Bezoek aan spoedeisende hulp voor eigen risico no-claim?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:26

ik ben bijna een jaar geleden snachts van de trap gekukeld

ook snachts naar het ziekenhuis gereden om te laten hechten.. SEH

kreeg paar weken later de rekening.. nachtspoed en hechten: 120 euro
ZELF BETALEN!!! :(

en daar betaal je dan elke maand braaf 112 euro voor
had het net zo goed zelf contant af kunnen rekenen! :(

nelis

Re: Bezoek aan spoedeisende hulp voor eigen risico no-claim?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:27

ik heb geen moeite met het feit dat er een eigen risico aan verbonden zit, echter heb ik wel moeite met al die hoge piefen in de zorg met hun bonussen.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:27

Gelukkig, ik begon al te denken dat ik de enige was die zo dacht.

Als ik dadelijk 80 jaar ben en vervelende nare ziekte krijg ( die kans zit er gewoon dik in bij iedereen) ben ik blij dat ik niet dood hoef te gaan om dat ik geen medische zorg of medicijnen kan betalen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:28

Geef mij maar het sociale stelsel! :)

LimaMambo, je kan ook je verzekering per maand verlagen en dan je eigen risico verhogen als je dat prettiger vind :)

Nelis: dat willen ze ook zeker aanpakken, want dat is natuurlijk ook niet terecht. Volgens mij pakken ze het al aan...

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:28

LimaMambo schreef:

Waarom ben je dan niet naar een huisartsenpost geweest, dan was het gratis?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:30

schorppie schreef:
LimaMambo schreef:

Waarom ben je dan niet naar een huisartsenpost geweest, dan was het gratis?

ja daar denk je niet echt aan als je helemaal onder het bloed zit :+
en je tanden eruit liggen en je kaak zwaar gekneusd was :P

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:31

ik heb mijn verzekeraar gebeld en mijn eigen risico is 155 euro. Ik begrijp verder heel goed hoe het verzekeringsstelsel in elkaar is, maar daarom is het nog wel heel zuur om na je ongeluk nog eens een vette rekening te krijgen, bovendien is het voor sommige mensen een hele hoop geld!

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:32

LimaMambo schreef:

Ja, dan is het lastig. Het ziekenhuis wil namelijk wel verdienen.
Maar waarschijnlijk denk je daar de volgende keer wel aan ( niet te hopen dat er een volgende keer komt natuurlijk)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:33

barbara28 schreef:
ik heb mijn verzekeraar gebeld en mijn eigen risico is 155 euro. Ik begrijp verder heel goed hoe het verzekeringsstelsel in elkaar is, maar daarom is het nog wel heel zuur om na je ongeluk nog eens een vette rekening te krijgen, bovendien is het voor sommige mensen een hele hoop geld!

dat klopt.. ik snap het ook..
en eerder had je die no claim.. dat je dat terug kreeg als je niks had geclaimd

nu ben je vet duurder uit door die eigen risico.. het scheelt echt een paar honderd per jaar..

Achterom

barbara28 schreef:

Welcome to the real world. Hard maar waar...

Limanade

schorppie schreef:
LimaMambo schreef:

Ja, dan is het lastig. Het ziekenhuis wil namelijk wel verdienen.
Maar waarschijnlijk denk je daar de volgende keer wel aan ( niet te hopen dat er een volgende keer komt natuurlijk)

haha nee hoop dat niet nog eens mee te maken :P

vuurneon

Je kan ook van te voren al 155 op een rekening zetten, zodat je een potje hebt zeg maar :) Dat je niet voor verrassingen komt te staan.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:34

barbara28 schreef:

Is voor mij ook veel geld, maar ja... liever dan €155 ,00 als een land waar geen verzekeringsstelsel bestaat en dan een rekening van een paar duizend te krijgen.

vuurneon

Kreeg je tijdens de no claim ook al zorgtoeslag?
Ik vind het wel een goede regeling dat voor mensen onder de 18 geen eigen risico geldt :)

nelis

Welshcobfan schreef:
Je kan ook van te voren al 155 op een rekening zetten, zodat je een potje hebt zeg maar :) Dat je niet voor verrassingen komt te staan.

daar gaat het toch helemaal niet om?

het gaat om het feit dat je tegenwoordig voor alles op kan draaien

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:36

het ook 1 van de problemen is dat ziekenhuizen ook de duusrte medicijnen voor schrijven.. of dat dat alleen maar vergoed word..
terwijl er medicijnen zijn met precies dezelfde werking maar stukken goedkoper

maar ja daar verdiend de zorginstelling niet aan he _-:(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:41

