Uitslag/psoriasis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:46

zwieke schreef:
Ik probeer ook geregeld onder de zonnebank te gaan (op aanraden van de dermatoloog) en dan is het inderdaad iets beter, zelfs m'n schouders. Maar ik zit in een situatie waar ik veel stress krijg en dan binnen de zoveel tijd sta ik weer helemaal vol. Met als resultaat mooie littekens :S Daarvoor gebruik ik cicaplast van La Roche, wel goed, maar helemaal weggaan zal het niet meer :n

@ MB: Wat voor zalf is dat juist??

Zal straks kijken hoe het heet! :j

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:46

Coot schreef:
Psoriasis is en beetje kaarsvetachtig, en goed te behandelen.
Wat vervelend dat je zo lang moet wachten!

niet in dit leven is het te behandelen hoor,

en wat betreft wacht tijden... tjaa ik sta al 6 weken weer in de wacht voor weer licht therapie

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:47

Op de site van Gamila staat dat je het product in Muizen kunt kopen. Bij NOAM schoonheidssinstituur :j

zwieke

Re: Uitslag/psoriasis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:49

Ook al kost het wat, ik heb het er voor over... Ik heb in eeuwen geen spaghettibloesje aangedaan... En momenteel zit ik weer onder mijn dure plakkers...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:49

Heel veel psoriasis patiënten blijken allergisch te reageren op verschillende (natuurlijke) producten.
Mijn man is bv allergisch voor lavendel en rozemarijn.
Dit hebben we in de tuin gehad, en tijdens het poten werden de psoriasisplekken op zijn handen ineens veel dikker en roder en gingen ontzettend jeuken.
Daarna is hij getest op andere dingen en bleek hij allergisch te zijn voor veel meer planten/bomen. Ook is hij allergisch voor diverse voedingsmiddelen waaronder paardenmelk en eieren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:51

@ Brainless? Allergische reactie op paardenmelk? Dat hoor je niet vaak!

Lavendel kan ik volgens mij wel tegen, want daar heb ik er zoveel van op mijn dakterras staan.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:53

mo_van_dijk schreef:
Klinkt goed, maar één stukje zeep voor €19.95?? Ik kan het wellicht een keer proberen (als ik huishoudgeld overheb aan het einde van de maand :o )

Je mag het eigelijk geen stuk zeep nemen. Het ziet er welliswaar uit als zeep, maar het is geen zeep. Zeep droogt de huid uit, en dit doet dit product niet. Het bestaat allemaal maar uit natuurlijke producten. Zo zitten er ook geen minerale olien in. Er zit bijvoorbeeld olijfolie, seabutter, kokosolie en daarbij nog 15 andere kruiden. Ook droogt dit blokje weer op, gewone zeep blijft een beetje nat en plakkerig. Het gaat pas werken als je het 15 seconden onder water houdt. Je doet ook echt lang met het blokje :j
Ik geloofde in eerste instantie ook niet zo in dit product. Het zag er wel leuk uit. Zelf kregen we ook allemaal een blokje op het te proberen. Het schuimt echt heerlijk in de douche. Ik merk echt verschil, op het begin had ik echt een droge huid. Maar het is bij mij echt veranderd. In het begin gebruikte ik nog wel bodylotion, omdat je huid weer helemaal in balans moeten worden gebracht. Maar nou gebruik ik geen bodylotion meer.
Ik heb ook een blokje aan een vriendinnetje gegeven met een schimmelinfectie. Alle producten van de dokter hielpen niet voldoende en droogde de rest van haar huid echt gruwelijk uit. Na gebruik van dit product is én de schimmel weg én heeft ze geen last meer van een droge huid.

Voordat we dit product in de winkel hadden gingen veel van onze klant dit product halen in Frankrijk tijdens hun vakantie. Er zijn echt ontzettend veel mensen positief over dit product!.. :D

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:55

Brainless schreef:
Heel veel psoriasis patiënten blijken allergisch te reageren op verschillende (natuurlijke) producten.
Mijn man is bv allergisch voor lavendel en rozemarijn.

