Veel uren slaap nodig, meer mensen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Re: Veel uren slaap nodig, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:57

Hier nog 1 :\ .. Ik moet ook echt 1O uur slaap nodig hebben!
Ik ben echt een avondmens, ik kan nooit me bed uit komen en ben altijd te laat op school! Het langste wat ik geslapen heb is 17 uur :\

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:12

Ik ook zeker een uur of 9 a 10 nodig hoor.
Anders ben ik gewoon moe of lusteloos als ik dat niet haal.
Maar ik ben wel een avondmens, ik ga altijd laat naar bed en slaap dan altijd heerlijk uit. ;)

hoofdstel2

Re: Veel uren slaap nodig, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:40

Ik heb ook een hoop slaap nodig, dat betekend voor mij vroeg naar bed aangezien ik er iedere dag om 6.45 uit moet (behalve in het weekend). Helaas kom ik aan het eind van de middag, begin van de avond pas echt tot leven wat ertoe leidt dat ik iedere avond alsnog rond half 12, 12uur pas in mn bed lig. Terwijl als ik rond een uur of 10 naar bed ga al véél uitgeslapener ben...

Tja, er is voor mij niks aan te doen, behalve vroeger naar bed en in het weekend lekker lang uitslapen.

Meestal ben ik 's ochtends ontzettend moe (en niet altijd even goed te genieten(A)) maar na een paar uurtjes is dit lusteloze gevoel wel redelijk over.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:03

Ik ben ook een behoorlijke slaper. Uurtje of 8-9 red ik wel.
Anderzijds functioneer ik overdag ook prima bij 2-4 uur slaap na uitgaan :P

Maar ik functioneer het best bij een vast ritme. Dus uurtje of 10 naar bed, lezen en dan half 11 slapen. 's Ochtends om kwart voor 7-7 uur weer op. Ik doe veel op een dag. Beweeg veel, ben mentaal veel bezig. Werk 40 uur, paard, sociale contacten/verplichtingen, beweeg veel en noem maar op.

Ik ben overdag niet moe. Maar eens in de zoveel tijd slaap ik even bij. Bijvoorbeeld door eens uit te slapen tot uur of 9/half 10.
Ik ben een echt ochtendmens en ik vind langslapen zonde van mijn dag. :o

Als langdurige moeheid aanhoudt, zou ik toch eens verder gaan kijken richting bloedonderzoek oid.
Zelf was ik twee jaar geleden erg gebaat bij een bezoekje aan de homeopaat. Had steeds terugkomende blaasontstekingen en zat niet prettig in mijn vel. Van de AB kuren werd ik ook niet beter. Homeopaat heeft me goed kunnen helpen.

Ik let verder ook op mijn voeding. Eet veel fruit en probeer tijdens maaltijden ook goed te eten.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:30

Ik ben niet te genieten als ik te weinig slaap heb.

Ga doordeweeks 21:30 slapen (ohoh, bedtijd xD) en 6 uur gaat mijn wekker, maar ben dan echt letterlijk doodop na een week, helemaal moe!
Ik werk 4 dagen, donderdag op vrijdag slaap ik meestal om 22:00 en word ik ruim 12:00 wakker, ruim 14 uur. En nog ben ik moe :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:33

Ik heb ook 10u slaap nodig! ik ben bijna altijd moe omdat ik laat (22u :Z ) ga slape en rond 7u opsta. Heb een week eens elke dag 10u geslape en voelde me beter dan ooit. Ben wel een ochtend mens, als ik smorgens iets doe dan is dat een erge opkrikker