Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:03

voor spinnen en andere insecten.. vind ze eng en vies.

en ook voor van die soort tupperware achtige bekers waar je vroeger ranja uit dronk. Ik vind ze zo vreselijk smerig omdat ze smaken naar ranja of vaatwasmachine. En omdat vroeger alle kinderen daar aan kouwden dus als je ergesn wat drinken kreeg in zin afgekouwde beker. BAH.
Gelukkig hadden wij die bekers nooit thuis

vuurneon

Schiet mij net iets te binnen waar ik niet fobie voor heb, maar wel echt van walg:

Kluivende mensen die daarna hun vingers aflikken, bah! Weg is dan mijn eetlust :=

Sodeletuut

Sommige soorten papier kan ik echt niet tegen :+ Bah daar krijg ik de kriebels van, en al helemaal als mn handen een beetje droog zijn :+

En wespen! |( Word ik helemaal panisch :')

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:04

evanescence schreef:
intral schreef:
Moet je eens the dark knight of IT gaan kijken snachts buiten op een trampoliene .... :oo :oo
en dan al bang zijn voor clowns he :))

IT heb ik al is gezien.. Naja gehoort. :')
Verschrikkelijk.. Ook op me werk. (Kinderboerderij.) komt er wel is z'n clown en toen had dus iemand heel leuk gezegt.. dat ik er echt een hekel aan heb, Nouja, hij ging maar niet weg enzo. En ik wert dus helemaal gek. zag gewoon zwart voor me ogen. Dus toen ging ik bijna flauwvallen. En die man vond het nog grappig ook enzo. := tijdje later was hij er weer.. gaat die heel leuk naast me lopen en begind die telache... -_-' Nou ik kan hem wel schieten als ik hem weer zie.

:o nou dan moet je blij zijn dat ik er niet bij was denk ik ... ik was zooo hard gaan janken en had waaschrijnlijk die man een emmer water over zijn gezicht gegooid vanaf wat afstand, zodat die smink eraf ging :o

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:05

BuBBLeGuM schreef:
voor spinnen en andere insecten.. vind ze eng en vies.

en ook voor van die soort tupperware achtige bekers waar je vroeger ranja uit dronk. Ik vind ze zo vreselijk smerig omdat ze smaken naar ranja of vaatwasmachine. En omdat vroeger alle kinderen daar aan kouwden dus als je ergesn wat drinken kreeg in zin afgekouwde beker. BAH.
Gelukkig hadden wij die bekers nooit thuis

Nu denk ik aan balpennen waar op gekauwd is. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:05

Ik heb een enorme fobie voor liften, ik ga er absoluut niet vrijwillig in, en dwingen heeft helemaal geen zin.. de laatste keer dat ik gedwongen werd met een lift te gaan heb ik de hele winkel bij elkaar gegild.. ik was 19 toen.. :=

Janine1990

_Tivoli_ schreef:
Ik ben aragnofobisch en ik vind het alles behalve grappig.
Ik denk niet dat je 'echte' fobieën bedoeld,dus daarom mijn andere dingen waar ik rare reactie's op heb :))

Als ik doortrek (w.c) loop ik meteen uit het toilet,op de 1 of andere manier vind ik het heel vervelend om in een ruimte te staan terwijl de stortbak leegbuldert :Y)

Ik heb er anders al genoeg erkende fobiën tussen zien staan hoor :j

Tivoli

Geeft niet hoor ;)
Over die spinnenfobie van mij kan ik echt niet lachen,maar over de rest wel,al noem ik dat geen fobieën . (van mezelf wel te verstaan)

Wel vervelend,want aangezien ik niet de enige ben die bang is voor spinnen,vind men over het algemeen dat je je aanstelt...
En nog grappiger vinden ze het om met een spin achter je aan te lopen,of een nepspin in je nek te leggen enzo.
Heel erg fijn,gelukkig komen die mensen tot inkeer wanneer ik met een toeval op de grond lig.. 'oh,ze is dus echt bang' :roll:

Maar ijscostokjes vind ik inderdaad best grappig :D

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:07

Tja fobie kan ik het niet noemen. Maar ik reageer altijd panisch als mijn vriend zijn voeten tegen mijn voeten aan doet. Zelfs in mijn slaap trek ik gelijk mijn benen weg.
Terwijl ik het helemaal niet vervelend vind om met mijn handen zijn voeten aan te raken, maar zodra zijn voeten mijn voeten aan raken...

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:08

@ unwritten:

Dat herinnert me aan mijn operatie van 4 jaar geleden. Ik had een operatie aan mijn knie gehad (nieuwe kruisbanden) en ik verdomde het in de lift terug te gaan naar de afdeling. Ze hebben me toen de trap op en af getild.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:08

intral schreef:
:o nou dan moet je blij zijn dat ik er niet bij was denk ik ... ik was zooo hard gaan janken en had waaschrijnlijk die man een emmer water over zijn gezicht gegooid vanaf wat afstand, zodat die smink eraf ging :o

Haha naja, dan hadden we er geen last meer van! Naja iedereen daar lacht me ook uit hoor.. :P zelfs kleine kindjes die helemaal weg zijn van die man.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:09

@Danielle, dat zou ook iets voor mij zijn ja, ik vertik het, desnoods brengen ze me maar onder narcose, maar ik ga niet bij bewustzijn een lift in, dan gil ik nog lievre de boel bij elkaar.. tenzij het en glazen lift is, om de een of andere reden geeft dat een bepaalde geruststelling, als hij dan niet verder gaat en blijft hangen kunnen mensen buiten het zien.. tenzij het een hele oude glazen lift is.. maar echt doodsbang ben ik wel..

