Verdoving in gehemelte; pijnlijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re: Verdoving in gehemelte; pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:54

Ik voelde er bijna niks van, en deed zeker geen zeer. :)

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:31

Het ligt er ook een beetje aan waar ze prikken.
Bij mij was dat net langs de kiezen af, vrij diep het verhemelte in en aan beide kanten.
Nou ik kan echt veel pijn hebben maar de tranen sprongen me echt in de ogen, het was echt een gemene prik!

Misschien ligt het er ook aan of er net een zenuw langsligt oid?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:36

Ik heb aan alle kanten prikken gehad ivm wortelkanaalbehandeling, maar die prikken in het gehemelte deden me niet het zeerste.

Die tussen mn bovenvoortand en mn lip in daarintegen wel!
Maar gelukkig is dat maar een paar seconden en je voelt niets meer...

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:01

Denk dat het er ook heel erg aan ligt wie je prikt. Ik heb bij de tandarts nooit pijn en die kan ook super prikken. Heb ook helemaal geen lage pijngrens.
Maar toen ik mn verstandskiezen moest laten trekken had ik een kaakchirurg die ten eerste de naald er hard in deed en de vloeistof super snel er in spoot. Dat deed dan wel weer even zeer.
En die in mn gehemelte voelde gewoon vreemd en t deed ook een klein beetje zeer omdat die kaakchirurg naar mijn mening te gehaast was. Maar t voelde vooral raar, alsof die naald veel te diep in je hoofd gaat.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:55

Omg als ik er al weer aan denk krijg ik dat pijnlijke gevoel weer. xD
Ik moest 2 kiezen laten trekken, nou echt, never nooit meer... :+

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:40

k heb vreselijke naaldenangst en was doodsbang toen k er ook eentje moest ivm uit elkaar gespatte kies door verdrukking.. maar aaaaa.... daar voel je echt niets van....even een prikje en klaar... daarna is het gemor in je mond lastig en kwijl je nog een poosje waarschijnlijk ook mede door de andere verdovingen.. maar maak je niet druk meis, komt goed! succes er mee en denk aan iets leuks.. dat helpt vast

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:40

Iris82 schreef:
Ik heb aan alle kanten prikken gehad ivm wortelkanaalbehandeling, maar die prikken in het gehemelte deden me niet het zeerste.

Die tussen mn bovenvoortand en mn lip in daarintegen wel!
Maar gelukkig is dat maar een paar seconden en je voelt niets meer...

Ik heb laatst 6 prikken gehad ivm vullen van gaatjes in 2 kiezen en met mn voortand weer netjes maken (ooit stukje vanaf gebroken..) en omdat ik een stuk van mn ene kies had afgebroken én met oor/holte ontsteking zat.

In mijn gehemelte deden ze geen pijn, voelde ze wel maar heb nooit echt moeite met prikken.
Echter die bij mijn voortand deed pijn! Gosh, heb toch aardige pijngrens maar ik moest toch echt even figuurlijk op de tandjes bijten..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:43

Ik voelde er totaal niets van...
Echt eitje

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:54

Ik vind verdoving een beetje hetzelfde gevoel hebben als dat je even flink je nagel in je tandvlees zet. paar sec. en dan is het weg.

xx_Mariekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:57

Ik zelf vond het prikje enorm pijnlijk, maar dat vind ik van iedere prik en val meestal ook flauw, nadat ik panisch rond heb geslagen :+
Tegenover andere prikken vond ik het wel meevallen, en de verdoving zelf merk je amper iets van, voelt alleen heel grappig als je eet en het nog niet is uitgewerkt [dan voel je dus niks :+ ]

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:20

ik vind die in je gehemelte wel pijnlijk, in de zijkant enz niet. Heb er al een stuk of 20 gehad in m,n mond. moet zeggen dat het niet went.. :P