verstandkiezen, wat vonden jullie ervan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: verstandkiezen, wat vonden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:22

Dan ben je een bikkel hahaha

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:30

Ragdollcat schreef:
Dan ben je een bikkel hahaha

Nee hoor. Meeste mensen hebben er nauwelijks tot geen last van.
Ik heb 3 verstandskiezen laten trekken. Eerste was makkie, dag erna wat beurs gevoel maar verder geen last. Tweede was minder prettig (diverse complicaties tijdens en na behandeling, ik kan nu mijn patiënten met complicaties goed begrijpen). Derde was echt fluitje van een cent. Vierde mag blijven zitten zolang ie niet doorkomt.
Maak je niet teveel zorgen, zoals ik al zei valt het de meeste mensen erg mee.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 01:50

Mijn vorige tandarts zei het jaren geleden al. Mijn nieuwe tandarts (sinds 2 jaar) zegt het ook. Ze moeten eruit. Maar ik schijt ook echt 20 kleuren bagger. Dus zitten ze er nog in.
Volgens mijn tandarts staan ze zo mooi recht dat het 5 minuten werk is. Sterker nog: hij wil het zelf ook wel doen. Maar ik heb mij nog niet gemeld voor die afspraak.... :D
Als ik het ooit laat doen laat ik het wel door mijn eigen tandarts doen. Dat is de eerste die in mijn mond heeft lopen prutsen die ik vertrouw en die nog geen blunders heeft gemaakt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 01:56

Gewoon goed genoeg laten verdoven, dan voel je niks en er is niks aan de hand. Vond het super mee vallen.
En je kunt ze maar beter wel laten verwijderen. a) om infecties te voorkomen b) om te voorkomen dat je tanden weer scheef gaan staan.
Ik heb helaas net iets te lang gewacht waardoor ik nog een half jaar met een beugeltje heb moeten lopen, omdat door mijn verstandskiezen mijn tanden weer scheef gaan staan waren. :o

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 02:14

ik heb dr ondertussen 2 (ben 21) en ondervind nergens last van dus ze blijven maar lekker zitten verlopig!!!!

ik durf nu al niet naar de tantarts als het erom gaat dat het iets anders dan alleen een controle is. ik was niet bang maar helaas hebben ze me vroeger niet goed verdoofd met melkkiesje trekken kheb bijna alles gevoelt toen dus vanaf die tijd vind ik t eng, daarintegen haat ik spuitjes...bloedprikken word ik al nerveus van...kwou naar de amelia kliniek ofzoiets maar pfff das duur!!!! daar brengen ze je onder narcose al word het via infuus gedaan en niet met lachgas/zuurstof inademen dus toch nog zoon rot spuitgeval :S nja moet ik eerst rijk worden ofzo..

igg succes!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 04:15

Ik heb ze alle 4 nog. zolang ik er geen last van heb, mag ik ze van mijn tandarts laten zitten gelukkig.....................

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:36

Mijn 1e is er nu uit. En het eruit snijden heb ik niets van gevoeld, hij was er zo uit :) Alleen daarna is het heel lastig. Ik kan moeilijk eten en heb een dikke wang ;) En over 5 weken moet de andere er ook uit allebei aan de onderkant.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:42

Ik heb er gelukkig maar 1 en er hoeft er dus ook maar 1 uit....maar dan nog...brrr

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:44

volgens mij zijn bij mij al 3 verstandskiezen weggehaald, zaten in elk geval elke keer zo los als wat, zo leek het.
niet gewoon zomaar, maar ik bedoel wanneer de tandarts ze eruit wilde halen.
verdoving, krak krak, en hoppa, eruit.
het gat na die tijd is wel vervelend, je moet zorgen dat daar geen eten in komt.
maar after all overleef je het wel hoor!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:16

Ik snap het niet helemaal, wordt de helft niet gehecht? Ik ben gehecht, boven en onder, alle 4 de keren, geen gaten bij mij hoor! (Al moet ik zeggen, toen ik gister eindelijk normaal in mijn mond kon kijken kon ik eindelijk de bron van een zeurende pijn ontdekken, vraag me niet waarom maar de chirurg heeft een hechting VOOR een andere kies langs gedaan, slaat nergens op... zit dus tussen 2 kiezen in terwijl de wond 2 cm meer naar achteren zit............ iemand enig idee waarom? Of was het echt een kwestie van een slecht humeur bij meneer?, heb hem 2x gehad, maar de 2e keer was hij ontiegelijk grof met zijn naalden...

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:17

Ik ben ze alle vier kwijt en ben hiervoor onder narcose geweest... Heb van mijn tanden zelf niet veel last gehad, eerder van mijn kaken omdat ze je mond helemaal opensperren. Als ik te veel gebabbeld had, had ik daar wel last van. :+