Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:52

Wauw PW, zie je hoeveel doelen je vandaag wel niet bereikt hebt wanneer je je posts terugleest? Echt superknap!

Met mij gaat het momenteel lekker. Heb allebei de paardjes weer thuis staan, heerlijk. Vanmiddag lekker met ze wezen teuten (toiletteren enzo) en ook allebei even hard gewerkt aan de longe. Dat zijn de momenten dat ik echt in het 'nu' ben, en k kan daar door de haptonomie steeds meer van gaan genieten gelukkig!

Morgen mag ik weer :j

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:05

Ik ben nu echt onwijs moe, tot het misselijke aan toe..
Balen zeg ..
Halverwege de dag gaat de accu leeg bij mij .

Maar goed, dan besef ik tenminste wel weer dat ik echt ziek ben, ookal voelde ik me vanochtend wat beter.
Hoef ik me minder schuldig te voelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:37

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag het plan van aanpak gekregen van mijn werkgever. Ik moet over 2 weken weer beginnen met werken, en dan ook nog eens op een andere vestiging. Ik heb geen auto, en durf geen auto te rijden nu.. Ik moet dan afspraken gaan maken voor de accountmanager, iets wat ik nu helemaal niet kan! Het houd in dat ik bedrijven moet gaan bellen, en moet gaan schooien voor een afspraak.

Mijn papa gaat morgen alles regelen, met arbo, bezwaar ed. Ik ben benieuwd. Ik ben heel erg verdrietig, er staan verschillende leugens in die brief en dat doet me pijn.

Ik heb wel bijgelezen, maar even echt geen puf om te reageren. Het spijt me, het lukt even gewoon niet.. Sorry..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:49

Angela_: klinkt mij iig geen goed plan van aanpak waar ze dus helemaal geen rekening houden met een vlotte reïntegratie van jou in het bedrijf. Tot wanneer had je arbo-arts gezegd dat je niet aan het werk kon ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:54

Tja, ze hebben wel de eerste week een halve dag, dan 2 halve dagen, dan 3 halve dagen, en zo opgebouwd..

De Arbo heeft op een herstel van 2-3 maanden gerekend.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:28

En dat is nog kort Angela...Ik ben zo blij dat ik fijne artsen heb getroffen, zowel bij het uwv als de bedrijfsarts voorheen. Maar je zit er maar mooi mee. Ik hoop dat je wat verder komt nadat je bezwaar hebt aangetekend (fijn die stress, die kun je er net bij hebben)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:29

PW, wat goed dat je eerlijk bent geweest! Super knap dat je dat hebt gedaan. Hoe voel je je nu? Is iedere dag daar hetzelfde kwa indeling of steeds iets anders? Heb je er, voor zover je dat nu al kan zeggen, baat bij? Schrijven doe ik nu ook iedere avond, even een kattenbelletje naar mn vriend (militairdagboek wat we gekregen hebben) over mn gevoelens van die dag.

Flappie, alvast succes met je test, lijkt mij ook spannend. Een vriendin van mij heeft het laatst ook gehad, je krijgt allemaal van die "vreemde" vragen. Zal voor je duimen. Hoe voel je je verder?

Crossmonster, hoe was je kruidenconsult? Hebben ze iets passends voor je kunnen brouwen? Stel me in ieder geval voor dat het lekker ruikt ;) Doe rustig aan en denk niet dat al je je beter voelt, dat je dan ook beter bent. Je lichaam heeft de tijd nodig om te herstellen, geef het die ook want anders duurt het alleen maar langer. Spreek uit ervaring, helaas.

Petulan, wat fijn dat je paardjes weer aan huis staan, heerlijk lijkt me dat. Als ik de kans krijg, als er ergens plaats is, dan wil ik mn merrie ook dichterbij huis zetten. Het is voor mij een drempel omdat ik nu met de auto moet.

Angela, hoop dat je pa iets kan regelen voor je morgen. Zou er zo wie zo niet mee beginnen, dit is geen goed en menselijk voorstel naar jou toe. Probeer je er niet te druk om te maken ook al weet ik dat dat weer makkelijker gezegd is dan gedaan.

Sifra, hoe is het met jou?

