Mensen die niet met mijn rugklachten om kunnen gaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Mensen die niet met mijn rugklachten om kunnen gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:29

Ik zit er aan te denken om straks Body ballance te gaan doen o.i.d. bij een sportschool; hopen dat ik daar wat van opknap. :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 17:37

DJB schreef:
TS, misschien te simpel gedacht hoor, maar waarom neem je niet wat extra (droge en warme) kleding mee als je weet dat een regenbui je avond verpest? Ik heb (gelukkig!) niet wat jij hebt dus ik weet ook niet hoe ik het me voor moet stellen, maar ik voel me ook niet lekker en krijg het ook koud als ik zeiknat geregend ben en dan nog een tijd buiten moet zitten.

Begrijp me absoluut niet verkeerd hoor, het is niet aanvallend bedoeld. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de oplossingen.

@Sinelia, ook niet aanvallend naar jou natuurlijk, maar waarom neem je dan zelf geen zak witbrood mee? Ik zou het zelf erg vervelend vinden steeds tegen een collega te moeten zeggen dat hij niet al het witbrood op 'mag' eten. Misschien vind hij het wel gewoon lekkerder dan bruinbrood?

De beginpost was even een voorbeeld, maar ik moet idd de volgende keer denken aan extra kleding, dit gebeurd me ook nooit meer.
Maar het was 30 graden toen we thuis weggingen en ze hadden wel een regenbui voorspeld maar niet dat weer.
Maar ja weer wat geleerd :+

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:35

Ik heb Jesito id fff een pb gestuurd en deze is beantwoord!
Kennelijk begrijpen we elkaar niet zo heel erg goed en komt het er via internet een beetje krom uit :D

@Lante, ik doe sinds een jaar aan Pilates, dit heeft mij ontzettend geholpen! Daarbij wordt ik nu elke 3 weken van top tot teen helemaal los gemasseerd, dit helpt ook. Ga veel de sauna in op de sportschool en spring af en toe fff lekker in het zwembad als de tijd het toelaat, sporten kan een verlichting geven, verdiep je echter eerst wel goed erin en overleg met je arts / therapeut

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 09:34

Zwemmen vind ik persoonlijk ook heel erg fijn.
Dat doe ik ook wel veel.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:53

Ik vind er niets aan :(
Dit komt dat door de afwijking ik echt super scheef in het water lig en corrigeren mij erg veel energie kost |(
Gisterenavond bijvoorbeeld was het druk in het bad, dan wil ik er zsm weer uit :o
Ik moet overigens wel oppassen met het zwemmen vanwege mijn chloorallergie :Y)

Maar het geeft mijn rug wel een stukje ontspanning en door in het water te liggen kan je opeens weer dingetjes die je anders niet zou doen, bijvoorbeeld een handstand onder water :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:11

Ik vind dat juist erg fijn, omdat je dan heel licht kunt bewegen, met een chloorallergie is dat een beetje vervelend ja.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:29

Ik kwam dit berichtje tegen op een blog van iemand vond hem wel toepasselijk voor hier :j

Mijn naam is fibromyalgie en ik ben een onzichtbare ziekte.

Ik ben nu bij jou voor de rest van je leven.
Anderen om jou heen zien mij niet. Maar jouw lichaam voelt mij wel.
Ik kan je aanvallen wanneer en op wat voor manier ik wil.
Ook kan ik voor erge pijn zorgen. En als ik in een goede bui ben kan ik er ook voor zorgen dat je overal pijn hebt. Weet je nog dat jij met je energie van alles deed en veel plezier had?
Wel, ik nam die energie van je weg en gaf je de vermoeidheid er voor terug.
Je probeert nu ook nog plezier te hebben, maar ik haal je uit je slaap en geef je er hoofdpijn voor terug!

Ik kan er voor zorgen dat je trilt van binnen en dat je het koud of warm hebt terwijl iedereen zich normaal voelt. O ja, ik kan je ook angstig en depressief maken.
Je hebt er niet om gevraagd maar ik heb je om verschillende redenen uitgekozen.
Door dat virus wat je ooit had en waarvan je nooit bent hersteld, of dat auto ongeluk of misschien waren het wel de jaren van verwaarlozing na een trauma! Maar goed, ik ben er nu en ik blijf bij jou!

Ik hoor dat je naar de dokter bent gegaan om van mij af te komen, ha ik rol over de grond, ha lachen, probeer het maar! Je zult naar heel veel dokters moeten gaan wil je uiteindelijk een keer van me af komen. Ook zal je volgepropt worden met pillen, slaappillen, energiepillen, je zal massages krijgen en zal je voor angstig en depressief uitgemaakt worden.
Er zal je verteld worden dat als je je pillen maar netjes neemt en je oefeningen doet, ik weg zal gaan. Maar het ergste is nog dat je niet serieus genomen zult worden wanneer je tegen de dokter schreeuwt dat je geen normaal leven hebt.

Je familie, vrienden en collega’s zullen allemaal naar je luisteren tot ze het beu zijn om te horen hoe ik je laat lijden en dat ik een rotziekte ben.
Sommigen zullen zeggen: “oh, je hebt gewoon een rotdag” of ze zeggen: “Ja je kunt nu eenmaal niet meer alles doen wat je tien jaar geleden wel kon”.
Ze horen niet dat jij dan zegt: “Tien jaar geleden? Tien dagen geleden!!”
Ook zullen sommigen achter je rug om gaan praten terwijl jij dan langzaam aan het gevoel krijgt dat je je zelfrespect aan het verliezen bent. Je blijft toch proberen, tegen beter weten in, uitleg te geven zodat ze je begrijpen. Dit is vooral moeilijk wanneer je met een “normaal”persoon in gesprek bent en je ineens niet meer weet wat je ook weer wilde zeggen.

