Fitness mensen gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Fitness mensen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:55

Blijf van de pillen troep af! Je bent niet te dik, dus je hebt die pillen absoluut niet nodig! Een gezond lichaam is een zegen, ga er dus niet zomaar mee spelen zonder begeleiding van een arts!
Bedenk wel dat spieren meer wegen dan vet :) Dus kan zelfs zijn dat je wat aan gaat komen.
En weet je wat? Je hebt altijd wat vet nodig :)
Denk aan je lichaam en train met een gezond verstand.
Geef je lichaam de tijd :)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:17

Bizzybijtje schreef:
Ben ik de enige die zich zorgen maakt om de TS?

Nee, het is niet gezond zo vaak te sporten.
Nee, die shakes zijn niet gezond.
Nee, die pillen zijn niet gezond.
Please, doe normaal ;)

Een eiwit shake is niks ongezonds aan hoor.
Dat is eigenlijk juist alleen maar heel erg goed voor je spieren!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:19

willeke_nijs schreef:
Raja schreef:
Hoe bereken je je maximale hartslag?

220-je leeftijd
neem daar 60% van en ga op die hartslag fietsen/lopen/steppen
Zorg dus ook dat je met een hartslag meter traint of iig de hartslag sensoren op de cardio apparaten beetpakt.

Ik train 2 keer per week op cardio, en 1 keer per week puur vetverbranding.
Als ik dat uittel voor mij van max hartslag is dat 220-26= 194 en daar 60% van is 116...
Op mijn programma staat mijn max hartslag op de toestellen op 155 ingesteld... Wanneer ik daarop train ben ik wel aan het verbranden? of hoe moet ik dat juist zien?

Ik ben na een sessie van 1,5u eigenlijk ook niet echt moe...

Dit is mijn schema bij cardio:
15 minuten fietsen
Spieroefeningen: 2 toestellen voor armspieren, 2 toestellen voor buikspieren, 3 voor beenspieren, 1 voor onderste rugspieren (omdat ik op endurance nogal last heb van een héél stijve onderrug)
20 minuten crosstrainer
10 minuten loopband
15 minuten ligfiets

Allemaal met hartslag max 155, het toestel gaat dan vanzelf zwaarder of lichter.
Wanneer ik aan vetverbranding doe dan is het schema:
60 minuten Crosstrainer (zwaarste stand)
15 minuten fietsen (stand 9)
10 minuten lopen aan 10km/u
15 minuten ligfiets

na een sessie vetverbranding ben ik best wel moe en voel 'k me ook meer voldaan dan wanneer ik op harslag train.

Vetverbranding doe je op zo'n 60-70% van je max hartslag.
Dus die 155 zou best kunnen kloppen. Hoewel ik mw at aan de hoge kant vindt, maar dat is voor iedereen anders!
Er is nog een ingewikkelder formulew aarbij ook de rusthartslag wordt gebruikt. heb jij van jezelf een hoge rusthartslag, dan zal de hartslag waarop je traint ook hoger uitvallen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:25

Heb het topic ook meegelezen :)
Ik ben 1.77 en weeg (schommelt iets) tussen de 74 en 76 kilo. Op zich een gezond gewicht, maar zou er graag nog iets af willen, voel me dan gewoon wat lekkerder erbij :) Ik heb een poosje 4/5 keer in de week gesport, maar wel heel afwisselend (spinnen, tae bo, kickboksen, fitness, bbb) Momenteel doe ik 2 keer per week zumba, maar nou met het warme weer enzo kan ik me er af en toe moeilijk toe zetten om vaker te gaan :o Had al zitten denken om anders ook gewoon eens wat regelmatiger de mountainbike te pakken en gewoon een stukje te gaan fietsen. Ik heb een hartslagmeter, maar hoe kan ik precies berekenen wat mijn ideale hartslag zou zijn om vet te verbranden? :) En hebben jullie nog tips om wat slanker te worden? Want zelfs na een aantal maanden waarin ik 4 keer in de week toch wel vrij fanatiek sportte ( en ja ik had dus óók rustdagen om mn spieren te laten herstellen en hield het afwisselend om niet te gaan overbelasten) maar ik viel verder niet echt af en werd in cm's ook niet slanker, wat mij dus enorm frustreerde :o Ik sport vooral omdat ik het leuk vind om te doen hoor :) Maar als ik resultaat zie is het natuurlijk wat makkelijker om nét even dat beetje extra te geven :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:34

bokjebok schreef:
Welshcobfan schreef:
Ja, om wat je verliest aan te vullen :j (denk daarbij aan isostar) Maar niet om spieren te kweken. Dat is gewoon rommel voor je lijf :n Je moet niet gaan spelen met je gezondheid.

Als je elke dag zo sport, zal het voor jou vrij snel kunnen gaan!