Vandaag gewerkt maar ik was wel redelijk optijd weg 15.45 uur, was om 7.45 uur begonnen dus ik heb mn uurtjes weer wel gemaakt. Vrijdag heb ik gesprek over mn contract, mn proeftijd zit er dan op. Mag hopen dat ze positief zijn want ik heb erg mn best gedaan, al zeg ik het zelf. Daarnaast had ik wel een wrak kunnen zijn omdat mn vriend weg is dus wat dat betreft is het ze misschien ook wel meegevallen. Vanavond heb ik niks gedaan, lekker in bad gelegen en wat gebeld, was wel even lekker. Ga zo naar mn bed want ik ben wel moe. Heb slecht geslapen afgelopen nacht en dat is slopend.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:01

CIV: met mij gaat het redelijk. Ik begin wel de indruk te krijgen dat ik er fysiek stilletjes aan boven op aan het komen ben alhoewel ik wel nog erg veel slaap en best snel moe ben. Mentaal maak ik me wel zorgen om vriendjelief. Is nl niet niks hoe het nu allemaal loopt voor hem en op bepaalde plaatsen (zoals op stal) komen we zijn familie gewoon nog tegen. Ben vanavond meegegaan als morele ondersteuning maar is allemaal niet gemakkelijk laat ons het daar maar op houden...
Succes voor vrijdag iig al !!! Zeg het alvast nu want anders vergeet ik het weer :p.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:23

Hey,
Ben ik weer, heb het druk gehad met hoop dingen , wat precies weet ik niet.
Ben mezelf ff aan het verliezen heb ik het idee, voel me best klein hier.
Heel de week onzeker geweest over alles, voel me machteloos en kan gewoon niks met mezelf beginnen , zaterdag zat ik op de bank,
toen had mijn huisgenoot visite, ze kwam haar ophalen , maar kwam veels te vroeg, daar ben ik dan niet op voorbereid en kan er dan niks mee, ze zat naast me en ik moest me zo bedwingen om niet helemaal uit mijn plaat te gaan,..
ze zat gewoon naast me op de bank en bleef vragen stellen over vanalles,.. het enige wat ik wou was een avond rust.. zo een onrust heb ik al heel lang niet meer gehad.
Vandaag op stal moest mee helpen met een veulen en mama binnen zetten, veulen wou niet mee de stal in, ik moest hem opvangen
zeiden ze , maar ik wist niet hoe, nog nooit eerder gedaan, de merrie liep iedere keer weer drammend de stal uit logisch want ze zag haar veulen niet, ik wist niet wat ik moest doen de paniek sloeg toe ik ik klapte dicht. uiteindelijk heeft hij het veulen opgetild en samen met de merri eop stal gezet.Hij heeft toen rustig uitgelegd hoe het moet, maar ik denk dat ik de volgende keer gewoon ff eter zeg dat ik het niet aandurf, moet er wel bij zeggen dat ik echt geen held ben , daijano ken ik na 13 jaar , maar voor de rest heb ik erg respect voor andere mans paarden, ben bang dat ze wat overkomt.. sorry beetje wir war, weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.
Voor de rest ben ik nu erg gespannen en moe.

Sorry dat ik niet reageer , maar heb maar half bijgelezen en kan er niet zoveel mee...

toch even :(:) v :(:) oor diegenen die het nodig hebben.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:29

@ Petulan: Wat fijn om te lezen dat het met jou aardig goed gaat! Goed dat je steeds meer in het 'nu' kan leven. Fijn moet dat zijn.
Ik heb inderdaad wel veel bereikt gisteren. Fijn dat je me er nog even op wijst, zelf had ik het nog niet zo bekeken.

@ Angela: Wat een belabbert plan van aanpak heb je gekregen zeg. Logisch dat je verdrietig bent. Hoe gaat het nu met je? Heeft je vader al contact gehad met de Arbo?

@ Sifra: Hoe gaat het met jou?

@ CIV: Hoe heb je geslapen afgelopen nacht? Zie je op tegen het gesprek vrijdag? Ben benieuwd hoe het gaat. Wel goed van je dat je op tijd naar huis gegaan bent.

@ Flappie: Fijn dat je het gevoel hebt dat je fysiek weer wat fitter begint te worden. Kijk wel uit dat je niet te vroeg weer begint. Wat lastig dat jullie zijn familie nog wel op stal tegen komen. Dat maakt het niet makkelijker lijkt mij. Hoe gaat het verder met je?

@ Daijano: Wat naar dat je zo onzeker bent. Jammer dat je (zo te lezen) een paar keer over je eigen grenzen bent gegaan. Maar ja, soms gebeurt dat voor je het zelf door hebt. Doe kalm aan he en pas goed op jezelf!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben...

