Mag ik dan echt niet snoepen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:37

Start to run is overigens ook leuk om aan te beginnen:
[HK] Start to run

ben er nog niet echt mee afgevallen; daarvoor moet ik echt m'n eetpatroon omgooien.. maar ben in elk geval al meer in beweging :) en het is nog eens leuk ook :j

Sjonniej

Re: Mag ik dan echt niet snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:59

Volgens mij heb je echt meer aan doorzettingsvermogen dan aan walnoten en popcorn hoor :) Het zal allicht minder erg zijn als vette chips of chocolade. Maar als ik het zo hoor, zal je die zak walnoten ook in 1x opeten en die bak popcorn ook. Dus uiteindelijk ben je dan nog net zoveel calorieën verder.

Echt meisje, ga er serieus mee aan de slag. Ik weet hoe onwijs moeilijk het is. Je bent al op de goede weg door te beseffen dat je te zwaar bent. Je hebt zelfs al de volgende stap gezet; de oorzaak zoeken en vinden. Wees nu ook zo stoer om door te zetten en blijf hier niet in hangen. Het is zo zonde om je lichaam te verpesten met onnodig veel en slecht voedsel. De enige die jezelf een schop kan geven ben je zelf!! Doe dat dan ook. Het zal moeilijk zijn om ineens met alles te stoppen. Spreek voor nu bijvoorbeeld af; max. 1 klein zakje chips per avond. Volgens mij is dat al behoorlijk minder dan dat je nu eet.
Dat je iets om handen moet hebben , zit tussen je oren. Dat heb je jezelf 'aangepraat' en kun je dus ook op eenzelfde manier weer tussen je oren uit praten. Dat gaat niet vanzelf en dat kan ook niemand anders voor je doen.
Dus neem bv. om 8 uur dat zakje chips en blijf de rest van de avond gewoon zitten. Wordt je echt gek van jezelf? Ga even een rondje wandelen buiten, al is het maar 5 minuten.

Echt meid, doe er wat aan, je bent op de goede weg!!! Heel veel succes.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 12:02

Hhhm als ik mezelf terug lees heb je wel gelijk ja.
Mijn probleem is dat het niet handig is om gek te worden als je hw moet doen....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:03

Dus je eet voornamelijk al je huiswerk zit te maken?
Maar dan heb je toch al wat omhanden? (Je pen ofzo :) )

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:49

ik spreek uit ervaring dat het inderdaad vaak gewenning is
je zit huiswerk te maken en je krijgt trek in snoep omdat je lichaam dat met elkaar geassocieerd heeft omdat je het al een flinke tijd zo gedaan hebt.
Ook ik spreek uit ervaring dat het gewoon gewenning was. Eerder kon ik niet een bepaalde serie kijken zonder dat er dropjes en winegums (samen innemen...heerlijk) aan te pas kwamen. Alleen maar pure gewenning.
En het is zoveel makkelijker als je die associatie niet meer hebt en gewoon zonder snoepen film kan kijken of huiswerk maken.

Tanden poetsen werkt inderdaad ook heel erg goed.

en als je wat om handen moet hebben, neem dan iets waar je aan kan prutsen zoals bv een rubix of een houten puzzel (als je daarvan houdt) lekker bezig zonder eten.

Succes en gewoon doorzetten...

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:27

Je hebt nu toch (bijna) vakantie? Dus huiswerk hoef je niet meer te maken.
Ik vind ook dat je gewoon moet minderen ipv naar alternatieven zoeken. De hele avond achter elkaar door fruit en light zoutjes eten is ook niet echt normaal.
Vraagje.. ben je aan de pil? Ik heb dit namelijk ook gehad toen ik een bepaald soort pil gebruikte. Eten. En we de hele dag door. Anders werd ik serieus gek inderdaad. En sinds ik daarmee gestopt ben is die neiging helemaal weg.

