfde probleem:(:( nu ook weer me boven rug branden dat het doet:(

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:14

Cinnepin schreef:
je kunt wel in de zon alleen dan oed insmeren en bijhiuden met smeren.....met een hoge factor

Zelfs dat vindt mijn huidarts eigenlijk niet kunnen! Met een gevoelige huid (dus met andere woorden een leuke sproet die wel eens iets kwaadaardigs zou kunnen worden) mag er niet gebakken worden, ook niet met factor weet-ik-veel.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:16

ik bak ook nooit in de zon maar ja de hele dag binnen blijven is ook geen optie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:22

echt bakken in de zon is nooit goed maar als je goevallig buiten bent in de zon kan het toch wel met een hogere factor?

@ wlshcofan ik denk dat jij huidtype 2 hebt maar durft t niet met zekerhei te zeggen het zu 3 kunnen zijn..maar denk 2

ik heb ook huidtype 2 blond haar blauwe ogen en vrij lichte huid...word minder snel bruin dan mn vriend met huidtype 3..verzorg ik me huid niet goed verbrand ik snel maar heb nu een aardig kleurtje

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:25

Hoe doe jij het met een kleurtje krijgen? Heb nu ook huidtype 2 maar een kleurtje krijg ik niet. Gebruik trouwens factor 30 in Nederland (ook in Spanje trouwens).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:27

ik werk dus in een zonnestudio en daar ben ik een zonne kuur begonnen, ook gebruik ik daarbij snelbruinende smeerseltjes en een goede aftersun dat houd de kleur langer vast :) Inmiddels lig ik onder de hoogste bank bij ons in de studio

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:28

Ik gebruikte ook de zonnebank bij een zonnestudio maar ik werd helemaal niet bruin.
Ik heb ook gehoord dat de zonnebank voor huidkanker kan zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:32

klopt maar dat kan de gewone zon ook dat heeft met de uv straling te maken. Daarom moet je nooit echt gaan bakken in de zon en 50 zonnebaden ( zonnebank ) per jaar aanhouden ( of minder ) maar niet keiveel meer...dan gebeurt er vrijwel niks

Heb je wel een kuur opgebouwd in die studio? ik ben eert een paar keer onder de een na lichtste bank gegaan en dan steeds een beetje langer en zo steeds een bankje hoger, ben er nu 1,5 maand mee bezig en heb nu 3 keer onder de hoogste gelegen..zodra mn kleurtje naar mn zin is hou ik het bij met 1 keer per week of 1 keer per 2 weken een kwartiertje ofzo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:32

Zonnebank gaf mij alleen verbrande billen :+
(au, inderdaad :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:34

Welshcobfan schreef:
Zonnebank gaf mij alleen verbrande billen :+
(au, inderdaad :P)

dan ben je onder een te hoge gegaan of te lang denk ik, je moet het wel eerst opbouwen en rustig aan beginnen, je huid ook de tijd geven om aan het licht te wennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:34

[LZP] > [MW]

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:35

5 min. onder de lichtste zonnebank veroorzaakte bij mij al verbrande plekken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:36

Geen van beide :+
Gevoelige billen hahahahahah :D

Anoniem

lammie2701 schreef:
5 min. onder de lichtste zonnebank veroorzaakte bij mij al verbrande plekken...

das idd wel heeel snel jeetje, wel ingesmeerd?

C_arola

Cinnepin schreef:
klopt maar dat kan de gewone zon ook dat heeft met de uv straling te maken. Daarom moet je nooit echt gaan bakken in de zon en 50 zonnebaden ( zonnebank ) per jaar aanhouden ( of minder ) maar niet keiveel meer...dan gebeurt er vrijwel niks

Heb je wel een kuur opgebouwd in die studio? ik ben eert een paar keer onder de een na lichtste bank gegaan en dan steeds een beetje langer en zo steeds een bankje hoger, ben er nu 1,5 maand mee bezig en heb nu 3 keer onder de hoogste gelegen..zodra mn kleurtje naar mn zin is hou ik het bij met 1 keer per week of 1 keer per 2 weken een kwartiertje ofzo

Ik heb het rustig opgebouwd. Na een maand moest ik nog onder de laagste terwijl mijn huid huidtype 2 is.
Mijn rug, billen en schouders verbrandde ook vaak terwijl ik dan 6 min onder de laagste lag en ik al meerdere keren eronder had gelegen.

Anoniem

Welshcobfan schreef:
Geen van beide :+
Gevoelige billen hahahahahah :D

ooohw wahahhaa ja dat kan natuurlijk ook ahhaha :Y)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:37

Heb het topic niet doorgelezen.

Maar toch even mijn persoonlijke reactie:

Als je niet verbrand bent kan bodylotion sowieso geen kwaad. Als je droge benen hebt kun je daar mee smeren wat je wilt. Aftersun is gewoon goed om je lichaam even af te laten koelen. Of je nou wel of niet verbrand bent.

Mijn ervaring: ben ik niet rood geworden --> bodylotion.
wel rood? aftersun en dan ook echt een paar keer.

Ooit verschrikkelijk verbrand geweest, heb er echt 2 potten aftersun doorheen gejaagd en alleen maar koude douches genomen en zachte handdoeken gebruikt.
Wens ik niemand toe, zo rood als kreeft ik toen was :P

Ik bescherm me dus tegenwoordig ontzettend goed als ik in de zon ga liggen. De zonnebank doe ik liever niet meer, onvoorspelbaar, zeker in een zonnebank studio.

Liever in de zon liggen, goede bescherming en genieten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:38

1 troost: nudist zijn is iig niets voor mij :n Kan ik niet meer zitten hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:38

C_arola schreef:
Anoniem schreef:

Ik heb het rustig opgebouwd. Na een maand moest ik nog onder de laagste terwijl mijn huid huidtype 2 is.
Mijn rug, billen en schouders verbrandde ook vaak terwijl ik dan 6 min onder de laagste lag en ik al meerdere keren eronder had gelegen.

hmm ok wat apart, ik heb ook hiistype 2 en was 12 mins gegaan onder de 1 na lichtste de 1e keer...had nergens last van, misschien ben je er wat gevoeliger voor? of toch misscien huidtype 1?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:39

ja maar ja dat doe ik altijd...zat toen nog aan de factor 35 op doktersrecept...nu zit ik op factor 60+ die mij 60,- kost voor 250ml...