Edit: Sorry crossmonster, vergeet jou helemaal. Hoe gaat het vandaag met je en hoe was je kruidenconsult?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:46

Waar zijn jullie? Wat is het rustig hier. Ik mis jullie...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:38

:oo Ik was zo moe dat ik door mn afspraak heen ben geslapen!! is me nog nooit gebeurd!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:42

Petulan wat vervelend, was het een belangrijke afspraak? Wel lekker natuurlijk even een dutje doen :P Hoe is het verder met je?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:48

Ik lees morgen ff bij mensen :)
Kruidenconsult was heel leuk, veel vragen beantwoord en aan de hand daarvan een flesje besteld :)

Koppie op allemaal ! :(:)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:59

Haha, nee was verder geen hele belangrijke afspraak maar kan er wel van balen hoor!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:26

Tuurlijk baal je er van, dat is logisch. Gelukkig was het geen hele belangrijke afspraak. Hoe is het verder met je?

@ CIV: Wat balen dat je paard nog steeds last heeft van bultjes. Wel goed trouwens dat je voor jezelf je grens duidelijk hebt en hier ook naar luisterd. Echt goed van je.

@ Crossmonster: leuk dat het kruidenconsult leuk was. Hopelijk merk je wat van je flesje ;) Voel je trouwens niet verplicht om bij te lezen hoor, als het soms even niet lukt lukt het even niet. Dat is niet erg.

Ik ben een beetje somber. Het is allemaal wel confronterend en nu door de dagbehandeling moet ik mijn probleem onder ogen zien. Dat is best heftig en het overweldigt me een beetje. Ik ben even het overzicht kwijt en dat maakt me onzeker.

Morgen heb ik geen ochtendgroep, dus donderdag maar aangeven. Morgenmiddag heb ik hobby-activiteit. Dan zal ik wel moeten knutselen ofzo. Zie er tegen op omdat ik helemaal niet creatief ben en nergens interesse in heb. Ook dat maakt me onzeker.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:54

CIV: heb best een druk dagje achter de rug. Moest naar vriend/hypotheek/verzekeringsagent want ik heb op het huis de hypotheek enz... allemaal alleen op mijn naam staan en nu met heel de familieproblemen wou ik even weten hoe ik het kon regelen dat moest ik komen te overlijden mijn vriend niet ineens dakloos achterblijft. Verder is het allemaal wel even moeilijk. Binnenkort is er nl het huwelijk van zijn zus en dat w betaald door de ouders. Dus de zus werd voor de keuze gesteld door hun of wij of zij. Dus eerst mochten we niet komen en nu werd hij vandaag gebeld dat hij wel mag komen maar ik niet... Maw alles w lekker in mijn schoenen geschoven door hun en de hand w zeker niet in eigen boezem gestoken.
Ook hier komen dus weer de nodige schuldgevoelens naar boven bij mij en voel ik mij op dit moment terug emotioneel erg kwetsbaar. Ook al w er overal rondom ons gereageerd dat het tijd werd dat hij voor zichzelf opkomt en niet meer over zich heen laat lopen. Toch voel ik mij de boeman en oke hij is veranderd door dat wij samen zijn, maar we lopen niet voor niets bij de psycholoog en die heeft zelf ook gezegd dat hij voor zichzelf moet opkomen en dat hij deze problemen bij elke vriendin zou hebben.

Sorry voor het egobericht. Zit mij allemaal erg hoog vandaag en heb niet echt de energie om veel verder te lezen. Iedereen prettige avond nog sowieso maar ik ga even mijn hoofd luchten met vriendjelief. Heb ik even nood aan. Misschien tot straks.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:05

He Flappie wat een klótesituatie zeg! Snap dat je het er moeiljk mee hebt. Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 02:11

Goedenacht,

Ik ben nog wakker omdat ik naar ACDC met mijn vriend ben gegaan en ik ben helemaal overprikkelt. Vreselijk, ik weet niet wat ik met mezelf aan moet. Ik heb vreetzin, ben zwaar geirriteerd om alles, en wil huilen maar het lukt niet.

Ik had er nooit heen moeten gaan, ik wist het, maar om hem te plezieren ben ik toch gegaan. Verdomme..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:36

Flappie jeetje wat een nare situatie, ik snap goed dat je daar nu niet mee om kunt gaan.
We hebben het al moeilijk genoeg met ons lijf en onze zorgen en angsten, laat staan als daar dan ook nog zulke relationele problemen bij komen.

PW, goed dat je het in elk geval wel uit, dat is het openen van je herstelperiode, het verwerkingsproces.

Ik zit wellicht in een wat ander schuitje, ik weet al maanden dat het werk dat ik doe lichamelijk veel en veel te zwaar is, plus de vreselijk vroege diensten op maandags en dinsdags.