Daarom raden wij mensen met een huidaandoening de originel aan. Dit product is helemaal ongeparfumeerd en echt speciaal voor mensen met een gevoelige huid en huidaandoening :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:59

De dermatoloog vertelde dat er (veel) meer mensen allergisch blijken te reageren op paardenmelk.

Mijn man heeft een paar maanden capsules geslikt (en shampoo gebruikt) en kreeg steeds grotere (en ook nieuwe) plekken. Dit zou dan met +/- 2 maanden gebruik moeten verminderen. Helaas zijn deze plekken (ook na het stoppen) niet meer weggegaan.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:59

http://www.gamila.com/data/publicaties/ ... _small.pdf
Krantenartikel uit de AD.

Ik heb deze vrouw ook persoonlijk ontmoet. 2 maanden geleden ongeveer is ze naar Nederland gekomen. Ze heeft hier ook een persconferentie gehad en ze is naar 4 Douglas finialen gekomen. Onder andere ons filiaal. Deze vrouw kan ook niet lezen of schrijven is spreek echt geen engels of wat dan ook.
Haar hele familie werkt in de fabriek is Israel..

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:05

Steffie89 schreef:
http://www.gamila.com/data/publicaties/ ... _small.pdf
Krantenartikel uit de AD.

Ik heb deze vrouw ook persoonlijk ontmoet. 2 maanden geleden ongeveer is ze naar Nederland gekomen. Ze heeft hier ook een persconferentie gehad en ze is naar 4 Douglas finialen gekomen. Onder andere ons filiaal. Deze vrouw kan ook niet lezen of schrijven is spreek echt geen engels of wat dan ook.
Haar hele familie werkt in de fabriek is Israel..

ik vind het heel mooi dit soort dingen maar ik krijg altijd weer het idee dat het gewoon een hype is waar wij als Huid "kneusjes "allemaal meteen onze knip voor trekken.

psioriasis gaat niet weg met olijven, zeep etc. is een vaststaand feit. alleen jammer dat er een heleboel mensen die over de rug van deze ziekte hun geld verdienen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:09

Sorry, maar ik weet zelf hoe het is om psoriasis te hebben!
Ik heb hier zelf ook last van (gelukkig) in een mildere vorm. Maar ik ken wel het probleem van de jeuk, schilfers en lelijk plekken.
Ik wil jullie alleen maar helpen om hier vanaf te komen. Want bij mij werd het wel degelijk.

Je kan uiteraad ook alles af lopen kraken en het vervolgens niet proberen. Maar loop dan niet te roepen dat ze geld over jullie rug willen verdienen!

En het werk wel degelijk. Nee het verdwijnt niet nee, maar met wel product wel. Maar door de huid weer opnieuw in balans te brengen zorg je er wel voor dat de plekken niet meer rood zijn en vol schilfers zitten.

En daarbij van mij hoef je het niet te proberen hoor :n

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:15

Steffie89 schreef:
Sorry, maar ik weet zelf hoe het is om psoriasis te hebben!
Ik heb hier zelf ook last van (gelukkig) in een mildere vorm. Maar ik ken wel het probleem van de jeuk, schilfers en lelijk plekken.
Ik wil jullie alleen maar helpen om hier vanaf te komen. Want bij mij werd het wel degelijk.

Je kan uiteraad ook alles af lopen kraken en het vervolgens niet proberen. Maar loop dan niet te roepen dat ze geld over jullie rug willen verdienen!

En het werk wel degelijk. Nee het verdwijnt niet nee, maar met wel product wel. Maar door de huid weer opnieuw in balans te brengen zorg je er wel voor dat de plekken niet meer rood zijn en vol schilfers zitten.

En daarbij van mij hoef je het niet te proberen hoor :n

ik weet niet in welke vorm jij het hebt en hoe lang ...

Maar geloof me als je al tien jaar bezig bent zowel in de alternatieve als de manuele gezondheidszorg dan wordt je erg moedeloos van dit soort dingen. en ja er wordt geld verdiend over onze rug, want iedereen wil er toch vanaf?

