Aften

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:26

Vitaminegebrek is een fabeltje. Laatst nog op tv geweest. Er is zeer uitgebreid onderzoek gedaan naar die krengen maar het is niet duidelijk geworden hoe aften komen.

Ik heb er zelf ook regelmatig last van.
Met Zendium poetsen helpt bij mij wel. Sinds ik er mee poets heb ik er minder snel last.
Als ik aften heb spoel ik mijn mond regelmatig met zoutwater. Dat reinigt de boel en vervolgens doe ik pyralvex op de aften. Prikt idd heel erg maar ja je moet er wat voor over hebben hè ;)
Voor de verzachting gebruik ik aloclair. Dat verdoofd een beetje.

Maar het allerbeste en fijnste (vooral als je gaat eten) is lidocaine (met hydrochloride). Heb ik ooit eens van de huisarts gekregen. Dat verdoofd de aften voor ongeveer 20minuten dus kun je tenminste op een normale fastoenlijke manier je eten op eten :D

Poekiemansss

Re: Aften

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:21

Mondwater hielp bij mij goed!
Ik heb die van listerine (ofzo :P )
en verder had ik nog mondspray speciaal tegen aften,
en van hetzelfde merk is ook nog gel,
kun je wel naar vragen bij de drogist,
daar hebben ze het wel,
ik geloof dat het aftamed heet!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:31

RenskeG schreef:
Maar het allerbeste en fijnste (vooral als je gaat eten) is lidocaine (met hydrochloride). Heb ik ooit eens van de huisarts gekregen. Dat verdoofd de aften voor ongeveer 20minuten dus kun je tenminste op een normale fastoenlijke manier je eten op eten :D

Lidocaïne (aanstipvloeistof) gebruikte ik vroeger ook. Op aanraden van mijn ortho, die zei dat als de pijn te erg werd ik dan aan mocht stippen. Bij mij werkte het echter op een gegeven moment niet meer. Ja, wel voor eventjes, maar steeds minder lang en daarom greep ik er steeds sneller naar. Ik kon wel bezig blijven.. Bovendien leek het alsof wanneer ik dat spul gebruikte, mijn aften veel langer bleven hangen. Ik dacht zelf dat het door herbesmetting zou kunnen komen, voor zover dat aan de orde is.. je komt met het kwastje telkens tegen het plekje aan en dat betekent dat er allerlei bacteriën en dergelijke blijven hangen aan het kwastje. Op een gegeven moment heb ik dat spul de deur uit gedaan en sindsdien gaat het veel beter :j

MataHari13 schreef:
wat ik altijd doe als ik aften heb is even een wattenstaafje in de jenever dopen en dat er even tegen aan houden. als je dat 1 dag met regelmaat ( ong. 5 keer ) doet dan is ie de volgende dag weg

Wat is het idee daarachter? Want als dat helpt, is het het proberen waard :)

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:09

Zwartwitje:
Ik heb lidocaine in een potje met een pipetje. Dus geen kwastje die voor herbesmetting kan zorgen.
Ik heb nu al 3 jaar lidocaine en het werkt nog steeds bij mij :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:54

Ik heb nu dat aftenspul ook gekocht!
Want nummer 1 was 1 dag weg, toen kwam nummer 2, nu heb ik nummer 2 pas net, en komt nummer 3 alweer!!! Ik word gek!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:04

Ik spoel ze altijd met sterke drank :+ paar keer per dag.. Tegenwoordig gebruik ik mondwater en heb ik er geen last meer van

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:11

Ik heb er 1 achter mijn kies zitten, dacht eerst dat mijn verstandskies doorkwam, maar helaas :( zit er al een tijdje, inmiddels geen pijn meer, maar hij is er wel nog. Ik poets dan meestal met parodontax. Ontzettend smerig, maar helpt wel goed :)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:58

Hoi :wave:

Ik ben 11 dagen in Turkije geweest en had geen mondwater mee, thuis was het ook dus inmiddels een halve maand niet kunnen spoelen... en .... sinds vandaag heb ik weer een afte!! zal het toeval zijn of ?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:08

zendium tandpasta helpt aften voorkomen, en dat vind ik persoonlijk prettiger dan proberen er weer zo snel mogelijk van af te komen als je er al een hebt.
Sinds er hier thuis met zendium gepoetst wordt gaat het veel en veel beter. En zijn er hier een paar die werkelijk bijna nooit zonder aft waren, en er nu eigenlijk geen last meer van hebben. Dus voor ons gaat er niets boven zendium!!