Hooikoorts erger dan andere jaren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:46

Heeel vroegah was dat de behandeling bij holte ontstekingen :) En zelf voor allergie!

(zag het eens bij Oprah :=)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-06-09 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:46

Ja zo'n hoornvormig ding (Neti pot ofzo heet dat) heb ik ook wel eens geprobeerd, maar dat werkte lang niet zo goed en makkelijk als dit, zo'n spuit werkt beter omdat je er een klein beetje druk achter kan zetten zodat het er echt doorheen gaat ipv gewoon weer uit loopt en je kunt beter mikken :D

Dat allergiecenter is wel een aanrader trouwens, ik heb 'm dinsdag besteld en had 'm vandaag in huis!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:59

Ik heb gewoon nog steeds lucht! Zo lang heb ik van een keer goed snuiten nog nooit plezier gehad...

Zou ik dan vannacht eindelijk een keer goed door kunnen slapen ipv steeds wakker worden met een droge mond en verstopte neus? :z

Goof

Re: Hooikoorts erger dan andere jaren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 07:37

Nou Margreet, dat is dus ook zo'n probleem bij mij; al die gebroken nachten.... Ik ben gesloopt inmiddels, ik slaap al een week vreselijk slecht als ik uberhaupt al slaap.
Vannacht op zich prima geslapen, maar dan wel supervroeg wakker worden omdat je constant moet niezen ineens en dan dus niet meer in slaap vallen...

Ik heb trouwens ook enorm keelpijn van dat constante niezen, krijg bijna geen eten weg en heb al drie dagen aan de vla en de yoghurt gezeten...

Poeh, zo te lezen zit er aan die injecties nogal wat vast. Wat ene hoop ziekenhuisbezoeken komen daar bij kijken zeg!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:21

ik slaap snachts ook slecht. keel pijn door het niezen en dan snuit je je neus en dan moet je zo weer niezen.

ik wou dat ik die injecties kon krijgen.
vanaf welke leeftijd mag dat dan?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:22

Nou ik heb als een roos geslapen! Wat een feest!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:45

Nu de boompollen grotendeels de lucht uit zijn valt het bij mij eigenlijk heel erg mee, ik heb juist het idee dat ik dit jaar minder last heb als de voorgaande jaren terwijl de grassen alweer volop aan het bloeien zijn. Ik hoop dat het zo blijft, ik weet wat het is als je bijna de deur niet uitkan. Sterkte allemaal!

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:01

Ik heb aerius werkt momenteel nog wel maar ik klop wel even af.. want ze werken half dagje en dan dus niet meer.. Maar goed als het noodzakelijk was mocht ik 2 nemen, Het begint bij mij al smorgens als ik wakker wordt en als ik op bed ga stopt het := tis niet fijn meer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 12:35

Margreet schreef:
Nou ik heb als een roos geslapen! Wat een feest!

*jaloers...* :o

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:39

Ohhh ik ben zoooo moe! Gewoon acht uur geslapen vanacht en rond half twee stort ik gewoon in. Gisteren eerder naar huis gegaan en twee uur geslapen. Ik zou nu hetzelfed kunnen doen, maar ik moet toch echt nog wat werken.

Over 2 weken heb ik een afspraak gemaakt bij de HA. Ik Ga eens kijken of die druppeltherapie wat voor me is. Ik word echt te duf van die medicijnen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:41

Ik was vorige week bij de HA en die melde mij dat het dit jaar echt heel erg is..... naast een flinke astma aanval en bronchitus heb ik verder klachten die te overzien blijven gelukkig....

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:42

Bij mij is het dit jaar ook veel erger dan voorgaande jaren, constant snotteren huilen en niezen.
Gelukkig heeft het vannacht geregend dus heb een nacht goed geslapen zonder 's ochtends niezend, en snotterend wakker te worden.
Ik gebruik trouwens wel anti allergie pillen maar die helpen nu nauwelijks

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:22

Bonechi: die druppels zijn ook niet handig: elke dag moet je 20 druppels onder je tong doen. Terwijl het niet bewezen is dat het werkt. De pillen werken wel iets beter. Maar alleen van de injecties heb je 80 procent kans op 'genezing'.
Mijn allergoloog wil niet beginnen aan druppels of pillen, tenzij iemand echt niet tegen injecties kan. Met name bij de druppels heeft hij geen succesverhalen gezien in zijn polikliniek.

