RenskeG schreef:Maar het allerbeste en fijnste (vooral als je gaat eten) is lidocaine (met hydrochloride). Heb ik ooit eens van de huisarts gekregen. Dat verdoofd de aften voor ongeveer 20minuten dus kun je tenminste op een normale fastoenlijke manier je eten op eten 
Lidocaïne (aanstipvloeistof) gebruikte ik vroeger ook. Op aanraden van mijn ortho, die zei dat als de pijn te erg werd ik dan aan mocht stippen. Bij mij werkte het echter op een gegeven moment niet meer. Ja, wel voor eventjes, maar steeds minder lang en daarom greep ik er steeds sneller naar. Ik kon wel bezig blijven.. Bovendien leek het alsof wanneer ik dat spul gebruikte, mijn aften veel langer bleven hangen. Ik dacht zelf dat het door herbesmetting zou kunnen komen, voor zover dat aan de orde is.. je komt met het kwastje telkens tegen het plekje aan en dat betekent dat er allerlei bacteriën en dergelijke blijven hangen aan het kwastje. Op een gegeven moment heb ik dat spul de deur uit gedaan en sindsdien gaat het veel beter 
MataHari13 schreef:wat ik altijd doe als ik aften heb is even een wattenstaafje in de jenever dopen en dat er even tegen aan houden. als je dat 1 dag met regelmaat ( ong. 5 keer ) doet dan is ie de volgende dag weg
Wat is het idee daarachter? Want als dat helpt, is het het proberen waard