Anders is het even heel streng zijn voor jezelf en de cirkel doorbreken. Succes!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:33

anders.. ga je 's avonds wat anders doen.. waar je geen eten bij wilt hebben!
spreek met een vriendin af (daar kan je niet de hele tijd bij eten) ga naar iemand anders toe..
ga iets maken.. misschien kan je wel heel leuk tekenen?
eerder naar bed gaan, nét voor je honger krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:35

Ik had tot 2 weken terug dus ook die neiging. Vooral stokbroodjes,nootjes,chips.
Woon op mezelf en doe natuurlijk zelf boodschappen en heb besloten het niet meer in huis te halen.
Simpel zat.
Heb wel een zakje cashewnootjes,daar doe ik dan een week mee(let wel,eerder kon ik met gemak een zak chips in 2x opvreten).
Ik drink liters water,als ik honger krijg pak ik mijn waterfles.
En verder fruit.
Ik werkte onregelmatig en vrat volgens mij daardoor best veel.
Ik probeer nu ook meer te ondernemen en ik moet zeggen,het lijkt wel alsof mn lichaam er echt aan went.
Eet nu stukken minder,en heb ook serieus gewoon geen honger meer en zeker niet in zoetigheid en chips..

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:46

hihi ik zie dat je veel dingen niet lust,
maar lus jij wel warme chocolademelk?

ik heb ook altijd van die vreetbuiten terwijl ik wel gewoon netjes sochtends 1 of 2 boterhammen eet, en veel te veel aan sport doe, en veel water drink, heb ik nog steeds van die zwembanden om het zo maar te noemen :P,

wat bij mij werkt is warme chocolademelk drinken, vooral bij films is dat lekker, het is wel erg warm met dit weer, maar als je dan gewoon een lekker hempje aandoet, lekker koel in huis houd, en met die warme chocomelk de films gaat kijken is dat wel lekker, en heb je na 1 kopje nog honger of trek neem er dan nog 1,, koude chocolademelk werkt bij mij niet,, dan drink ik zo 2 liter op. en heb ik nog trek :P, hihi oeps..

misschien eens te proberen waard,
maar iedereen heeft eigenlijk ook aan ander voedingspatroon nodig he, ik weet niet of je dat mag/durft, ga anders naar een dieetist, en probeer zo goed mogelijk aan dat schema te houden en laat zien dat je het kan,

of maak een weddenschap met vrienden, dan in en een maand tijd, 2 a 3 kilo kwijt wil. en doe je dat niet, trakteer je hun op een ijsje ofzow, en lukt het wel. trakteren ze jou op iets anders, :P, zwemmen ofzow, of lekker gezond eten,

maarja succes,

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:54

Een feit: Wat je niet in huis hebt, kun je ook niet opeten!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 21:47

Hé wauw nog meer reacties!
Het gaat nu al 3 avonden goed moet ik zeggen.
Ik heb 1 lolly (nog steeds, het is zo'n grote ronde..) En daar mag ik van mezelf aan likken, meer niet. Dus niet knagen.
En zelfs dat word al minder.
(Heel extreem mischien, maar de eerste avond had ik een bloedende tong omdat ik zo wanhopig aan dat ding zat te likken.... :') )
Ik denk dat 'ie nog 1 avond je meegaat, dan staat er nog een bakje ananas wat ik langzaam kan opeten, en daarna zien we wel weer.
Morgen ga ik zowiezo sporten, dus mischien kan ik daarna die ananas doen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:56

Super meid!!!
Je bent op de goede weg!!!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:28

Haha thx, met kleine stapjes maar we komen er wel!

En vanavond lekker sport, dat scheelt ook al weer.

Alleen mijn moeder helpt niet. Weet niet hoe ze erop komt, nooit koopt ze lekkere dingen... Maar nu staan er dus donuts, cacoa snacks ofzo, chips, en alles wat ik nu echt even niet gebruiken kan....