Bedenk wel dat wij vrouwen minder snel vet omzetten in spieren dan de man :) Dus je moet even geduld hebben :)

haha ja dat heb ik gemerkt, vriend lief traint 2 weken en je ziet gewoon al verschil
bij mijn zie je niet eens 1 cm verlies haha echt balen!!
Ik hoopte in september wel een strak buikje te hebben aangezien ik dan waarschijnlijk naar kreta ga!
Iemand nog andere tips?
Hoor namelijk allemaal vreemde dingen, ijskoude douche maakt je spieren sterk
de één zegt je moet minimaal 2 uur sporten elke dag, nou geloof ik niet dat de holywood sterren
ELKE dag 2 uur trainen hun HELE leven

-IJskoude douche lijkt mij niet handig, zeker na het sporten, is het helemaal niet goed. Gewoon warm water waardoor ze lekker kunnen ontspannen en de kans op spierpijn , de volgende dag, veel minder is.
-En die ander over 2 uur sporten elke dag klopt al helemaal niet. diegene die dat doet is op ze zachtst gezegd niet goed bezig... Spieren bouw je je juist in rust op, en niet tijdens het sporten..
Je kan het beste in een klein uurtje zoveel mogelijk apparaten beoefenen, zodat je alle spieren gebruikt, en als laatste voor spierherstel op de trilplaat. Na het sporten binnen 2 uur wat eiwitrijk of koolhydraatrijk innemen voor goede herstel en opbouw, zoals yoghurt.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:43

Nathalie schreef:
Dat doe ik, precies zoals je het schrijft. ;) Maar zoals je hierboven leest komt het volgens de instructeur daaro door hele zwakke rugspieren. (en dit kan wel kloppen, want heb dit al vaker gehoort, heb ook altijd rugpijn :=)

Dan zou ik je aanraden om naar de fysio te gaan! Die helpt om je rugspieren sterker te maken,
en daarbij oefeningen waarbij je buik wel wordt getraind maar je rug zo min mogelijk wordt belast.
geloof me, dat is zker nodig om dit te gaan doen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:38

Raja schreef:
Bizzybijtje schreef:
Ben ik de enige die zich zorgen maakt om de TS?

Nee, het is niet gezond zo vaak te sporten.
Nee, die shakes zijn niet gezond.
Nee, die pillen zijn niet gezond.
Please, doe normaal ;)

Een eiwit shake is niks ongezonds aan hoor.
Dat is eigenlijk juist alleen maar heel erg goed voor je spieren!

Absoluut, maar pillen waarv je hartkloppingen kan krijgen zijn helaas zeer ongezond. Gewoon op de gezonde manier sporten en je lichaam op een natuurlijke manier daarbij ondersteunen is goed. Maar gaan kl*ten met pillen om sneller resultaat te krijgen? nee.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:02

het gaat om de manier hoe je ze gebruikt. af je het goed gebruikt zoals beschreven staat kan het geen kwaad. Ligt er ook maar net aan welke pillen hoor. het beste kan je gewoon gezond eten, van alles wat en producten met verzadigde vetten zo min mogelijk eten.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:09

Welshcobfan schreef:
Absoluut, maar pillen waarv je hartkloppingen kan krijgen zijn helaas zeer ongezond. Gewoon op de gezonde manier sporten en je lichaam op een natuurlijke manier daarbij ondersteunen is goed. Maar gaan kl*ten met pillen om sneller resultaat te krijgen? nee.

Over die pillen ben ik het ook echt absoluut met je eens!!!
Dat is ook zeer zeker ongezond!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:15

Goedemorgen,

meld zich ook.

Sinds begin juni begonnen met fitniss.
Ik doe nu voornamelijk 45 minuten schaatsen en 150 buikspieren en 50 zijwaartse buikspieren.
Straks 1 keer per week zumba op de fitniss school en thuis 2 a 3 keer per week zumba .
Ik ga gemiddeld nu zo`n 4 dagen per week fitnisse.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:39

150 keer buikspieren?
dan kan je de oefening nooit correct uitvoeren!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 06:46

Vanavond weer naar de fitness, hoewel ik eigenlijk meer zin heb om richting zwembad te gaan en baantjes te trekken.
Heb een vraagje, ik heb op m'n buik wat vetrolletjes die'k graag zou weg werken. Ik ben in omvang serieus wat cm's kwijt. De eerste kilo's vlogen eraf rond m'n taille, heupen en bovenbenen, maar die buik wil maar niet strakker worden, ondanks dat ik 3 verschillende buikspieroefeningen doe met toch tamelijk wat gewicht. En ik combineer het fitnessen met Weight Watchers dieet. Ik zou hem graag nog een stuk strakker hebben... Weet iemand wat ik nog meer kan doen?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 06:54

Meld zich hier ook :D

Ik doe 1 x per week pilates, 1 x per week spinning, 3 x per week cardio en 2 x per week krachttraining met name voor buik en rug.