Ik wil mijn verhaal, ik had gehoopt dat dit geheim kon blijven maar je zult er inmiddels zelf ook wel achter zijn, als volgt beeindigen: De enige van wie je echt begrip en steun zult krijgen om met mij om te kunnen gaan zijn de mensen die ook fibromyalgie hebben. Accepteer de minderheid die mij leuk vindt en die wel steun hebben aan andere mensen.

Dit verhaal laat precies weten hoe ik en andere fibromyalgie patienten zich voelen......en hoe eenzaam sommige mensen door deze ziekte zijn

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:03

Die diagnose is bij mij ook vastgesteld fibromyalgie, maar het is idd een aandoening die door vele helemaal niet serieus wordt genomen.
Maar dit is idd een toepasselijk stukje voor dit toppic.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:14

Ik ken dit stukje inderdaad al.
Helaas oordelen mensen altijd!!
Als je griep hebt, of een gebroken been zien mensen wat en hebben ze medeleven met je. Markeer je wat aan je rug / nek en is dit chronisch, ben je overspannen, depressief kom je in het hokje, zeurkous of aansteller

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 15:38

Dat is dus idd precies wat ik bedoel, dan kunnen we hier allemaal effe lekker ZEUREN.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:09

jesito schreef:
Dat is dus idd precies wat ik bedoel, dan kunnen we hier allemaal effe lekker ZEUREN.

_O-

Het heeft mij bijna wel een aantal vriendschappen gekost.....
Toen ik mijn huidige relatie kreeg heb ik hem direct verteld hoe de toekomst eruit kan zien.
En soms leverd het van zijn kant wel eens een kleine frustratie op MAAR hij zegt daarna altijd ik heb er zelf voor gekozen!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 16:33

Ja maar dan weet je ook meteen wat echte vrienden zijn.
En dat zijn er meestal maar een paar.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:44

ik snap precies wat je bedoelt..
ik heb dit met oververmoeidheid (waarschijnlijk van tekenbeet)
en als ik al weer het zoveelste weekend niet uit kan gaan door vermoeidheid doen mensen er heel raar over..
ook ben ik hierdoor gestopt met mijn opleiding omdat ik simpelweg niet aan kan om zoveel uur op een dag wat te kunnen doen..
sindskort werk ik iedere ochtend omdat ik wel wat wil doen, maar kan ik daarna niks meer doen door de vermoeidheid.. en eigenlijk is het rijden me ook teveel maar ik vind het gewoon zo leuk!
hoe kan iemand dit toch begrijpen...
ik toon altijd zo veel begrip voor anderen, maar is over vermoeidheid dan niet erg?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:44

DJB schreef:
@Sinelia, ook niet aanvallend naar jou natuurlijk, maar waarom neem je dan zelf geen zak witbrood mee? Ik zou het zelf erg vervelend vinden steeds tegen een collega te moeten zeggen dat hij niet al het witbrood op 'mag' eten. Misschien vind hij het wel gewoon lekkerder dan bruinbrood?

Ja dat is helaas te simpel!

Ik eet maar twee plakjes brood tussen de middag. Is nu echt te veel gevraagd om iedere dag twee plakjes voor mij te laten liggen. Iedereen mag witbrood eten, maar ik vraag alleen om niet alles op te eten.

Er worden iedere dag twee broden gekocht een bruine en een witte. Ik wil van die witte graag twee plakjes. Zo moeilijk is het toch niet.

Verder ik vindt het niet eens lekerder, maar wordt wel heel ziek van bruin brood. Het zal lekker worden, ik mijn eigen brood meenemen om mijn collega's witbrood lekkerder vinden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:46

Ik ben niet zo'n zeur. Sommige mensen die ik ken zeuren al bij het minste en het rare is dat daar veel meer rekening mee wordt gehouden. Ik iriteer me altijd aan zeurende mensen met kwaaltjes, daarom probeer ik zo weinig mogelijk te zeuren haha!
Er zijn ook altijd nog ergere dingen houd ik mezelf maar voor en dat is toch ook zo?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 20:56

Maar hier mag je effe lekker zeuren, hihi.
Senelia, rekening houden met een ander lijkt op vandaag de dag heel moeilijk.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:05

DDW1190 schreef:
ik snap precies wat je bedoelt..
ik heb dit met oververmoeidheid (waarschijnlijk van tekenbeet)
en als ik al weer het zoveelste weekend niet uit kan gaan door vermoeidheid doen mensen er heel raar over..
ook ben ik hierdoor gestopt met mijn opleiding omdat ik simpelweg niet aan kan om zoveel uur op een dag wat te kunnen doen..
sindskort werk ik iedere ochtend omdat ik wel wat wil doen, maar kan ik daarna niks meer doen door de vermoeidheid.. en eigenlijk is het rijden me ook teveel maar ik vind het gewoon zo leuk!
hoe kan iemand dit toch begrijpen...
ik toon altijd zo veel begrip voor anderen, maar is over vermoeidheid dan niet erg?

Dat lijkt me zeer vervelend, kunnen ze daar iets aan doen :?