Nelis: sja, dat was wel te verwachten dat wij ook zelf mee moeten betalen. Ben wel blij met de invoering van de zorgtoeslag voor de minder bedeelden! :)

Beleid van ziekenhuizen is inderdaad niet helemaal correct... tuurlijk helpen ze je... maar ze proberen ook het maximale aan je te verdienen!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:46

Ik kan me nog van een paar jaar terug herinneren dat je geld TERUG KREEG aan het eind van het jaar als je voor minder dan een bepaald bedrag (medische) kosten had gemaakt.
Toch wil ik niet klagen want ik schrok me vorige week helemaal rot. Ik ben een paar maanden geleden geopereerd en moest 4 dagen in het ziekenhuis blijven. Er is iets misgegaan in het ziekenhuis met het versturen van de factuur want ik kreeg m thuis. Toen ik het totaal bedrag zag, was ik dubbel zo dankbaar voor het verzekeringssysteem in Nederland. Rekening bedroeg namelijk ruim 6000!!!! euro! :x %)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:46

Welshcobfan schreef:
Nelis: sja, dat was wel te verwachten dat wij ook zelf mee moeten betalen. Ben wel blij met de invoering van de zorgtoeslag voor de minder bedeelden! :)

Beleid van ziekenhuizen is inderdaad niet helemaal correct... tuurlijk helpen ze je... maar ze proberen ook het maximale aan je te verdienen!

en dat stuit me tegen de borst, dat iets als gezondsheidszorg winst op moet worden gemaakt, door een stel van die mannen in pak.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:49

Winst maken is nodig om te kunnen investeren :) Maar als ze het gaan oppotten heeft het natuurlijk geen zin...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:51

Welshcobfan schreef:
Winst maken is nodig om te kunnen investeren :) Maar als ze het gaan oppotten heeft het natuurlijk geen zin...

Idd, maar als ze die winst bijvoorbeeld weer investeren in onderzoek... dat is echt geen slechte zaak lijkt me.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:52

Welshcobfan schreef:

of uitkeren onder de noemer bonus... :(

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:57

toen ik vorige week maandag op de eerste hulp werd opgehaald door de verpleger, vertelde hij mij dat het heel druk was met opnames, omdat het de laatste dag was dat de arsten hun bonusjes konden halen. Ik dacht dat hij een grapje maakte, maar hij vertelde dat het bloedserieus was. Overigens ben ik sinds mijn opname vorige week helemaal niet meer te spreken over hoe het er aan toe gaat, ik heb er drie dagen voor jan banketstaaf gelegen, omdat ze geen tijd hadden om me iets aan te meten zodat ik weg kon. En maar dure medicijnen geven waar ik niet om gevraagd had, die ik ook allemaal heb weg gegooid..dan denk ik, zo zonde van het geld, stuur me naar huis, scheelt een hele hoop geld..

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:09

Ook het medicijnbeleid is onder de loep genomen hoor.
Alles is nu op stofnaam geselecteerd en de goedkoopste staat bovenaan in de lijst. De duurdere ,medicijnen met de zelfde werking als goedkopere staan verder naar onderen, waardoor het voor artsen makkelijker wordt om een goedkopere aan te klikken.

Bovendien zijn we begin dit jaar erg druk geweest om alle chronische patienten van medicatie te laten veranderen zodat het vergoedt werd, en anders een heel stuk goedkoper voor ze zou zijn. Maar je moet alles eerst uitproberen. Mensen moeten niet allergisch reageren, bovendien moet het andere middel goed aanslaan. Dus extra bloedonderzoek om de waardes in de gaten te houden.

Maar ook dit moet eerst routine worden. Sommige artsen schrijven uit gewoonte een duurder medicijn voor, omdat ze dit zo goed kennen en precies weten wat de verwachte werking zal zijn. Het is dus extra werk om een goedkoper medicijn uit te zoeken, en dat moet eerst gewenning worden. En de ene arts is hier fanatiek in, en de ander minder.

En sommige medicijnen zijn in duurdere variant gewoon beter, of mensen reageren er beter op. Dan wordt dus de duurdere voorgeschreven.

Niet zo simpel allemaal als de meeste mensen denken.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:14

schorppie schreef:
Ook het medicijnbeleid is onder de loep genomen hoor.
Alles is nu op stofnaam geselecteerd en de goedkoopste staat bovenaan in de lijst. De duurdere ,medicijnen met de zelfde werking als goedkopere staan verder naar onderen, waardoor het voor artsen makkelijker wordt om een goedkopere aan te klikken.

.

je zou toch zeggen dat je na een studie van tien jaar wel naar beneden kan scrollen met een muis :+