Punt met dit soort dingen is , het helpt 3 maanden en daarna is het over omdat er resistentie op wordt gebouwd vanauit de huid.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:20

nelis, ik vind wel, als je het niet probeert weet je het niet, dus is het ook niet zo leuk om te zeggen dat het niet helpt.
Bij de 1 misschien wel en de ander niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:25

Maar dat is het juist, er zijn zo veel dingen waarvan mensen zeggen dat het helpt, dat het bijna niet te doen is om alles te proberen.
Ook als je iets hebt geprobeerd, wat niet heeft geholpen, moet je weer een tijdje wachten voordat je weer wat nieuws probeert.
Mijn man heeft heel veel geprobeerd zowel via de gewone als de alternatieve weg.
Helaas is hij voor veel gewone medicijnen resistent geworden. En blijkt hij voor veel natuurlijke dingen allergisch te zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:28

Ik heb geen psoriasis maar constitutioneel exceem met een extreem droge huid, dus als ik aan het einde van de maand €20 over heb, ga ik even langs de douglas :j

Ik kan het altijd proberen, want van die neutral zeep word ik ook een beetje moe!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:29

Dat begrijp ik ook wel en dat is heel vervelend maar misschien dat er toch nog eens iets is voor je man wat werkt, al is het maar een klein beetje.

Psoriasis komt met name van binnen uit maar uit zich OP je huid, dus wondermiddeltjes... Maar er zijn best producten die je kunnen helpen.
Ik moet echt zeggen dat ik nu geen 1 plekje heb! :D
Even afkloppen!
Heb het juist met name in mijn gezicht als ik een aanval heb.
Creme die ik heb gebruikt was misschien de juiste...

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:29

MamboBeach schreef:
nelis, ik vind wel, als je het niet probeert weet je het niet, dus is het ook niet zo leuk om te zeggen dat het niet helpt.
Bij de 1 misschien wel en de ander niet.

zonder paardenmiddelen werkt er praktisch niks tegen dit, is vrij algemeen bekend.
Het is niet voor niets iets chronisch.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:30

Ik heb mijn antwoord al gegeven nelis.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:31

Bij mij helpt het vrij goed om vitamine-E capsules te slikken. Het is nu al een poosje behoorlijk rustig :j En sinaasappelsap verergert het.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:38

Mijn man heeft Psoriasis vulgaris.
Als zijn plekken niet opspelen (helaas nu dus altijd wel) dan blijft de huid altijd anders van structuur en lijkt dan alsof er op die plaats litteken zit alsof hij verbrand is geweest (mensen vragen dit dan ook).
Zijn huid is op die plaatsen anders en dat blijft dus ook altijd zo.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:46

Je hebt inderdaad verschillende soorten psoriasis.
Zaken zoals geen alcohol, vroeg naar bed, dat soort dingen kunnen er wel aan bijdragen dat het minder wordt maargoed, als je het hebt, het zit gewoon in je lichaam.
Ik heb die druppelversie... O:)
Naam kwijt, moment :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:49

Guttata!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 08:35

Nou, ik ben gister naar de dermatoloog geweest. Weet helaas nog steeds niet wat het is :( heb anti allergie pillen gehad voor de jeuk en meer van dat andere zalfje en moet volgende week terugkomen.

Zat ik in de wachtkamer, belt Achmea op ivm zorgbemiddeling die ik vorige week aangevraagd had. Dus ik verteld dat dat niet meer nodig is en dat ik al in de wachtkamer zat in Amsterdam. Zegt dat meisje 'dat is snel, je kan wel bij ons komen solliciteren' :+ mijn antwoord was 'ik denk het niet' :D
Maar ze controleerde wel meteen of de praktijk aangesloten was en de kosten vergoed werden (dat is ook het geval), dat vond ik wel netjes.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:38

Rot dat ze niet weten wat je hebt. Moet je volgende week terugkomen om te kijken of de medicijnen aanslaan? Hopelijk slaan de medicijnen aan? Heeft de dermatoloog nog iets gezegd over zeep of de zonnebank?