Ik had vanochtend ook weer wat , damn .
Ben loeihard van de trap gevallen, geen idee hoe dat kwam, ineens gleed een voet echt loeihard van de trede naar voren. Vreemd, want ik liep heel langzaam!
En toen kwam ik keihard met mijn linkerbil op de hoek/rand van een trede terecht, en daarna vloog ik voorover en landde ik op mijn rechter elleboog.
Jullie mogen lachen hoor, voor degenen die hier een beeld bij krijgen :+

Maar men auwa wat doet mijn bil zeer , niet normaal. Kan niet eens zitten :(

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:09

crossmonster: klinkt erg pijnlijk dus moet zeggen dat ik er niet direct mee ga lachen hoor. Hopelijk ben je snel minder beurs iig !!!

Ook ik ben moeten gaan inzien dat mijn werk fysiek te zwaar voor mij was op sommige momenten en dat de erg onregelmatige en vele uren het ook niet gemakkelijk maakte. Zeker niet als je nog een huishouden erlangs hebt. Heb je andere mogelijkheden om ergens lichter werk te vinden of valt dat tegen ?

Wat de relationele problemen betreft moet ik wel zeggen dat mijn vriend lijnrecht achter mij blijft staan. Hij heeft ook gemeld dat als ik niet mag komen, hij ook niet komt. Hij zegt ook dat zijn ouders waarschijnlijk nu gewoon schrik hebben voor gezichtsverlies en dat hij aan dit spelletje niet mee doet. Maar ik kan je wel vertellen dat dit érg zwaar doorweegt op je relatie en dus ook op je emoties.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:22

Fijn dat je vriend zo achter je staat !
Maar hoe je het ook wend of keert, je trekt het je natuurlijk wel aan.

Ik ben al langer bezig met het zoeken naar ander, lichter werk, al dan niet binnen een van de bedrijven.
Er zijn zeker aanpassingen gekomen,maar helaas niet afdoende .

Probleem is dat ik een bepaald bedrag moet ophoesten, ik moet alles alleen betalen, als ik nu een partner had dan had ik gewoon parttime kunnen werken.
Maar het werk dat ik doe dat verdiend gewoon echt goed, ik zou het liefst lessen geven op een manege, maar dat verdiend de helft van wat ik nu verdien, dus daar zou ik niet van rond kunnen komen .

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:21

Crossmonster: die financiële druk die er voor blijft zorgen dat je langer door blijft gaan dan goed voor je is klinkt ook hier weer bekend in de oren. Voor mijn werk heb ik een grote auto nodig en met 60.000 km/jaar op de teller moet het ook een degelijke auto zijn dus ja heb gewoon de nodige vaste kosten aan mijn auto elke maand. Ik krijg een goede kilometervergoeding op mijn werk maar geen kilometers rijden = geen inkomen hieromtrent en toch de vaste kosten nog elke maand.
Dus ja dan blijf je veel langer doorgaan dan je lichaam eigenlijk aan kan. Het is idd wel zo dat als je een partner hebt dat je financieel weer wat meer ademruimte hebt, maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk niet financieel afhankelijk wil zijn van mijn partner en dat ik dus ook niet snel minder zal gaan werken dan dat hij zelf doet.

We maken onszelf het leven toch zo graag zo moeilijk he door extra druk op onze schouders te leggen :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:30

je hebt wel gelijk hoor wat betrefd het onafhankelijk zijn. Maar ik woon hier nu al 5,5 jaar in mijn uppie, en ben ook net zo lang al aan het boxen alles rond te krijgen.

Van die auto is ook herkenbaar, ik breng voor iemand een paard uit op de concoursen, en heb dus een degelijke auto.
Ook voor de kattenshows heb ik die auto nodig. Ben een keer met een clio met 4 katten op show geweest, was echt geen doen :')
In diezelfde clio ben ik ook met 10 katten naar de dierenarts geweest voor entingen.. Eens maar nooit weer :')

Maar goed, die auto heb ik van mijn ouders overgenomen, en we weten dus dat ie prima in orde is. Koop je een goedkopere, dan is het maar afwachten wat die voor mankementen heeft/krijgt...

Pfff mijn kont doet trouwens wel enorm zeer

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:02

Ik zou er een paar coldpacks rondbinden :). Nee grapje hoor, kan serieus pijn doen zo'n billsliding van de trap.
Ik heb ook eerst alleen gewoond en alles alleen bekostigd nadat mijn ex mijn financieel berooid had achter gelaten en kan er dus over meespreken. Ik kan altijd wel op mijn ouders terugvallen indien nodig maar ook dat doe ik alleen in hoge noodzaak. Op dat vlak is een partner zeker handig :). Grapje hoor, zou niet zonder mijn vent kunnen.