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:09

Danielle_h schreef:
@ unwritten:

Dat herinnert me aan mijn operatie van 4 jaar geleden. Ik had een operatie aan mijn knie gehad (nieuwe kruisbanden) en ik verdomde het in de lift terug te gaan naar de afdeling. Ze hebben me toen de trap op en af getild.

Da's niet erg handig op de trap :s Mijn broertje is ook panish voor liften. Hij heeft ooit eens in de twintig verdiepingen gedaan omdat hij de lift niet wou gebruiken.

Anoniem

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:10

Ik ga bij mijn tante die op de tiende woont ook altijd met de trap, mooi dat ik die lift niet inga..

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:11

Ik ga alleen een lift in als er iemand mee gaat.. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:12

Zelfs dan doe ik het nog niet ;) en de laatste keer dat iemand me dwong (een goed jaar geleden) heb ik dus echt de boel bij elkaar staan gillen van angst..

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:12

@ unwritten:

Jah glazen liften zijn idd wel te doen.

Ik heb op de HVA gezeten en ging daar NOOOIT met de lift, ik heb erg vaak nachtmeries gehad dat de lift neerstorte en dan de inzittende in bloed uit elkaar spatte brrrrrr

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:14

ik bedenk me er nu nog 2,

-de lift :+ het zal eens niet.. hoe hoog het ook is ik zal altijd de trap nemen
- met vliegtuig weg, je zal me echt knockout moeten slaan anders kom ik echt niet mee :P
komen mijn ouders thuis met een leuke verassing: over twee jaar gaan we gezellig met het vliegtuig.. leuk.. :+

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:15

Danielle_h schreef:
@ unwritten:

Jah glazen liften zijn idd wel te doen.

Ik heb op de HVA gezeten en ging daar NOOOIT met de lift, ik heb erg vaak nachtmeries gehad dat de lift neerstorte en dan de inzittende in bloed uit elkaar spatte brrrrrr

:s scary!
Ikzelf ben niet panish voor liften maar ik sta altijd met een beetje doorgezakte knieeën in de lift. (Al die mensen raar kijken)
'Voor het geval hij toch valt'. Heb ooit eens op tv gezien dat je zo het minste breuken hebt _O-

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:16

Ik weet niet of het echt een fobie is, maar ik heb er wel veeeeeeel last van. Ik ben zo bang voor injecties dat ik me een keer zonder verdoving heb laten opensnijden voor iets kleins. Liever heel veel pijn dan een injectie...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:17

Runn_love_ schreef:
ik bedenk me er nu nog 2,

-de lift :+ het zal eens niet.. hoe hoog het ook is ik zal altijd de trap nemen
- met vliegtuig weg, je zal me echt knockout moeten slaan anders kom ik echt niet mee :P
komen mijn ouders thuis met een leuke verassing: over twee jaar gaan we gezellig met het vliegtuig.. leuk.. :+

Ik dacht ook dat ik het nooit zou durven.
Maar het is verre van eng. Wel spannend, leuk spannend.
Vooral de geruststelling dat alleen al vanaf schiphol per uur 80 vliegtuigen vertrekken en landen. :Y)
Ik denk dat je in dit geval eerst moet hebben gevlogen en dan pas kunt oordelen. :j

Vliegen is trouwens dodelijk saai, als je eenmaal bent opgestegen... :+

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:18

Lies_Tijger schreef:
(dit geld alleen in het donker) Spiegels. ruiten en alles wat maar weerspiegelt. Ik ben dan zo bang om te zien dat er dalijk iemand achter me staat oid! Wij hadden eerst een spiegel in de hal naar de trap maar omdat ik dan niet alleen naar boven durfde hebben mijn ouders hem alweer weggehaalt. :j
Gelukkig nemen hun mijn angst serieus want word ook vaak uitgelachen omdat ik bang zou zijn voor me eigen spiegelbeeld -O-

Edit; Já ik heb de film Mirrors gezien. Néé daar komt mijn angst niet vandaag. (had het al voor de film eb heb gewoon gelachen om de film mirrors! :o )

Jaa ik durf in het donker niet in de spiegel te kijken omdat ik bang ben om andere mensen te zien..

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:18

Iets bij de binnenkant van je polsen, als er bij mij al iets tegenaan komt wat 'scherp' is, krijg ik kippenvel. Ook als ik wat op tv zie, of lees, of iemand wat zie doen, bah, daar word ik zooo naar van!

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:19

ik heb ook grappige fobieën;
- voor voeten! (zelfs mijn eigen voeten)
- clowns :+ ,al vanaf dat ik klein was.. ben er nooit meer vanaf gekomen.. ik durf dan ook SAW niet te kijken op de punten waar je die clown ziet
Laatst bijgewerkt door _Esly op 02-06-09 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:19

Liften zijn inderdaad niet tof :+
Maar ik moet helaas wel eens zo'n kreng nemen ivm slechte knieen, anders kom ik helemaal niet boven :=
Sta dan te zweten als een otter := Angstig kijken naar de cijfertjes om te zien of ik er eindelijk ben...
En als ik met iemand samen sta,kan ik veranderen in een enorme spraakwaterval hahahaha

Glazenlift is niet voor mij.... heb hoogtevrees (of beter gezegd: valangst :+). Dan sta ik wel met de ogen dicht :=

Vliegen is ook niet mijn ding... vreselijk! Alleen het gevoel van opstijgen en landen is wel leuk, maar voor de rest ben ik super snel luchtziek (en zeeziek, en wagenziek). En ik vind die wc's daar eng :=

Ik ben ook bang voor lampjes in het donker, bv van mijn wekker. Dan heb ik altijd het idee dat er iemand is :?