Auw auw! Kiespijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Auw auw! Kiespijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:18

Ik poets alleen in de ochtend, ben 30 en ik ben nog geheel gaatjesloos.. Nou jullie weer!! :D Oh ja, ik doe wel regelmatig tussen de tandjes weg stokeren, dat wel! :D

Het ligt er maar net aan hoe sterk je gebit is ;)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:29

Ik begrijp niet dat je niet je tanden wilt poetsen :o
Af en toe heb ik ook welleens dat ik denk vanavond even niet, ben te moe.
Maar op een 1 of andere manier val ik dan nooit in slaap ;)
Kan ik, hoe moe ik ook ben, uren wakker blijven, alleen al om het feit dat ik me tanden niet gepoestst heb.
Zodra ik dat gedaan heb, slaap ik binnen 2 minuten ongeveer.

Gewoon jezelf aanleren, scheelt je zo'n hoop ellende!

Al had ik vorige week ook, helaas, een wortelkanaalbehandeling. Was 20 april naar TA gegaan voor controle, stond 5 minuten later weer op de stoep, had niks.
En zaterdag avond was het ineens raak :+

Echt, poets gewoon je tanden, zo veel fijner voor iedereen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:31

Wendel schreef:
Anoniem schreef:
als je je tanden zou poetsen (wat je niet graag doet maak ik uit 1 van je berichten op) zou je geen gaatjes en rotte kiezen krijgen ;) dan hoeft de tandarts je geen pijn te doen en hoef je dus ook niet meer bang voor de tandarts te zijn :)

Dit zijn dus woorden van iemand die 2x perdag haar tandenpoetst en 2 x per jaar naar de tandarts gaat.

Is dat zo Nini?
Kan helaas vermelden dat het zo niet werkt bij iedereen.
Ik heb vroeger teveel peniciline gekregen van mijn huisarts en hoe vaak ik ook poets, flos enz enz ik blijf gaatjes houden.
De gaatje komen bij mij van binnenuit.
Ik mag maandag weer gezellig heen na een half jaar en ik weet dat ik alweer 3 gaatjes heb

oke dat is een anders verhaal ja. maar bij mensen die geen medicijnen gebruiken en gewoon 2x perdag poetsen hebben vaak niet heel veel gaatjes.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:48

Ik moet zeggen dat ik nu 23 ben en 1 oppervlakkig "putje" had wat uit voorzorg is gevuld. Verder nergens last van...

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:57

ik heb ook last van gaatjes, ik slik anti depressieva. en poets ze ook... maar kan elke keer weer een nieuwe afspraak op me kaartje laten zetten pfff dan weer een gaatje dan weer een stukje van me tand af

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:46

Maar dan ligt het niet aan jezelf :) Jij doet je best!
Bij slecht onderhoud is het je eigen schuld.
Mijn broer is ook zo'n luie donder als het daarop aankomt. Hij merkt het nu wel: is vaste klant bij de kaakchirurg geworden :=
De laatste keer kon hij door zijn neusholte naar zijn mond fluiten. Zat een gat :) Zitten nu alleen maar infecties in zijn mond door jaren lange slechte hygiene.
En nu baalt hij :P
(sja mama had het nog zooo gezegd ;) nu is hij 39 en moet hij toegeven dat mama toch gelijk had :j)

Schoonzus heeft bijna geen tand meer in de mond door slechte hygiene.

Ik heb wel al mijn tanden opgevuld, heb diepe kauwoppervlaktes zeg maar: dat kun je niet helemaal goed schoonhouden. Vandaar de vullingen om het op te hogen :)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:47

patserke schreef:
ik heb ook last van gaatjes, ik slik anti depressieva. en poets ze ook... maar kan elke keer weer een nieuwe afspraak op me kaartje laten zetten pfff dan weer een gaatje dan weer een stukje van me tand af

Krijg je van anti depressiva een 'slecht' gebit? Dat wist ik niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:39

M_EL_ISSA schreef:
patserke schreef:

Krijg je van anti depressiva een 'slecht' gebit? Dat wist ik niet..

van bijna alle medicijnen geloof ik..

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:14

ja zeker. ook door de speeksel in je mond die dan minder word.. droge mond enz

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 11:37

Om even terug te komen hierop: ik had ook van iemand gehoord dat als je je tanden HELEMAAL niet poetst dat ze dan uit elkaar kunnen ploffen, de stukjes ervan in je bloedbaan kunnen komen en je dan... tja... nooit meer kunt bokken? (om het maar eens zo te zeggen!)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:32

Nou, ik ben dus naar de tandarts geweest met een JOE-KEL van een infectie! Ze hebben de zenuw wel verwijderd alleen de tand moet door de kaakchirurg worden gedaan..... (raar maar waar!)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:19

Nou veel plezier, de kaakchirurg is echt geen feest! Daarmee vergeleken is de tandarts een lieverdje. }>

Voortaan toch je gebit wat beter verzorgen. Niet poetsen vind ik ronduit smerig. :r

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:26

Goed dat je gegaan bent! :D
Succes bij de kaakchirurg :=

(slechte mondhygiene kan inderdaad leiden tot nare ziektes, je hart vindt het bv niet leuk. Infectie kan via de mond heel makkelijk in de bloedbaan terecht komen en dan ben je verder van huis).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:19