Was wel grappig :P mijn allergoloog was laatst bij Kassa om te vertellen over de hooikoorts en de medicatie :D

Ik heb geen flauw idee hoe oud je moet zijn voor die injecties, ik ga uit dat het vanaf 18 jaar kan.

Ik slaap trouwens wel prima! Maar kan rustig 12 uur slapen en nog steeds moe zijn, ik heb het geluk dat ik af en toe even een middagdutje kan doen :)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:25

het maakt me op dit moment niet uit, al moest ik elke dag 20 injecties... als ik er maar vanaf ben

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:26

Loop je al bij een allergoloog? Die kwam er bij mij achter dat de huisarts de verkeerde medicatie had vergeschreven. Achterhaalde medicatie :=

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:32

bij mij is het dit jaar ook erger. Maar ik woon op de buiten en er is dit jaar erg veel wind. Ik denk dat het daar vooral mee te maken heeft. Met medicijnen gaat het wel maar daar wordt ik wel erg moe van. Vooral de jeuk in m'n ogen is vreselijk.

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:38

3timesmom schreef:
bij mij is het dit jaar ook erger. Maar ik woon op de buiten en er is dit jaar erg veel wind. Ik denk dat het daar vooral mee te maken heeft. Met medicijnen gaat het wel maar daar wordt ik wel erg moe van. Vooral de jeuk in m'n ogen is vreselijk.

Die probleem ken ik , Ik wordt ook ontzettend moe van mijn medicijnen pff kan de hele tijd wel slapen dan :=

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:40

Welshcobfan schreef:
Loop je al bij een allergoloog? Die kwam er bij mij achter dat de huisarts de verkeerde medicatie had vergeschreven. Achterhaalde medicatie :=

Nog niet. Jaren geleden wel geweest om de diagnose te laten stellen, maar daarna alles via diverse huisartsen geregeld. Heb je daar een verwijzing voor nodig?

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:43

Ik heb er dit jaar ook er last van ;(
Veel niezen en snotteren.
Andere jaren heb ik nooit geen medicijnen gehad maar ga nu maandag toch maar
even naar mn HA ben dr erg flauw van

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:46

Je hebt wel een verwijzing nodig van de HA voor de allergoloog.
Al ben ik er via de longarts gekomen, omdat ik doodsziek werd en ze bang waren voor longkanker of een autoimmuumziekte. Bleek mee te vallen: allergieen zijn verergerd.
Ik vond het echt de moeite waard! Vooral omdat ze mij volledig weer hebben laten testen: dat bleek ook wel nodig! In 2 jaar tijd zijn 2 allergieen (van huisdieren) van zeer licht, naar zwaar gegaan.
Ik heb zelfs de thuiszorg over de vloer gehad om te zien of mijn huis huisstofmijtproof was :)

Hij heeft mij zelfs doorgestuurd naar de kno arts voor de bijholtes en naar de dietiste omdat ik sterk op bepaald voedsel reageer (gelukkig geen allergie door de hooikoorts, maar 'gewoon' voedselintolerantie).
De huisarts heeft nooit iets ondernomen, die gaf mij gewoon maar wat zonder regelmatig evne te testen...

Tevens is de allergoloog diegene je kan helpen aan een immunotherapie :) omdat het toch in het ziekenhuis moet plaatsvinden.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:48

Ik ben op mijn 12e getest op 12 verschillende pollen/bomen enz.
Was toen al voor 10 vd 12 flink allergisch... ben ook wel benieuwd hoe dat nu is...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:53

Ik heb ook zo'n test gehad waarbij ik stofjes moet inademen, maar gelukkig bleek mijn histaminedrempel erg goed te zijn. :)

Kan echt iedereen de allergoloog aanraden die nog steeds zo allergisch is: die is helemaal up to date qua onderzoeken van medicatie en zal je ook volledig weer gaan testen op alles. Kennis van de HA is altijd beperkter.

Want je verandert toch: je allergieen kunnen verminderen of verergeren door de tijd heen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:34

Hmmm, ik ben jaren geleden inderdaad eens getest op allergieen, maar die zouden in de tussentijd dus net zo goed veranderd kunnen zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:39

:j

Ik heb er wat bijgekregen en anderen zijn veranderd in hevigheid.

En dat in 2 jaar tijd!

(daarvoor ben ik ook eens getest, maar toen was ik 10 geloof ik := Toen kwam er alleen huisstofmijt uit.)

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:59

Ik denk dat ik mij ook maar eens wil laten testen.
ik ga gewoon weer naar de HA.