Bedenk wel dat spieren meer wegen dan vet
Dus kan zelfs zijn dat je wat aan gaat komen.En weet je wat? Je hebt altijd wat vet nodig
Denk aan je lichaam en train met een gezond verstand.
Geef je lichaam de tijd
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dus kan zelfs zijn dat je wat aan gaat komen.

Bizzybijtje schreef:Ben ik de enige die zich zorgen maakt om de TS?
Nee, het is niet gezond zo vaak te sporten.
Nee, die shakes zijn niet gezond.
Nee, die pillen zijn niet gezond.
Please, doe normaal

willeke_nijs schreef:Raja schreef:Hoe bereken je je maximale hartslag?
220-je leeftijd
neem daar 60% van en ga op die hartslag fietsen/lopen/steppen
Zorg dus ook dat je met een hartslag meter traint of iig de hartslag sensoren op de cardio apparaten beetpakt.
Ik train 2 keer per week op cardio, en 1 keer per week puur vetverbranding.
Als ik dat uittel voor mij van max hartslag is dat 220-26= 194 en daar 60% van is 116...
Op mijn programma staat mijn max hartslag op de toestellen op 155 ingesteld... Wanneer ik daarop train ben ik wel aan het verbranden? of hoe moet ik dat juist zien?
Ik ben na een sessie van 1,5u eigenlijk ook niet echt moe...
Dit is mijn schema bij cardio:
15 minuten fietsen
Spieroefeningen: 2 toestellen voor armspieren, 2 toestellen voor buikspieren, 3 voor beenspieren, 1 voor onderste rugspieren (omdat ik op endurance nogal last heb van een héél stijve onderrug)
20 minuten crosstrainer
10 minuten loopband
15 minuten ligfiets
Allemaal met hartslag max 155, het toestel gaat dan vanzelf zwaarder of lichter.
Wanneer ik aan vetverbranding doe dan is het schema:
60 minuten Crosstrainer (zwaarste stand)
15 minuten fietsen (stand 9)
10 minuten lopen aan 10km/u
15 minuten ligfiets
na een sessie vetverbranding ben ik best wel moe en voel 'k me ook meer voldaan dan wanneer ik op harslag train.

Ik heb een poosje 4/5 keer in de week gesport, maar wel heel afwisselend (spinnen, tae bo, kickboksen, fitness, bbb) Momenteel doe ik 2 keer per week zumba, maar nou met het warme weer enzo kan ik me er af en toe moeilijk toe zetten om vaker te gaan
Had al zitten denken om anders ook gewoon eens wat regelmatiger de mountainbike te pakken en gewoon een stukje te gaan fietsen. Ik heb een hartslagmeter, maar hoe kan ik precies berekenen wat mijn ideale hartslag zou zijn om vet te verbranden?
En hebben jullie nog tips om wat slanker te worden? Want zelfs na een aantal maanden waarin ik 4 keer in de week toch wel vrij fanatiek sportte ( en ja ik had dus óók rustdagen om mn spieren te laten herstellen en hield het afwisselend om niet te gaan overbelasten) maar ik viel verder niet echt af en werd in cm's ook niet slanker, wat mij dus enorm frustreerde
Ik sport vooral omdat ik het leuk vind om te doen hoor
Maar als ik resultaat zie is het natuurlijk wat makkelijker om nét even dat beetje extra te geven
bokjebok schreef:Welshcobfan schreef:Ja, om wat je verliest aan te vullen(denk daarbij aan isostar) Maar niet om spieren te kweken. Dat is gewoon rommel voor je lijf
Je moet niet gaan spelen met je gezondheid.
Als je elke dag zo sport, zal het voor jou vrij snel kunnen gaan!
Bedenk wel dat wij vrouwen minder snel vet omzetten in spieren dan de manDus je moet even geduld hebben
haha ja dat heb ik gemerkt, vriend lief traint 2 weken en je ziet gewoon al verschil
bij mijn zie je niet eens 1 cm verlies haha echt balen!!
Ik hoopte in september wel een strak buikje te hebben aangezien ik dan waarschijnlijk naar kreta ga!
Iemand nog andere tips?
Hoor namelijk allemaal vreemde dingen, ijskoude douche maakt je spieren sterk
de één zegt je moet minimaal 2 uur sporten elke dag, nou geloof ik niet dat de holywood sterren
ELKE dag 2 uur trainen hun HELE leven
Nathalie schreef:Dat doe ik, precies zoals je het schrijft.Maar zoals je hierboven leest komt het volgens de instructeur daaro door hele zwakke rugspieren. (en dit kan wel kloppen, want heb dit al vaker gehoort, heb ook altijd rugpijn
)
Raja schreef:Bizzybijtje schreef:Ben ik de enige die zich zorgen maakt om de TS?
Nee, het is niet gezond zo vaak te sporten.
Nee, die shakes zijn niet gezond.
Nee, die pillen zijn niet gezond.
Please, doe normaal
Een eiwit shake is niks ongezonds aan hoor.
Dat is eigenlijk juist alleen maar heel erg goed voor je spieren!

Welshcobfan schreef:Absoluut, maar pillen waarv je hartkloppingen kan krijgen zijn helaas zeer ongezond. Gewoon op de gezonde manier sporten en je lichaam op een natuurlijke manier daarbij ondersteunen is goed. Maar gaan kl*ten met pillen om sneller resultaat te krijgen? nee.